door 1953 Oct 25, 2015 om 20:34
Computers & telefonie

Exporteren van de huidige mailboxen naar ...

Per 3 november a.s. wordt mijn ZIGGO-abonnement beëindigd.

Exporteren van mijn huidige mailboxen bestanden op 2 november a.s., weet niet exact hoe het exporteren gaat?

Kunnen de geëxporteerde bestanden dan weer worden geïmporteerd worden bij de nieuwe provider?

7654 48 Rapporteer

door 1953 - Oct 26, 2015 om 01:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 20:54]Hallo 1953,

Welk mailprogramma gebruik je?
Je krijgt een nieuw mailadres?
Wat wordt je nieuwe provider?

Outlook 2010 en het wordt KPN.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 01:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 20:57]Ter info:

Als ik overstap naar een andere internetprovider, behoud ik dan mijn e-mailadres?

Nee. Wie niet steeds bij de overstap naar een andere provider een nieuw e-mailadres wil, kan kiezen voor een Hotmail of Gmail-account.

Dat staat er niet!

Topantwoord

jantje7
door jantje7 - Oct 26, 2015 om 01:50
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Zodra uw nieuw mailaccount bekent is kunt u bij Ziggo instellen dat de inkomende mail daarheen wordt doorgestuurd. Of u kunt de inkomende mail doorsturen naar een Hotmail of Gmail account.
Deze doorsturing blijft ongeveer een half jaar bestaan alvorens uw mailadres helemaal wordt opgeheven.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 25 okt 2015, 21:57]Neen!

Wat bedoelde u met 'neen'?

freya
door freya - Oct 26, 2015 om 23:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@1953

Je hoeft inderdaad helemaal niets te exporteren. De mailtjes staan al 'offline' in Outlook 2010.
Oftewel, als je het oude account niet meer nodig hebt, verwijder je het uit Outlook 2010 en je voegt het nieuwe account toe. De oude mailtjes blijven gewoon beschikbaar en de nieuwe mailtjes worden er gewoon aan toegevoegd.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 23:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 26 okt 2015, 10:00]
@1953

Je hoeft inderdaad helemaal niets te exporteren. De mailtjes staan al 'offline' in Outlook 2010.
Oftewel, als je het oude account niet meer nodig hebt, verwijder je het uit Outlook 2010 en je voegt het nieuwe account toe. De oude mailtjes blijven gewoon beschikbaar en de nieuwe mailtjes worden er gewoon aan toegevoegd.

Ga uw advies dan uitvoeren. Bedankt Freya!

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2015 om 23:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waar heeft u dat voor nodig? als u ze wilt bewaren is heel makkelijk. U maak in outlook een map bij met de naam bewaren, en daarna kan u er alles mee doen.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 23:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:01][quote=jantje7 schreef op zondag 25 okt 2015, 21:05]Zodra uw nieuw mailaccount bekent is kunt u bij Ziggo instellen dat de inkomende mail daarheen wordt doorgestuurd. Of u kunt de inkomende mail doorsturen naar een Hotmail of Gmail account.
Deze doorsturing blijft ongeveer een half jaar bestaan alvorens uw mailadres helemaal wordt opgeheven.

Jantje je zit sprookjes te vertellen! Zodra het Ziggo abonnement is beëindigd, worden ook de mailboxen afgesloten.

Dat is ook precies wat ZIGGO mij schreef.

Uit het oog, uit het hart van ZIGGO!

door 1953 - Oct 26, 2015 om 23:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:31][quote=carola.83 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:01][quote=jantje7 schreef op zondag 25 okt 2015, 21:05]Zodra uw nieuw mailaccount bekent is kunt u bij Ziggo instellen dat de inkomende mail daarheen wordt doorgestuurd. Of u kunt de inkomende mail doorsturen naar een Hotmail of Gmail account.
Deze doorsturing blijft ongeveer een half jaar bestaan alvorens uw mailadres helemaal wordt opgeheven.

Jantje je zit sprookjes te vertellen! Zodra het Ziggo abonnement is beëindigd, worden ook de mailboxen afgesloten.

Is dat wel zo, dat de mailboxen direct afgesloten worden?
Toen ik van KPN overstapte naar een andere provider bleef mijn mailbox bij KPN nog een half jaar open.

Dat was destijds een maand nog hoogstens. Liefdadigheid kent grenzen.

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2015 om 12:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag het Ziggo!

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2015 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 1953,

Welk mailprogramma gebruik je?
Je krijgt een nieuw mailadres?
Wat wordt je nieuwe provider?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2015 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

Als ik overstap naar een andere internetprovider, behoud ik dan mijn e-mailadres?

Nee. Wie niet steeds bij de overstap naar een andere provider een nieuw e-mailadres wil, kan kiezen voor een Hotmail of Gmail-account.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2015 om 12:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neen!

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u überhaupt iets exporteren? Zet uw nieuwe mailadres erbij in Outlook.

Komisch. Nu naar KPN?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2015 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 26 okt 2015, 01:48][quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 20:54]Hallo 1953,

Welk mailprogramma gebruik je?
Je krijgt een nieuw mailadres?
Wat wordt je nieuwe provider?

Outlook 2010 en het wordt KPN.

Dan hoef je m.i. toch niets te exporteren en te importeren.

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2015 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jantje7 schreef op zondag 25 okt 2015, 21:05]Zodra uw nieuw mailaccount bekent is kunt u bij Ziggo instellen dat de inkomende mail daarheen wordt doorgestuurd. Of u kunt de inkomende mail doorsturen naar een Hotmail of Gmail account.
Deze doorsturing blijft ongeveer een half jaar bestaan alvorens uw mailadres helemaal wordt opgeheven.

Jantje je zit sprookjes te vertellen! Zodra het Ziggo abonnement is beëindigd, worden ook de mailboxen afgesloten.

ph
door philip36 - Nov 12, 2015 om 12:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:01][quote=jantje7 schreef op zondag 25 okt 2015, 21:05]Zodra uw nieuw mailaccount bekent is kunt u bij Ziggo instellen dat de inkomende mail daarheen wordt doorgestuurd. Of u kunt de inkomende mail doorsturen naar een Hotmail of Gmail account.
Deze doorsturing blijft ongeveer een half jaar bestaan alvorens uw mailadres helemaal wordt opgeheven.

Jantje je zit sprookjes te vertellen! Zodra het Ziggo abonnement is beëindigd, worden ook de mailboxen afgesloten.

Is dat wel zo, dat de mailboxen direct afgesloten worden?
Toen ik van KPN overstapte naar een andere provider bleef mijn mailbox bij KPN nog een half jaar open.

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2015 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:31]

Is dat wel zo, dat de mailboxen direct afgesloten worden?
Toen ik van KPN overstapte naar een andere provider bleef mijn mailbox bij KPN nog een half jaar open.

KPN is niet dezelfde provider als Ziggo;-) Bij Ziggo is het in 1 klap over en uit, om het zo maar even te zeggen.

ph
door philip36 - Nov 12, 2015 om 12:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@1953

Kijk ook eens naar het gratis programma Mailstore-home.
Archiveren en back-up van E-mails, programma is in het Nederlands.

http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2015 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou u dat wel doen, terug naar de KPN: klik hier?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 12, 2015 om 12:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 26 okt 2015, 10:34]Bij Ziggo is het in 1 klap over en uit, om het zo maar even te zeggen.
Dat is helemaal juist. Al zijn sporadisch gevallen waarbij ze het 'vergeten' en mensen nog jarenlang gebruik kunnen maken van hun mail (en website).

Daarnaast gaat TS inderdaad spijt krijgen van zijn overstap; duurder, nog slechtere service en 'n brak kabeltje (eigenwijs dus geen enkele medelijden :-)).

freya
door freya - Nov 15, 2015 om 12:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge

Zóveel TOPantwoorden.....het moeten allemaal wel KANJERS zijn..... ;-)

door 1953 - Nov 15, 2015 om 12:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 14 nov 2015, 16:35]
@diumenge

Zóveel TOPantwoorden.....het moeten allemaal wel KANJERS zijn..... ;-)

Het heeft bijna een week langer geduurd voordat het effectief bij KPN kon starten. Oorspronkelijke planning 5 november jl., werd uiteindelijk woensdag 13 november jl. Was al tot de conclusie gekomen dat er geen signaal doorkwam. Daar moest ook een monteur voor komen om het te concluderen, die naar de wijkcentrale Pelikaanweg, daar bleek dat de patch wel was ingeplugd, alleen diegene die heeft gedaan had zicht vergist in de telling en de patch elders ingeplugd. Nadat het goed was ingeplugd ging alles in een stroomversnelling.

E-mail van ZIGGO stopte ook daadwerkelijk in de nacht van 3 november jl.: geen e-mail meer met xxx@ziggo.nl. Uit het oog, uit het hart van ZIGGO!

Ondertussen ook al een vervangend tv-ontvanger Arriss 2952 ontvangen per koerier.

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2015 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 15 nov 2015, 12:38][quote=diumenge schreef op zaterdag 14 nov 2015, 16:20]Zo, KPN werkt en 1953 is weer ouderwets aan het sprokkelen.

Zelfs mijn waardeloze antwoord 'Neen!' (ja, ik heb wel wat zelfkennis).[quote=diumenge schreef op zondag 25 okt 2015, 21:57]Neen!Heeft een prachtige groene kleur gekregen.

Geweldig...
[quote=1953 schreef op 1953 donderdag 12 nov 2015, 12:37]Bedankje voor: Exporteren van de huidige mailboxen naar ...

Bedankt voor uw antwoord in dezen, is nuttig geweest.

"Puntensprokkelen?! Wie aapt nu wie nou na?! De pot verwijt de ketel dat het zelf zwart ziet!"
Wat ben je toch een sneu figuur, eigenlijk zou ik gewoon medelijden met je moeten hebben.

hans515
door hans515 - Nov 16, 2015 om 13:41
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ben al 3 jaar weg bij TELE2 en mijn e-mailbox daar werkt nog steeds...........
Heb daarnaast Hotmail en G-mail en dat is toch het meest eenvoudige, kun je overal gebruiken en werkt uitstekend!

eclipse
door eclipse - Nov 16, 2015 om 13:43
1561 Antwoorden / 370 Vragen

OOk makkelijk: kopieer al je adressen naar je gmail. of Hotmail of cloud, bij een schone instal zet je de boel terug,

verandering van provider

1953 vergeet niet om alle aanmeldgegevens bij site `s die beginnen met je emailadres als aanmeldnaam eerst te wijzigen naar je nieuwe adres, voorkomt een hoop gekloot, want je ken dan niet meer inloggen omdat je gegevens na aanvraag naar je oude adres worden gestuurd, die dan niet meer bestaat , in het geval je het oude adres nog hebt kun je het nieuwe adres bevestigen en gaan gebruiken..sccs

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 16, 2015 om 16:43
229 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het wel van de daken roepen, neem NOOIT een email adres van je provider, je ziet het nu zelf.
Het is al eerder gezegd er zijn heel veel mogelijkheden om bij Hotmail,MSN,YAHOO GMAIL,en nog meer ,een mailadres aan te maken dat je NOOIT meer kwijt raakt.Ben een aantal keren overgestapt, en gewoon mijn adres behouden, en zo hoort het.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2015 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tolsma1945

Valt wel mee hoor. Bijvoorbeeld Online stuurt nog 6 maanden de mail door en KPN ook nog een tijdje.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 16, 2015 om 17:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

Tijger1
Toevallig had ik ook online, en inderdaad blijft een half jaar doorlopen, maar ik gebruik geen mailadres van mijn provider ,dus geen gezeur van iedereen weer te berichten.... ik heb een nieuw mailadres, trouwens ik gebruik ruim 12 jaar netscape,aim en AOL,en alles komt in 1 box, en raak ik wat ik al schreef nooit kwijt

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2015 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tolsma1945

Ik heb al haast drie jaar KPN, maar kreeg kort geleden nog een mailtje binnen op mijn Online adres. En kwijtraken doe ik ook nooit wat.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 16, 2015 om 17:16
229 Antwoorden / 6 Vragen

Tijger1
Ik wil maar zeggen dat ik niet steeds iedereen moet vertellen dat ik een nieuw mailadres heb,bv ook bedrijven,en daar heb ik geen last van,begrijp je?Maar dat weet je wel
Groeten.

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2015 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Het is al eerder gezegd er zijn heel veel mogelijkheden om bij Hotmail,MSN,YAHOO GMAIL,en nog meer ,een mailadres aan te maken dat je NOOIT meer kwijt raakt.Ben een aantal keren overgestapt, en gewoon mijn adres behouden, en zo hoort het. .....
En dat is inderdaad wél zo makkelijk.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 16, 2015 om 18:09
229 Antwoorden / 6 Vragen

edrick3
En zo is het.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2015 om 17:08
16830 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:57].....Het is al eerder gezegd er zijn heel veel mogelijkheden om bij Hotmail,MSN,YAHOO GMAIL,en nog meer ,een mailadres aan te maken dat je NOOIT meer kwijt raakt.Ben een aantal keren overgestapt, en gewoon mijn adres behouden, en zo hoort het. .....
En dat is inderdaad wél zo makkelijk.

Maar weet dan wel dat bij deze e-mail adressen wordt meegekeken als men dat wil (door o.a. de US overheid.)

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2015 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 17 nov 2015, 17:08]

Maar weet dan wel dat bij deze e-mail adressen wordt meegekeken als men dat wil (door o.a. de US overheid.)

Nou en? Heb niets te verbergen.
En dacht je dat dat hier niet gebeurde?
Big brother is watching you. ;-)

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 17, 2015 om 18:38
229 Antwoorden / 6 Vragen

Vertel mij maar even waar je niet gecontroleerd kan worden,overal dus.

sy
door sylvia_71 - Nov 17, 2015 om 18:46
288 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vind ik het zelf niet handig om een providermail te gebruiken. Je persoonlijke omstandigheden kunnen veranderen, maar ook die van desbetreffende bedrijf. Daarom heb ik een hotmail-account. Geen gedoe als je wilt overstappen naar een ander provider. Zolang Hotmail bestaat, blijf ik een gebruiker ervan.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 17, 2015 om 19:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

sylvia
dinsdag 17 nov 2015, 18:46

Persoonlijk vind ik het zelf niet handig om een providermail te gebruiken. Je persoonlijke omstandigheden kunnen veranderen, maar ook die van desbetreffende bedrijf. Daarom heb ik een hotmail-account. Geen gedoe als je wilt overstappen naar een ander provider. Zolang Hotmail bestaat, blijf ik een gebruiker ervan.

quote Beste Sylvia. Dit heb ik ook al aangegeven,en inderdaad geen gedoe met iedereen weer opnieuw te moeten informeren dat je alweer een ander mailadres hebt,en vergeet ook de belastingdienst niet te informeren

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2015 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tolsma

De belastingdienst stuurt je geen mails.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2015 om 20:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ziggo sluit niet meteen af.

Als al gemeld, dat wat nog nieuw binnenkomt kunt u op basis van instelling daartoe laten doorzenden zolang het ziggo account 'in de lucht blijft'.

Ik ben benieuwd of u de tip van philip36@ al heeft benut en of dat werkt. Zo niet, dan is stuk vioor stuk doorzenden naar het nieuwe adres of kopieëren naar een opslagmedium de aanrader. het

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 20:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 14 nov 2015, 17:11]Ziggo sluit niet meteen af.

Als al gemeld, dat wat nog nieuw binnenkomt kunt u op basis van instelling daartoe laten doorzenden zolang het ziggo account 'in de lucht blijft'.

Ziggo sluit wel meteen de mailboxen. Je hoeft het niet van mij aan te nemen, je kunt het Ziggo vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2015 om 20:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

carola83@: de opmerking dat Ziggo (altijd) meteen de e-mail toepassing afsluit helaas niet waar!

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 20:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 15 nov 2015, 13:34]carola83@: de opmerking dat Ziggo (altijd) meteen de e-mail toepassing afsluit helaas niet waar!

@1953 bevestigt wat ik schrijf: E-mail van ZIGGO stopte ook daadwerkelijk in de nacht van 3 november jl.: geen e-mail meer met xxx@ziggo.nl. Uit het oog, uit het hart van ZIGGO!

Helaas is de Community van Ziggo offline, maar daar kun je de vraag voor leggen, misschien dat je het van anderen aan neemt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2015 om 20:50
16830 Antwoorden / 202 Vragen

=carola.83 schreef op zondag 15 nov 2015, 13:54:

=gerritaltena schreef op zondag 15 nov 2015, 13:34: carola83@: de opmerking dat Ziggo (altijd) meteen de e-mail toepassing afsluit helaas niet waar!

@1953 bevestigt wat ik schrijf: E-mail van ZIGGO stopte ook daadwerkelijk in de nacht van 3 november jl.: geen e-mail meer met xxx@ziggo.nl. Uit het oog, uit het hart van ZIGGO!

Helaas is de Community van Ziggo offline, maar daar kun je de vraag voor leggen, misschien dat je het van anderen aan neemt.

Carola@ voor volstrekte duidelijkheid: mijn Ziggo account is nog steeds 'in de lucht ondanks beëndiging van mijn gehele Ziggo abonnement al enkele maanden geleden. Ik zie dat als service. Mogelijk dat men dit bij Ziggo nu (ook) leest en het dan wordt beëindigd. Geen probleem want alle vertrouwde adressen zijn op de hoogte van mijn voor ziggo mail vervangend adres.
Lastig kennelijk om dit van mij aan te nemen!

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2015 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

En dan zet de redactie dit oude(re) topic in de nieuwsbrief.
Blijkbaar niets beters voor handen.
Tja .....

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 18, 2015 om 11:17
229 Antwoorden / 6 Vragen

Tijger 1
De belasting stuurt wel degelijk mail als notificatie dat er bericht voor u is

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2015 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op woensdag 18 nov 2015, 11:17]Tijger 1
De belasting stuurt wel degelijk mail als notificatie dat er bericht voor u is

U bent abuis. Dat wordt verzorgd door Mijnoverheid, als er een bericht gearriveerd is in uw Berichtenbox.

Net zo goed als dat gebeurd bij een herinnering voor uw APK, het verlopen van uw identiteitsbewijs of wijziging AOW en dergelijke.

jo
door jorisw - Nov 18, 2015 om 12:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 17 nov 2015, 17:08][quote=edrick3 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:57].....Het is al eerder gezegd er zijn heel veel mogelijkheden om bij Hotmail,MSN,YAHOO GMAIL,en nog meer ,een mailadres aan te maken dat je NOOIT meer kwijt raakt.Ben een aantal keren overgestapt, en gewoon mijn adres behouden, en zo hoort het. .....
En dat is inderdaad wél zo makkelijk.

Maar weet dan wel dat bij deze e-mail adressen wordt meegekeken als men dat wil (door o.a. de US overheid.)

Stel je daar overigens niet te veel bij voor. Denk je werkelijk dat ze tijd en zin hebben om mails van onbeduidende willekeurige burgers te gaan analyseren? Veruit de meeste mensen zijn helemaal niet interessant voor de veiligheidsdiensten al denken veel mensen dat ze dat wel zijn.