li
door liekehartje Oct 10, 2014 om 11:00
Geldzaken & recht

Failliet Jongbloed Juridische Boekhandel

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag met betrekking tot een faillissement. Ik heb op 17 september een boek gekocht, op de door mijn opleiding aanbevolen website van Jongbloed Juridische boekhandel.
Via mijn klasgenoten en docenten heb ik op 27 september vernomen dat Jongbloed failliet is verklaard op 24 september. Van Jongbloed heb ik niets vernomen, niet eens een mail o.i.d.
Ik heb echter 17 september het boek besteld ( en betaald), terwijl er 'leverbaar' bij het boek stond, waarbij ik verwacht dat ze het boek meteen opsturen.
Dit is in mijn optiek nagelaten, omdat er in bijna 7 dagen geen boek is verstuurd naar me. Ik heb al een mail gestuurd naar de curator over of ik nu mijn geld terug krijg, maar hier krijg ik geen antwoord op en aan de telefoon wordt ik niet doorgestuurd naar de persoon die ik wil spreken.

Het vervelendste aan deze hele situatie, vind ik dat de volledige site van Jongbloed ( https://www.jongbloed.nl) nog online staat. Je kan alles nog bestellen, zonder dat er ergens ook maar bij staat dat het bedrijf failliet is. Sterker nog, de hele site werkt nog, behalve de klantenservice. Je moet heel wat google-werk verrichten voor je erachter komt dat Jongbloed behoort aan Swets, wat dan failliet is verklaard.

Hoe groot is mijn kans op het terugkrijgen van mijn geld? Het boek heb ik niet meer nodig, de periode is praktisch voorbij en ik heb het boek in de bieb geleend. Ik wil gewoon de koop ontbinden.

Verder, is het geen oplichting wat er gebeurt nu met de site? Bij alle boeken staat nog benoemd dat ze leverbaar zijn en binnen ' enkele' dagen verstuurd worden.

456 1 Rapporteer

emcede
door emcede - Oct 10, 2014 om 11:38
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dubbelpost. Reageren klik hier