arnhem75
door arnhem75 Dec 13, 2012 om 18:20
Elektronica & tv

Europees model, Smart TV functie werkt mogelijk niet 100%

sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn.
waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet.
las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?

9704 66 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:20]sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn.
waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet.
las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?

Nee hoor klopt niet. Om de apps te gebruiken / te installeren, heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 18:59
62 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:47][quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:20]sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn.
waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet.
las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?

Nee hoor klopt niet. Om de apps te gebruiken / te installeren, heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig.

dat heb ik ook

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 19:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo arnhem75,

Dat zal dan wellicht via de website van de fabrikant moeten, maar dat zal ongetwijfeld in de handleiding van de TV staan.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2012 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo arnhem75,

Gefeliciteerd met je nieuwe tv.
Dus toch voor niets druk gemaakt! ;-)

Zou nu eerst eens RUSTIG de nieuwe tv gaan uitproberen en de handleiding goed doornemen, voordat je hier meteen al weer allerlei 'problemen' aankaart.

Veel kijkplezier.

Met vr.gr.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 19:07
62 Antwoorden / 8 Vragen

staat niks in handleiding om dat om te zetten

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:07]staat niks in handleiding om dat om te zetten
Noem dan eens iets wat je mist en wat er wel op zou moeten zitten?

Overigens, het is niet ongewoon dat fabrikanten voor verschillende landen/werelddelen modellen uitbrengen die verschillend zijn.

Freya

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....dat heb ik ook.......

Je weet dus zeker dat de t.v. verbinding heeft met het internet? Haal dan eerst eens de firmware updates op; daarna kijken welke apps je wilt hebben en die installeren.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 19:20
62 Antwoorden / 8 Vragen

me vorigge lg tv was een nl model die had bv wel twitter en rtlxl en in de handleiding staan ook smarttv opties die er nu niet op zitten heb de laatste versie van de update en als ik een land moet kiezen staan er alleen landen op zolas romenie en nederland staat er niet tussen

jo
door jorisw - Dec 13, 2012 om 19:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat sommige apps/diensten die je kunt installeren niet werken in Nederland. Dat heeft dan niks met de TV te maken maar met de content aanbieder. Bijvoorbeeld: Netflix werkt wel in de UK maar (nog) niet in Nederland.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens staat het duidelijk op de site van Redcoon vermeld dat het om een Europees model gaat met waarschuwing erbij dat Smart t.v. misschien niet 100% werkt.

Was in de veronderstelling dat je een Samsung had gekocht, maar zie in t andere topic dat het om de LG 55LM670S gaat. Welke letters/cijfers staan er achter de 'S'?

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 19:34
62 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:30]Overigens staat het duidelijk op de site van Redcoon vermeld dat het om een Europees model gaat met waarschuwing erbij dat Smart t.v. misschien niet 100% werkt.

Was in de veronderstelling dat je een Samsung had gekocht, maar zie in t andere topic dat het om de LG 55LM670S gaat. Welke letters/cijfers staan er achter de 'S'?

ZA

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 19:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volg je de juiste procedure?:

Hoe kan ik gratis Apps installeren op mijn televisie?

Applicaties kunnen zowel betaald als niet-betaald zijn. Prijzen staan aangegeven tijdens het aanschaffen. De applicaties kunnen via de TV of via de PC gekocht worden. Applicaties aangeschaft op de PC dienen geïnstalleerd te worden naar de TV.

Ga naar de webpagina van de applicatie.
Selecteer 'installeren'.
Wacht tot de installatie is voltooid.
Selecteer 'mijn apps'.
Selecteer de nieuwe app.
Ga naar 'mijn apps' als de applicatie al is geïnstalleerd.

Gebruik u ID en password om in te loggen in Premium.
Open het Homescherm en selecteer de rode knop op de afstandsbediening.
Als u in ID-management bent, kunt u kiezen om de applicatie te installeren.

Bron: LG.com

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 19:42
62 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:37]Volg je de juiste procedure?:

Hoe kan ik gratis Apps installeren op mijn televisie?

Applicaties kunnen zowel betaald als niet-betaald zijn. Prijzen staan aangegeven tijdens het aanschaffen. De applicaties kunnen via de TV of via de PC gekocht worden. Applicaties aangeschaft op de PC dienen geïnstalleerd te worden naar de TV.

Ga naar de webpagina van de applicatie.
Selecteer 'installeren'.
Wacht tot de installatie is voltooid.
Selecteer 'mijn apps'.
Selecteer de nieuwe app.
Ga naar 'mijn apps' als de applicatie al is geïnstalleerd.

Gebruik u ID en password om in te loggen in Premium.
Open het Homescherm en selecteer de rode knop op de afstandsbediening.
Als u in ID-management bent, kunt u kiezen om de applicatie te installeren.

Bron: LG.com

dat is het niet er hoort standaard rtlxl apphoort er standaard op te zitten,en inloggen op premium op de tv kan niet omdat geen nederlands model is en je kan ook niet kiezen nederland als land alleen westeuropese landen

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 19:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien is het het handigst als je even belt naar LG met je vraag? (In de hoop dat LG Nederland je wil helpen, aangezien het geen NL model betreft.)

U kunt ons bellen op 09005435454 (€ 0,10 per minuut). Zorg dat u het serienummer van uw product en uw aankoopbewijs bij de hand hebt. Deze gegevens hebben we nodig om u optimaal van dienst te kunnen zijn.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 19:45
62 Antwoorden / 8 Vragen

http://gb.lgappstv.com/appspc/main/main/nationSelect.do?cntryMove=Y

daar zie je het ook nederland staat er niet tussen met lgapptv dat bedoel ik op de modellen die nederlands zijn zit er gewoon bepaalde nederlands apps zola sbs rtlxl enz...

zie deze link

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55LM760S-led-tv

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 20:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@arnhem75:

Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.

Freya

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 20:27
62 Antwoorden / 8 Vragen

doe ik ook

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In de gebruiksaanwijzing lees ik dit:

Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de
werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.

Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 20:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:25]@arnhem75:

Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.

Freya

Zover ik heb kunnen nagaan is het een Duits model. Niet zo vreemd, ook bij MM koop je vaak een Duits model. (En Redcoon Ned. is overgenomen door MM.) Overigens is dit model 55LM670S-ZA een gecertificeerd CI+ model bij UPC en Caiway.

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 20:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:37]In de gebruiksaanwijzing lees ik dit:

Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de
werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.

Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft.
Dan zou je m.i. helemáál geen internet moeten hebben en dat is geloof ik niet het geval.

Freya

arnhem75
door arnhem75 - Dec 13, 2012 om 20:43
62 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:40][quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:37]In de gebruiksaanwijzing lees ik dit:

Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de
werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.

Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft.
Dan zou je m.i. helemáál geen internet moeten hebben en dat is geloof ik niet het geval.

Freya

heb gewoon internet

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 20:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:40][quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:25]@arnhem75:

Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.

Freya

Zover ik heb kunnen nagaan is het een Duits model. Niet zo vreemd, ook bij MM koop je vaak een Duits model. (En Redcoon Ned. is overgenomen door MM.) Overigens is dit model 55LM670S-ZA een gecertificeerd CI+ model bij UPC en Caiway.
Als dat zo is ben ik toch wel benieuwd naar de uitleg van LG....

Freya

diumenge
door diumenge - Dec 13, 2012 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me duidelijk, draait gewoon andere software (firmware) op. Zal vast mogelijk zijn om er op de een of andere manier firmware voor de Nederlandse markt op te zetten. Alleen, hoe doe je dat? En waarschijnlijk vervalt de garantie met zo'n actie ook.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 11:17
62 Antwoorden / 8 Vragen

hier 2 regels van de chat met LG klantenservice,is toch wel een duidelijke zaak

: Zij brengen deze TV's op de Nederlandse markt via goedkope inkoop vanuit Oost-Europa.

marc canton: maar ik kan toch wel aankloppen bij LG mocht ik gebruik van de garantie moeten maken wat ik in het verleden vaker heb gedaan

Linda: Nee. LG Electronics heeft besloten dat wat bij Redcoon is gekocht, ook door Redcoon moet worden afgehandeld. Onze Servicecentra weiegeren deze TV's ook.

freya
door freya - Dec 14, 2012 om 11:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@arnhem75:

Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is.
Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.

Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.

Freya

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 11:28
62 Antwoorden / 8 Vragen

zelfs is LG op de hoogte van de praktijken van redcoon,het zal dan wel wettelijk mogen wat hun doen,maar had wel iets meer op coulanse van LG gehoopt want zal wel niet de eenigste zijn die dit niet wist,want veel onderdelen heeft de nederlands service van LG niet eens dan zit je nog steeds gebonden aan redcoon mocht je van de garantie gebruik moeten maken

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 11:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit klinkt helemaal niet goed. Is 1700 euro dan zo'n bodemprijs voor dat soort tv?

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 11:34
62 Antwoorden / 8 Vragen

als je het bij een goed erkend bedrijf wilt kopen kom je op die prijs uit

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 11:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

By the way, het is koop op afstand dus heb je bedenktijd. Heb je al flink zitten rommelen met die tv, of alleen maar aan en uit gehad, want in het laatste geval kun je hem nog terugsturen.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 11:36
62 Antwoorden / 8 Vragen

gewoon wat je normaal met tv doet,maar zit wel met een dilemma me oude heb ik gisteren verkocht en je zou natuurlijk eerst deze moeten retouneren en voordat je dan je geld terug hebt ben je al weer een week of 3 verder aangezien de verhalen over redcoon

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 11:41
62 Antwoorden / 8 Vragen

nog iets wat op de site van redcoon staat als voorwaarde van retouneren

Stel, je hebt een lcd-tv gekocht. Na drie dagen tv te hebben gekeken besluit je dat deze niet aan je verwachtingen voldoet. Mag je de tv dan retourneren?

Nee. Omdat je de tv een aantal dagen hebt gebruikt, heeft deze al een flink aantal branduren. Daarom mag deze niet geretourneerd worden. Een tv kun je nog wel retourneren als je hem alleen even hebt aangezet om te kijken of beeld en geluid naar wens zijn.

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 11:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat bedoelde ik ook. En? Heb je langer dan 'even' gekeken? Tussen drie dagen en even zit nog wel wat speling.

Waar soms nog wel wat te behalen is, is in ruilen. Als je wilt ruilen voor een duurder model dat past bij je wensen, blijken ze vaak minder moeilijk te doen.

audb
door audb - Dec 14, 2012 om 12:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is de tv via de website gekocht? zo ja dan mag u deze zonder meer terug sturen u heeft daarvoor 14 dagen de tijd.
Alleen artikelen die speciaal voor u zijn besteld zouden hier niet onder vallen .
Wat is namelijk het geval, u heeft de tv niet in de winkel kunnen bekijken en dus ook niet kunnen testen of deze aan uw verwachting zou voldoen.
Wel komen de kosten voor het terug sturen voor uw rekening.
Wat de wifi betreft is het volgende.
In Europa/Nederland wordt voornamelijk de kanalen 1 tot 11 gebruikt en in Amerika en sommige landen ook 12 &13 en die zijn op de betere routers ook in te stellen maar het is niet gebruikelijk dat deze ook bij een wifi adapter gebruikt worden.
Ook applicaties zijn in Nederland nog niet echt veel te vinden zelf gebruiken wij een Samsung bluray speler die ze ondersteund maar er zijn maar een paar die echt bruikbaar zijn zo kan Pathé en ABN bankieren en het weer applicaties de enige die ik gebruik.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:03
62 Antwoorden / 8 Vragen

dit is voor mij compleet nieuw,en kan niet echt zeggen dat ik blij ben met de stand van zaken doen redcoon

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Redcoon heeft zich wel mooi ingedekt maar de tv is pas 1 dag in bezit, kan dus nog zonder opgaaf van reden geretourneerd worden. 3 weken zonder tv is altijd nog beter dan bij deze club omruilen voor een andere. LG ondersteund het toestel niet en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen, belangrijke software updates komen niet beschikbaar en logischerwijs verleent LG ook geen garantie want ze hebben er geen kwartje aan verdiend. Voor de rest is het niet handig om een Europees toestel aan te schaffen waarvan bekend is dat smart tv niet goed werkt.

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 13:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De bedenktijd is zeven dagen, niet veertien en wifi heeft helemaal niets met dit probleem te maken.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:06
62 Antwoorden / 8 Vragen

en gelukkig heb ik sataliet tv als het kabel was geweest had ik dat ook niet gehad met deze tv

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 13:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

O, ik zie dat audb op de specifieke voorwaarden van Redcoon doelt. Die hanteren inderdaad 14 dagen (en nu zelfs tijdelijk 28 dagen) bedenktijd.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:10
62 Antwoorden / 8 Vragen

er staat ook na 2 dagen kijken of 3 dagen dan houd dat op het retouneren,wat volgens mij oficieel niet mag die regel

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 13:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=arnhem75 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:10]er staat ook na 2 dagen kijken of 3 dagen dan houd dat op het retouneren,wat volgens mij oficieel niet mag die regelDat mag wel. Je mag het product namelijk niet in gebruik nemen, en 2 of 3 dagen kijken kan je wel aanmerken als in gebruik nemen (de vraag is natuurlijk of zij dat kunnen vaststellen, ik weet niet of de TV het aantal gebruiksuren bijvoorbeeld registreert en zij dat kunnen uitlezen).

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Heeft u contact met Redcoon opgenomen want dat is natuurlijk de eerste stap.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:19
62 Antwoorden / 8 Vragen

op de chat van redcoon komen ze met deze oplossing LG ELECTRONICS ST600 (Smart-TV Upgrader, WIFI geïntegreerd) of ruilen

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als geld terug geen optie is dan ruilen voor een Nederlands toestel. De mediastreamer is geen optie want dan is nog steeds geen ondersteuning van LG Nederland. Ook ruilen voor een andere LG is geen optie want die zijn allemaal Europees, u komt al gauw bij een Philips uit.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:27
62 Antwoorden / 8 Vragen

ben nu aan het kijken op redcoon tijdens de chat en heb een model gevonden die wel goed athans er staat niet dit bij

Let op! Europees model, Smart TV functie werkt mogelijk niet 100%

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Welk merk en type?

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:36
62 Antwoorden / 8 Vragen

nee foutje ze hebben alleen maar die klote modellen die ik nu ook heb

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dan wordt het toch retourneren en op de centen wachten.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:45
62 Antwoorden / 8 Vragen

klopt of verkopen met wat verlies en dan geld bijleggen voor een nl model bij een betere webwinkel
anders is het min 14 dagen zonder tv en als ik echt geen optie heb voor een tijdelijke tv is het wel minder

ro
door ron530 - Dec 14, 2012 om 13:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Is er echt niet te onderhandelen met Redcoon?, een toestel van een ander merk die wel aan de verwachtingen voldoet moet toch een optie zijn.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 14, 2012 om 13:59
62 Antwoorden / 8 Vragen

nee helaas en om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met die sukkels neem me verlies gewoon en de tv staat ook op marktplaats dus ik zie wel wat er gebeurt

po
door poecilia - Dec 14, 2012 om 19:48
26 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:26]Als geld terug geen optie is dan ruilen voor een Nederlands toestel. De mediastreamer is geen optie want dan is nog steeds geen ondersteuning van LG Nederland. Ook ruilen voor een andere LG is geen optie want die zijn allemaal Europees, u komt al gauw bij een Philips uit.

Waarom een Philips, ik heb naar volle tevredenheid een Samsung smart tv

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2012 om 01:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=arnhem75 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:36]nee foutje ze hebben alleen maar die klote modellen die ik nu ook heb

Even een tip: als bij webshops niet specifiek vermeld staat dat het een Nederlands model is, dan weet je dat het in 90% van de gevallen om een Europees model gaat.

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2012 om 01:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.

Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten..........

Freya, het betreft echt niet alleen Sony en LG, ook alle andere merken als Samsung, Panasonic enz. enz.

Vaak staan de laatste letters van merk/type t.v. niet vermeld op de sites en juist aan die laatste letters kun je zien of het om een Nederlands model gaat.

freya
door freya - Dec 15, 2012 om 10:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 01:19]......Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.

Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten..........

Freya, het betreft echt niet alleen Sony en LG, ook alle andere merken als Samsung, Panasonic enz. enz.

Vaak staan de laatste letters van merk/type t.v. niet vermeld op de sites en juist aan die laatste letters kun je zien of het om een Nederlands model gaat.
Het zal ongetwijfeld bij andere merken ook voorkomen. Ik wilde alleen maar aangeven dat LG géén uitzondering is op dit punt. Van Sony weet ik dat het gebeurt en van de andere merken weet ik het niet, dus noemde ik die niet... ;-)

Freya

ww
door www3 - Dec 15, 2012 om 14:24
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is.

=freya schreef op vrijdag 14 dec 2012, 11:24: @arnhem75:

Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is.
Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.

Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.

Freya

arnhem75
door arnhem75 - Dec 15, 2012 om 14:33
62 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:24]Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is.

[quote=freya schreef op vrijdag 14 dec 2012, 11:24]@arnhem75:

Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is.
Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.

Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.

Freya

staat meestal wel vermeld,en je kan er ook om vragen

freya
door freya - Dec 15, 2012 om 14:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:24]Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is.
....
Door de betreffende webshop een mailtje te sturen en te vragen om het complete typenummer? Fabrikanten geven modellen, voor verschillende landen een eigen typenummer. Soms zit het in het nummer, maar meestal in het achtervoegsel dat uit een paar letters bestaat. De fabrikant kan je dan precies vertellen welk achtervoegsel voor welk land bestemd is.

Overigens, er zijn ook wel winkels/webshops die de achtervoegsels wel bij het typenummer plaatsen.

Freya

arnhem75
door arnhem75 - Dec 15, 2012 om 14:51
62 Antwoorden / 8 Vragen

nou dit had ik niet verwacht ik verkoop maandag me tv met wat verlies,en zocht een andere de zelfde dan was net aan het chatten met plattetv.nl die ook hier in arnhem zit en ze vonden me verhaal wel lullig en geven me 100 euro korting kijk die mensen zijn er ook nog

kl
door klaasjes - Dec 15, 2012 om 14:52
11 Antwoorden / 1 Vragen

Niet alle Duitse modellen werken hier.

ro
door ron530 - Dec 15, 2012 om 14:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe kom je daar achter, vaak is het een achtervoegsel bij een typenummer. Philips gebruikt een / met een H nummer. H12 is een Nederlands type, als het typenummer niet volledig is controleer dan of het toestel door de Nederlandse importeur ondersteund wordt. Bekijk op de website ook welke garantie er van toepassing is. Is dat fabrieksgarantie of een garantie van de webwinkel. Redcoon hanteert eigen garantie en voorwaarden. Voor de rest is een vergelijking site zoals www.kieskeurig.nl handig want daar zijn ook gebruikerservaringen te lezen.

ww
door www3 - Dec 15, 2012 om 14:57
11 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie.Helaas is niet beantwoord hoe ik dit in de winkel kan checken.

freya
door freya - Dec 15, 2012 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:57]Bedankt voor de reactie.Helaas is niet beantwoord hoe ik dit in de winkel kan checken.
Als het om een echte winkel gaat, dan kun je natuurlijk gewoon op de doos van het toestel kijken, daar staat altijd het volledige typenummer bermeld. Een goede indicatie is ook om te kijken of de informatie op de doos in het Nederlands is of niet.

Freya

ro
door ron530 - Dec 15, 2012 om 15:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u in een winkel een tv aanschaft dan is dat een Nederlands toestel, u kunt zelf zien hoe een en ander werkt. Wat webwinkels betreft ga voor die winkel die ook filialen in Nederland heeft. BCC, Mediamarkt en nog een paar richten zich op onze markt maar zijn in de webwinkel goedkoper. Het zijn en blijven dozenschuivers, als je daar geen probleem van maakt is er een boel winst te halen.

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2012 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Als u in een winkel een tv aanschaft dan is dat een Nederlands toestel......

Echt niet! Bij MM verkopen ze ook Europese modellen! Toen ik op zoek was naar een nieuwe LED moest ik behoorlijk door vragen bij de verkoper om er achter te komen dat het om een Europees model ging. Niet gekocht dus.

arnhem75
door arnhem75 - Dec 16, 2012 om 18:08
62 Antwoorden / 8 Vragen

even een nieuwtje,het bedrijf technorep die ook reparaties uitvoert voor oa LG,had die gemaild en ze andwoorden als

mijn vraag aan hun
Op 14 december 2012 13:40 schreef het volgende:

ik heb een LG led tv doen jullie ook reparaties van West-Europese modellen,want ben een beetje in de maling genomen door webwinkel redcoon

m.v.g.

hun andwoord
Best,

wij repareren LG tv deze kunt u het beste aan melden via de website

Met Vriendelijke Groet | Kind Regards

Technorep Team

Technorep BV | Schoorgras 20 | 5986PK Beringe

Tel. 077-3060708 | Fax. 077-3060709

www.technorep.nl | info@technorep.nl

dus het kan zo zijn dat LG deze modellen niet aanneemt en andere bedrijfen wel

freya
door freya - Dec 16, 2012 om 18:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=arnhem75 schreef op zondag 16 dec 2012, 18:08]....
mijn vraag aan hun
Op 14 december 2012 13:40 schreef het volgende:

ik heb een LG led tv doen jullie ook reparaties van West-Europese modellen,want ben een beetje in de maling genomen door webwinkel redcoon

m.v.g.
....
Je bedoelde natuurlijk: Oost-Europese.....

Freya