ab
door abbabak Jul 13, 2009 om 22:41
Auto & vervoer

Esso haalt 150 euro van de bank rekening

Vandaag heeft mijn vrouw benzine getankt bij ESSO van OOrd in Maarssen.Het is een tank station onbemand en je moet betalen met je pinpas, netjes alles gedaan volgens de beschrijving rekening netjes uit apparaat gekregen van 53,06 euro en wat blijkt er wordt 150 euro afgeschreven. ING gebeld en daar konden ze me vertellen dat dit was om te voorkomen dat men doorrijd!!!!Hoezo doorrijden ik heb de bon en ja verklaard voor het gebruikte bedrag. Volgens de jonge Dame kan ik niets tegen beginnen!!! Kan dit zomaar? Zou lekker worden 100 kolanten op een dag 15.000 euro en dan 2 dagen later het teveel betaalde terug storten. Hoe kan ik slapend rijk worden begin een onbemande tank station.

Vriendelijke Groet, Chris (abbabak)

7076 16 Rapporteer

la
door lammi - Jul 13, 2009 om 23:01
32 Antwoorden / 2 Vragen

dit mag natuurlijk niet. als je voor 53,06 pint dan moet dat ook op je afschrift staan. denk dat er iets fout is gegaan. wat die (jonge) dame zegt klopt niet.

la
door lammi - Jul 13, 2009 om 23:02
32 Antwoorden / 2 Vragen

lijkt al meer op oplichting trouwens.

kiran
door kiran - Jul 13, 2009 om 23:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@abbabak

Is inderdaad lekker verdienen. Heb er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord. Maar zal een nieuwe maatregel zijn van een onbemand tankstation?

Op zich vind ik dat helemaal niet kunnen. Zijn ook mensen die aan het eind van de maand praktisch rut zijn .... En die jonge dame was van de ING?? En zij weet wel dat het voor het evt. doorrijden is? Vreemd hoor. Het zal dan toch op zijn minst bij dat tank station aangegeven moeten staan lijkt mij zo. Regeltjes???!!!

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2009 om 23:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag chris, heb je al rechtstreeks bij Esso naar e.e.a. geinformeerd? Het lijkt me niet echt dat die mevrouw van de ING nu het fijne van weet van het hoe en waarom van Esso. Het lijkt me ook wat vreemd  om meer te laten betalen dan het bedrag waarvoor je afneemt. Staat daar iets over bij het pompstation vermeld?

Vr.gr.

he
door henk1951 - Jul 13, 2009 om 23:21
256 Antwoorden / 0 Vragen

Op tros radar is vanaf februari een topic daarover,schijnt alleen maar bij ING voor te komen die reserveringen. Op het Tros forum is ook een verwijzing naar een tpoic uit 2005 bij Kassa. Bij Tros zoeken onder Banken: ING/Postbank boekt zomaar 125 euro af.

gr Henk

he
door henk1951 - Jul 13, 2009 om 23:35
256 Antwoorden / 0 Vragen

Een van de antwoorden op het Tros forum was.

bij het betalen wordt niet doorgegeven hoeveel jou saldo op dat moment is, maar er wordt alleen gekeken of het bedrag dat je moet betalen kan worden afgeschreven.

Er wordt dus gekeken of je 125 kunt betalen door 'zogenaamd' 125 af te rekenen. Lukt dit niet, dan kun je niet beginnen met tanken. Dus zo wordt voorkomen dat je tankt zonder dat er wat op je rekening staat. Lukt het wel om 125 af te rekenen, dan wordt die 125 'vast gezet' en kun je tanken. Ze weten dan nl. in elk geval zeker dat ze niet het schip in gaan. Dan kun je dus wel beginnen met tanken.

Heb je alweer op je rekening gekeken 90% kans dat nuwel het juiste bedrag is afgeschreven.

gr Henk

edwardus
door edwardus - Jul 14, 2009 om 00:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde bedoening; ik heb ook wel 's bij Tango en Tinq getankt en ook bij een bemande pomp waar 's nachts onbemand getankt wordt en daar moet je van tevoren pincode intoetsen en wordt er terecht nooit meer afgeschreven dan je getankt hebt.

Wordt die zogenaamde "ter controle" afboeking niet meteen teruggestort? Teveel afschrijven en niet terugboeken is een economisch delict.

ab
door abbabak - Jul 14, 2009 om 00:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Henk en edwardus, Jullie hebben helemaal gelijk geld is niet teruggestort maar de het bedrag is gewijzigd in het juiste. Ik kan zelf deze afboeking niet meer vinden ze hebben het bedrag gewoon aangepast. Ik heb hiermee niet zoveel problemen maar waarom kan de "jonge"Dame van ING dit niet vertellen, ik raakte geheel in de stress en heb niet  zulke aardige mailtjes verstuurd naar ESSO en ING.

Groetjes Chris

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2009 om 00:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

zie ook de vraag van vandaag van gijsd

kiran
door kiran - Jul 14, 2009 om 00:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@abbabak

Zou me niet al te druk maken over die niet zo aardige mailtjes.

€150,- van je jatten is ook niet aardig!! Denk dat ieder mens daarvan in de stress schiet. Wees maar blij dat het zo is afgelopen, anders had je achter je eigen geld aan kunnen hobbelen.

Terug betalen gaat doorgaans niet zo vlotjes.    m.vr.gr.

stacey
door stacey - Jul 14, 2009 om 00:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

          Vraag Gijsd

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2009 om 01:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dankjewel stacey.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Jul 15, 2009 om 23:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Intussen is dit onderwerp ook bij Consumentennieuws aan bod geweest:
Klachten over pinbetaling onbemande benzinepomp

an
door anss_1 - Dec 10, 2009 om 15:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt heb dat ook recent ondervonden en wel op 05-12-2009

ging tanken in Maaseik vlak over de grens bij een onbemand tankstation.
gaf mijn pincode in en het apparaat liet weten dat ik kon tanken .
pakte per ongelijk de verkeerde tankslang van de haak en hing hem daarna onmiddelijk weer terug om de juiste te nemen echter ik moest ook weer opnieuw
de pas erin steken en mijn code ingeven toen kon ik tanken.

later ontdekte ik dat door de ing. bank 2 bedragen "geresserveerd" waren resp.
125,00 euro en 50 euro .
het bedrag van 125,00 euro is inmiddels aangepast aan het getankte bedrag.
maar de 50 euro zijn afgeschreven terwijl er helemaal geen transactie heeft plaatsgevonden.
Heb inmiddels bij de ing. aan de bel getrokken voor de onterechte afboeking.
erg vervelende situatie

erik008
door erik008 - Dec 10, 2009 om 15:32
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Komt door het systeem.
Eerst reserveert de pomp een bedrag van b.v. €150
Zodra je getankt hebt veranderd dat in het juiste bedrag.
Als het mis gaat, blijft die €150 staan en gaat dat van je rekening af.