sh
door shanvs Jul 29, 2014 om 12:20
Computers & telefonie

Extreem hoge internetkosten vodafone

Beste,

Ik ben twee weken op vakantie geweest in het buitenland. Toen ik terug kwam bleek ik 265 euro buiten mijn bundel te zijn geweest. Dit terwijl mijn telefoon de hele tijd op vliegstand heeft gestaan en ik enkel één keer op internet ben geweest via de Wereld bundel van vodafone (30 mb voor 5 euro). Ik heb dit bijgehouden met een datateller app en deze gaf aan dat ik netjes binnen de 30 mb ben gebleven (28.8 mb). Daarna heb ik mijn telefoon weer op vliegtuigstand gezet (Alle verbindingen staan dan uit).

Ik heb toen ik thuis ben contact met vodafone gezocht. Waarin ik onder meer stelden dat er een standaard limiet op internet in het buitenland zit van 60 euro. Deze had ik ook op mijn abonnement. Daarnaast wilde ik een specificatie van de rekening, omdat het mijn inziens niet klopte. De vodafone medewerker vertelde mij dat ik inderdaad het limiet van 60 euro had maar dat het limiet alleen gold voor internetgebruik in EU landen (terwijl er op de site duidelijk staat dat dit voor alle landen geldt). Daarnaast kon zij mij geen specificatie geven, omdat dit in strijd was met de privacy wet. Ze kon echter wel zien dat ik 265 euro buiten mijn bundel was en dat dit kwam doordat ik veel internet had gebruikt. Verder wilde zij mij niet helpen en moest ik maar wachten totdat ik de rekening zelf binnen kreeg.

Ik heb daarna weer contact gezocht met vodafone. Ik vond het namelijk een lakse reactie. Het gaat wel om 265 euro. Deze medewerker vertelde mij dat ik al eerder contact had gezocht en dat ik maar moest wachten zoals haar collega al had gezegd. Ik ging hier niet mee akkoord en er kwam een gesprek. Hierin stelde zij dat er GEEN limiet op mijn abonnement zat en dat ze deze er nu (zonder mijn toestemming) had opgezet. Terwijl op de site toch duidelijk staat, dat het limiet van 60 euro er standaard op zit. Dit is tevens in tegenstelling met wat haar collega zei (wel limiet, maar alleen voor eu landen).

Mijn vraag is hoe ik dit nu kan aanpakken? Vodafone wil mij niet verder helpen, terwijl dit een erg fors bedrag is. Daarnaast vind ik het absurd dat er verschillende dingen worden gezegd met betrekking tot het limiet van 60.50.

1338 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 12:59
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Daarnaast kon zij mij geen specificatie geven, omdat dit in strijd was met de privacy wet.

Dit klopt.

Welke telefoon gebruik je? En weet je 100% zeker dat je telefoon alleen en uitsluitend door jezelf gebruikt is? Je kan alleen zien op je nota wanneer er data gebruikt is. Misschien geeft dit helderheid.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 29, 2014 om 13:02
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Is dit limit wel van toepassing op je abbo? daarmee bedoel ik dat je abbo misschien is ingegaan voordat dit standaard werd, dan kan het kloppen dat je nog geen limiet had.

Verder is een data app niet altijd waterdicht en wordt er veel communicatie niet geteld, hierdoor kun je snel buiten je bundel raken.

sh
door shanvs - Jul 29, 2014 om 13:08
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik neem aan dat ik zelf wel moet kunnen inzien hoe mijn rekening tot 265 euro is gekomen? En ik ben de enige die mijn telefoon heeft gebruikt.

Ja, dat limiet is ook van toepassing op mijn abonnement. Als ik inlog op my.vodafone staat er ook dat er een limiet van 60.50 op staat en dat ik dit eventueel zou kunnen ophogen als ik dat wil.

sh
door shanvs - Jul 29, 2014 om 13:10
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 29 jul 2014, 12:59]Daarnaast kon zij mij geen specificatie geven, omdat dit in strijd was met de privacy wet.

Dit klopt.

Welke telefoon gebruik je? En weet je 100% zeker dat je telefoon alleen en uitsluitend door jezelf gebruikt is? Je kan alleen zien op je nota wanneer er data gebruikt is. Misschien geeft dit helderheid.

Ik gebruik een sony xperia z1.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 29, 2014 om 13:11
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=shanvs schreef op dinsdag 29 jul 2014, 13:08]Ik neem aan dat ik zelf wel moet kunnen inzien hoe mijn rekening tot 265 euro is gekomen? En ik ben de enige die mijn telefoon heeft gebruikt.

Ja, dat limiet is ook van toepassing op mijn abonnement. Als ik inlog op my.vodafone staat er ook dat er een limiet van 60.50 op staat en dat ik dit eventueel zou kunnen ophogen als ik dat wil.

Providers mogen ( dit is wettelijk bepaald ) alleen registreren met wat en wanneer je verbinding maakt. Hoe die MB's tot stand komen mogen ze niet opslaan op een manier dat ze dit terug kunnen koppelen aan een gebruiker. Dus een wet die je moet beschermen kan dus ook voor problemen zorgen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 29, 2014 om 13:44
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste shanvs,

Ik wil je graag verder helpen. Wil je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht

Gegevens:
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Jean-Pierre


Vodafone 24/7 Web Crew

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 29, 2014 om 16:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

@shanvs zou je eens 'n linkje naar de rekening willen plaatsen? (alleen het gedeelte van het internet gebruik) Uiteraard persoonsgegevens e.d. onzichtbaar maken. Wil het nu eindelijk toch weleens met eigen ogen zien.

Verder is het zo dat Android 'n eigen leven leidt, als de telefoon weer verbinding heeft, gaat hij op de achtergrond gewoon alles updaten/'back-uppen'. Maar 'n beetje teller zou ook dit moeten aangeven, verder kun je standaard zien, onder instellingen, wat het verbruik is geweest, wat wordt daar aangegeven? Daar moet direct opvallen waar het verbruik hem in zou moeten zitten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer