ik
door ikkezelf Jan 4, 2015 om 21:15
Elektronica & tv

Etna wasmachine en garantie

Na thuiskomst van het boodschappen doen stond onze bijkeuken vol rook en hing er een stevige brandlucht. Onze Etna wasmachine van 2 jaar en 3 maanden oud stond door te branden. Gelijk de stekker eruit getrokken en er een emmer water overheen gegooid. Contact opgenomen met Etna in Duiven maar die wilden alleen een monteur sturen als ik eerst een goeie 100 euro betaal aangezien ik de wasmachine niet online heb geregistreerd na aankoop heb ik volgens Etna slechts recht op de 2 jaar fabrieksgarantie. Uit principe weiger ik dit te betalen omdat ik vind dat een wasmachine niet al na een 2 jaar en 3 maanden een dergelijk mankement mag krijgen en er daarnaast nog zoiets bestaat als wettelijke garantie. Voor de wasmachine hoeft men niet meer te komen, we hebben ondertussen een Miele aangeschaft maar enige coulance in de vorm van een billijke restitutie had ik toch op zijn minst verwacht, in plaats daarvan hebben we alleen een kille, bijzonder klantonvriendelijke, koude douche waardige mailwisseling gekregen. Mijn vraag aan Kassa: Hoe krijg ik Etna zo ver dat ik een deel van de aankoopsom terug krijg.....

1717 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2015 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat krijgt u niet terug.

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2015 om 22:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals beschreven had uw huis wel kunnen afbranden, een melding aan de nvwa.nl lijkt mij dan wel op zijn plaats.

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2015 om 22:56
11541 Antwoorden / 51 Vragen

aangezien ik de wasmachine niet online heb geregistreerd
U wilt zich niet registreren, maar wel (eventuele) rechten claimen.

U heeft inmiddels een andere + ander merk aangeschaft, dus de kans dat u wat terug gekregen zou kunnen hebben is nu zeker 100% verkeken.

Hoe krijg ik Etna zo ver dat ik een deel van de aankoopsom terug krijg..... Niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 4, 2015 om 23:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ben benieuwd of de verkopende partij ook is ingelicht.
U heeft niets met Etna te maken. Uw verkoper had wellicht iets voor u kunnen betekenen.
Nu deze partij gepasseerd lijkt te zijn is het over en uit. U zal geen vergoeding meer krijgen.

Diewilik

sw
door swat1500 - Jan 5, 2015 om 00:03
3778 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diewilik schreef op zondag 4 jan 2015, 23:38]Ben benieuwd of de verkopende partij ook is ingelicht.
U heeft niets met Etna te maken. Uw verkoper had wellicht iets voor u kunnen betekenen.
Nu deze partij gepasseerd lijkt te zijn is het over en uit. U zal geen vergoeding meer krijgen.

Diewilik

Inderdaad u had zich tot de LEVERANCIER moeten wenden en niet tot de fabrikant. Die hoeft zich alleen aan de fabrieksgarantie te houden tenzij de wasmachine rechtstreeks bij hem was gekocht.

Overigens geeft alleen het programma RADAR koude en warme douches.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2015 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als de wasmachine werkelijk in brand stond, had u het ook nog kunnen claumen bij uw inboedelverzekering.

er
door erikmulder - Jan 5, 2015 om 08:19
32 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb je met Etna (Atag en Pelgrim precies net zo), 3e rangs merken en geen service

st
door stef84 - Jan 29, 2015 om 21:37
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het hele verhaal nogal raar. Ten eerse u koopt een budgetmachine(en normaal gesproken is Etna nog nieteens zo slechte keus want de machines worden gemaakt door Gorenje). Vervolgens maakt u elek vorm van reparatie onmogelijk door er een emmer water overheen te gooien, alels wat eventueel nog heel is is dan ook wel gelijk kapot. Vervotglens eist u coulance maar koop wel gelijk een nieuwe wasmachine(en dan gelijk ook maaar de duurste wanat als dei Etna het nie tgoed doet zal alels wat goedkoop is wel rommel zijn) mar u wilt nog wel wat geld van Etna krijgen voor een machine die inderdaad ondeugdeljik is maar die u zelf voleldig heeft vernietigd doro die emmer water eroverheen te gooien. Ik geef u ook 0,0% kans. Normaal ben ik tot in eh tabsurde voor consumentenrechten maar deze kwesite is wel zo totaal onprofessioneel door u aangepakt dat u uw rechten wel verspeeld hebt.

door 1953 - Jan 30, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=stef84 schreef op donderdag 29 jan 2015, 21:37]Ik vind het hele verhaal nogal raar. Ten eerse u koopt een budgetmachine(en normaal gesproken is Etna nog nieteens zo slechte keus want de machines worden gemaakt door Gorenje). Vervolgens maakt u elek vorm van reparatie onmogelijk door er een emmer water overheen te gooien, alels wat eventueel nog heel is is dan ook wel gelijk kapot. Vervotglens eist u coulance maar koop wel gelijk een nieuwe wasmachine(en dan gelijk ook maaar de duurste wanat als dei Etna het nie tgoed doet zal alels wat goedkoop is wel rommel zijn) mar u wilt nog wel wat geld van Etna krijgen voor een machine die inderdaad ondeugdeljik is maar die u zelf voleldig heeft vernietigd doro die emmer water eroverheen te gooien. Ik geef u ook 0,0% kans. Normaal ben ik tot in eh tabsurde voor consumentenrechten maar deze kwesite is wel zo totaal onprofessioneel door u aangepakt dat u uw rechten wel verspeeld hebt.

En ook geen poederblusser op los laten, zouten, motor naar de bliksem!

Koop maar een nieuwe machine, de reparatiekosten zullen vele malen hoger uitkomen, dat een nieuwe wasmachine voordeliger is.

Uw halsstarrigheid kunt u maar beter opgeven.

ik
door ikkezelf - Jan 31, 2015 om 09:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Tja stef 84, inderdaad een heel warrig verhaal, helaas was indertijd het budget niet toereikend om een degelijke machine te kopen en nu dus gelukkig wel, en aangezien de machine in de badkamer stond te branden en een emmer water het eerste voorhanden was om de beginnende vlammen te doven is het natuurlijk ook erg raar om die er dan overheen te kieperen, ik had beter eerst een poederblusser kunnen gaan kopen bij de plaatselijke bouwmarkt. prettig weekend!

reflecs
door reflecs - Jan 31, 2015 om 12:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dit schrijft Consuwijzer onder andere:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen
Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.
Hier is een tv als voorbeeld genomen.

Bent u door de verkoper doorverwezen of heeft u op eigen initiatief Etna gebeld?

ik
door ikkezelf - Jan 31, 2015 om 16:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf Etna gebeld, de verkoper wilde wel helpen maar de manier waarop konden we niet zo waarderen. Hij wilde wel helpen door een nieuwe rekening maken met een aanschafdatum van een vier maanden eerder zodat we nog wel garantie hadden. Ik vind dat die werkwijze niet door de beugel kan, eerlijk duurt bij ons het langst ook al ben ik er nu een beetje de dupe van, ach het is ondertussen alweer een paar weken geleden, laat het maar zitten ik ben klaar met de manier waarop Etna zich er met een flauw smoesje vanaf maakt. Positieve noot in dit verhaal: we weten nu in ieder geval welke merken we nooit meer in huis willen, Etna Atag en Pelgrim,