brynnar
door brynnar Dec 16, 2004 om 12:04
Computers & telefonie

EPS files

Het bedrijf waar ik werk moet voor bewegwijzering éénmalig een EPS file van ons logo aanleveren. Ik heb echter alleen JPG en GIF, eventueel te converteren naar TIF. De software die ik heb is ook niet toereikend op mijn PC om een EPS te maken. Hoe kan ik eenvoudig een EPS file maken/converteren? ZIjn er online applicaties of eenvoudige software to downloaden?

Brynnar

5998 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste brynnar,

Een EPS (Encapsulated Post Script) bestand kan worden gemaakt met de grafische software van bijvoorbeeld Adobe, (zoals Illustrator of Photoshop), Pagemaker en Quark X-Press.
Bij een EPS-bestand worden de kleurlagen van het logo gescheiden opgeslagen en uitgedraaid op bijvoorbeeld grafische film.
Deze software wordt hoofdzakelijke gebruikt in de grafische industrie (drukkerijen en reclamebureau's) dus je zou aan de drukkerij die het drukwerk voor jouw bedrijf levert (indien van toepassing natuurlijk) kunnen vragen of zij het bedrijfslogo kunnen aanleveren als EPS-bestand.
Freeware/software om dit even snel en makkelijk te kunnen doen heb ik op internet niet voor je kunnen vinden.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brynnar,

Via onderstaande link kun je een 'trial' versie downloaden van het programma Paint Shop Pro 9. Deze versie is dan 60 dagen vrij te gebruiken en kan grafische bestanden omzetten naar EPS formaat.

http://www.jasc.com/products/paintshoppro/psptrialreg.asp?

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise & Freya,

Bedankt voor de info. De achtergronden en het gebruik van een EPS wist ik al, maar hoe het was opgebouwd was mij een raadsel. Ik heb de trial van Paint Shop Pro inmiddels op mijn PC staan en ga er morgen mee aan de slag.

Groetjes,

Brynnar

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brynnar,

Ik wist niet eens dat PSPro ook EPS kan genereren...
Maar ach, ik hou me daar ook niet zo erg mee bezig eigenlijk. ;-)

Groet en ik hoop dat het gaat lukken,
Enteprise.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2005 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten kan PSP geen bitmaps (zoals gif jpeg en tiff) omzetten
naar eps. Het wordt misschien wel als zodanig opgeslagen, maar het
lijkt mij dat een bitmap een bitmap blijft en hoewel je dan een eps
hebt je er uiteindelijk weinig mee op schiet.

Het gaat er nl. om dat een eps bestand meestal uit curves bestaat en je
deze daardoor onbeperkt kunt vergroten, bij bitmaps is dit niet
mogelijk omdat je dan de bekende kartels krijgt.

Waarschijnlijk is de voorgaande tip om je drukker ernaar te vragen het
handigst, of het bedrijf dat je bedrijfslogo heeft ontworpen.

Afhankelijk van de afmeting van je bitmap bestand en de afmeting van je
bewegwijzering kan een bitmap ook voldoende zijn, maar dit is niet echt
waarschijnlijk.

Laatste mogelijkheid is een grafisch bureau opdracht te geven je logo na te maken als eps bestand.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2005 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Louis,

Dank voor je (late) bijdrage. Het probleem is inmiddels opgelost met PSP. Ik kon hiermee een JPG converteren naar EPS, echter aleen in zwart wit. De drukker heeft aan de hand van een JPG bestandje de kleuern alsnog kunnen aanpassen. De belettring is in orde en de reclamezuil is al geplaatst.

Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 23, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga na deze site en download een trial versie van Paint Shop Pro.9
Als je een crack wilt hebben laat het mij dan even weten want die is er nog wel

<url>http://www.corel.nl/servlet/Satellitepagename=Corel3Nl/Downloads/Trials<url>

ve
door verwijderd - Apr 23, 2006 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Resmeyer,

Dank voor je reactie, maar het probleem is al 16 maanden geleden opgelost.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 23, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@resmeyer: Om te beginnen betreft het hier een vraag uit 2004 en zal je antwoord daarom niet echt meer relevant zijn. Ten tweede is het natuurlijk niet de bedoeling om hier illegale praktijken, als het aanbieden van 'cracks', te lopen promoten. Freya