as
door astrid13 Jul 18, 2014 om 22:09
Vakantie & reizen

Extra bagagekosten bij transavia

Wij hebben in oktober 2013 bij Freesun een 15-daags all-in vliegreis naar Turkije geboekt. Nu krijgen wij de reisbescheiden vandaag en hierin staat dat wij per persoon per enkele reis 20 euro moeten betalen voor onze ruimbagage (20kg). Terwijl hierover niks bekend was tijdens de boeking en hierop is later ook niet teruggekomen. Moeten wij gewoon deze kosten betalen of kunnen we ergens op terugvallen aangezien we al in oktober 2013 geboekt hebben? Graag hoor ik van u. Met vr.gr. Astrid

887 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2014 om 22:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.

door 1953 - Jul 19, 2014 om 00:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 18 jul 2014, 22:35]KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.

Die link betreft wel vanaf 1 april 2014.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2014 om 01:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u al eens de algemene voorwaarden van Freesun doorgelezen zoals bijv. het e.e.a. omtrent de reissom?

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2014 om 12:28
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@1953, daarom die link, omdat astrid13 in Oktober 2013!! heeft geboekt. Dus vanaf 1 April 2014.

ro
door ron530 - Jul 19, 2014 om 13:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit staat ook in de voorwaarden.

"c. In afwijking van het sub a. en b. bepaalde en uitsluitend in geval van onvoorzienbare,

? verhogingen van verschuldigde belastingen of heffingen, of

? extreme verhoging van de vervoerskosten

kan Freesun.nl / C en F Travel B.V. tot 6 wken voor de dag van vertrek de reissom verhogen."
Als Transavia kosten voor de bagage in rekening brengt berekent Freesun die door aan de reiziger.

gerbera
door gerbera - Jul 19, 2014 om 22:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De nieuwe tarieven gelden voor vluchten na 1 april 2014. Staat dus los van de boekingsdatum. De tarieven verschillen per vliegmaatschappij maar € 20,- per persoon is behoorlijk aan de hoge kant.
Transavia rekent € 8,- per enkele reis en de Turkse charters € 5,- enkele reis.