te
door tempocare Aug 13, 2014 om 13:35
Computers & telefonie

Factuur Tele2

Hebben meer mensen last gehad van hele hoge facturen. ik heb een abonnement lopen bij Tele2 met een kredietlimiet van 250 euro. na een nieuwe maand in te gaan had ik na 7 dagen al meer dan 2,2 g aan data verbruikt en zat ik aan mijn limiet en ik werd afgesloten. ik gelijk gebeld van hoe kan dat na 7 dagen. tele2 kon me geen antwoord geven. vervolgens word er automatisch een rekening afgeschreven van ongeveer 70 euro. dat betekent dat ik 250-70=180 euro open heb staan en dus weer werd aangesloten. (onder 250 euro kredietlimiet) na drie dagen werd ik weer afgesloten met de mededeling dat ik aan mijn kredietlimiet zat. (ik heb niks met mijn telefoon gedaan dan alleen mijn mail bekeken en zelfs dat onder wifi). dus ik weer bellen dat dit niet klopt want ik heb niks gedaan met die telefoon. weer kon tele2 me geen antwoord geven.
Nu stuurt Tele2 mij, ondanks een kredietlimiet van 250 euro, een rekening van 700 euro.
Ik weer gebeld dat dit niet kan. want ik heb een kredietlimiet van 250 euro. meerdere medewerkers van tele2 hebben aangeraden om klachten in te dienen, zo gezegd zo gedaan.
Nu heeft Tele2 het bij de deurwaarder neergelegd ondanks meerdere klachten. Mag dit zo maar????? Kan iemand mij meer vertellen want ik ga absoluut niet akkoord met deze factuur en helemaal niet dat ze dit bij een deurwaarder hebben onder gebracht, terwijl we nog bezig zijn met klachtprocedure!! Ik vind dit gewoon asociaal.

Met vriendelijke groet,

M. v. Merrienboer

1260 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 14:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


Ik heb altijd last van hoge facturen, van al mijn leveranciers :-)

Om kort te gaan: natuurlijk mag Tele2, net zoals ieder ander, naar een incassobureau stappen.
Zelfs als de vordering onterecht is. Tele2 kan het helemaal niet onderbrengen bij een deurwaarder, dat kan alleen na een gerechtelijke uitspraak.
Bij veel incassobureaus is er ook een deurwaarder in dienst en dat zetten ze dan ook vrolijk op het briefpapier om angst in te boezemen. Bekijk uw brief nog eens goed, wedden dat het een incassobureau is?

U hoeft niet akkoord te gaan met de vordering en het is aan Tele-2 om te bewijzen dat de vordering terecht is. Dat u het asociaal vind doet juridisch niet ter zake.

alfatrion
door alfatrion - Aug 13, 2014 om 15:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een deurwaarders kantoor kan optreden als incassobureau en optreden als gematigde in een rechtszaak. En als u in hun werkgebied woont dan kunnen ze ook de dagvaarding langs brengen. Ik ken één zaak waarbij de rechter afweek van de geldende procesvergoedingen, omdat het bedrijf niets had gedaan met de klachten van de klant, deze ging dagvaarden en dan ook nog eens ongelijk had.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 15:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


U zit wel met een ander probleem.
Als er geen betaling volgt zal Tele2 u afsluiten om u te dwingen tot betaling over te gaan.
Of dat terecht is of niet zal Tele2 worst wezen, ze spelen de bal gewoon terug en leggen het initiatief weer bij u neer.

Ik zou gewoon nog eens telefonisch contact opnemen met de helpdesk en het hele verhaal uit de doeken doen om meteen te vragen om een oplossing.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 20:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=czar schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:55]Als er geen betaling volgt zal Tele2 u afsluiten om u te dwingen tot betaling over te gaan.
Of dat terecht is of niet zal Tele2 worst wezen, ze spelen de bal gewoon terug en leggen het initiatief weer bij u neer.
Dat mag echter sinds kort niet meer, wanneer jij 'n rekening betwist mogen ze je niet meer afsluiten.

Echter hebben we het hier over Tele2/T-Mobile, zoals je al zegt die houden zich daar echt niet aan. Aan de andere kant is dat afsluiten an sich nog niet eens zo erg, heb je niet zoveel last straks van Lindorff.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 20:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 13 aug 2014, 20:08]Aan de andere kant is dat afsluiten an sich nog niet eens zo erg, heb je niet zoveel last straks van Lindorff.

Ohh Lindorff, ik dacht al waar ken ik die van.
Die hebben mij ook eens brieven gestuurd en die zijn allemaal (vrijwel allemaal ongeopend) bij het oud papier gegaan. Nooit meer wat van gehoord daarna. Emigreren heeft zo z'n voordelen.

crewmember
door crewmember - Aug 14, 2014 om 13:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Installeer zelf eens een data monitor vanuit de app store of marketplace op je telefoon. Dan kan je zien of je er iets op hebt staan dat ongewild veel data gebruikt zonder dat u het weet. (Zo eentje die alle apps appart laat zien)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer