Extra bagagekosten bij transavia
Wij hebben in oktober 2013 bij Freesun een 15-daags all-in vliegreis naar Turkije geboekt. Nu krijgen wij de reisbescheiden vandaag en hierin staat dat wij per persoon per enkele reis 20 euro moeten betalen voor onze ruimbagage (20kg). Terwijl hierover niks bekend was tijdens de boeking en hierop is later ook niet teruggekomen. Moeten wij gewoon deze kosten betalen of kunnen we ergens op terugvallen aangezien we al in oktober 2013 geboekt hebben? Graag hoor ik van u. Met vr.gr. Astrid
KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 18 jul 2014, 22:35]KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.
Die link betreft wel vanaf 1 april 2014.
Had u al eens de algemene voorwaarden van Freesun doorgelezen zoals bijv. het e.e.a. omtrent de reissom?
Dit staat ook in de voorwaarden.
"c. In afwijking van het sub a. en b. bepaalde en uitsluitend in geval van onvoorzienbare,
? verhogingen van verschuldigde belastingen of heffingen, of
? extreme verhoging van de vervoerskosten
kan Freesun.nl / C en F Travel B.V. tot 6 wken voor de dag van vertrek de reissom verhogen."
Als Transavia kosten voor de bagage in rekening brengt berekent Freesun die door aan de reiziger.
De nieuwe tarieven gelden voor vluchten na 1 april 2014. Staat dus los van de boekingsdatum. De tarieven verschillen per vliegmaatschappij maar € 20,- per persoon is behoorlijk aan de hoge kant.
Transavia rekent € 8,- per enkele reis en de Turkse charters € 5,- enkele reis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer