carolyn
door carolyn Sep 8, 2014 om 14:10
Voeding & gezondheid

Extra medice kosten

Waarom besteed kassa geen aandacht voor het probleem dat als je medicijnen ophaald dat je dan 6.75 moet betalen voor uitleg hoe ze te gebruiken , over een jaar gerekend dat loopt in de miljoenen , en een schade post voor veel gebruikers , terwijl er een dezelfde bijsluiter inzit.

Yianis.

789 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2014 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carolyn,

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Overigens is dit onderwerp al vele malen op dit forum besproken.

Kijk maar eens hier.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Sep 8, 2014 om 14:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De door u genoemde extra kosten worden alleen in rekening gebracht bij de "eerste" uitgifte van een medicijn. Bij herhaalrecepten worden deze kosten niet meer in rekening gebracht.

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar bij de eerste uitgifte en ook nadien worden wel per recept nog de terhandstellingskosten in rekening gebracht van € 6,00.

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2014 om 17:02
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 8 sep 2014, 14:28]Maar bij de eerste uitgifte en ook nadien worden wel per recept nog de terhandstellingskosten in rekening gebracht van € 6,00.

Dat blijft U maar beweren, maar ik betaal echt alleen de uitlegkosten voor nieuw medicijn. Wat ik al jaren slik, hetzelfde medicijn, dezelfde stoffen, het staat echt niet op mijn Zorgverzekering status te lezen, eerlijk. Niet voor mijn drie-maandelijkse voorraad en ook niet op maandelijks herhalingsrecept.

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Gebruik zelf geen medicijnen, maar zo staat het in de regels van verschillende zorgverzekeraars.

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Lees bijvoorbeeld hier.

Klik hier

Apetjoek
door Apetjoek - Sep 8, 2014 om 17:25
234 Antwoorden / 16 Vragen

tenormin, voor ieder nieuw medicijn betaal je tien euro inclusief uitleg ,voor elk volgende recept met het zelfde medicijn OOK HERHAAL medicijnen betaal je zes euro vijfenzeventig cent aan uitleverings kosten oftewel terhandstelling kosten .
dus blijf maar lekker eigenwijs doen door te zeggen dat dit niet gebeurd en niet mag , het is wettelijk toegestaan en gebeurd ook bij elke apotheker .
(denk dat u uw afschriften van de zorgverzekeraar eens moet lezen met een andere en wel goede bril) .
U ligt ook bij RADAR al dwars , dus ga naar een goede brillendokter!

mahadma
door mahadma - Sep 8, 2014 om 17:31
11539 Antwoorden / 51 Vragen

OT Toch fijn, die transparante prijzen. Zorgen voor een hoop problemen.

su
door superklaver - Sep 15, 2014 om 17:30
68 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn 2 soorten kosten. de 1e uitgifte kosten oftewel de kosten voor de uitleg als je de medicijnen de eerste keer ophaalt, ongeveer 6,75. en dan zijn er nog de terhandstellingskosten. dit is bij ieder recept. en deze kosten zijn verschillend. ligt eraan hoe laat het wordt opgehaald. bijvoorbeeld buiten reguliere openingstijden dan is het duurder dan normaal.

su
door superklaver - Sep 15, 2014 om 17:31
68 Antwoorden / 0 Vragen

is trouwens niks nieuws. werd altijd al gedeclareerd. alleen nu worden de kosten voor de eerste uitgifte apart gefactureerd. dat is het enige verschil. je betaald uiteindelijk geen cent meer.