mv
door mvanderkloor May 31, 2015 om 10:21
Geldzaken & recht

Factuurdatum eenzijdig wijzigen mag dat?

Het is me opgevallen dat de Kinderopvangorganisatie de factuurdatum iedere keer met twee dagen vervroegd. Dit betekent dat de betalingsdatum inmiddels een week naar voren is geschoven. Ik vraag me af of dit zomaar mag?

1129 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 31, 2015 om 10:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het gaat erom wat er in het contract staat. Is er een speciale betaaldag opgenomen in het contract waarop mag worden afgeschreven, dan mag dat niet. Anders, als er bijv. maandelijks afgeschreven staat, wordt het een grijs gebied. U zou wel contact op kunnen nemen met de administratie van de kinderopvang en vragen waarom ze dit doen en (eventueel) dat dit voor u niet handig uitkomt.

Het kan zijn dat de organisatie regelmatig tegenkomt dat de auto. inc. van klanten mislukt en dat men zo meer tijd creëert voor aanmaningen, zodat ze het geld toch nog redelijk op tijd binnen krijgen.

mv
door mvanderkloor - May 31, 2015 om 11:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jouw reactie. Ik had inderdaad de algemene voorwaarden alsmede het contract erop nageslagen. Daarin wordt gesproken over het feit dat er maandelijks , vooraf, gefactureerd wordt. Ik ben alert omdat het erop lijkt dat alle middelen worden aangewend om het hoofd boven water te houden.

zoekster
door zoekster - May 31, 2015 om 11:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En op welke datum wordt er nu gefactureerd? Op een gegeven moment kan het niet meer redelijk zijn.

Het zou me overigens niet verbazen als de organisatie in zwaar weer verkeerd. Ik ken iemand die bij de kinderopvang werkt en het gaat slecht met de business.