ja
door jarivla Mar 18, 2015 om 13:29
Computers & telefonie

Engels naar nederlands

Na reparatie aan de laptop, waarbij Windows 7 opnieuw is geïnstalleerd, staat deze in het Engels i.p.v. Nederlands.
Kan ik dit zelf veranderen aangezien ik dit hinderlijk vind.

3176 13 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Mar 18, 2015 om 13:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt dit proberen:
Klik http://www.basiscursus.net/show/87/73/Taal-Windows-7-wijzigen.html
1) Ga naar het configuratiescherm en klik onder "Region and Language" op "Install or uninstall display languages"...

Vervolgstappen kunt u op bovenstaande pagina vinden.
Succes.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2015 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jarivla,

Zou even teruggaan naar de reparateur en om de Nederlandse versie vragen.

In W7 Ultimate kan je het zelf.

Lees anders eens hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Mar 18, 2015 om 13:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook mijn gedachte, terug naar de reparateur en bij voorkeur de Engelse versie laten verwijderen en de Nederlandse versie erop laten zetten.
En/of ook eens klik hier lezen.

ja
door jarivla - Mar 19, 2015 om 15:53
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 13:52]Hallo jarivla,

Zou even teruggaan naar de reparateur en om de Nederlandse versie vragen.

In W7 Ultimate kan je het zelf.

Lees anders eens hier.

Suc6

Bedankt voor de reactie.

Helaas is de winkel dicht ( failliet )
Is het ook mogelijk om Windows 8 over Windows 7 te zetten?

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2015 om 19:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor upgraden lees eens klik hier en klik hier en klik hier voor advies van Seniorweb (aou ik het eerst lezen).

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2015 om 19:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

aanvulling: ik zou eerst eens via (o.a.) de link van @reflects kijken of het lukt om zelf de taal te wijzigen. Het staat er duidelijk uitgelegd.

ja
door janf43 - Mar 19, 2015 om 22:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als het via de tip van @reflects niet werkt kan je, als je er nu mee kunt leven, een paar maanden wachten en er dan Windows10 opzetten in de juiste taal.

labren
door labren - Mar 20, 2015 om 12:44
862 Antwoorden / 0 Vragen

klik is op het icoontje taal wijzigen , dat wil ook nog wel eens helpen

wimmi20
door wimmi20 - Mar 20, 2015 om 14:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Windows 8.1 en later windows 10 moet voor betaald worden.
+++++++++++++++++++++++++=================

=janf43 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 22:44: Als het via de tip van @reflects niet werkt kan je, als je er nu mee kunt leven, een paar maanden wachten en er dan Windows10 opzetten in de juiste taal.

ja
door jarivla - Mar 20, 2015 om 15:20
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=jarivla schreef op woensdag 18 mrt 2015, 13:29]Na reparatie aan de laptop, waarbij Windows 7 opnieuw is geïnstalleerd, staat deze in het Engels i.p.v. Nederlands.
Kan ik dit zelf veranderen aangezien ik dit hinderlijk vind.

Ik wil iedereen bedanken voor de verschillende tips.
Een en ander ga ik proberen, en anders ga ik naar een andere reparateur toe.

qp
door qpc - Mar 20, 2015 om 17:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het hier om een laptop of om een pc met een 'pre installed' versie van Windows? (dus geen windows dvd er bij geleverd?)
Dan is het namelijk makkelijk.
Zoek even naar het 'restore' of 'herste;' programma dat edr op staat, dit is per merk pc/laptop verschillend en kies dan de optie om Windows terug te herstellen naar de fabrieksinstellingen.
Zogauw je dat proces begint, krijg je de keuze in welke taal je Windows wilt installeren en kies je nu voor Nederlands.

gompy2
door gompy2 - Mar 20, 2015 om 17:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 14:12]Windows 8.1 en later windows 10 moet voor betaald worden.

Voor Windows 8.1 moet wel betaald worden, Windows 10 is het eerste jaar na uitgifte gratis te updaten voor alle gebruikers van Windows 7, Windows 8.1 en Windows Phone 8.1.
Jouw koekel weet toch alles?

Quote:

Windows 10 wordt het eerste jaar na verschijning een gratis upgrade voor alle gebruikers van Windows 7, Windows 8.1 en Windows Phone 8.1. Dat heeft Microsoft bekend gemaakt tijdens een presentatie over Windows 10. Daarnaast heeft Microsoft een gedeelte van de nieuwe mogelijkheden getoond.

Microsoft zegt Windows meer te zien als een service dan als een verzameling van losstaande versies van een besturingssysteem. Windows 10 wordt de Windows-versie voor zowel pc's, tablets en smartphones met een sterke nadruk op samenwerking. Het is daarom logisch dat zoveel mogelijk apparaten Windows 10 gebruiken. In het eerste jaar na de lancering is Windows 10 een gratis upgrade voor alle gebruikers van Windows 7, Windows 8.1 en Windows Phone 8.1. Dat er specifiek een termijn van een jaar genoemd wordt, betekent waarschijnlijk dat je na dat jaar wel moet betalen voor een upgrade. Microsoft heeft nog niet bekend gemaakt hoeveel Windows 10 dan gaat kosten.

Dat zoveel mogelijk apparaten Windows 10 draaien heeft niet alleen voordelen voor gebruikers die dan naadloos kunnen werken met hun verschillende apparaten. Ook voor applicatieontwikkelaars biedt een brede uitrol van Windows 10 voordelen. Er komen universele apps die draaien op zowel pc, laptop, tablet en smartphone. Deze apps worden in de toekomst ook beschikbaar op spelcomputer Xbox One die beter met Windows 10 gaat samenwerken.

Bron, klik-> Windows 10 wordt gratis upgrade

Klik-> Gebruikers Windows 7 en 8.1 kunnen gratis upgraden naar Windows 10

Klik-> Gratis update naar Windows 10

En van Windows.Microsoft.com:

Aanbod voor gratis upgrade*
Geweldig nieuws! Wanneer geschikte nieuwe en bestaande Windows 7-, Windows 8.1- en Windows Phone 8.1-apparaten in het eerste jaar worden bijgewerkt naar Windows 10, dan is deze upgrade gratis. Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. Hierdoor is het beter beveiligd en beschik je over steeds meer functies en functionaliteiten. En dat zonder extra kosten. Meld je vandaag nog met je e-mailadres aan en je ontvangt de komende weken meer informatie over Windows 10 en het upgrade-aanbod.

Klik-> Aanbod voor gratis upgrade

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2015 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u er niet uitkomt kunt u eventueel met de laptop voor hulp naar een inloopspreekuur van Seniorweb gaan. De spreekuren worden doorgaans in openbare bibliotheken e.d. gehouden, veelal eens per week. U kunt op internet vinden wanneer en waar ze in uw woonplaats spreekuur houden door uw woonplaats + seniorweb op Google in te tikken of bijv. even op de website van de bibliotheek te kijken.