ar
door arl Sep 24, 2015 om 22:17
Huishouden & energie

EXTREEM HOGE ENERGIEREKENING 4900 euro!!

Jaarafrekening gekregen bij nuon woonachtig met mijn man en dochter 3 personen dus. Het verbruik staat van energie/stroom op bijna 18.000 kwh !! En gasverbruik op 2626 m3.

Vrijstaand huis goed geïsoleerd vloerverwarming in 2012 aangelegd.

Nee zeker geen plantage
Werken onder behoud van uitkering en nuon wilt nu het voorschot bedrag op 420 per maand zetten en natuurlijk 3200 euro aflossen van de jaarafrekening. Schrik me bijna dood en weet niet hoe we dit vol moeten houden.

Zou ik iemand van een instantie kunnen laten kijken of misschien iets mis is met de slimme meter. Liefst kosteloos of goedkoop. En ik kan de 3200 euro niet aflossen èn het voorschotbedrag zou het mogelijk zijn om alleen de jaarafrekening door te laten sturen naar een incassobureau? Overstappen kost ook geld i.v.m waarborgsom. Het verbruik is absurd maar de energiebelasting komt daardoor ook op +/- 1500 euro

Help help!!

21121 43 Rapporteer

ar
door arl - Sep 24, 2015 om 22:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

De meter hangt er volgens mij 5 jaar (de vorige bewoner had ook zon hoge kosten)

Maar dit kan toch nooit normaal gesproken in ons vorige vrijstaande huis betaalde we 100 euro pm en kreeg ik nog op de jaarafrekening 90 euro terug. Energiezuinige apparaten etc. Dus vloerverwarming en meer spotjes in het plafond maar dan nog letten we er echt op dat we er alles aan doen om zuinig te zijn.

i dont get it :(

=zoekster schreef op donderdag 24 sep 2015, 22:41: Heeft u al persoonlijk contact opgenomen met Nuon over het grote gebruik? Het energieverbruik lijkt me niet te kunnen kloppen. Een vriend van mij had een paar jaar geleden ook een veel te hoog verbruik door de 'slimme' meter, toen bleek dat de komma verkeerd was uitgelezen. Ipv 60 per maand was het ineens 600 per maand. Maar na flink protesteren is dat toch nog goed gekomen.

De meter laten ijken kan niet kosteloos, daar zult u toch in moeten investeren. Maar als de meter echt niet goed is, dan krijgt u het geld terug. Hoe lang heeft u die slimme meter?

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 22:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u al persoonlijk contact opgenomen met Nuon over het grote gebruik? Het energieverbruik lijkt me niet te kunnen kloppen. Een vriend van mij had een paar jaar geleden ook een veel te hoog verbruik door de 'slimme' meter, toen bleek dat de komma verkeerd was uitgelezen. Ipv 60 per maand was het ineens 600 per maand. Maar na flink protesteren is dat toch nog goed gekomen.

De meter laten ijken kan niet kosteloos, daar zult u toch in moeten investeren. Maar als de meter echt niet goed is, dan krijgt u het geld terug. Hoe lang heeft u die slimme meter?

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2015 om 22:58
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Overstappen kost ook geld i.v.m waarborgsom.

U kunt op dit moment ook niet overstappen.

Uw meterstanden moeten bijna wel op een foute meteruitlezing/opgaven zijn ontstaan. Heeft u de correcte standen ooit opgeschreven en gecontroleerd op juistheid? Bestaat de optie dat er op illegale wijze stroom wordt afgetapt?

U kunt zelf uw meter testen. Noteer de stand. Zet alles één uur helemaal uit, (laat de vriezer en koelkast dicht, 1 uur kan best even) zet een electrisch kacheltje van 1000 of 2000 Watt aan. Als het goed staat de meter dan of 1 kwh of 2 kwh verder. Is het meer, dan klopt uw meter niet.

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2015 om 23:09
11520 Antwoorden / 51 Vragen

PS. Kijk als u alles heeft uitgezet met een zaklamp(je) even of de meter ook echt stil staat. Wacht even 5 minuten of er iets veranderd. Als alles uitstaat en er toch "stroom wordt afgenomen" volgens de meter, is het ook duidelijk.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het elektraverbruik is waanzinnig en het gasverbruiker is ook superhoog.. Is dit de eerste jaarafrekening in dit huis? Waren de beginstanden wel correct!

En als de vorige bewoner ook zulke dwaze verbruiken had, zit er dan wellicht een bedrijf op uw systeem aangesloten?

Maar voorheen € 100,00 en dan nog terug in een vrijstaand huis is ook weer superweinig.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 25, 2015 om 00:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zelf houd elke week de meterstanden bij dus zo'n hoge rekening had ik al auw kunnen zien en deze laten nakijken of dit allemaal wel klopt. Dus zelfde moeite nemen om dat in de gate de houden kan een hoop schrik voorkomen.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2015 om 00:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb het even nagekeken, u hoeft de kosten voor het ijken niet voor te schieten. Als u laat ijken komen ze langs (iemand van de netbeheerder, bijv. Liander) als er iets mis is wordt de meter kosteloos vervangen en opnieuw naar de rekening gekeken, die moet dan verlaagd. Als er niets mis is met de meter, dan moet u betalen. Meestal rond de 300-400 euro.

Heeft u niet een 2 maandelijks overzicht van uw energie/gasgebruik gehad? Dat is geloof ik wel de bedoeling met een slimme meter.

ph
door philip36 - Sep 25, 2015 om 00:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het gasverbruik is niet extreem hoog voor een vrijstaand huis met vloerverwarming.
Het stroomverbruik is onwijs hoog.
Als het mogelijk is moet u aan de vorige bewoners vragen wat hun jaarverbruik aan stroom was.
Normaal verbruik is ongeveer 10 kwh per dag, dus zo'n 3500 kwh per jaar.
Zijn de elektrische groepen beveilgd met (een) aardlekschakelaar(s)?
Zoja, dan moet u het bij de slimme meter zoeken.

Als niet alle groepen beveilgd zijn met een goed werkende aardlekschakelaar kan in zo'n niet beveiligde groep door contact van een stroomdraad met b.v. de muur een lekstroompje zijn waardoor de meter blijft lopen.

sl
door slobberbone - Sep 25, 2015 om 07:43
508 Antwoorden / 2 Vragen

i dont get it :(

Ik wel dat komt er van als men nooit op de meter kijkt.

aftappende buren, verkeerd aangesloten vloerverwarming, of je hebt zelf tal van oude ondeugdelijke apparaten in huis.

Meten is weten, en voortaan maandelijks meterstanden bij houden kom je tijdig achter.

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 09:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal vandaag weer eens even bellen met nuon zoals ik heb gelezen is het gasverbruik maar iets hoger dan in een ander vrijstaand huis. En ons vorige verbruik in ons vorige huis was echt heel weinig omdat we bijna nooit thuis waren nu met een dochter is het anders. Maar dit had ik nooit gedacht. Dus ik kan beter even zelf testen en als ik merk dat iets niet klopt " een energielek " zullen we het maar noemen. Dan de meter laten ijken?

Maar de vloerverwarming kan verkeerd zijn aangesloten? Kan het dan zijn met de stroom dacht dat dat eerder aan het gas zou liggen?
Thanks voor de reacties allemaal

=slobberbone schreef op vrijdag 25 sep 2015, 07:43: i dont get it :(

Ik wel dat komt er van als men nooit op de meter kijkt.

aftappende buren, verkeerd aangesloten vloerverwarming, of je hebt zelf tal van oude ondeugdelijke apparaten in huis.

Meten is weten, en voortaan maandelijks meterstanden bij houden kom je tijdig achter.

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 09:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wat vinden jullie trouwens van de energiebelastingen?
Super veel dit is bij mij op de rekening ruim 1800 euro?!

Kun je zeker weer geen bezwaar tegen gaan maken

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier vindt u de tarieven voor de energiebeladting en andere opslagen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/overige_belastingen/belastingen_op_milieugrondslag/tarieven_milieubelastingen/tabellen_tarieven_milieubelastingen

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 11:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ter aanvulling: Energiezuinige apparaten etc.

Je kan (kost 10 of 20 euro's of leen er een) een stroommeter, een soort stekker met een schermpje, tussen de stekker van je stroomverbruiker zetten, dan kan je per apparaat zien hoeveel dat gebruikt, doe dat 24 uur en je weet veel. Als je alle energie gebruikers opschrijft en het wattage erbij, (excel?),en de gebruikstijd kan je inschatten hoeveel je normaal zou moeten gebruiken.

Omdat je elders al schrijft dat de vorige bewoner ook al zoveel betaalde, zou ik de meter (niet zo'n slimme voor je) de eerste verdachte is De meter hangt er volgens mij 5 jaar (de vorige bewoner had ook zon hoge kosten)

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 11:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zojuist alle stekkers uitgetrokken en de stand opgeschreven. Toen verroerde die zich een half uur niet meer.. toen alle spotjes aangezet ik dacht misschien is het dat. Nou na 10 minuten nog geen 1 cijfertje meer. Toen de vriezer ijskast etc. Aangezet ook dan geen cijfer erbij.vloerverwarming volle poule... ook niks... Op alles gekeken t1 t2 gas alles....

Ik kijk straks weer eens op de meter als ik gewoon mijn dagelijkse dingen heb gedaan. Maar ik weet nu niet wat ik hier de schuld van kan geven. Misschien eens zon dingetje lenen inderdaad.

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 11:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

Oja ik heb net het briefje gevonden van enexis dat de meters in 2011 zijn geplaatst ook de gasmeter en zelfs water.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 11:31
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Er kan dus mogelijk één boosdoender zijn in je verbruiksketen die stroom slurpt. Dan kan je uitvinden. Heb je zeker de goede meterstanden doorgegeven/gecontroleerd? Ook op de factuur en je eerste opname bij je eerste huur? Klopt dat ook met wat er op de eindafrekening(en) staat?

1paul
door 1paul - Sep 25, 2015 om 14:32
3103 Antwoorden / 0 Vragen

18000KWH is niet wat u verbruikt bij normaal gebruik is dit iets van 2500 tot 3000KWH met drie personen...

is idioot hoog dit, dring er bij de Nuon op aan dat zij alles nakijken en, niet onbelangrijk, laat per direct die "slimme meter weghalen!!!

lees hierover maar es op het www, zijn heel veel klachten over...

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

18.000 Kw is bijna 50 Kw per dag. Als voorbeeld een straalkachel van 2.000 watt die 24 uur per dag het hele jaar door aanstaat. Geen ander apparaat slurpt zoveel.

gaslichtwebcare
door gaslichtwebcare - Sep 25, 2015 om 15:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Arl,

Mocht u gebruik maken van bijv. een warmtepomp is het mogelijk dat het stroomverbruik hoger uitvalt dan gemiddeld. Indien u verder geen bijzonderheden qua apparatuur heeft is het mogelijk dat de meter niet goed functioneert. U kunt op deze pagina van Consuwijzer meer informatie vinden over het ijken van de meter.

De energierekening bestaat voor ongeveer 40% uit belastingen (meer informatie over de opbouw van de energierekening vindt u op deze pagina: https://www.gaslicht.com/energienota). Dit is dus een groot gedeelte van de energierekening.

Met vriendelijke groet,

Team Gaslicht.com

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gaslichtwebcare

Een verbruik van 18.000 Kw is zeker hoger dan "gemiddeld" te noemen.

ro
door ron530 - Sep 25, 2015 om 15:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het gigantische verbruik moet gebaseerd zijn op de meterstanden. U zou hier de begin en eindstanden kunnen vermelden en de periode tussen de begin en eindstanden want het kan maarzo zijn dat meterstanden geschat zijn. Ik begrijp dat de totale afrekening 4900 euro betreft waarvan 3200 euro terugbetaald moet gaan worden u heeft dan 1700 euro aan voorschotten voldaan dat komt neer op 142 euro per maand. U heeft dat voorschot niet zelf aangepast want anders is er geen regeling mogelijk maar de 142 euro voorschot per maand is veel te laag voor een woning zoals u die bewoond, dat bedrag is een twee persoonshuishouden in een flatwoning al kwijt.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Of het voorschot te laag was, is natuurlijk niet relevant ten opzichte van het krankzinnige elektraverbruik.

ar
door aram - Sep 25, 2015 om 16:37
136 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag mij af of die vloerverwarming niet elektrisch is .
Als je elektrisch verwarmt met een kacheltje heb je snel door dat hij aanstaat of niet . Zelfde heb je met elektrisch koken . Maar die vloerverwarming kan erbij inschieten . Op blote voeten merk je het , maar met pantoffels of schoenen aan niet.
Als die nu het hele jaar aanstaat kan dat ook in de papieren lopen .
Zo heb je pc's met een laag verbruik maar ook die een aardig slokje elektra lusten .
Laptops en Tablets hebben een laag verbruik anders trekt de inwendige accu het niet . Een game pc of voor video bewerking met 4 grafische kaarten erin lust wel een slokje .
Vermoed dat de vloerverwarming de boosdoener is .

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 16:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

De 140 voorschot is wat mij toen de medewerker had geadviseerd op ons huishouden. De beginstanden kloppen met de eindstanden van de vorige leverancier. Gebeld weer met nuon hun kunnen het niet verklaren ik zeg ik ook noet er is niks veranderd qua apparatuur etc. We zitten nu ruin 12 000 kwh hoger dan het verbruik van vorig jaar. Hun zeggen na laten kijken door enexis ..

Want de berekening klopt gewoon van hun .. hun krijgen maar de meterstanden door van enexis. Benieuwd ga morgen eens bellen.

Nuon heeft mn voorschot verhoogt naar 295 en een regeling getroffen van 136 euro.

Ben benieuwd met enexis... kan je dan de slimme meter weg laten halen? Voor een ander soort? Zal wel duur zijn zeker?

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aram

Er is ook nog een gasverbruik van 2626 m3.

@arl

Is dit het eerste jasr dat u daar woont? En voorheen gebruikte u al 6.000 Kw? Ook heel veel.

ph
door philip36 - Sep 25, 2015 om 17:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt dat het verbruik nu 12000 kwh hoger is dan vorig jaar.
Vorig jaar had u dus een verbruik van 6000 kwh wat toch vrij hoog is.
Lijkt wel of de meter steeds meer gaat afwijken.

edison
door edison - Sep 25, 2015 om 17:14
64 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe meter laten zetten, kan toch iedereen, zelfs bij Nuon, begrijpen dat dit niet kan kloppen.
Het risico van kosten durfde ik wel aan, want als je gelijk hebt is er niks loos en gelijk heb je toch?

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 17:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

nuon vond dit ook wel heel hoog ja. de mevrouw zegt een bedrijf of 6 huishoudens gebruiken dit nog niet,

ja we wonen hier 2e jaar ons eerste verbruikersjaar schrokken we ook al van daarom maar daar hadden we ons dan maar bij neergelegd omdat we dachten dat het aan het soort huis lag (platte bungalow) en overgestapt naar een goedkopere maatschappij... (blijkbaar tegenvallertje)
maar idd dat verbruik was ook al hoog.

nu geen veranderingen ondertussen plaatsgevonden, krijgen we dit.

en ik denk dat er iets mis is met de meter maar eerlijkgezegd kan ik het geld nu niet voorschieten daarvoor. ik weet nu niet zo waar ik het zoeken moet maar... ik denk ECHT niet dat het aan ons Gebruik van apparaten ligt...

=edison schreef op vrijdag 25 sep 2015, 17:14: Nieuwe meter laten zetten, kan toch iedereen, zelfs bij Nuon, begrijpen dat dit niet kan kloppen.
Het risico van kosten durfde ik wel aan, want als je gelijk hebt is er niks loos en gelijk heb je toch?

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat was het gas en elektraverbruik van verleden jaar? Ging dat ook over een heel jaar?

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2015 om 17:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ik zie het, bij Enexis moet je het bedrag voorschieten. Dat is vervelend. Bij Liander is dat niet het geval, daar kun je achteraf betalen.
(de consumentenbond beweerde dat je overal achteraf kon betalen)

Zo kunnen mensen met weinig geld in de knip eigenlijk geen kant op bij Enexis als er iets mis is met de meter.

ar
door arl - Sep 25, 2015 om 18:08
8 Antwoorden / 1 Vragen

pfoe ik kan het je even niet precies zeggen (mijn man heeft het pdf bestand op de telefoon staan)

energie verbruik was net iets over de 6000 kwh en gas verbruik is nu ietwat lager ..

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u nadat jaar met dat hoge verbruik niet wekelijks de standen bent gaan noteren. Maar ja, mosterd na de maaltijd.

Ik zou nu zelf elke avond op een vaste tijd de standen opschrijven, bijvoorbeeld een week lang. En verder gewoon doen zoals u voorheen deed. Als er dan nog zulke hoge verbruiken geconstateerd worden, proberen ergens dat geld te lenen om de meter te laten testen, want er klopt niets van.

ka
door kama - Sep 25, 2015 om 20:18
161 Antwoorden / 19 Vragen

Wij hebben een platte bungalow bestaande uit twee gedeeltes, met twee gas-CV-ketels/warmwaterinstallaties, vloerverwarming (130 m2), elektrisch koken, lekker warm in huis, 3 of 4 koel- of vrieskasten. Dus best redelijke grootverbruikers. Wij verbruiken per jaar ca. 3600 kub gas en ca. 6000 kWh. Voorschot € 300 per maand. Trouwens: vervanging van één van de vrieskasten scheelt ons 120 kWh per maand!
Dus uw gasverbruik is bescheiden, uw elektriciteitsverbruik onmogelijk hoog.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kama

Gasverbruik bescheiden? Dat verbruik is al erg hoog.

ar
door aram - Sep 25, 2015 om 22:50
136 Antwoorden / 1 Vragen

Weet niet wat voor vloerverwarming ze hebben .
Er zijn erbij die door heet water gevoed word en die elektrisch zijn .
Dat hoge gasverbruik kan ook komen dat er ergens in de woning een lek zit als er niet door iemand zonder hun toestemming aftapt .
Je elektra kan ook ergens lekken zonder dat je kortsluiting krijgt .
Hier in de badkamer heb ik het gehad . Op de plek waar een elektrisch kachel hing had hij hem verwijdert en niet al te netjes het restant achtergelaten .
De kabels heb ik verwijdert die daarna toe liepen , probleem is opgelost en een aanzienlijke lagere energie rekening .
Gas en waterleidingen kun je laten afpersen om te kijken of er een lek is .
Elektra kunnen ze ook nakijken of er problemen zijn . Er zijn wel kosten aan verbonden als je ze laat komen .
Dat controleren van gas , water en elektra word vaak niet gedaan bij het wisselen van de bewoners . Zelf ben ik er een voorstander van . Weet je gelijk of alles nog naar behoren werkt .

pe
door peterkeller - Sep 26, 2015 om 09:22
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nu een open deur intrappen om te stellen dat uw energieverbruik extreem hoog is. Ik heb voor mezelf wat speerpuntjes bedacht. Misschien kunt u er wat mee.

• U geeft aan, dat de vorige bewoners “ook zo’n hoge rekening hadden”. Maar wat is hoog. Hoe hoog?

• Met de slimme meter kan/wordt 2 maandelijks de meterstand vastgesteld. Wat is het verloop van deze tweemaandelijkse opname sinds de plaatsing van de slimme meter.

• Nuon of de netbeheerder moeten deze cijfers (kunnen) leveren om die vervolgens zelf eens te bestuderen en/of te analyseren. Levering van de cijfers is wettelijk geregeld bij de introductie van de slimme meter

Milieucentraal.nl
De slimme meter is op afstand te lezen. Wettelijk is bepaald dat de netbeheerder dit zes keer per jaar mag doen en je verbruik mag doorgeven aan jouw energieleverancier. Die kan jou dus elke twee maanden een overzicht geven van jouw energiegebruik en de geschatte kosten. Handig, want zo zie je eerder of je meer of minder verbruikt dan geschat. Vind je het aflezen van de slimmer meter op afstand geen goed idee, dan kun je deze functie laten uitzetten, of de slimme meter weigeren.

• Blijkt hieruit dat het verbruik pas sinds uw bewoning extreem hoog is, en wat was het verbruik gedurende de vorige betaalperiode?

• Als er (plotseling) sprake is van extreem hoger verbruik, wijst de kantonrechter op de onderzoeksplicht voor de leverancier in het kader van “wie eist bewijst” voor dit (plotselinge?) extreem hogere verbruik en daarmee gepaard gaande de hoge factuur.

NUON voorwaarden
12.6 De verplichting tot betaling wordt niet opgeheven of opgeschort door het indienen van bezwaren tegen de nota, tenzij een contractant die elektriciteit en/of gas uitsluitend voor huishoudelijke doeleinden van de leverancier afneemt, binnen de betalingstermijn bij de leverancier een bezwaarschrift indient, waarbij hij zijn bezwaren tegen de nota met redenen omkleedt. In dat geval wordt de betalingsverplichting van de betrokken nota opgeschort totdat de leverancier op het bezwaarschrift heeft beslist.

• Wat heeft Nuon zelf voor actie ondernomen over dit extreme verbruik?

• Opschorting van uw betaling lijkt me zinvol in afwachting van het onderzoek.

• Het verbruik is dermate extreem hoog, dat discussie over energie zuinige apparaten of anderszins niet zinvol lijkt te zijn.

• Het verbruik vergelijken met het vorige huis zou kunnen duiden op vergelijking van appels met peren

• Op internet heb ik nog nooit kunnen lezen, dat onderzoek van de meters geleid heeft tot vaststelling van onjuist functioneren van een meter en daarmee onjuist energieverbruik. Kosten maken voor een soortgelijk onderzoek lijken op voorhand weggegooid geld.

• De energiebelasting wordt bepaald en vastgesteld door de Overheid (ACM). Daar kunnen we het misschien niet mee eens zijn, maar daar is niets aan te veranderen. Die belasting geldt voor elke gebruiker van energie.

door 1953 - Sep 26, 2015 om 09:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe hoog waren de voorgaande jaren de jaarafrekening 2012, 2013 en 2014?

U schreef al een vrijstaand huis, dus een buur met een wietplantage kan dus niet de oorzaak van zijn.

U hebt toch wel correct de meterstanden doorgegeven aan NUON?!

1paul
door 1paul - Sep 26, 2015 om 14:31
3103 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 15:59u heeft dan 1700 euro aan voorschotten voldaan dat komt neer op 142 euro per maand. U heeft dat voorschot niet zelf aangepast want anders is er geen regeling mogelijk maar de 142 euro voorschot per maand is veel te laag voor een woning zoals u die bewoond, dat bedrag is een twee persoonshuishouden in een flatwoning al kwijt.

Ik vraag me af of je wel weet waar je het over hebt, wij hebben dit en betalen 80 E p/mnd en hebben geen bijbetaling, voor dat we hier woonden in een rijtjeshuis was ons verbruik zo rond de 150Euro met 3 kinderen erbij!!!

Als u nu geen kant op kunt topicstarter dan eis bij de netbeheerder een analoge meter, dat moeten zij dan honoreren en leg uw klacht tegelijk neer over deze meter, u bent niet de enigste met zo een idioot hoge meterstand bij overgang naar een digitale meter...

leg ook hier uw klacht neer, https://www.consuwijzer.nl/thema/slimme-meter-loket

u kunt ook om een zogenaamde tussenmeter vragen om zo uw slimme meter te controleren...

blijf bellen, klagen enz enz, uw verbruik is gewoon veel lager dan uw meter aangeeft...

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Oct 12, 2015 om 16:47
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag arl,

We lezen je bericht op deze website. Heb je inmiddels al contact gehad met onze klantenservice?
Het elektriciteitsverbruik is echt ontzettend hoog. Is dat sinds de plaatsing van de slimme meter het geval? Of is het verbruik altijd zo hoog geweest, of alleen bijvoorbeeld het laatste jaar?
We kijken graag met je mee of we kunnen helpen bij het vinden van een antwoord en oplossing.
We hebben daarvoor alleen je adres nodig. Als je wilt dat we het nakijken voor je, wil je ons dan je adres per e-mail sturen naar webcare@nuon.com? Bedankt alvast voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

hereistom
door hereistom - Oct 12, 2015 om 17:59
730 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kama schreef op vrijdag 25 sep 2015, 20:18]Wij hebben een platte bungalow bestaande uit twee gedeeltes, met twee gas-CV-ketels/warmwaterinstallaties, vloerverwarming (130 m2), elektrisch koken, lekker warm in huis, 3 of 4 koel- of vrieskasten. Dus best redelijke grootverbruikers. Wij verbruiken per jaar ca. 3600 kub gas en ca. 6000 kWh. Voorschot € 300 per maand. Trouwens: vervanging van één van de vrieskasten scheelt ons 120 kWh per maand!
Dus uw gasverbruik is bescheiden, uw elektriciteitsverbruik onmogelijk hoog.
Bescheiden gasverbruik? U bent niet lekker, stookt u de hele dag op 25° ofzo en laat ook nog ramen of deuren openstaan?
Wij verbruiken met onze nieuwe HR combiketel ongeveer 700m3 per jaar!
Ons elektravebruik is ongeveer 1200kWh per jaar. Eén persoon is bijna dagelijks thuis, de ander werkt gewoon.
Wij letten wel op ons verbruik, dus alles helemaal uit wat je niet gebruikt en energiezuinige apparaten zoals bijv. een A+++ koelkast en vriezer en dus een nieuwe HR combiketel!
Ons voorschot zit op 65 p.mnd. en krijgen altijd nog iets terug!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2015 om 18:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen

arl@ laat s.v.p. weten wat de nadere reactie/oplossing van nuon is.

hereistom@ de vraag is niet gesteld door kama. U reageert kennelijk zonder de reactie van nuon vlak ervoor te lezen. Het verbruik is volgens NUON bij vraagsteller erg hoog!!

hereistom
door hereistom - Oct 12, 2015 om 22:45
730 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 12 okt 2015, 18:19]
hereistom@ de vraag is niet gesteld door kama. U reageert kennelijk zonder de reactie van nuon vlak ervoor te lezen. Het verbruik is volgens NUON bij vraagsteller erg hoog!!
Ik heb wel alles gelezen hoor, maar kennelijk heeft u het niet goed gelezen!
Kama zegt in zijn reacttie dat het gasverbruik van arl bescheiden is en dat klopt dus niet, een gasverbruik van 2626m3 is achterlijk hoog en daarom geeft ik mijn reactie zodat arl kan zien wat een ongeveer normaal gebruik kan zijn!

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2015 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 12 okt 2015, 18:19]arl@ laat s.v.p. weten wat de nadere reactie/oplossing van nuon is.

hereistom@ de vraag is niet gesteld door kama. U reageert kennelijk zonder de reactie van nuon vlak ervoor te lezen. Het verbruik is volgens NUON bij vraagsteller erg hoog!!

Nuon heeft het over het elektra verbruik. Dat is krankzinnig hoog, maar ook het gasverbruik is niet te versmaden.