ni
door nickylenders Nov 27, 2015 om 11:22
Garantie & verzekeringen

Factuur eigen risico - aanvullend verzekerd

Afgelopen zomervakantie ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis in Amerika (ivm Hart klachten). Dit was daar tevens gemeld aan mijn zorgverzekeraar Zekur.

Ik heb een aanvullende zorgverzekering (met hierin ook een reisverzekering).

Nu krijg ik een factuur of ik mijn eigen risico van 375 euro wil voldoen. Echter staat in mijn polis voorwaarde:
Spoedeisende hulp buitenland - aanvullende verzekering - 100% vergoeding.

Tevens lees ik op de website van Zekur: "Het eigen risico geldt alleen voor zorgkosten uit je basisverzekering"

Heb ik nu onterecht een factuur voor mijn eigen risico ontvangen? Spoedeisende hulp in het buitenland heb ik in mijn aanvullende verzekering staan, en eigen risico geldt dus niet voor de aanvullende verzekering...

Gr Nicky

1102 12 Rapporteer

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 12:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo nickylenders ,

Kijk eens wat er geschreven staat in de voorwaarden van Zekur zie art. 9 zorg in buitenland , kies voor de tweede optie .
klik hier

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2015 om 12:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk vindt u klik hier antwoord op uw vraag?

door 14peter - Nov 27, 2015 om 12:02
567 Antwoorden / 2 Vragen

Spijtig genoeg klop dat.

De basisverzekering dekt in het buitenland de medische hulp tot maximaal de in Nederland geldende tarieven. Voor dit deel betaal je altijd je eigen risico, ongeacht of dit in Nederland is of daarbuiten.

In Amerika liggen de tarieven voor de zorg echter veel hoger dan in Nederland. Dat verschil wordt gedekt door de aanvullende en/of reisverzekering.

ni
door nickylenders - Nov 27, 2015 om 13:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist niet dat er eerst beroep wordt gedaan op de basis verzekering :(

Bedankt voor jullie reacties,

vg
door vgz-klant - Nov 27, 2015 om 14:41
25 Antwoorden / 4 Vragen

De aanvullende verzekering zou dan de kosten van het eigen risico moeten dragen, het is immers een aanvulling op de basisverzekering.

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 15:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@nickylenders ,

Uw vermeld dat uw een aanvullende verzekering had incl een reisverzekering , kijk eens wat hier geschreven staat bij zorg in het buitenland .
klik hier scroll naar beneden en kijk bij tips .

ni
door nickylenders - Nov 27, 2015 om 15:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Thnx voor de tip. Ik had hier al gekeken maar ik zie geen referentie naar het eigen risico van de zorgverzekering. Alleen dit:

Medische hulpmiddelen € 400,-

Maar ik neem aan dat dit niet onder hulpmiddelen valt?

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2015 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel bij het laatste punt van Tips via de verwijzing van @marita567 gekeken?

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 15:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Het ligt er ook nog aan welke reisverzekering uw hebt afgesloten , staat op uw Polis .
Lees ook dit eens klik hier

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 16:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Lees ook nog deze en met name het laatste Eigen risico klik hier
Neem contact op met uw zorgverzekering Zekur .

ni
door nickylenders - Nov 27, 2015 om 16:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Marita,

dank voor de tips. De doorlopende reisverzekering die je doorgeeft is bij een WOON verzekering. Ik heb een doorlopende reisverzekering bij ZORG verzekering.

Maar je laatste tip is wel een goede. Ik heb sowieso al een klacht ingedient. Nu maar hopen dat ze niet nog ergens kleine lettertjes hebben staan.

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 16:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry had deze moeten zijn klik hier
Maar hier staat niks over het eigen risico , zie dan mijn link van 15.59 .

Succes .