Europees model, Smart TV functie werkt mogelijk niet 100%
sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn. waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet. las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:20]sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn. waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet. las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?
Nee hoor klopt niet. Om de apps te gebruiken / te installeren, heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:47][quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:20]sinds vandaag me nieuwe tv binnen,en nu schijnt het een europees model te zijn. waardoor ik div apps niet hebt en wat ik nog meer niet kan/heb weet ik niet. las ergens op google dat de dealer een ab heeft waarmee die het kan omzetten klopt dit ?
Nee hoor klopt niet. Om de apps te gebruiken / te installeren, heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig.
[quote=arnhem75 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:07]staat niks in handleiding om dat om te zetten Noem dan eens iets wat je mist en wat er wel op zou moeten zitten?
Overigens, het is niet ongewoon dat fabrikanten voor verschillende landen/werelddelen modellen uitbrengen die verschillend zijn.
Je weet dus zeker dat de t.v. verbinding heeft met het internet? Haal dan eerst eens de firmware updates op; daarna kijken welke apps je wilt hebben en die installeren.
me vorigge lg tv was een nl model die had bv wel twitter en rtlxl en in de handleiding staan ook smarttv opties die er nu niet op zitten heb de laatste versie van de update en als ik een land moet kiezen staan er alleen landen op zolas romenie en nederland staat er niet tussen
Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat sommige apps/diensten die je kunt installeren niet werken in Nederland. Dat heeft dan niks met de TV te maken maar met de content aanbieder. Bijvoorbeeld: Netflix werkt wel in de UK maar (nog) niet in Nederland.
Overigens staat het duidelijk op de site van Redcoon vermeld dat het om een Europees model gaat met waarschuwing erbij dat Smart t.v. misschien niet 100% werkt.
Was in de veronderstelling dat je een Samsung had gekocht, maar zie in t andere topic dat het om de LG 55LM670S gaat. Welke letters/cijfers staan er achter de 'S'?
[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:30]Overigens staat het duidelijk op de site van Redcoon vermeld dat het om een Europees model gaat met waarschuwing erbij dat Smart t.v. misschien niet 100% werkt.
Was in de veronderstelling dat je een Samsung had gekocht, maar zie in t andere topic dat het om de LG 55LM670S gaat. Welke letters/cijfers staan er achter de 'S'?
Hoe kan ik gratis Apps installeren op mijn televisie?
Applicaties kunnen zowel betaald als niet-betaald zijn. Prijzen staan aangegeven tijdens het aanschaffen. De applicaties kunnen via de TV of via de PC gekocht worden. Applicaties aangeschaft op de PC dienen geïnstalleerd te worden naar de TV.
Ga naar de webpagina van de applicatie. Selecteer 'installeren'. Wacht tot de installatie is voltooid. Selecteer 'mijn apps'. Selecteer de nieuwe app. Ga naar 'mijn apps' als de applicatie al is geïnstalleerd.
Gebruik u ID en password om in te loggen in Premium. Open het Homescherm en selecteer de rode knop op de afstandsbediening. Als u in ID-management bent, kunt u kiezen om de applicatie te installeren.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 19:37]Volg je de juiste procedure?:
Hoe kan ik gratis Apps installeren op mijn televisie?
Applicaties kunnen zowel betaald als niet-betaald zijn. Prijzen staan aangegeven tijdens het aanschaffen. De applicaties kunnen via de TV of via de PC gekocht worden. Applicaties aangeschaft op de PC dienen geïnstalleerd te worden naar de TV.
Ga naar de webpagina van de applicatie. Selecteer 'installeren'. Wacht tot de installatie is voltooid. Selecteer 'mijn apps'. Selecteer de nieuwe app. Ga naar 'mijn apps' als de applicatie al is geïnstalleerd.
Gebruik u ID en password om in te loggen in Premium. Open het Homescherm en selecteer de rode knop op de afstandsbediening. Als u in ID-management bent, kunt u kiezen om de applicatie te installeren.
Bron: LG.com
dat is het niet er hoort standaard rtlxl apphoort er standaard op te zitten,en inloggen op premium op de tv kan niet omdat geen nederlands model is en je kan ook niet kiezen nederland als land alleen westeuropese landen
Misschien is het het handigst als je even belt naar LG met je vraag? (In de hoop dat LG Nederland je wil helpen, aangezien het geen NL model betreft.)
U kunt ons bellen op 09005435454 (€ 0,10 per minuut). Zorg dat u het serienummer van uw product en uw aankoopbewijs bij de hand hebt. Deze gegevens hebben we nodig om u optimaal van dienst te kunnen zijn.
daar zie je het ook nederland staat er niet tussen met lgapptv dat bedoel ik op de modellen die nederlands zijn zit er gewoon bepaalde nederlands apps zola sbs rtlxl enz...
Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.
Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.
Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft.
[quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:25]@arnhem75:
Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.
Freya
Zover ik heb kunnen nagaan is het een Duits model. Niet zo vreemd, ook bij MM koop je vaak een Duits model. (En Redcoon Ned. is overgenomen door MM.) Overigens is dit model 55LM670S-ZA een gecertificeerd CI+ model bij UPC en Caiway.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:37]In de gebruiksaanwijzing lees ik dit:
Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.
Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft. Dan zou je m.i. helemáál geen internet moeten hebben en dat is geloof ik niet het geval.
[quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:40][quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:37]In de gebruiksaanwijzing lees ik dit:
Specificatie van de WLAN-module (TWFM-B003D), note: Aangezien het gebruikte bandkanaal in het land verschillend kan zijn, kan de gebruiker de werkfrequentie niet wijzigen of aanpassen, en is dit product ingesteld op de regionale frequentietabel.
Ik ben zelf niet deskundig genoeg, daarom een vraag aan een meer deskundig persoon: zou het kunnen zijn dat Nederland niet gevonden wordt door bovenstaande? Dit omdat het een Europees model betreft. Dan zou je m.i. helemáál geen internet moeten hebben en dat is geloof ik niet het geval.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:40][quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 20:25]@arnhem75:
Dan heb je wellicht toch een toestel dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Zoals gezegd, neem contact op met LG, die kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het zit.
Freya
Zover ik heb kunnen nagaan is het een Duits model. Niet zo vreemd, ook bij MM koop je vaak een Duits model. (En Redcoon Ned. is overgenomen door MM.) Overigens is dit model 55LM670S-ZA een gecertificeerd CI+ model bij UPC en Caiway. Als dat zo is ben ik toch wel benieuwd naar de uitleg van LG....
Lijkt me duidelijk, draait gewoon andere software (firmware) op. Zal vast mogelijk zijn om er op de een of andere manier firmware voor de Nederlandse markt op te zetten. Alleen, hoe doe je dat? En waarschijnlijk vervalt de garantie met zo'n actie ook.
hier 2 regels van de chat met LG klantenservice,is toch wel een duidelijke zaak
: Zij brengen deze TV's op de Nederlandse markt via goedkope inkoop vanuit Oost-Europa.
marc canton: maar ik kan toch wel aankloppen bij LG mocht ik gebruik van de garantie moeten maken wat ik in het verleden vaker heb gedaan
Linda: Nee. LG Electronics heeft besloten dat wat bij Redcoon is gekocht, ook door Redcoon moet worden afgehandeld. Onze Servicecentra weiegeren deze TV's ook.
Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.
Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.
zelfs is LG op de hoogte van de praktijken van redcoon,het zal dan wel wettelijk mogen wat hun doen,maar had wel iets meer op coulanse van LG gehoopt want zal wel niet de eenigste zijn die dit niet wist,want veel onderdelen heeft de nederlands service van LG niet eens dan zit je nog steeds gebonden aan redcoon mocht je van de garantie gebruik moeten maken
By the way, het is koop op afstand dus heb je bedenktijd. Heb je al flink zitten rommelen met die tv, of alleen maar aan en uit gehad, want in het laatste geval kun je hem nog terugsturen.
gewoon wat je normaal met tv doet,maar zit wel met een dilemma me oude heb ik gisteren verkocht en je zou natuurlijk eerst deze moeten retouneren en voordat je dan je geld terug hebt ben je al weer een week of 3 verder aangezien de verhalen over redcoon
nog iets wat op de site van redcoon staat als voorwaarde van retouneren
Stel, je hebt een lcd-tv gekocht. Na drie dagen tv te hebben gekeken besluit je dat deze niet aan je verwachtingen voldoet. Mag je de tv dan retourneren?
Nee. Omdat je de tv een aantal dagen hebt gebruikt, heeft deze al een flink aantal branduren. Daarom mag deze niet geretourneerd worden. Een tv kun je nog wel retourneren als je hem alleen even hebt aangezet om te kijken of beeld en geluid naar wens zijn.
Ja, dat bedoelde ik ook. En? Heb je langer dan 'even' gekeken? Tussen drie dagen en even zit nog wel wat speling.
Waar soms nog wel wat te behalen is, is in ruilen. Als je wilt ruilen voor een duurder model dat past bij je wensen, blijken ze vaak minder moeilijk te doen.
Is de tv via de website gekocht? zo ja dan mag u deze zonder meer terug sturen u heeft daarvoor 14 dagen de tijd. Alleen artikelen die speciaal voor u zijn besteld zouden hier niet onder vallen . Wat is namelijk het geval, u heeft de tv niet in de winkel kunnen bekijken en dus ook niet kunnen testen of deze aan uw verwachting zou voldoen. Wel komen de kosten voor het terug sturen voor uw rekening. Wat de wifi betreft is het volgende. In Europa/Nederland wordt voornamelijk de kanalen 1 tot 11 gebruikt en in Amerika en sommige landen ook 12 &13 en die zijn op de betere routers ook in te stellen maar het is niet gebruikelijk dat deze ook bij een wifi adapter gebruikt worden. Ook applicaties zijn in Nederland nog niet echt veel te vinden zelf gebruiken wij een Samsung bluray speler die ze ondersteund maar er zijn maar een paar die echt bruikbaar zijn zo kan Pathé en ABN bankieren en het weer applicaties de enige die ik gebruik.
Redcoon heeft zich wel mooi ingedekt maar de tv is pas 1 dag in bezit, kan dus nog zonder opgaaf van reden geretourneerd worden. 3 weken zonder tv is altijd nog beter dan bij deze club omruilen voor een andere. LG ondersteund het toestel niet en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen, belangrijke software updates komen niet beschikbaar en logischerwijs verleent LG ook geen garantie want ze hebben er geen kwartje aan verdiend. Voor de rest is het niet handig om een Europees toestel aan te schaffen waarvan bekend is dat smart tv niet goed werkt.
[quote=arnhem75 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:10]er staat ook na 2 dagen kijken of 3 dagen dan houd dat op het retouneren,wat volgens mij oficieel niet mag die regelDat mag wel. Je mag het product namelijk niet in gebruik nemen, en 2 of 3 dagen kijken kan je wel aanmerken als in gebruik nemen (de vraag is natuurlijk of zij dat kunnen vaststellen, ik weet niet of de TV het aantal gebruiksuren bijvoorbeeld registreert en zij dat kunnen uitlezen).
Als geld terug geen optie is dan ruilen voor een Nederlands toestel. De mediastreamer is geen optie want dan is nog steeds geen ondersteuning van LG Nederland. Ook ruilen voor een andere LG is geen optie want die zijn allemaal Europees, u komt al gauw bij een Philips uit.
klopt of verkopen met wat verlies en dan geld bijleggen voor een nl model bij een betere webwinkel anders is het min 14 dagen zonder tv en als ik echt geen optie heb voor een tijdelijke tv is het wel minder
nee helaas en om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met die sukkels neem me verlies gewoon en de tv staat ook op marktplaats dus ik zie wel wat er gebeurt
[quote=ron530 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:26]Als geld terug geen optie is dan ruilen voor een Nederlands toestel. De mediastreamer is geen optie want dan is nog steeds geen ondersteuning van LG Nederland. Ook ruilen voor een andere LG is geen optie want die zijn allemaal Europees, u komt al gauw bij een Philips uit.
Waarom een Philips, ik heb naar volle tevredenheid een Samsung smart tv
[quote=arnhem75 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:36]nee foutje ze hebben alleen maar die klote modellen die ik nu ook heb
Even een tip: als bij webshops niet specifiek vermeld staat dat het een Nederlands model is, dan weet je dat het in 90% van de gevallen om een Europees model gaat.
......Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.
Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten..........
Freya, het betreft echt niet alleen Sony en LG, ook alle andere merken als Samsung, Panasonic enz. enz.
Vaak staan de laatste letters van merk/type t.v. niet vermeld op de sites en juist aan die laatste letters kun je zien of het om een Nederlands model gaat.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 01:19]......Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.
Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten..........
Freya, het betreft echt niet alleen Sony en LG, ook alle andere merken als Samsung, Panasonic enz. enz.
Vaak staan de laatste letters van merk/type t.v. niet vermeld op de sites en juist aan die laatste letters kun je zien of het om een Nederlands model gaat. Het zal ongetwijfeld bij andere merken ook voorkomen. Ik wilde alleen maar aangeven dat LG géén uitzondering is op dit punt. Van Sony weet ik dat het gebeurt en van de andere merken weet ik het niet, dus noemde ik die niet... ;-)
Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is.
=freya schreef op vrijdag 14 dec 2012, 11:24: @arnhem75:
Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.
Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.
[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:24]Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is.
[quote=freya schreef op vrijdag 14 dec 2012, 11:24]@arnhem75:
Tja, dat is dus de prijs die je betaalt voor de lage prijs bij b.v. Redcoon..... Het is dus toch een model dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Overigens, dit komt niet alleen bij LG voor, ook Sony toestellen die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, worden door webshops verkocht.
Stel je dus een Nederlands model op prijs, dan is het zaak om goed op de 'volledige' typenummers van de toestellen te letten.
Freya
staat meestal wel vermeld,en je kan er ook om vragen
[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:24]Ik las onderstaande bericht van Freya en zou graag willen weten hoe je ,voor de aankoop,het typenummer te weten komt en hoe je daarmee kunt zien of het toestel voor Nederland geschikt is. .... Door de betreffende webshop een mailtje te sturen en te vragen om het complete typenummer? Fabrikanten geven modellen, voor verschillende landen een eigen typenummer. Soms zit het in het nummer, maar meestal in het achtervoegsel dat uit een paar letters bestaat. De fabrikant kan je dan precies vertellen welk achtervoegsel voor welk land bestemd is.
Overigens, er zijn ook wel winkels/webshops die de achtervoegsels wel bij het typenummer plaatsen.
nou dit had ik niet verwacht ik verkoop maandag me tv met wat verlies,en zocht een andere de zelfde dan was net aan het chatten met plattetv.nl die ook hier in arnhem zit en ze vonden me verhaal wel lullig en geven me 100 euro korting kijk die mensen zijn er ook nog
Hoe kom je daar achter, vaak is het een achtervoegsel bij een typenummer. Philips gebruikt een / met een H nummer. H12 is een Nederlands type, als het typenummer niet volledig is controleer dan of het toestel door de Nederlandse importeur ondersteund wordt. Bekijk op de website ook welke garantie er van toepassing is. Is dat fabrieksgarantie of een garantie van de webwinkel. Redcoon hanteert eigen garantie en voorwaarden. Voor de rest is een vergelijking site zoals www.kieskeurig.nl handig want daar zijn ook gebruikerservaringen te lezen.
[quote=www3 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:57]Bedankt voor de reactie.Helaas is niet beantwoord hoe ik dit in de winkel kan checken. Als het om een echte winkel gaat, dan kun je natuurlijk gewoon op de doos van het toestel kijken, daar staat altijd het volledige typenummer bermeld. Een goede indicatie is ook om te kijken of de informatie op de doos in het Nederlands is of niet.
Als u in een winkel een tv aanschaft dan is dat een Nederlands toestel, u kunt zelf zien hoe een en ander werkt. Wat webwinkels betreft ga voor die winkel die ook filialen in Nederland heeft. BCC, Mediamarkt en nog een paar richten zich op onze markt maar zijn in de webwinkel goedkoper. Het zijn en blijven dozenschuivers, als je daar geen probleem van maakt is er een boel winst te halen.
.....Als u in een winkel een tv aanschaft dan is dat een Nederlands toestel......
Echt niet! Bij MM verkopen ze ook Europese modellen! Toen ik op zoek was naar een nieuwe LED moest ik behoorlijk door vragen bij de verkoper om er achter te komen dat het om een Europees model ging. Niet gekocht dus.
Is het een notaris toegestaan om via zijn derdenrekening gelden uit te boeken naar een verkoper van onroerend goed? Dit terwijl de hypotheekakte – die de koper nog moet ondertekenen – nog niet gepasseerd is?
Als dat zo is: waar kan ik dit in wetgeving terugvinden? Ik ben zelf al aan het zoeken geslagen, maar kom er jammer genoeg niet achter en ik hoop dat iemand mij verder kan help
...
Lees meer
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer