te
door technico Oct 30, 2014 om 10:36
Geldzaken & recht

Factuur / bewijs sponsering

Online in een aantal games ben ik actief met een club. De benodigde diensten zoals huur en web hosting zijn met de tijd opgelopen naar mate de groep groter werd. Nu heb ik wel de mogelijkheid sponsering aan te trekken, voornamelijk in de zin van sponsering in ruil voor reclame-uitingen. Echter zullen de bedrijven een factuur o.i.d moeten hebben voor hun boekhouding / btw?
Wat kan ik opstellen voor deze bedrijven?

(het gaat dus hier niet voor mijn belastingen, de bedragen gaan de kosten niet dekken, dus inkomsten uit arbeid is het niet ;))

403 3 Rapporteer

costnix
door costnix - Oct 30, 2014 om 11:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zou de belastingdienst best wel eens anders over dnken.

gompy2
door gompy2 - Oct 30, 2014 om 16:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom bel je de Belastingdienst niet even?
Heb zeer goede ervaringen met de BelastingTelefoon.
Je hoeft toch geen man en paard te noemen?

BelastingTelefoon

0800 - 0543 (gratis). Voor vragen over belastingen en toeslagen.
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Als wij uw vraag niet meteen kunnen beantwoorden, wordt u later teruggebeld.

Dan weet je gauw genoeg of ze er wel of niet anders over denken

target
door target - Nov 6, 2014 om 16:31
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=technico schreef op donderdag 30 okt 2014, 10:36]het gaat dus hier niet voor mijn belastingen, de bedragen gaan de kosten niet dekken, dus inkomsten uit arbeid is het niet ;)

Ik zou toch maar eens vooraf regelen dat dit later echt zo uit gaat pakken.
Je zult hierin iets van een erkende status moeten verkrijgen al dan niet officieel toegewezen door de belastingdienst of door het oprichten van een stichting of dergelijke.

En om te beginnen dien je een boekhouding te voeren om je "niet winst" aan te tonen. Om een boekhouding op orde te houden dien je te factureren. En wéér een vraag van je beantwoord. ;-)

De bd doet niet zo moeilijk. Als je geld binnen krijgt slaan ze je daarvoor aan.
Daarvoor hebben zij een speciale zogenoemde "natte vinger" ter beschikking. :-)
Klopt hun bedrag niet dan zul JIJ dat met bewijs moeten weerleggen.
Vind jij dat je kosten hebt dan zul JIJ dat ook moeten aantonen.
Dat heet omgekeerde bewijslast. Google daar maar eens naar.