ekiem
door ekiem May 11, 2015 om 09:05
Huishouden & energie

Ervaringen stofzuigers zonder stofzak

goedemorgen,
Ik zit met een vraag waar ik tot nu toe nog niet uitkom.
Wilde namelijk dochterlief een stofzuiger geven en kwam een Zanussi 2010 EL tegen ,zonder stofzak. Nu is mijn vraag : is er hier iemand die ervaring heeft met zuigers zonder stofzak ?

Ik weet het, er zijn andere ,duurdere ( heb ik nl zelf , al ruim 20 jaar ). Maar die kosten de hoofdprijs en dat kan bruin nu niet trekken.

Had een Bestron gezien maar deze had weinig vermogen. Zelf had ze al eens een Princess maar na 3 jaar was het feest over !

Vandaar mijn zoektocht. Alleen zijn er van die Zanussi géén reviews en na een belletje naar hun advies centrum ben ik niets wijzer geworden, raar want je zou toch verwachten dat ze je meer over hun product kunnen vertellen. Alleen dat het stof wordt opgevangen in een compartiment.

Groeten Ekiem

22011 51 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 11, 2015 om 09:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Moet er zelf niet aan denken een stofzuiger zonder stofzak. Zitten, behalve voordelen, ook de nodige nadelen aan, lees hier even KLIK

ekiem
door ekiem - May 11, 2015 om 09:29
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt Carola.83 voor je snelle reactie.

Kan ik eens over nadenken en afwegen. Ik kende alleen die Dyson en dan alleen maar van naam . Vandaar dat ik zo verbaasd was van al die andere merken die nu ook stofzakloos zijn. Ik begrijp nu ook waarom er zo weinig teviuws te vinden zijn.

Groeten Ekiem

zw
door zwaardvis - May 11, 2015 om 09:41
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Die site waar Carola naar verwijst, dat klopt allemaal. Je moet buiten en niet binnenshuis, de stof-opvangbak leegkieperen in een plastic afvalzak. En regelmatig het filter wassen in een emmer. Het vuile water dan in het riool (afvoer buiten, dat doe ik) gooien. En dan 1 dag drogen, waarbij je dus niet kunt stofzuigen. Eens in de 2 jaar of zo een nieuw filter kopen. Die kunnen best wel duur zijn. In mijn geval bijna de helft van de prijs van een nieuwe zuiger. Heb daarom maar 2 stofzuigers gekocht ;-)
In ieder geval zorg altijd voor een reserve filter in huis, zodat je altijd kunt blijven zuigen, ook als de eerste filter in de 'was' is. Het leegmaken van de stofbak doe ik trouwens na iedere zuigbeurt. Omdat het bij mijn zuiger (Philips) zo makkelijk is.

Gr
door Grunn1 - May 11, 2015 om 10:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik al een jaar of 7 een zakloze stofzuiger en ben er zeer tevreden over.
De eerste was zo'n goedkoop ding van 25 euro met weinig zuigkracht maar aangezien ik in huis alleen maar laminaat heb liggen werkte het goed genoeg. Voor vloerbedekking heb je meer zuigkracht nodig.
Heb nu sinds 2 jaar een duurdere AEG zuiger met meer zuigkracht en deze werkt perfect. Geen dure filters en de filters die in een sopje te reinigen zijn kunnen er binnen een dag weer in. Je moet ze niet voor een zuigbeurt reinigen maar erna en aangezien ik niet elke dag stofzuig zoals denk de meeste mensen levert dat geen problemen op. Geen gedonder met die veel te dure stofzuigerzakken die altijd op zijn als je ze nodig hebt. Voor mij nooit weer een stofzuiger met zak.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2015 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zelf zo'n ding. Niet die dure van Dyson. Kan niet even naar het merk kijken. Maar kostte ca.€ 70,00.

Ik vind het een waardeloos systeem. Smoezelig gedoe dat leegkiepen van het reservoir. Je moet regelmatig dat filter schoon borstelen en ook een sopje geven. Kreeg er wel een reserve filter bij, dus droogtijd is niet van belang.

Verder zuigt hij wel goed. Stofzuigerzakken zijn vaak belachelijk duur. Maar als deze ermee zou ophouden, zal ik waarschijnlijk niet zo'n zelfde kopen.

Zou het laten afhangen van de grootte van het huis en hoe vaak er gezogen moet worden. Kleine woning, weinig bewoners? Geen punt.

Cookies
door Cookies - May 11, 2015 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mieke kent haar dochter en kan zeer waarschijnlijk ook goed inschatten of haar dochter het ziet zitten om iedere keer in een walm van stof te moeten staan. Of dat zij iemand is die netjes de filters op tijd schoon maakt. En ook niet onbelangrijk: als dochter een balkonnetje heeft, zullen haar buren niet echt happy worden van het leegschudden.

sl
door slobberbone - May 11, 2015 om 15:06
508 Antwoorden / 2 Vragen

Stofzuiger zonder stofzak = zonde geld

Je haalt immers wat filtratielagen, die je nergens meer terug ziet. Veel vaker legen dan stofzak wissel zuigen vaak veel minder.

En dat stofzakken duur zijn valt reuze mee de goede 9 liter zakken van Numatic kosten een euro per zak en je zuigt er zo 8 maanden mee in gezin met 4 kinderen en huisdieren.

Koop bovenstaand merk en je hebt een stofzuiger die met gemak 20 jaar mee gaat :)

gr
door gravin4 - May 13, 2015 om 11:38
52 Antwoorden / 19 Vragen

gebruik inmiddels al een paar jaar een zakloze stofzuiger en dat bevalt prima! Goedkoper, makkelijker kan het niet. In een wip het reservoir eraf, legen, desnoods spoelen en laten drogen en klaar is kees. Filter af en toe even schoonmaken, dat is alles. Ik wil geen andere stofzuiger meer.
En met die allergieën valt het ook wel mee, de filters werken uitstekend.

pa
door pamand - May 13, 2015 om 11:46
21 Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje wat een negatieve reacties. We gebruiken al meer dan 5 jaar op iedere verdieping stofzakloze stofzuigers en ze zijn een uitkomst! Misschien was het in het begin wat rommelig maar de productie is sterk verbeterd. En we hebben echt geen Dyson's en zeker niet de duurste stofzuigers.

wimmi20
door wimmi20 - May 13, 2015 om 12:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik sluit mij aan bij alle negatieve berichten.
Ik heb zo'n zakloze zuiger gehad.
Naarmate het filter ouder wordt laat het volgens mij minder lucht door, en gaat de zuiger steeds slechter werken.
Koop een goed merk zuiger met goede filtering van de uitgeblazen lucht.
Dat heet een HEPA filter.

tot15karakters
door tot15karakters - May 13, 2015 om 12:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De oudere en nieuwe generatie 750 watt stofzuigers zijn niet te vergelijken..

De Bosch, Siemens en Philips van 750 watt presteren beter dan de oudere met meer vermogen...

De bak dagelijks legen, anders moet je wassen en drogen en droog afborstelen en eventueel bij benzine pomp met luchtslang van binnen naar buiten de rest vuil terug blazen...

Met zak kun je ook de voordelige Action zakken gebruiken...
Zanussi geen ervaring maar deze zijn meestal duurder in stroomgebruik en vorige generatie...

Een maar 600 tot 850 watt is de nieuwe generatie en ik zou voor die gaan.
Geen merkloze die vaak 1500 watt gebruiken en straks gedumpt worden.
De kleine motoren, ja zwakker maar met betere fan op deze zuigen deze dus energie zuiniger en blazen ook door betere filters minder uit.

Enkele goede zakloze benaderen de met zak.
Dyson hoeft dus niet, onder de E100,- zijn er voldoende Philips, Bosch of Siemens te vinden mits je deze dagelijks gaat legen, soms 2x per dag en niet volgende keer legen want hoe langer vol hoe minder ze zuigen en het gaat vast zitten..
Dus zuigen en legen vlak achter elkaar en niet weekje wegzetten.
Geld tevens voor bacteriën groei dus stank... dus eigenlijk is het wat dat betreft zelf beter als de zakken die vaak meer als 1 maand zitten en dus meestel flink geuren...

johanna66
door johanna66 - May 13, 2015 om 12:12
48 Antwoorden / 6 Vragen

Sinds 2 jaar zuig ik de begane grond incl. terras en tuin (als er veel dode blaadjes tussen de planten liggen)
met mijn zakloze AEG stofzuiger en ik ben er onwijs blij mee. Hij doet het geweldig ! Schoonmaken van de opvangbak is een peace of cake. Hij is lekker licht, lang snoer en verkrijgbaar in leuke kleuren. Nadelen weet ik niet. Hele goede koop.
Had ik dit maar eerder geweten, Drie jaar geleden een traditionele Philips sleemodel stofzuiger gekocht voor de bovenverdieping. Log en zwaar. Gelukkig hoef ik hem niet de begane grond te sjouwen. .

gr
door gravin4 - May 13, 2015 om 12:16
52 Antwoorden / 19 Vragen

Ik gebruik al een paar jaar de Philips PowerPro 2000 watt. Ik hoor meestal aan het geluid dat het tijd is om hem te legen. Ik wacht ook echt niet tot hij helemaal vol zit. Heb tot nu toe absoluut geen problemen met zuigkracht e.d. gehad. Ik heb een kat en er ligt zeil overal plus een groot kleed, beide zuigt hij prima, de zuigkracht is ook makkelijk aan te passen.
Niet dat ik een echte Philipsfan ben, maar hij was op dat moment in een voordelige aanbieding, vandaar mijn keus.

carolyn
door carolyn - May 13, 2015 om 12:21
39 Antwoorden / 15 Vragen

In een woord doe het niet ! (WAARDELOOS) Welke je ook kiest de filters zitten elke keer vol met stof en moeilijk schoon te krijgen , niets beter dan een stofzak , bij Action winkels voor een paar euro te koop inplaats van dure merkzakken.

zoekster
door zoekster - May 13, 2015 om 12:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carolyn schreef op woensdag 13 mei 2015, 12:21]In een woord doe het niet ! (WAARDELOOS) Welke je ook kiest de filters zitten elke keer vol met stof en moeilijk schoon te krijgen , niets beter dan een stofzak , bij Action winkels voor een paar euro te koop inplaats van dure merkzakken.
Precies, ze zijn overal voor weinig te koop, Action, de markt, bij Blokker heb je ook vaak aanbiedingen.
Voor mij ook geen stofzuiger zonder stofzak. Lekker makkelijk.

tot15karakters
door tot15karakters - May 13, 2015 om 12:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien het aantal merken en types kun je niet oordelen of met of zonder zak beter is...

Verder schreef ik al, er zijn oude stroom vreters van 1500 watt of meer en de nieuwe EU goedgekeurde met een verbruik tussen 600 en 850 watt die beter zijn als de eerdere....

Dit geld voor vele merken en dus een merk noemen is niet voldoende.
Alleen Dyson is prima maar die prijzen????

Een kleinere motor met betere fan is dus de reden dat de zak loze van nu niet met die van enkele jaren terug vergeleken kunnen worden...
Ook de filters zijn ontwikkeld en aangepast dus zowel motor als filter van alle merken is het dus vorige en huidige generatie niet vergelijkbaar.

Er was veel dubieuze zooi die zakloos was, maar nu is het anders...

wimmi20
door wimmi20 - May 13, 2015 om 13:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tot15karakters schrijft het nu wel zo mooi, maar er wordt aan 1 ding voorbij gegaan.
Hoe goed die nieuwste genaratie zaklozen ook is : het blijft een stofwolk/stofzooitje om het apparaat te ledigen.
Ik deed dat buiten vanwege de stofwolk.

carolyn
door carolyn - May 13, 2015 om 14:13
39 Antwoorden / 15 Vragen

Wimmi20
Ik had het niet beter kunnen zeggen! !!

krulstaart
door krulstaart - May 13, 2015 om 14:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan een stofzakloze stofzuiger.
Heb er een gehad van Dirt Devil. Bijzonder krachtige zuiger...niks mis mee. Maar het legen van de stofpot en het schoon maken van de fliter (wat toch vrij vaak moet gebeuren) is een uitermate stoffig en vies karweitje! Had ook altijd een reservefilter liggen omdat filter na schoonmaken goed drogen moet.Na een krap jaar ergernis was ik er helemaal klaar mee! Iemand die geïnteresseerd was om stofzakloos te zuigen nam hem van me over en ik kocht gelijk weer een Dirt Devil maar dan wel met stofzak!! Heerlijk gewoon de volle zak te kunnen weggooien zonder geknoei! Ik koop nu bij Stofzakken Online een goedkopere versie stofzakken en ben weer dik tevree. Nooit van mijn leven meer anders!

racingweirdo
door racingweirdo - May 13, 2015 om 15:19
23 Antwoorden / 6 Vragen

Als je problemen hebt met verstopte filters bij het zuigen met een stofzakloze stofzuiger dan heb je de verkeerde gekocht.

De dyson maakt gebruikt van cyclonen waardoor de filters nooit meer verstoppen, en je altijd 100% zuigkracht blijft houden, 580 euro was zeer de moeite waard.

Cookies
door Cookies - May 13, 2015 om 16:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=racingweirdo schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:19]Als je problemen hebt met verstopte filters bij het zuigen met een stofzakloze stofzuiger dan heb je de verkeerde gekocht.

De dyson maakt gebruikt van cyclonen waardoor de filters nooit meer verstoppen, en je altijd 100% zuigkracht blijft houden, 580 euro was zeer de moeite waard.

Leuk, maar topicstarter heeft weinig te besteden.

sl
door slobberbone - May 13, 2015 om 16:04
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=racingweirdo schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:19]Als je problemen hebt met verstopte filters bij het zuigen met een stofzakloze stofzuiger dan heb je de verkeerde gekocht.

De dyson maakt gebruikt van cyclonen waardoor de filters nooit meer verstoppen, en je altijd 100% zuigkracht blijft houden, 580 euro was zeer de moeite waard.

Het fijnste stof gaat gewoon door de cyclonen heen en kunnen hem doen verstoppen zijn zat voorbeelden van, hier Dysons laatste nieuwe model kijk en huiver.

https://www.youtube.com/watch?v=_MyjMWjl_Is

580 euro :) weet je hoelang ik daar voor stofzuig mijn oude trouwe Nilfisk koste 25 euro doet al meer dan 15 jaar zijn werk en heeft wel hepafilters en een goede zuigkracht:)

erto171
door erto171 - May 13, 2015 om 16:16
12 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben 4 jaar een Dyson cycloon stofzuigerloze stofzuiger gebruikt, regelmatig de 2 filters schoongemaakt, maar wij vonden de zuigkracht onvoldoende, dus hebben wij weer een Miele black pearl gekocht, originele zakken zijn wel duur maar hij zuige elk klein pluisje op! Dyson naar alleenstaande studerende dochter.

wimmi20
door wimmi20 - May 13, 2015 om 17:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Johanna,
wat een leuke uitdrukking : koekvrede.
Ik kende hem nog niet.
+++++++++++++++++++++++++++++=====

=johanna66 schreef op woensdag 13 mei 2015, 12:12:

met mijn zakloze AEG stofzuiger en ik ben er onwijs blij mee. Hij doet het geweldig ! Schoonmaken van de opvangbak is een peace of cake.

racingweirdo
door racingweirdo - May 13, 2015 om 17:35
23 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 13 mei 2015, 16:04][quote=racingweirdo schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:19]Als je problemen hebt met verstopte filters bij het zuigen met een stofzakloze stofzuiger dan heb je de verkeerde gekocht.

De dyson maakt gebruikt van cyclonen waardoor de filters nooit meer verstoppen, en je altijd 100% zuigkracht blijft houden, 580 euro was zeer de moeite waard.

Het fijnste stof gaat gewoon door de cyclonen heen en kunnen hem doen verstoppen zijn zat voorbeelden van, hier Dysons laatste nieuwe model kijk en huiver.

https://www.youtube.com/watch?v=_MyjMWjl_Is

580 euro :) weet je hoelang ik daar voor stofzuig mijn oude trouwe Nilfisk koste 25 euro doet al meer dan 15 jaar zijn werk en heeft wel hepafilters en een goede zuigkracht:)

Onzin de dc52 heeft geen filters die vervangbaar of uitwasbaar zijn. Automatische reiniging

sl
door slobberbone - May 13, 2015 om 17:45
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=racingweirdo schreef op woensdag 13 mei 2015, 17:35][quote=slobberbone schreef op woensdag 13 mei 2015, 16:04][quote=racingweirdo schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:19]Als je problemen hebt met verstopte filters bij het zuigen met een stofzakloze stofzuiger dan heb je de verkeerde gekocht.

De dyson maakt gebruikt van cyclonen waardoor de filters nooit meer verstoppen, en je altijd 100% zuigkracht blijft houden, 580 euro was zeer de moeite waard.

Het fijnste stof gaat gewoon door de cyclonen heen en kunnen hem doen verstoppen zijn zat voorbeelden van, hier Dysons laatste nieuwe model kijk en huiver.

https://www.youtube.com/watch?v=_MyjMWjl_Is

580 euro :) weet je hoelang ik daar voor stofzuig mijn oude trouwe Nilfisk koste 25 euro doet al meer dan 15 jaar zijn werk en heeft wel hepafilters en een goede zuigkracht:)

Onzin de dc52 heeft geen filters die vervangbaar of uitwasbaar zijn. Automatische reiniging

Zeg ik dat die dyson wel filters heeft ? Dat heet gewoon weer stof terug blazen in de ruimte geen automatische reiniging jij gelooft wel heel erg makkelijk in de sprookjes van James.

ekiem
door ekiem - May 13, 2015 om 19:17
676 Antwoorden / 100 Vragen

allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties en advies.

De stofzuiger die ik had gezien is de Zanussi 2010 EL. Die is voor mijn dochter, vandaar. Ik wilde iets goeds geven maar had eerlijk gezegd geen enkele notie van die stofzaklozs stofzuigers. Ik wist natuurlijk wel van die Dyson maar vind die zo asociaal duur dat ik daar al niet eens naar wil kijken.

Ik ben nu in ieder geval een stuk wijzer, die zanussi zuiger is trouwens ongeveer 80 euro. Het is niet een echt leuk cadeau maar ze krijgt er iets kleins bij.

Oja, nog een vraagja, in de winkel waar ik ter orientatie was khkreeg ik een heel verhaal over de zuigkracht.
HEt ging erover dat er vanaf 2016 geen zuiger meer mogen worden verkocht met een hogere zuigkracht dan 800 watt.
ik had hier tot nu toe nog nooit over gehoord en dacht dat een hoge zuigkracht toch het beste is. Heb zelf een zuiger met 1400 watt en die werk al 20 jaar perfekt.

Weet hier iemand of dat verhaal klopt ??

Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat verhaal klopt inderdaad, maar zegt verder niet zoveel. De zuigkracht is echt niet alleen afhankelijk van de hoogte van het wattage. Niets mis met minder Watts.

Allemaal dankzij Europa.;-)

hehahi
door hehahi - May 13, 2015 om 19:24
57 Antwoorden / 70 Vragen

Ben heel tevreden met mijn AEG supercyclone stofzuiger (max.1800 watt) zonder stofzak. Het reservoir is eenvoudig te legen in de vuilnisbak.

Over het maximum opgelegd door de EU, lees hier meer.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees bijvoorbeeld hier.

Klik

Cookies
door Cookies - May 13, 2015 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Weet hier iemand of dat verhaal klopt ??.......

Ja hoor, dat klopt voor 100%. Fijn wel, zo'n Europese commissie, NOT. Je kan het zo gek niet bedenken of de bemoeien zich er wel mee.

ekiem
door ekiem - May 13, 2015 om 19:34
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik heb dat artiekel net gelezen. Schandelijk maar had er werkelijk geen weet van. En inderdaad, ze bemoeien zich werkelijk overal mee.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De volgende "misstand" die door de EU aangepakt wordt, is het wattage van de föhn en de grasmaaier. Bereid u zich maar vast voor.;-))

diumenge
door diumenge - May 13, 2015 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De bemoeienis van de EU is op verzoek van de fabrikanten zelf, nu is het zo dat elk land ander eisen heeft opmaat gebied. Dus dat was voor de fabrikanten erg lastig.

diumenge
door diumenge - May 13, 2015 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

opmaat = op dat

ekiem
door ekiem - May 13, 2015 om 20:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ha ha ha, en daarna de wattage op de electrische tandenborstel, koffiezet apparaat enz . Ik zal me wel voor bereiden. Denk soms wel " overdrijven is ook een vak ".

door 1953 - May 13, 2015 om 23:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb zelf een Dyson, zou deze in de toekomst niet meer aanschaffen met mijn huidige ervaringen daarmee.

zoekster
door zoekster - May 13, 2015 om 23:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u uw dochter gevraagd wat voor soort stofzuiger zij wil? Mij zou niemand blij maken met een stofzuiger zonder stofzak. Al kreeg ik hem gratis.

ma
door manwijf - May 14, 2015 om 08:13
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een Dyson geprobeerd. Ik vond het helemaal niks. Ik vond 'm slecht wendbaar en je trekt 'm niet zomaar over bv. een plint zoals je dat met een sleemodel wel kan doen. De stang is voor grote mensen aan de korte kant. Ook de zuigkracht was lang niet zoals mijn Miele. Gebruik zonder problemen goedkope stofzakken. Heb de Dyson ook weggegeven.

sl
door slobberbone - May 14, 2015 om 08:57
508 Antwoorden / 2 Vragen

In 2017 mag een stofzuiger niet meer dan 900 Watt zijn. Maar voor de duidelijkheid er worden ook andere eisen gesteld aan een stofzuiger die voorheen met een 2500 Watt niet gehaald worden dus stofzuiger is veel beter geworden ondanks de afname van het motorvermogen.

Motorvermogen zegt niet over zuigkracht of nog beter stofopname.

Hier mooi voorbeeld probeer maar met je oude Miele :)
https://www.youtube.com/watch?v=p7DVOoeJxGI

En dan zijn de mondzuigstukken nog zwaarder geworden bij Miele nu, dus nog knapper.

Beste zuigkracht behaal je met ketel stofzuiger, ik heb er hier een staan slechts 1000 Watt maar is echt de meest krachtige die ik handen heb gehad en dat zijn er wel ruim 300 :)

Tja en dyson heeft niets met stofzuigen te maken is een hype ala Bose, de prestaties zijn wel beter geworden maar die cyclonen blijven zwakste schakel want door afgenomen motorvermogen heeft dyson een probleem om goede snelle cyclonen te maken en de fijnste stof draait gewoon mee ook al maken ze hem 600 Km/u dus er komen steeds meer cyclonen etc....Blijft een dure lawaaiige stofblazer

tot15karakters
door tot15karakters - May 14, 2015 om 12:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Samengevat;

Zakloze besparen geld en je zit nooit zonder.......
Wel dagelijks legen en schoon houden.

Zakken, die zuigen net zo goed maar geen stof bij legen!
Ook kun je die langer laten zitten..

EU, ja die zagen steeds meer stroom vreters en de oude alles zuiger voor riool en gootsteen ontstoppen uit 1988 was maar 600 Watt...
Maar marketing, grotere motor verkoopt beter en dat was reclame en we trapte erin..
grote motor kost niets en betere ventilator is duurder...
Nu dus eindelijk geregeld, de 3 jaren oude Samsung, van 1400 watt al meestal op laagste stand gezogen en dan gebruikt hij maar 450 watt....
Deze met zak naast de nieuwe Philips maar die zakloze, ik zie na zuigen Samsung, volle kracht nog hoeveel deze er achteraan uit haalde uit tapijt....

Dit kijkglaasje, lijkt wel koffie pot... daar komt na zak zuiger nog redelijke hoeveelheid in!

Dus ook ik moet toegeven dat ik tevreden was met 1400 watt regelbare Samsung maar Flipje doet het beter!
Parket of Plavuis, prima maar voor tapijt beter een nieuwe die minder gebruikt....

sl
door slobberbone - May 15, 2015 om 07:51
508 Antwoorden / 2 Vragen

@tot15karakters,

Bijna goed.

Zakloze stofzuigers kosten veel meer onderhoud vaak dagelijks legen en of filters reinigen uitwassen, zuigkracht is veel minder en gaan ook veel minder lang mee en filtratie is ook veel minder dus veel meer stofuitstoot.

Stofzuiger met stofzak, veel beter zuigkracht gaan veel langer mee,onderhoudsarm,betere filtratie door gebruik van stofzakken lijkt dit veel duurder maar dat is vaak niet zo door de veel langere levensduur de behaald wordt en goede stofzakzuiger kost een fractie wat een redelijke stofzakloze kost dus de eerste 30 jaar aan stofzakken zitten daar al bij inbegrepen.

wimmi20
door wimmi20 - May 15, 2015 om 09:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een stoffig onderwerp.
Ik vind er geen zak aan !

ekiem
door ekiem - May 15, 2015 om 11:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen,

Klopt wimmi20 is ook zo. Totdat je ,zoals ik, mee te maken krijgt. En met de adviezen hier ben ik goed geholpen en veel wijzer geworden.
In overleg met dochterlief gaat het uiteindenlijk een stofzakloze zuiger worden. Als mijn oude zuiger de geest geeft ( is nu bijna 30 ) mischien ook.
Ligt aan haar ervaringen ermee hahah

EKiem

wimmi20
door wimmi20 - May 15, 2015 om 13:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Ekiem,
u vraagt hier advies, en ondanks alle negatieve adviezen gaat u toch een zakloze zuiger kopen.
Alle goedbedoelde adviezen om zo'n kreng niet te kopen zijn dus voor Jan met de korte neus gegeven.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=ekiem schreef op vrijdag 15 mei 2015, 11:41: Goedemorgen,

Klopt wimmi20 is ook zo. Totdat je ,zoals ik, mee te maken krijgt. En met de adviezen hier ben ik goed geholpen en veel wijzer geworden.
In overleg met dochterlief gaat het uiteindenlijk een stofzakloze zuiger worden. Als mijn oude zuiger de geest geeft ( is nu bijna 30 ) mischien ook.
Ligt aan haar ervaringen ermee hahah

EKiem

ekiem
door ekiem - May 15, 2015 om 13:48
676 Antwoorden / 100 Vragen

Nou nou, zo zou ik het niet willen stellen. Ik heb juist veel aan alle adviezen gehad en daaruit een keuze gemaakt. Dit in overleg met dochter.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 15, 2015 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ten eerste waren niet alle adviezen negatief en ten tweede hoeft wat voor de ?én negatief is, voor de ander geen punt te zijn.

ekiem
door ekiem - May 15, 2015 om 14:07
676 Antwoorden / 100 Vragen

Klopt tijger1 zo is het maar net. Alle adviezen, meningen en ervaringen ( positief en negatief ), geven een breed spectrum waaruit gekozen kan worden.

Word je wijzer van.

tot15karakters
door tot15karakters - May 15, 2015 om 18:06
2189 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=slobberbone schreef op vrijdag 15 mei 2015, 07:51]@tot15karakters,

Bijna goed.

Zakloze stofzuigers kosten veel meer onderhoud vaak dagelijks legen en of filters reinigen uitwassen, zuigkracht is veel minder en gaan ook veel minder lang mee en filtratie is ook veel minder dus veel meer stofuitstoot.

Stofzuiger met stofzak, veel beter zuigkracht gaan veel langer mee,onderhoudsarm,betere filtratie door gebruik van stofzakken lijkt dit veel duurder maar dat is vaak niet zo door de veel langere levensduur de behaald wordt en goede stofzakzuiger kost een fractie wat een redelijke stofzakloze kost dus de eerste 30 jaar aan stofzakken zitten daar al bij inbegrepen.

Maar... waarom is mijn alles zuiger dus ook voor water uit de gootsteen als eerste zakloze na ruim 36 jaren nog steeds werkend?

Het dagelijks legen, ik reken geen uurloon voor mezelf maar de vorige waren slechter!
Dat schreef ik al eerder en zowel de zakloze als met zak zijn in de zuinige 600~850 EU goedgekeurde te koop...

Ik weet wel dat de oudere modellen soms er moeilijk zakken te vinden zijn dus zak loos, niet perfect maar ik weet vooral voor bijzondere modellen en vreemde merken hoe lastig het vaak is een passende zak te krijgen.

Ik laat iedereen zelf beoordelen maar ik zie steeds minder verschil in zuigkracht en rest stof die uitgeblazen word.

sl
door slobberbone - May 15, 2015 om 18:53
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 15 mei 2015, 18:06][quote=slobberbone schreef op vrijdag 15 mei 2015, 07:51]@tot15karakters,

Bijna goed.

Zakloze stofzuigers kosten veel meer onderhoud vaak dagelijks legen en of filters reinigen uitwassen, zuigkracht is veel minder en gaan ook veel minder lang mee en filtratie is ook veel minder dus veel meer stofuitstoot.

Stofzuiger met stofzak, veel beter zuigkracht gaan veel langer mee,onderhoudsarm,betere filtratie door gebruik van stofzakken lijkt dit veel duurder maar dat is vaak niet zo door de veel langere levensduur de behaald wordt en goede stofzakzuiger kost een fractie wat een redelijke stofzakloze kost dus de eerste 30 jaar aan stofzakken zitten daar al bij inbegrepen.

Maar... waarom is mijn alles zuiger dus ook voor water uit de gootsteen als eerste zakloze na ruim 36 jaren nog steeds werkend?

Het dagelijks legen, ik reken geen uurloon voor mezelf maar de vorige waren slechter!
Dat schreef ik al eerder en zowel de zakloze als met zak zijn in de zuinige 600~850 EU goedgekeurde te koop...

Ik weet wel dat de oudere modellen soms er moeilijk zakken te vinden zijn dus zak loos, niet perfect maar ik weet vooral voor bijzondere modellen en vreemde merken hoe lastig het vaak is een passende zak te krijgen.

Ik laat iedereen zelf beoordelen maar ik zie steeds minder verschil in zuigkracht en rest stof die uitgeblazen word.

Natuurlijk kan dat maar als je nu bv een philips,dyson of bv een dirt devil koopt weet ik zeker dat die geen 30 jaar mee gaat.

Heb hier ook een zakloze stofzuiger van ruim 30 jaar oud en werkt nog uitstekend vele Numatics of nilfisken kun je ook zonder zak gebruiken maar of dat goed is en of ze dan ook 30 jaar mee gaan ?

In mijn ogen is een stofzuiger ,met zak op alle fronten superieur aan zijn zakloze broeder.

zi
door zijderveld - May 18, 2015 om 19:29
50 Antwoorden / 20 Vragen

het belangrijkste van een stofzuiger zonder stofzak is het soort filter wat de stofzuiger heeft. Zijn het die kleine die veel goedkope stofzuigers hebben dan kun je het schudden (letterlijk want die dingen raken direct verstopt). De filter moet makkelijk schoon te maken zijn, dit doe je overigens nooit met water, want dan slaat die dicht, maar met kloppen of blazen (kan o.a. met een föhn). Zelf heb ik nu 2 Philips stofzuigers 1 met een knop waarbij de stofzuiger het filter al los klopt en 1 zonder. Beide eigenlijk even goed, maar ze zijn wel wat zwaarder als die goedkope stofzuigers. Voorheen dus 2 goedkope maar staan nu onnut op zolder want met een net schoon gemaakt filter kun je net 1 kamer mee doen. Overigens het vermogen van een stofzuiger zegt weinig over de zuigkracht. Je kunt een stofzuiger hebben van 500 Watt die goed zuigt omdat de werkingskracht goed (filter e.d. alles is goed op elkaar afgesteld) en een stofzuiger van 2000 Watt die slecht zuigt (en dus alleen stroom vreet)