ri
door rietendirk Sep 30, 2014 om 13:38
Geldzaken & recht

Factuurbedrag

Voor het boren van één gaatje en het indraaien van één schroef kreeg ik een factuur van de elektricien van € 42,35.
Het werk was in 5 min. gedaan, maar dan wordt standaard 45 min. in rekening gebracht en dat is € 35,00. Plus 21% BTW.
Hij kwam vroeger dan was afgesproken omdat hij toch in de buurt was en daar wordt dan € 7,66 reistijd voor gerekend, maar ook de € 20,00 voorrrijkosten. Is dat niet dubbelop? Ik heb bezwaar gemaakt en nu mag ik zelf een redelijk factuurbedrag noemen. Is € 25,00 dan redelijk?

2758 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Voor het boren van één gaatje en het indraaien van één schroef kreeg ik een factuur van de elektricien van € 42,35.......

En daar laat je een elektricien voor komen?

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rietendirk,

En dat boren van 1 gaatje en indraaien van 1 schroefje was niet zelf te doen. ;-)
Tja, als je een 'vakman' inhuurt betaal je nu eenmaal voorrijkosten en staat er (vaak) een minimumtijd met de daaraan verbonden prijs op de rekening.
Heb je dit niet van tevoren gezien?
€ 35 voor 45 minuten is een bedrag dat nog aan de lage kant is!
Ik vind die € 42,35 een alleszins redelijk bedrag.
En daarbij komen dus de voorrijkosten en reistijd?
Nu je blijkbaar zelf een suggestie mag doen:
voorrijkosten € 20 + kwartier werk (ca € 15) maakt een totaalbedrag van € 35

Met vr.gr

royhier
door royhier - Sep 30, 2014 om 14:11
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap even niet waarom er nog voorrijkosten genoemd worden als je factuurbedrag 42,35 was. (berekende arbeidstijd + BTW)

Verder zou je dan denk ik wel kunnen eisen dat de elektricien nog 40 minuten lang andere werkzaamheden voor je zou kunnen doen. Want daar heb je hem wel voor betaald. Echter afwassen of de tuin doen zal niet gaan.

holstein
door holstein - Sep 30, 2014 om 14:23
922 Antwoorden / 16 Vragen

Jij vertaalt het naar zo'n hoge prijs voor 1 gaatje boren, maar die man zijn salaris moet ook door iemand worden betaald, die is niet voor niks op pad en op zich is dat bedrag wel te begrijpen.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moet u nu betalen?

€ 42,35 + € 20,00 + € 7,66?

Of € 42,35 in totaal? Dat is redelijk.

ekiem
door ekiem - Sep 30, 2014 om 14:47
676 Antwoorden / 100 Vragen

ha ha, ik ben dan wel "blond ", maar voor dat geld kom ik nog wel dat gat voor je boren !!

Maar nu even serieus, had je niet van te voren een prijs afspraak kunnen maken ?
Gaatje boren is een werkje van niets. Nu betaal je de "hoofdprijs ".
En was er werkelijk niemand die je met dit klusje had kunnen helpen ?
Zat nog aan dat BTW bedrag te denken, was dat niet 6 % i.p.v 21 % ?

Vandaar dat ik het bedrag in geen enkele verhouding vind staan tot de geleverde dienst.

Ekiem

me
door mein33 - Sep 30, 2014 om 15:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=rietendirk schreef op dinsdag 30 sep 2014, 13:38]Voor het boren van één gaatje en het indraaien van één schroef kreeg ik een factuur van de elektricien van € 42,35.
Het werk was in 5 min. gedaan, maar dan wordt standaard 45 min. in rekening gebracht en dat is € 35,00. Plus 21% BTW.
Hij kwam vroeger dan was afgesproken omdat hij toch in de buurt was en daar wordt dan € 7,66 reistijd voor gerekend, maar ook de € 20,00 voorrrijkosten. Is dat niet dubbelop? Ik heb bezwaar gemaakt en nu mag ik zelf een redelijk factuurbedrag noemen. Is € 25,00 dan redelijk?

@rietendirk,

U goochelt nogal met cijfers en getallen, er zijn nu verschillende optelsommen mogelijk.
Als het bedrag van de totale rekening niet meer betreft dan de € 42.35 dan is dit een normaal bedrag voor de geleverde dienst.

Indien de rekening anders is kunt u dan misschien,om een duidelijk beeld te scheppen, een specificatie van de rekening geven, zoals :
a/ kosten voor arbeid
b/ materiaalkosten
c/ kosten voor reistijd
d/ kosten voor het voorrijden
e/ de BTW
f/ en het bedrag dat u uiteindelijk moet betalen.

ri
door rietendirk - Sep 30, 2014 om 16:41
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ten eerste ben ik een vrouw, heb ik geen boormachine en het gaatje moest in het betonnen plafond geboord worden.
Wie weet dan waar de leidingen lopen? Achteraf bleek dat je tot 5 cm gewoon kunt boren.
De rekening was niet gespecificeerd.
In het bedrag van € 35,00 zit de voorrijkosten, reistijdkosten en factuur/administratiekosten.
Daarbij komt dan de 21% BTW.
Totaal € 42,35.
Maar nu werd mij gevraagd wat ik dan wel een redelijk bedrag vind, daarom heb ik het panel ingeschakeld.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat vind ik redelijk.

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2014 om 16:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou op 30 euro inzetten en dan eens kijken hoe er wordt gereageerd.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 16:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De afschrijvingskosten gereedschap waren nog niet genoemd....
Ik vind het ook een redelijk bedrag, maar u kunt proberen wat @zoekster voorstelt.
Veel vrouwen kunnen overigens prima met de boormachine overweg.

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2014 om 17:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zie het zo, het was nu in 5 minuten klaar. Maar als het 45 minuten had geduurd had u hetzelfde bedrag betaald.

Stel even dat u de werkgever bent, als u zelf gaat rekenen, u heeft een bedrijf, een man in dienst, een bedrijfsauto, gereedschap enz. U betaalt feitelijk aan het bedrijf € 35,00 (btw gaat naar de fiscus) Is dat te veel om iemand met een auto voor te laten rijden en uw klas te doen?

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rietendirk,

.....n het bedrag van € 35,00 zit de voorrijkosten, reistijdkosten en factuur/administratiekosten.
Daarbij komt dan de 21% BTW.
Totaal € 42,35.
.....

Dat is dan al een héél redelijk totaalbedrag.

Snap dat je het een behoorlijk bedrag vindt voor het boren van 1 gaatje, maar vergeet niet dat de 'werkman' een loon moet verdienen en dat de 'baas' er ook nog iets aan moet overhouden.
Gebruik apparatuur; vervoerskosten.
Daarbij ook nog eens afdracht aan de Belasting; tel uit je winst.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Sep 30, 2014 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een rekening van € 42.35 is niet exorbitant hoog voor de geleverde dienst.
Als de elektricien ook akkoord wil gaan met een lager bedrag dan is € 35.00 mogelijk een redelijk alternatief al is de kans groot dat hij dan voor een volgend klusje zal bedanken.
Volgende keer maar een vriendelijke en handige buur (m/v) vragen om het klusje voor u te klaren en dat past dan gelijk weer in het regeringsbeleid om tot een participatiemaatschappij te komen.

target
door target - Oct 1, 2014 om 15:41
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rietendirk schreef op dinsdag 30 sep 2014, 16:41]Maar nu werd mij gevraagd wat ik dan wel een redelijk bedrag vind, daarom heb ik het panel ingeschakeld.

Ik vindt € 42,35 wel een redelijk bedrag. :-)

Afspraak aannemen.
Afspraak inplannen.
Erheen rijden, waarbij uurloon en autokosten.
Gereedschap voorhanden hebben (afschrijving).
Materiaal op voorraad hebben, wat ook kosten met zich mee brengt. RRR ;-)
Verzochtte werkzaamheden verrichten.
Factuur klaar maken.
Administratie verwerken.

Dit alles bij elkaar met overheadkosten is zeker een uur werk.
Een uurloon van €45 is heel normaal.

Volgende keer beter even een buurman/familielid/vriend vragen om dat gaatje te laten boren.