ma
door marcel1965 Feb 26, 2014 om 17:11
Huishouden & energie

Essent leverancier

de vraag is essent rekent elke keer aanmaankosten terwijl de stadsbank oost nederland het elke maand overmaakt en wel innen het gestelde termijn zoals nu ook maken elke maand €226.00 op de 24e v/d maand de maand februari moet binnen zijn voor 6 maart 2014 over en ze rekenen elke keer €20.00 aanmaakkosten dit vind ik niet terecht maar essent wil me niet te woord staan hebben ze geen zin in vind dit wel onterecht hoe pakken we dit aan (ze vinden het leuk de klanten service dat ze bij kassa komen dus) wat kunt u voor mij doen

met vriendelijke dank voor uw medewerking verblijf ik

hoogachtend,

marcel gebuis

1959 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2014 om 17:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marcel1965,

Wat bedoel je met 'aanmaakkosten'?
Bedoel je 'aanmaningskosten'?

Daarover schrijft Essent:
Bij een herinnering worden geen extra kosten in rekening gebracht. De herinnering dient wel binnen veertien dagen betaald te worden. Doet u dit niet, dan ontvangt u een aanmaning. Betaalt u de aanmaning niet op tijd, dan ontvangt u een laatste betaalmogelijkheid. De totale incassokosten kunnen oplopen tot een bedrag van €40. Dit is volgens de Wet incassokosten. Betaalt u niet bij de laatste betaalmogelijkheid dan wordt de leveringsovereenkomst ontbonden en stopt de levering van gas en elektra.

Weet dus niet hoe je aan het bedrag van € 20 komt.
Loop je soms steeds een termijn achter met betalen?
Zo ja, zorg dan dat je dat inloopt!

Zou anders toch maar even contact opnemen met Essent!

Klantenservice: 0900 1550 (€ 0,028 per minuut met een starttarief van € 0,0951, plus uw gebruikelijke belkosten).

Houd tijdens het bellen uw klantnummer bij de hand. Dat vindt u op alle correspondentie van Essent.

Of start een chat; klik hier.

Suc6

ma
door marcel1965 - Feb 26, 2014 om 17:33
4 Antwoorden / 3 Vragen

ik bedoel de aanmaankosten maar de stadsbank betaald binnen de termijnen van wat essent zegt en ik krijg geen aanmaningen dus en de stadsbank betaald altijd op de 24e v/d maand dus het is altijd op tijd binnen maar essent doet gewoon wat ze zelf willen ik word nog niet eens redelijk te woord gestaan en ze hangen gewoon op van de klantenservice ik vind dit gewoon onterecht en ook ik betaal al €226.00 per maand en ik word nu al voor het nieuwe voorschot , dat ik nu €275.00 moet gaan betalen en volgens het internet berekening moet ik +/- €585.00 bijbetalen nou het lijkt wel of iedereen moet bijbetalen bij essent wat een slechte leverancier maar ze vonden het leuk om in kassa te komen nou ik zou zeggen daag ze maar uit met deze problemen ik vind dit meer dan schandalig en dit druk ik nog maar voorzichtig uit .

hopende u zo voldoende ingelicht te hebben en met vriendelijke dank voor uw medewerking verblijf ik

marcel gebuis

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2014 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel1965,

Als het aanmaningskosten zijn dan lijkt het me toch dat je steeds een termijn achter loopt.
Je zult dus een keer 'extra' moeten betalen!
Dan loop je weer gelijk.
Je zult hierover toch even contact moeten opnemen met Essent, anders houd je elke maand die extra - onnodige - kosten.

Overigens zit je nu op een openbaar forum.

Voor contact met de redactie± klik onderaan deze pagina onder Algemeen op ´Contact met Kassa´.

Met vr.gr.

ma
door marcel1965 - Feb 26, 2014 om 17:42
4 Antwoorden / 3 Vragen

ik bedoel de aanmaankosten maar de stadsbank betaald binnen de termijnen van wat essent zegt en ik krijg geen aanmaningen dus en de stadsbank betaald altijd op de 24e v/d maand dus het is altijd op tijd binnen maar essent doet gewoon wat ze zelf willen ik word nog niet eens redelijk te woord gestaan en ze hangen gewoon op van de klantenservice ik vind dit gewoon onterecht en ook ik betaal al €226.00 per maand en ik word nu al voor het nieuwe voorschot , dat ik nu €275.00 moet gaan betalen en volgens het internet berekening moet ik +/- €585.00 bijbetalen nou het lijkt wel of iedereen moet bijbetalen bij essent wat een slechte leverancier maar ze vonden het leuk om in kassa te komen nou ik zou zeggen daag ze maar uit met deze problemen ik vind dit meer dan schandalig en dit druk ik nog maar voorzichtig uit .

en de stadsbank oost nederland betaald op tijd en er is geen achterstand dus ik snap dit zo al niet want de ene keer halen ze de kosten weg van €20.00 en de andere keren reken ze het wel dus vind ik dit wel heel raar maar ik zou zeggen daag essent maar uit voor deze problemen ik vind het meer dan schandalig wat essent doet dus maar essent klantenservice vind het leuk om in kassa te komen dus laat ze dit maar eens goed oplossen want ik word hier echt moe van ook omdat ze je niet te woord staan nogmaals schandalig

hopende u zo voldoende ingelicht te hebben en met vriendelijke dank voor uw medewerking verblijf ik

marcel gebuis

ro
door ron530 - Feb 26, 2014 om 17:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet niet of het bij Essent ook zo is maar vrijwel alle energieboeren incasseren het voorschot in het begin van de lopende maand. Voorschot februari wordt op 6 februari geïncasseerd of bij gebruik acceptgiro moet het bedrag op 6 februari bijgeschreven zijn. Als deze manier van incasseren ook bij Essent het geval is (en dat weet ik bijna wel zeker) loopt u met de verwerkingstijd inbegrepen structureel 20 dagen achter in de betaling. In dat geval zijn de aanmaankosten ook terecht. U kunt van de kosten afkomen door een maand extra te betalen.
Ik lees dat de stadsbank uw budget beheerd als dat beheer zodanig is dat u wekelijks een bedrag mag besteden (weekgeld) dan bouwt u ook een reservering onvoorziene uitgaven op. U kunt dan contact met de stadsbank opnemen en vragen of er uit die reservering een extra maandvoorschot betaald kan worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2014 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En geeft u dan elke keer aan de Stadsbank door dat er € 20,00 aanmaningskosten betaald moeten worden en doen zij dat dan zonder morren?

Daar gaat geen lampje branden dat er iets niet klopt?

Wellicht reageert Essent hier, want dit is dwaasheid.

fo
door forumessent - Feb 27, 2014 om 10:30
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcel,

Ik heb u eerder verzocht om uw gegevens te sturen naar webcare@essent.nl. Ik zal dan ook voor u nakijken hoe het komt dat we steeds aanmaankosten in rekening brengen.

Stuur een kopie van deze klacht, uw klantnummer, postcode/huisnummer en uw telefoonnummer. Wij zullen na ontvangst van uw e-mail zo snel mogelijk een terugkoppeling geven of telefonisch met u contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2014 om 11:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel1965,

En nu maar hopen dat het snel voor elkaar komt.
Maar dan wél reageren!!!