s_
door s_nookie Apr 23, 2014 om 22:41
Geldzaken & recht

Externe partner van Bol.com levert niet

Ik heb iets besteld bij Bol.com (externe partner living en outdoor) dat is nu al weken en weken terug meer dan een maand, nooit ontvangen wel betaald. Nu krijg ik geen gehoor...een mail van hun ontvangen, ze zullen het uitzoeken...dat is al weer 10 dagen of langer geleden. wat moet ik hier nu toch mee? Bol stuurt mij naar hun terug omdat de koop al is afgerond en de externe partner al betaald hebben...Het gaat hier om minder dan 8 euro. wat is dit nu voor een ellende? :-(
Heb nu al mijn 5 de email gestuurd naar de webshop.

12767 15 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 23, 2014 om 23:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bel ze eens op ipv mailen.

zoekster
door zoekster - Apr 23, 2014 om 23:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je had het in de gaten moeten houden. Pas als de externe verkopen het product gaat verzenden, krijg je een mail van Bol.com dat het verzonden wordt. Ook staat er een verwachte leverdag bij. Als die niet wordt gehaald moet je meteen aan de bel trekken. Meestal geeft Bol de externe verkoper dan nog een paar dagen de tijd, komt er dan niets, dan moet je dat nogmaals aangeven en daarna wordt de koop geannuleerd en krijg je je geld terug.

Nu moet je maar zien hoe het afloopt. Wel vreemd dat de webshop niet reageert op je mail, dan maar bellen (tenzij het tel. nummer te duur is). Je krijgt sowieso een beoordelingsverzoek van Bol.com daar kun je ook nog eens je klacht in vermelden.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2014 om 23:22
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U doet zaken met bol, dus zij moeten dit oplossen. Simpeler kan het niet.

s_
door s_nookie - Apr 23, 2014 om 23:23
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:05]Bel ze eens op ipv mailen.

Ik heb daarnet nog een keer een mailtje gestuurd, ik geloof in de goedheid van mensen. Mocht ik volgende week nog niets gehoord hebben dan ga ik aan de telefoon. Dit is toch raar...
Het is gewoon vervelend dat je nergens je ei kwijt kan...ook als je niets meer hoort of krijgt?

s_
door s_nookie - Apr 23, 2014 om 23:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:22]U doet zaken met bol, dus zij moeten dit oplossen. Simpeler kan het niet.

juist, en dit kreeg ik dagen terug van bol.com

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 10 april 2014.

U heeft contact opgenomen met de klantenservice van bol.com over een bestelling die u bij de verkoper Living en Outdoor geplaatst heeft.

De verkoper heeft deze bestelling meer dan drie weken geleden verzonden. Wij hebben de verkoper ondertussen uitbetaald. Dit betekent dat de bestelling en het financiële traject inmiddels zijn afgehandeld. Wij adviseren u om contact op te nemen met de verkoper, om samen tot een oplossing te komen. Wij gaan ervan uit dat de verkoper hier klantvriendelijk mee omgaat.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met de verkoper vanuit uw eigen account, door achter de bestelling te klikken op 'e-mail de verkoper'. Het antwoord ontvangt u daarna op uw eigen e-mailadres.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit ben ik niet van bol gewend. het is toch niet mijn probleem dat hun externe partner niet levert of niet gereageerd?
er zijn nog vele andere gedupeerde als ik onder de beoordeling over deze shop kijk. had ik eerder moeten doen...helaas...

s_
door s_nookie - Apr 23, 2014 om 23:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:21]Je had het in de gaten moeten houden. Pas als de externe verkopen het product gaat verzenden, krijg je een mail van Bol.com dat het verzonden wordt. Ook staat er een verwachte leverdag bij. Als die niet wordt gehaald moet je meteen aan de bel trekken. Meestal geeft Bol de externe verkoper dan nog een paar dagen de tijd, komt er dan niets, dan moet je dat nogmaals aangeven en daarna wordt de koop geannuleerd en krijg je je geld terug.

Nu moet je maar zien hoe het afloopt. Wel vreemd dat de webshop niet reageert op je mail, dan maar bellen (tenzij het tel. nummer te duur is). Je krijgt sowieso een beoordelingsverzoek van Bol.com daar kun je ook nog eens je klacht in vermelden.

Ik heb al een negatieve beoordeling gegeven, maar er zijn er vele, zoals ik eerder zie had ik moeten lezen...helaas heb ik dat niet gedaan anders had ik niet besteld. Nu is het maar afwachten, ik vind het schandalig dat bol.com zulke verkopers aanhoud...

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2014 om 01:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=s_nookie schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:26]
Dit ben ik niet van bol gewend. het is toch niet mijn probleem dat hun externe partner niet levert of niet gereageerd?

Hoe wordt een artikel van een externe verkoper bezorgd?

Artikelen die u bij een externe verkoper koopt worden door de verkoper zelf verzonden. Neemt u voor een vraag over een niet ontvangen artikel binnen 5 dagen na ontvangst van de verzendbevestiging contact op met de betreffende verkoper. Achter de bestelling in uw bestelstatus, vindt u de link ‘E-mail de verkoper’. Als u hier op klikt, opent zich een webformulier waarin u uw vraag kunt stellen. Klik, nadat u de voorwaarden heeft geaccepteerd, op de button ‘Verstuur e-mail’. U ontvangt het antwoord van de verkoper op uw eigen e-mailadres.

Als de verkoper niet of niet naar verwachting reageert, kunt u binnen 2 weken na ontvangst van de verzendbevestiging contact opnemen met onze klantenservice. Wanneer de termijn van 2 weken verstreken is, kunnen wij geen actie meer ondernemen om een eventueel geschil op te lossen.

s_
door s_nookie - Apr 24, 2014 om 01:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 24 apr 2014, 01:27][quote=s_nookie schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:26]
Dit ben ik niet van bol gewend. het is toch niet mijn probleem dat hun externe partner niet levert of niet gereageerd?

Hoe wordt een artikel van een externe verkoper bezorgd?

Artikelen die u bij een externe verkoper koopt worden door de verkoper zelf verzonden. Neemt u voor een vraag over een niet ontvangen artikel binnen 5 dagen na ontvangst van de verzendbevestiging contact op met de betreffende verkoper. Achter de bestelling in uw bestelstatus, vindt u de link ‘E-mail de verkoper’. Als u hier op klikt, opent zich een webformulier waarin u uw vraag kunt stellen. Klik, nadat u de voorwaarden heeft geaccepteerd, op de button ‘Verstuur e-mail’. U ontvangt het antwoord van de verkoper op uw eigen e-mailadres.

Als de verkoper niet of niet naar verwachting reageert, kunt u binnen 2 weken na ontvangst van de verzendbevestiging contact opnemen met onze klantenservice. Wanneer de termijn van 2 weken verstreken is, kunnen wij geen actie meer ondernemen om een eventueel geschil op te lossen.

Ja en dat heb ik dus wel gedaan...en geen van beide reageerde want als je dat formulier invult schakel je een vakje in dat bol mee kan lezen en evt in kan grijpen.
Dus is er expres buiten het termijn gereageerd? Geen idee, ik had niet het idee dat bol mij hier ooit zou laten zitten eigenlijk.

forever-nl
door forever-nl - Apr 24, 2014 om 02:04
400 Antwoorden / 11 Vragen

De vraag is met wie u een koopovereenkomst heeft. Het lijkt er op dat dit "Living en Outdoor" is, in dat geval zijn zij verantwoordelijk voor naleving van de overeenkomst.

Ik maak dit op uit Artikel 4 van de "Algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers" van bol.com. Waarin het volgende staat: "De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt. De overeenkomst komt tot stand indien en zodra de Andere Verkoper de bestelling heeft geaccepteerd." en verder "Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product."

Mogelijk kan en wil bol.com bemiddelen maar juridisch gezien lijkt "Living en Outdoor" de partij die u moet terugbetalen of het product moet leveren.

s_
door s_nookie - Apr 24, 2014 om 02:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=forever-nl schreef op donderdag 24 apr 2014, 02:04]De vraag is met wie u een koopovereenkomst heeft. Het lijkt er op dat dit "Living en Outdoor" is, in dat geval zijn zij verantwoordelijk voor naleving van de overeenkomst.

Ik maak dit op uit Artikel 4 van de "Algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers" van bol.com. Waarin het volgende staat: "De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt. De overeenkomst komt tot stand indien en zodra de Andere Verkoper de bestelling heeft geaccepteerd." en verder "Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product."

Mogelijk kan en wil bol.com bemiddelen maar juridisch gezien lijkt "Living en Outdoor" de partij die u moet terugbetalen of het product moet leveren.

Jawel en daar heb ik begrip voor. Ik ben nooit rot behandeld door bol.com.
Maar ik snap niet, na zoveel negatieve beoordelingen, dat bol.com met hun in zee blijft gaan.
Ik kan in principe niets doen. Als hun zeggen het is geleverd...kan ik niets doen...dus echt klant vriendelijk is deze 3de partij niet. Ik zag al heel snel daarna dat het artikel uitverkocht was, dus waarschijnlijk hebben ze het gewoon niet kunnen leveren, is geen probleem...maar hou contact?
Ik verwacht dus zeker geen wonder...maar leuk is dit niet en zal niet snel meer via een partner bestellen.

s_
door s_nookie - Apr 24, 2014 om 02:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=forever-nl schreef op donderdag 24 apr 2014, 02:41]Op de website van ConsuWijzer staat wat u kunt doen en wanneer.

Oh dank u wel! Deze ga ik bewaren, ik geef ze nog heel even (tot aan weekend) En dan ga ik daar eens kijken. Ik wil nog steeds geloven dat dit een misverstand is, ik weet het ik wacht te lang, maar ik hou niet van gelijk aan de bel trekken. Maar nu ben ik best wel kwaad aan het worden. Dat is niet gezond. Dus ik weet het ik had sneller moeten zijn. Dit is een goede leer.

forever-nl
door forever-nl - Apr 24, 2014 om 02:51
400 Antwoorden / 11 Vragen

Op de website van ConsuWijzer staat wat u kunt doen en wanneer.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2014 om 08:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=s_nookie schreef op donderdag 24 apr 2014, 01:54][quote=carola.83 schreef op donderdag 24 apr 2014, 01:27][quote=s_nookie schreef op woensdag 23 apr 2014, 23:26]
Dit ben ik niet van bol gewend. het is toch niet mijn probleem dat hun externe partner niet levert of niet gereageerd?

Hoe wordt een artikel van een externe verkoper bezorgd?

Artikelen die u bij een externe verkoper koopt worden door de verkoper zelf verzonden. Neemt u voor een vraag over een niet ontvangen artikel binnen 5 dagen na ontvangst van de verzendbevestiging contact op met de betreffende verkoper. Achter de bestelling in uw bestelstatus, vindt u de link ‘E-mail de verkoper’. Als u hier op klikt, opent zich een webformulier waarin u uw vraag kunt stellen. Klik, nadat u de voorwaarden heeft geaccepteerd, op de button ‘Verstuur e-mail’. U ontvangt het antwoord van de verkoper op uw eigen e-mailadres.

Als de verkoper niet of niet naar verwachting reageert, kunt u binnen 2 weken na ontvangst van de verzendbevestiging contact opnemen met onze klantenservice. Wanneer de termijn van 2 weken verstreken is, kunnen wij geen actie meer ondernemen om een eventueel geschil op te lossen.

Ja en dat heb ik dus wel gedaan...en geen van beide reageerde want als je dat formulier invult schakel je een vakje in dat bol mee kan lezen en evt in kan grijpen.
Dus is er expres buiten het termijn gereageerd? Geen idee, ik had niet het idee dat bol mij hier ooit zou laten zitten eigenlijk.

Zo werkt het niet. Je moet actief naar de klantenservice van bol.com reageren. Dat heb je niet gedaan. Je denkt toch niet dat bol.com alle mails, die over en weer gaan tussen de externe verkoper en de klant, gaat lezen. Die mails zijn er ten controle dat bol kan zien dat je inderdaad contact hebt gezocht met de klant. En het eventuele antwoord van de klant.

Je hebt niet op tijd contact opgenomen met de klantenservice, binnen 2 weken na de verzendbevestiging, daar ben je de fout in gegaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 24, 2014 om 15:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso blijven klagen bij bol.com, na 'n keer of 10 worden ze het zat en schepen ze je af met een tegoedbon, heb je er in ieder geval iets aan overgehouden.

s_
door s_nookie - May 3, 2014 om 19:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht ik laat het topic even met rust want ik kreeg me daar toch opeens bericht! Met de mededeling dat het doorgestuurd ging worden en een nieuw exemplaar...
nou weer dagen verder...weer niets...weer mail gestuurd...