spirou
door spirou Nov 22, 2014 om 16:45
Computers & telefonie

Exe veranderen, kan dat?

Ik heb films die de Existentie VOB hebben, die geven beeld maar geen geluid. Andere films met existentie MPG of AVI wel. Kan de .exe veranderd worden?
Graag raad, de films hebben een sentimentele waarde.

1238 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2014 om 16:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, je kan de bestanden veranderen van .vob naar .mpg. Om dat via de verkenner te kunnen doen moet je dan er wel voor zorgen dat de bestandsnaamextenties zichtbaar worden. Welke versie van Windows gebruik je?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 22, 2014 om 17:56
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Spirou,
enige tijd geleden had ik hetzelfde probleem en heb op aanraden van onze experts dit geïnstalleerd.
Vr. gr.

spirou
door spirou - Nov 22, 2014 om 18:56
16 Antwoorden / 10 Vragen

hallo diumenge,

ik gebruik Windows 7

Spirou

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2014 om 19:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je dan de map hebt geopend kan je in de menubalk linksboven op Organiseren klikken en daarna Map- en zoekopties, dan open je de tweede tab Weergave en haal je het vinkje weg bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en klik daarna op OK.

Daarna is het mogelijk ook de extensie te wijzigen bij het wijzigen van de naam. Of dat je probleem oplost is nog maar de vraag. Misschien helpt de tip van sjoppie je ook uit de brand.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 23, 2014 om 13:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het is 'n codec probleem, de juiste ontbreekt op jouw pc. In VLC zit al automatisch de juiste codec 'verborgen'.

Persoonlijk voor het afspelen van DVD's (disclaimer! heb het dus NIET over andere extensies!*), vind ik PowerDVD beter werken (beter beeld, althans onder XP).

*dan krijg ik toch nog commentaar op mijn opmerking..

chris74
door chris74 - Nov 23, 2014 om 17:43
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 22 nov 2014, 16:53]Ja, je kan de bestanden veranderen van .vob naar .mpg. Om dat via de verkenner te kunnen doen moet je dan er wel voor zorgen dat de bestandsnaamextenties zichtbaar worden. Welke versie van Windows gebruik je?

Als je dit doet werkt het bestand niet meer.

VLC is een oplossing

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@chris74, .vob = .mpg; dus bestand werkt ook nog na het wijzigen van de extensie.

domantwoord
door domantwoord - Dec 8, 2014 om 13:37
192 Antwoorden / 0 Vragen

wel of niet juist afspelen heeft eigenlijk niet zo zeer met de extentie te maken maar met het betreffende afspeel programma en zoals lekkerisdat al zei de betreffende codec in dat programma/ op de betreffende pc..
zowel programma's als codecs zijn er volop gratis te vinden op internet en worden op sites zoals b.v. "Giveaway of the Day" (ook te vinden als "Giveaway of the Day in Dutch") regelmatig gratis weggegeven.
De VLC media player kan inderdaad veel formaten aan en is een aanrader.
Ook zijn er diverse programma's die het ene formaat om kunnen zetten naar andere formaten en ook deze zijn er volop te vinden en/of worden regelmatig weggegeven

domantwoord
door domantwoord - Dec 8, 2014 om 13:42
192 Antwoorden / 0 Vragen

nog even als kleine aanvulling, exe en extentie is NIET hetzelfde, een "exe" bestand is een executable ofwel een te runnen bestand (executable = uitvoerbaar)

een extentie zoals vob, mp4, mp3, gif, jpg, doc, enz. enz. geeft aan wat voor data het betreft en eigenlijk ook in wat voor programma het te gebruiken is.
exe en extentie dus niet door elkaar gooien !