door wimdeuling Sep 3, 2015 om 14:30
Huishouden & energie

Extra betaling in de maand september energie

mag NLE in de maand september op de 15de en op 25 september 2 keer de voorschotten van mijn rekening halen? zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Ik heb mijn contract bij hun opgezegd en ga per 29ste over naar een ander energie leverancier. ik kan en wil die dubbele betaling niet wie weet een oplossing in deze. mag dit zomaar zonder mijn toestemming. Laten ze personen die opgezegd hebben als nog bloeden voor het wangedrag van anderen.

471 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, dat mag niet. Of u nu wel of niet bij HEN heeft opgezegd. Dien uw klacht in bij consuwijzer.nl

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps> houd goed uw afrekening in de gaten, ik hoop dat u uw meterstanden heeft genoteerd.

Zo u bij NLE teveel heeft betaald moet dat verrekend worden met de nota van uw nieuwe aanboider (de verreking loopt dan onderling met de leveranciers.

Ik zie nu dat de vraag al van 3/9 is en hoop dat u consuwijzer al heeft benaderd.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan stap je over naar een ander en dan moet je alsnog 2 keer in 1 maand betalen. Meeste energie leveranciers brengen het voorschot vooraf of in de lopende maand in rekening. Je stapt nu over op 29-9 en zal dus het voorschot tot 29-9 die je normaal gesproken in oktober zou krijgen moet je betalen en bij je nieuwe leverancier moet je je voorschot over oktober ook in oktober betalen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerritaltena,

OT
.....k zie nu dat de vraag al van 3/9 is ......
Al? Ja, dat is dus vandaag! ;-)

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wimdeuling,

Lees eens hier.

Voor artikel van de Consumentenbond: klik hier.

Met vr.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:12: @gerritaltena,

OT
.....k zie nu dat de vraag al van 3/9 is ......
Al? Ja, dat is dus vandaag! ;-)

Ik was heel even niet wakker, maar wel eigenlijk verrast dat er nog geen antwoord was.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

U ontvangt na overstap nog een eindafrekening van NLE. Daarin zal het voorschot van okt. ook verrekend worden en zo u teveel betaald heeft ontvangt u dit terug. U kunt natuurlijk, na de 15e, ook de incasso intrekken cq blokkeren alleen zal u daar niet veel mee opschieten.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerritaltena,

OT
.....maar wel eigenlijk verrast dat er nog geen antwoord was........
Nou......, de vraag stond er net 2 minuten op toen je reageerde.
Miep ,miep, dat is snel ! ;-)

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wimdeuling,

ja NLE mag dit doen.
U heeft de keuze al gemaakt om de overstap te maken naar een andere energieleverancier.
Als de 29e betekent dat u per 29 september overstapt dan is een voorschot voor oktober voor u natuurlijk niet meer nodig. Als het voorschot voor oktober op 25 september wordt afgeschreven dan laat u het gewoon storneren. Beter nog, als u beschikt over internetbankieren dan ziet u waarschijnlijk op 23/24 september al aangegeven staan in uw internetbankieren dat NLE het bedrag de 25e gaat incasseren. Dat blokkeert/verwijderd u dan in uw internetbankieren zodat er geen afschrijving zal plaatsvinden.
Let bij uw overstap wel goed op het doorgeven van de meterstanden en controleer uiteraard ook goed de eindafrekening welke u (na uw overstap) van NLE gaat ontvangen.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een ander is het gras altijd groener, totdat je er zit, dan blijkt dat je in dezelfde shit zit als waar je uit bent gekomen.....