ma
door marc schroer Mar 3, 2015 om 10:08
Auto & vervoer

Ervaringen met VW dealer van Udenhout

Ik breng mijn Volkswagen zowel zakelijk als prive, voor onderhoud altijd naar dealer van Udenhout in Eindhoven en Helmond. Dit is wat mij laatst gebeurde. Onze New Beetle liep onregelmatig stationair. Hij is 5 jaar oud en heeft 32.000 km gelopen. Ze zouden hem even resetten en dan was het verholpen. Na de analyse werd ik gebeld en er bleek een gasklephuis kapot te zijn. Ik vond dat vreemd na zo weinig km maar gezien de leeftijd was dat geen garantie. Kosten ruim € 950,-. Na de reparatie die ruim een week duurde de auto opgehaald en het probleem was hetzelfde. Direct doorgereden naar de andere vestiging van Van Udenhout en die wisten na een week te melden dat er een slangetje los zat waardoor hij valse lucht aanzoog. Ik wilde dus het geld van de reparatie van het gasklephuis terug maar dat doen ze niet. Ik wil graag weten of eerdere mensen hetzelfde mee hebben gemaakt. Onderdelen vervangen die niet nodig zijn en geen verhaal kunnen halen.

5280 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is precies het verschil tussen zakelijk onderhoud en privé onderhoud?

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is ook zo mooi. Sta zowel zakelijk als prive als klant onder dezelfde naam. Krijg van de zakelijke diensten netjes een factuur. Prive moet ik direct afrekenen.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 11:08: Wat is precies het verschil tussen zakelijk onderhoud en privé onderhoud?

Misschien heeft u er nog nooit van gehoord, maar er zijn mensen die in een auto rijden die zij voor het uitvoeren van hun werkzaamheden ter beschikking krijgen van de werkgever. En het onderhoud van deze auto valt dus onder zakelijk onderhoud en de werkgever betaald de rekening.
De kosten voor de privé auto worden zelf betaald.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderdelen vervangen die niet nodig zijn, volgens mij gebeurt het meer en niet alleen in een garage.
Men vergeet dat het niet goed is voor de 'mondelinge reclame', maar dit terzijde.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste marc schroer,

de dealer van Udenhout ken ik niet.
Het is uw woord tegen hun woord. Als men zegt dat zowel het gasklephuis defect was en het slangetje los was dan kunt u verder ook weinig denk ik. Neem aan dat u al in gesprek bent gegaan met van Udenhout. In uw geval zou gewoon rechtstreeks zeggen dat het gasklephuis door hun ten onrechte is vervangen aangezien het niet defect was en een los slangetje de oorzaak van het onregelmatig stationair draaien was. Direct de vraag erachter aan of men vind dat men zo met klanten denkt om te moeten gaan en of men u liever kwijt is als klant. De € 950,- zult u niet in zijn geheel terug krijgen, maar wie weet wat men dan nog voor u kan doen (niets: dan gaat u gewoon weg als klant, ... persoonlijk zou ik sowieso weg zijn bij die dealer als mij dit zou overkomen, maar wel eerst nog wat terughalen van die € 950,-).

Het onderhoud van mijn auto onderbrengen bij een dealer doe ik persoonlijk liever niet.
Mijn ervaring is dat het onderhoud bij een dealer duurder en van mindere kwaliteit is dan bij een goede normale garage (die geen dealer is).
Bij 4 dealers op rij (allemaal verschillende merken) is het onderhoud steeds teleurstellend geweest.
De reden om het onderhoud er te laten doen was in verband met de fabrieksgarantie.
Ondanks de fabrieksgarantie is in alle 4 de gevallen het onderhoud van de auto weggehaald bij de dealer. Het geen aanspraak meer kunnen maken op de fabrieksgarantie (doordat het onderhoud niet door de dealer of 'merk garage' wordt uitgevoerd) heb ik hierbij voor lief genomen.
Mankementen niet verholpen, extra's op facturen die niet zijn uitgevoerd en het consequent niet nakomen van afspraken waren de redenen om het onderhoud weg te halen bij de dealer.
Onder de gewone garages zullen er ook de nodige 'mindere' garages zijn, maar heb de indruk dat de dealers het (zeker de laatste jaren) erg moeilijk hebben en middels het onderhoud proberen om hun hoofd boven water te houden (en dat gaat niet altijd even fris).

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens of u verder komt met de informatie van de Consumentenbond: klk hier.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marc schroer,

Uit eigen ervaring weet ik dat een reparatie, waarbij het euvel niet direct wordt opgelost, gewoon in rekening wordt gebracht. Ik deed deze ervaring jaren geleden op bij een Ford dealer.
U kunt hierover uiteraard in discussie gaan en er mogelijk een lager bedrag uitslepen.
Ruim 12 jaar ben ik nu als particulier klant bij PON-dealer Barneveld met mijn VW en heb nog nooit een rekening contant bij aflevering hoeven betalen, hoewel er wel een bord met die vermelding boven de balie hangt.
De rekening wordt altijd per post toegezonden.
Elk bedrijf hanteert zijn eigen spelregels en betaald worden moet er toch.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen het probleem er nog was na de reparatie had u natuurlijk terug moeten gaan en niet naar een andere garage.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies, met de reparatiedealer zaak bespreken! Kom je er niet uit hoofdvestiging contacten! Indien ook niet dan Importeur PON indien niet naar wens de BOVAG.

Is oude deel nog beschikbaar en in uw bezit? Als laatste technische expertise inschakelen mogelijk in overleg geeft wat extra druk! ZTA is onafhankelijke expert automotive . Zie zijn website dhr. Zuidgeest.

Succes