rikje69
door rikje69 Feb 26, 2015 om 12:35
Elektronica & tv

Enrgiebesparen dus niet op standby

Ik ben zuinig aan gelegd overal energielampen etc en ook alle op dat moment onnodige apparaten gaan uit. zelfs stekker van magnetron etc gaan er gewoon uit als ik het niet nodig heb maar ja laatst een smart-tv aangeschaft en een abbo bij ziggo wegens verhuizing maar nu blijken die apparaten niet meer door middel van een knop uitgezet te kunnen worden. Ja stekker eruit maar ziggo kastje duurt al bijna een minuut om op te starten voor mijn gevoel dan (werkelijk 30sec) maar wat als ik het wel ga doen hoelang kan een tv of ziggo (humax) zonder stroom als ik alles uitschakel. Iemand ervaring mee?
Gr. Erik

412 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2015 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe lang die spullen zonder stroom kunnen? Denkt u dat ze in de magazijnen ook aan het infuus hangen?

Koop een verdeeldoos met schakelaar, doe daar de stekkers van die tv en zo in. Als u het uit wilt zetten, schakelaar om en klaar.

hansje klein
door hansje klein - Feb 26, 2015 om 13:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad er gebeurd helemaal niks.

Zou ook na een stroomstoring een nationale ramp zijn!

Mijn ´kastje´ start dagelijks weer op, ijkt opnieuw......en een minuut later......klaar!
Gaat al twee jaren helemaal goed!

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier, even scrollen tot ongeveer het midden van de pagina, de Humax kan 5 weken zonder stroom.
Zie de tip van @tijger1 over de verdeeldoos.
Ik doe dat al sinds jaar en dag voor alle apparatuur in huis, en gebruik eveneens stekkerschakelaars.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 26, 2015 om 13:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U moet u modem ook niet elke keer dat het niet gebruikt af zetten dat is natuurlijk niet de manier. Maar ik zet de heleboel uit als ik naar bed ga, en weer aan als ik op sta. via 1 verzamel schakelaar.
Dat doe ik al 15 jaar en nog geen schade er mee gehad. Maar voor elk wisse wasje de stand bij aan en uit zetten is natuurlijk te ver gezocht.

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zóveel bespaar je nu ook weer niet door de standby uit te schakelen.
Je hebt wel meer slijtage aan schakelaars. ;-)
Een centrale verdeeldoos met schakelaar kan een oplossing zijn (zoals ook al eerder aangegeven)

zw
door zwaardvis - Feb 26, 2015 om 15:33
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En waarom dient dat Ziggo kastje? Tegenwoordig toch alleen om op te nemen? En dat doe je maar af en toe. Dus alleen dan hoef dat kastje aan. De rest van de tijd kan hij uit. Sinds 2 weken kun je bij Ziggo rechtstreeks naar de standaard zenders kijken, zonder smartcard of CI+module. Gewoon digitale kanalen afstemmen op uw nieuwe TV. Veel makkelijker want je hebt maar 1 afstandsbediening nodig.
Een maar... Het is nog onduidelijk of men in de toekomst de HD zenders buiten NPO 1,2 en 3 weer gaat coderen. Mocht dat het geval zijn, koop dat een CI+module + smartcard en stop die in de TV en ook dan kun je weer kijken zonder Ziggo-kastje.