ko
door kooijman599 Aug 20, 2014 om 18:56
Geldzaken & recht

Factuur zonder overeenkomst

Ik heb van een bedrijf een factuur ontvangen voor "voorrijkosten i.v.m. afzeggen melding". Ik heb namelijk enige tijd geleden een contactformulier ingevuld van een bedrijf om een ruitje te laten vervangen.

Het bedrijf stuurde mij daarop een bevestiging. Hier heb ik niet op gereageerd, omdat duidelijk werd dat de kosten niet werden vergoed. Uiteindelijk besloot ik mijn melding in te trekken. Nu blijkt achteraf dat een dag daarvoor de glaszetter op eigen initiatief is langsgeweest om het ruitje van buitenaf in te meten.

Het bedrijf stelt nu: wij hebben u een bevestiging gestuurd, waar u niet op heeft gereageerd (geannuleerd), dus we staan in ons recht.

Ik ben van mening dat er helemaal nooit sprake is geweest van enige vorm van overeenkomst tussen het bedrijf en mij. Ik heb louter een contactformulier ingevuld en nooit iets bevestigd. Daarnaast heb ik nooit een prijsaanbod ontvangen van het bedrijf. In hun algemene voorwaarden staat hierover het volgende:

- Alle aanbiedingen aan Opdrachtgever zijn vrijblijvend en kunnen tot het moment van aanvaarding door de Opdrachtgever worden herroepen.

- Indien geen van partijen de Overeenkomst schriftelijk bevestigt en Opdrachtnemer met instemming van
Opdrachtgever een aanvang met het uitvoeren van de Overeenkomst heeft gemaakt, wordt Opdrachtgever geacht de Overeenkomst conform de offerte en of het concept te hebben verstrekt/geaccepteerd.

- Indien aan een verstrekte opdracht geen voorliggende aanbieding of Overeenkomst ten grondslag ligt, komt een dergelijke Overeenkomst tussen de Opdrachtgever en Opdrachtnemer meteen tot stand nadat eerstgenoemde een opdrachtbevestiging met een melding voor akkoord heeft geretourneerd.

Wie heeft er nu gelijk? Is er wel of geen basis voor het bedrijf om mij te factureren?

7526 44 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Aug 20, 2014 om 19:28
87 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet of de factuur terecht is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel raar, zoniet onbeschoft van u vind dat u niet reageert op de bevestiging van het bedrijf. U vult zelf een contactformulier in, verwacht dus dat men reageert. En vervolgens laat u niets meer van u horen? Niet erg netjes.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik het goed begrijp, hebt u een kapotte ruit. En op dat contactformulier hebt u uw gegevens en die van het ruitje vermeld om die te laten vervangen. Hier kreeg u een bevestiging van.

Van welk bedrijf was dat? Dan kan ik dat contactformulier eens bekijken.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 19:33
12 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt inderdaad, tijger1. Het gaat om Uniglas.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens moet u een schade gemeld hebben in plaats van een contactformulier.

Ik weet natuurlijk niet wat zij bevestigd hebben, maar waarom hebt u niet even gebeld dat u van de opdracht afzag?

En hoe kwam u er achter dat dat niet vergoed werd.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 20:12
12 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik het formulier had ingevuld, stond er met grote letters boven: bevestiging contactformulier.

Ik had ze een mail gestuurd dat ik er vanaf wilde zien. Pas later bleek (toen ik de factuur kreeg), dat de glaszetter namens Uniglas ongevraagd was langsgekomen de dag voordat ik had afgemeld.

In de bevestiging die ik van Uniglas heb gekregen, gaan ze inderdaad uit van een gemelde schade. Ik verwachtte echter een prijsaanbod, een aanbieding of iets waar ik op kon reageren. In hun bevestiging maken ze alleen melding van het feit dat een glaszetter is ingeschakeld en telefonisch contact met mij zal opnemen voor een afspraak. Verder heb ik noch Uniglas noch de glaszetter nooit ergens akkoord voor gegeven.

pi
door pieterwolters - Aug 20, 2014 om 20:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je op dat contactformulier van Uniglas de verzekeraar en polisgegevens ingevuld?

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 20:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat klopt. Maar dan nog staat in de voorwaarden dat ze zonder accordering van een aanbod (dat ik niet eens heb gehad) er geen overeenkomst is.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 20:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

Of zie ik dat verkeerd?

door 1953 - Aug 20, 2014 om 20:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik zo de voorwaarden las, dan heeft u nagelaten om op de e-mail te reageren, u reageerde dus niet om de 'offerte' o.i.d. te annuleren.

De voorwaarden zijn wel zodanig gesteld dat opdrachtgever ten allertijden vermeende gelijk heeft.
Zou weleens willen zien hoe de kantonrechter hier zich over buigt als het zover komt.

E-mail: de wettige status ervan?

Wel voorrijdkosten maar geen arbeidsloon berekend voor de opmeting, vraag mij dan ook daadwerkelijk af of de opdrachtnemer ter plaatse is geweest om de afmeting te noteren. Schijn bedriegt?

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dus de schade gemeld, want op het contactformulier wordt niet om de verzekering gegevens gevraagd.

Wat stond er dan in hun bevestiging? En waarom is het niet verzekerd?

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 21:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

Bevestiging van Uniglas:
---

Geachte heer, mevrouw,

Onze dank voor het plaatsen van een opdracht bij Uniglas.

Uw melding met melddatum 3 juni 2014 hebben wij geregistreerd onder dossiernummer ***.

Wij hebben voor de werkzaamheden een herstelbedrijf ingeschakeld, zij zullen het werkadres, *** te *** zo spoedig mogelijk bellen op telefoonnummer *** voor een afspraak.

Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat de kosten mogelijk voor uw rekening zijn als blijkt dat de gemaakte kosten niet door uw verzekeraar en/of verhuurder worden vergoed.

Ook een eventueel eigen risico wordt bij u, dan wel uw organisatie in rekening gebracht.

Na voltooiing van de werkzaamheden wordt u verzocht de werkbon van de monteur af te tekenen.

Voor vragen kunt u ons altijd mailen via info@uniglas.nl of bellen op nummer 088 864 00 20.
---

Oftewel: geen aanbod, alleen een melding van het feit dat de glaszetter contact zou opnemen. Dat is ook gebeurt, maar door niet tijdig reageren stonden ze dus blijkbaar ongevraagd op mijn stoep het ruit af te meten.

Het werd niet verzekerd omdat onze VvE blijkbaar geen aanvullende ruitschade had meeverzekerd, in tegenstelling tot wat mij is gezegd.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 21:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

Correctie: Het werd niet VERGOED omdat onze VvE blijkbaar geen aanvullende ruitschade had meeverzekerd, in tegenstelling tot wat mij is gezegd.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En omdat het niet vergoed wordt, blijft u met een kapotte ruit zitten?

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 21:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooijman599 schreef op woensdag 20 aug 2014, 18:56]Wie heeft er nu gelijk? Is er wel of geen basis voor het bedrijf om mij te factureren?
U heeft gelijk.
Er is geen opdracht verstrekt, u wist immers nog niet eens wat het zou gaan kosten, wanneer de werkzaamheden zouden worden uitgevoerd etc.
Hun bevestiging is een bevestiging van ontvangst.van uw melding van glasschade.

De laatste algemene voorwaarde die u aanhaalt lijkt wat verwarrend, maar is dat niet.
Hij begint met 'Indien aan een verstrekte opdracht geen voorliggende aanbieding of Overeenkomst ...'. Er is geen opdracht verstrekt door u, dus er is ook geen overeenkomst.

Zaak gesloten, zou ik zeggen.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En omdat de monteur dus blijkbaar geen afspraak heeft gemaakt, maar wel langs is gekomen voor het opmeten, vindt u dat u niets hoeft te betalen.

Persoonlijk vind ik dat u het voorrijden moet betalen. U hebt de opdracht niet ingetrokken, maar de boel gewoon laten lopen.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 21:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het ligt ingewikkeld er is in feite sprake van twee soorten aanbod en aanvaarding.
U heeft als opdrachtgever het aanbod aan Uniglas gedaan om het raam te repareren en Uniglas heeft dat aanbod aanvaard.
Vervolgens moet u weer een aanbod worden gedaan over hoeveel de hele zaak zal kosten en dat moet u dan weer aanvaarden.

Tja in hoeverre houdt in dat geval de eerste overeenkomst stand. Ik denk dat Uniglas een zwakke zaak heeft. Er wordt in de AV uitdrukkelijk gesproken van een aanbieding van hun kant, die u nog moet aanvaarden en (nog belangrijker) er wordt nadrukkelijk gesproken van een prijsaanbieding

3.7
De prijsaanbieding van Uniglas aan Opdrachtgever geeft inzicht in de prijs en in de
prijsvormingmethode die zal worden gehanteerd;
- aanneming (een vast bedrag, aanneemsom, waarvoor het werk zal worden verricht),
- richtprijs (een zo nauwkeurig mogelijke schatting van de kosten van het werk) of
- regie (een nauwkeurige opgave van de prijsfactoren als uurtarief en eenheidsprijzen)

U geeft aan dat u geen inzicht in de prijs heeft gekregen en die zou volgens Uniglas wel aan u moeten zijn geleverd.

En waarom bent u niet gebeld of heeft u niet nog een mail gekregen dat u niet bereikbaar was. Het is nogal voortvarend in werk gezet allemaal.

U bent wel vreselijk nonchalant geweest en had de moeite moeten nemen om dit bedrijf te laten weten dat u van de opdracht afzag.

Niet echt netjes.

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 22:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ben het vaak met @tijger1 en @zoekster eens, maar in dit geval absoluut niet.

TS heeft een melding glasschade gedaan bij uniglas. Zo staat het ook op hun website 'glasschade melden'. Misschien heeft TS bij 5 andere soortgelijke aanbieders ook zijn glasschade wel gemeld om af te wachten wat voor aanbiedingen hij zou krijgen.
Er is geen enkele sprake van een overeenkomst of een opdrachtbevestiging. Misschien was het netjes geweest meteen op de mail te reageren, maar het niet reageren wil helemaal niet zeggen dat er dan opeens wel een overeenkomst is ontstaan of een opdracht is vertrekt.

Het lijkt mij juridisch zo simpel als wat.

Dat uniglas alvast een glaszetter in de buurt opdracht heeft gegeven is geheel voor rekening van uniglas. Dat er iemand het raam al heeft opgemeten is ook geheel voor hun rekening. Sterker nog, ik hoop dat die persoon daarbij wel op de openbare weg heeft gestaan, want zonder opdracht of overeenkomst was hij niet gerechtigd zich te begeven op hun grond.
Maar ja, daarin zou ik in dit geval nu geen zout op slakken gaan leggen.
Wat voor Uniglas spreekt is dat ze wel heel voortvarend te werk gaan, iets te voortvarend in dit geval. Meestal moet je bedrijven bellen wanneer ze nu eindelijk eens komen opdraven.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die glasboer staat niet sterk. Maar de Ts wilde toch echt die ruit laten vernieuwen. Het kon hem helemaal niets schelen wat het kostte, want hij dacht dat het verzekerd was.

Als hij het echte contactformulier had gebruikt, zou het natuurlijk anders liggen. Je gast toch geen schade melden bij een bedrijf als je het niet door dat bedrijf wilt laten repareren?

Hij meldt een schade, komt er achter dat het niet verzekerd is en voelt zich dan niet geroepen om naar dat bedrijf te reageren dat het niet doorgaat. Frasi.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 23:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@czar, nu ik het schadeformulier heb gezien, denk ik dat je gelijk hebt. Er staat niets over het aangaan van een overeenkomst van opdracht. Alleen maar een vinkje naar de AV en dat is niet genoeg. Dat hele 'schade melden' heeft iets vreemds. Alsof zij de persoonlijke verzekeraar van ts zijn.

Dan nog was het een zwakke zaak van Uniglas geweest, om de redenen die ik hierboven aangaf.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 23:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor al jullie reacties. Zeker interessant om te lezen. Ik zou morgen sowieso contact opnemen met Uniglas om te kijken of we er nog uit kunnen komen. Ik heb al een klacht ingediend, waarop inhoudelijk mijn inziens weinig overtuigend is gereageerd ('u heeft op onze bevestiging niet gereageerd, dus vinden wij de vordering terecht'). Even zien hoe het dus verder loopt...

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 23:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:02]Die glasboer staat niet sterk. Maar de Ts wilde toch echt die ruit laten vernieuwen. Het kon hem helemaal niets schelen wat het kostte, want hij dacht dat het verzekerd was.
Dat is waarschijnlijk de redenatie van uniglas geweest.
Och, de klant is toch verzekerd, dus de prijs zal hem worst wezen.
Dat is hun probleem, er was geen opdracht noch een overeenkomst, punt!

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:02]
Als hij het echte contactformulier had gebruikt, zou het natuurlijk anders liggen. Je gast toch geen schade melden bij een bedrijf als je het niet door dat bedrijf wilt laten repareren?

Ik wel hoor. En liefst bij 5 bedrijven tegelijk.
Dan eens zien welke de beste deal heeft voor mij. En als ik verzekerd ben, dan geef ik ook mijn polisnummer op. Een goede deal is meer dan alleen de prijs. Misschien is er een aanbieder die alvast met mijn verzekering kan regelen dat ik mijn eigen risico niet hoef te betalen? Of maar de helft. Of een bedrijf dat me beter glas levert, of een bedrijf dat snel levert, of een bedrijf dat in de avonduren komt als ik thuis ben, verzin het maar.

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:02]Hij meldt een schade, komt er achter dat ...
Juist, hij meldt een schade en niets meer dan dat. Geen opdracht, geen overeenkomst, dus geen enkele reden tot betaling. Dat zal dat ISO-certificaat van hen toch vast ook wel aangeven.

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 23:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:06]Alleen maar een vinkje naar de AV en dat is niet genoeg.
En in die AV staat nota bene klip&klaar dat TS geen overeenkomst is aangegaan en geen opdracht heeft verstrekt tenzij hij dat expliciet wel heeft gedaan. Op alle fronten heeft TS gelijk.

Juridisch zo klaar als een klontje.

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 23:39
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooijman599 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:18]nog uit kunnen komen. Ik heb al een klacht ingediend, waarop inhoudelijk mijn inziens weinig overtuigend is gereageerd ('u heeft op onze bevestiging niet gereageerd, dus vinden wij de vordering terecht').
Een tip: ze gaan er nogal prat op dat ze ISO-gecertificeerd zijn (zie hun website) v.w.b. hun manier van handelen. Spreek ze daar eens op aan. En wijs hen op hun eigen Algemene Leveringsvoorwaarden, die ik overigens niet kan vinden op hun website. Zijn die op papier verstrekt?

Nah, in feite is het op voorhand al een gewonnen zaak, maar nog geen gelopen race ...

Niet betalen! Geen cent.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan even wat beter zoeken. Die AV staan echt op hun site.

Nog even afgezien daarvan. Een glasverzekering is normaal gesproken een naturaverzekering. Dus bij schade bel je de verzekering en die schakelt een herstelbedrijf in.

Pas na toestemming van de verzekeraar kan je een eigen herstelbedrijf inschakelen.

@Czar

5 Bedrijven inschakelen om een ruit te vervangen? Het moet niet gekker worden.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 23:53
12 Antwoorden / 1 Vragen

Als je googled op algemene voorwaarden uniglas" vind je ze. Helaas is het bedrag natuurlijk wel te klein om daar een rechtzaak voor te beginnen als we er niet uitkomen verder.

ko
door kooijman599 - Aug 20, 2014 om 23:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: dit is het glasbedrijf van mijn verzekering die mij daar naar doorverwees.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u had geen verzekering.

En Czar vraagt bij vijf bedrijven een offerte op om een ruit te laten herstellen.

Waarom laat u die ruit niet gewoon repareren?

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 00:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kooijman599 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:53]Als je googled op algemene voorwaarden uniglas" vind je ze. Helaas is het bedrag natuurlijk wel te klein om daar een rechtzaak voor te beginnen als we er niet uitkomen verder.
Maar u hoeft toch geen rechtszaak te beginnen? Uniglas zal u moeten dagen om de vordering op te eisen. Dus als iemand hier 'helaas' zal zeggen, zal het Uniglas zijn.
Een rechtszaak kost u als gedaagde niets, alleen als u verliest. Uniglas zal alle kosten voor de dagvaarding moeten maken en als ze verliezen, zijn ze nog meer de pineut.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 00:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:51]@Czar
5 Bedrijven inschakelen om een ruit te vervangen? Het moet niet gekker worden.

Nee, 5 bedrijven uitnodigen een offerte uit te brengen!

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 00:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooijman599 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:53]Helaas is het bedrag natuurlijk wel te klein om daar een rechtzaak voor te beginnen als we er niet uitkomen verder.
Dat geldt dus ook voor Uniglas.
Niet betalen!
Ik ga er even van uit dat je nog niet hebt betaald.

ko
door kooijman599 - Aug 21, 2014 om 00:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard niet,pieker er niet over.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 00:24
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 23:02]Die glasboer staat niet sterk.
Het is geen glasboer. Uniglas huurt glasboeren in.
Zie het als een verzekeringsagent die zelf ook geen verzekeringen uitgeeft.
Uniglas regelt het alleen maar en volgens hun eigen zeggen regelen ze het ook met je verzekering.

Iemand al die contactadressen bekeken op google streetview? Ik wel, meteen al, doe ik altijd graag.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 00:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooijman599 schreef op donderdag 21 aug 2014, 00:22]Uiteraard niet,pieker er niet over.

Houden zo!
Ik ga pitten :-)

ph
door philip36 - Aug 21, 2014 om 09:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vraag me af of de glaszetter wel langs is geweest.
Het is toch niet gebruikelijk dat eerst het raam opgemeten wordt en men daarna terugkomt om de ruit te plaatsen.
De glaszetter heeft normaal gesproken voldoende glas bij zich om de meest voorkomende reparaties uit te voeren.
Dat op maat snijden doet hij ter plaatse.
Het ging toch maar om een ruitje.

ko
door kooijman599 - Aug 21, 2014 om 10:01
12 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, een klein ruitje in mijn voordeur. De glaszetter schijnt te hebben doorgegeven aan Uniglas: "wij hebben het ruit buitenaf ingemeten omdat we geen contact konden krijgen met de bewoner." Lijkt mij ook een aparte werkwijze. Daarbij vind ik de eerder geplaatste reactie ook wel treffend: er zijn wel voorrijkosten, maar zijn geen arbeidskosten gerekend... Ik persoonlijk vind het al met al een aparte gang van zaken.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 10:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Betwijfelen of de glaszetter al dan niet is langs gekomen om de ruit in te meten is compleet de verkeerde benadering. Of hij nu langs is gekomen of niet doet totaal niet ter zake.
Er was geen opdracht of overeenkomst, punt, klaar, uit.
Al hadden ze de paus langs gestuurd....

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2014 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat laat u niet herstellen omdat het niet verzekerd is? Wonderlijk.

ph
door philip36 - Aug 21, 2014 om 10:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het een beetje raar om te zeggen: We zijn aan de deur geweest maar konden geen contact krijgen met de bewoner.
Normaal zeg je toch dat er niet open werd gedaan.
Of hij heeft opgebeld voor een afspraak en kreeg geen gehoor en is dat het geen contact krijgen.
Ik weet niet of u nummerherkenning heeft anders kunt u zien of er door hun gebeld is.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 11:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Als ik mijn eigen voordeur bekijk lijken het allemaal kleine raampjes, maar in feite is het gewoon 1 groot raam van isolatieglas met daar overheen een leuk uitziend profieltje.
Ik kan me dus best voorstellen dat een glaszetter even polshoogte gaat nemen hoe de situatie ter plekke precies in elkaar zit, al was het maar om een offerte te kùnnen uitbrengen.
Desalniettemin, gewoon voor eigen kosten, van Uniglas in dit geval.

ko
door kooijman599 - Aug 21, 2014 om 11:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: ik heb er uiteindelijk voor gekozen om met het hulp van een familielid zelf te herstellen.

ph
door philip36 - Aug 21, 2014 om 11:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:01]Als ik mijn eigen voordeur bekijk lijken het allemaal kleine raampjes, maar in feite is het gewoon 1 groot raam van isolatieglas met daar overheen een leuk uitziend profieltje.
Ik kan me dus best voorstellen dat een glaszetter even polshoogte gaat nemen hoe de situatie ter plekke precies in elkaar zit, al was het maar om een offerte te kùnnen uitbrengen.
Desalniettemin, gewoon voor eigen kosten, van Uniglas in dit geval.

Het gaat hier om een ruitje in de voordeur.
Lijkt me dat de glaszetter niet op de fiets komt maar met een sevicewagen en voldoende soorten glas bij zich heeft om een klein raam te vervangen.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 11:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=philip36 schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:23]Het gaat hier om een ruitje in de voordeur.
Lijkt me dat de glaszetter niet op de fiets komt maar met een sevicewagen en voldoende soorten glas bij zich heeft om een klein raam te vervangen.

Dat leg ik net uit, slimkop.
Hoe weet de glaszetter nu of het geïsoleerd glas is, of het een raampje is met een speciale ronding, of weet ik wat? Logisch dat tíe even gaat kijken, maar dan wel op eigen kosten.

Nogmaals: er is geen opdracht en geen overeenkomst. Juridisch echt een appeltje-eitje.

ph
door philip36 - Aug 21, 2014 om 11:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:32][quote=philip36 schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:23]Het gaat hier om een ruitje in de voordeur.
Lijkt me dat de glaszetter niet op de fiets komt maar met een sevicewagen en voldoende soorten glas bij zich heeft om een klein raam te vervangen.

Dat leg ik net uit, slimkop.
Hoe weet de glaszetter nu of het geïsoleerd glas is, of het een raampje is met een speciale ronding, of weet ik wat? Logisch dat tíe even gaat kijken, maar dan wel op eigen kosten.

Nogmaals: er is geen opdracht en geen overeenkomst. Juridisch echt een appeltje-eitje.

De TS heeft een omschrijving van de schade hoogstwaarschijnlijk ingevuld op zijn contactformulier bij Uniglas.
Ik hou er over op, als u vindt dat dat de normale werkwijze is dan bent u geen slimkop.
Heb jaren hier in de buurt een glasherstelbedijf zien werken.
Die gingen dan met zo'n grote servicewagen op pad.
Als ze niet kunnen repareren i.v.m. speciaal glas komen ze terug.
Maar niet andersom, eerst kijken en dan terugkomen voor reparatie, dat zou de reparatie al zeker 70 euro duurder maken en voor een ruitje is dat natuurlijk belachelijk.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 12:06
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=philip36 schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:57]De TS heeft een omschrijving van de schade hoogstwaarschijnlijk ingevuld op zijn contactformulier bij Uniglas.

Een serieus bedrijf gaat toch echt liever de schade zelf bekijken.
Op basis van een omschrijving van een mogelijke klant kun je geen offerte maken.

Maar zoals gezegd, en al 10 keer herhaald, geen opdracht, geen overeenkomst, dus niet betalen.