ca
door carmina1989 Mar 19, 2014 om 21:58
Computers & telefonie

Externe harddisk controleren en waar nodig herstellen

Hoi

Enige tijd geleden heb ik een nieuwe externe harddisk gekocht om een 2e kopie te maken van mijn eerste harddisk
Dit heb ik gedaan omdat de vorige meldingen gaf en geluid begon te maken.. En een tweede kopie kan geen kwaad..

Alleen nu begint de 2e disk als ik hem in de pc stop ook meldingen te geven..

Controleren en waar nodig herstellen..

Mijn vraag is als ik dit doe gooit hij dan bestanden van de disk?
En wat wordt verstaan onder herstellen. Word alles gewist? Of alleen bepaalde bestanden..
Is dit echt nodig?

Groetjes

13494 2 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 20, 2014 om 02:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Er zitten fouten op de disk, dit kan van alles zijn, deze wil Windows repareren (dus niet verwijderen). Deze fout kan komen door een schijf die tijdens gebruik verwijderd wordt.
Echter de praktijk is anders, kans is aanzienlijk dat Windows jouw bestanden onherstelbaar beschadigd. Je hebt 'n back-up je kunt het dus altijd proberen, echter kan het uren duren.

Er zijn verschillende 'oplossingen';
a. de melding uitzetten
b. schijf opnieuw (lang) formatteren
c. negeren
d. windows een poging laten doen het te repareren

crewmember
door crewmember - Mar 20, 2014 om 14:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Hij gooit geen bestanden van je schijf als je hem op fouten controleert. het komt echter wel eens voor dat hij een paar bestanden onklaar maakt dus een backup (die je al hebt in de vorm van je primaire schijf) is wel handig.

Je kan het via dat windows menutje doen en anders via de command regel

Windows vista, 7 of 8:
Ga naar start
Typ CMD
Druk enter
zoek op welke schijf de schijf met fouten is (je nieuwe schijf dus)
typ:
chkdsk [schijfletter]: /f /r
Dus als het schijf D: is.
chkdsk D: /f /r