li
door liekehartje Oct 10, 2014 om 11:00
Geldzaken & recht

Failliet Jongbloed Juridische Boekhandel

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag met betrekking tot een faillissement. Ik heb op 17 september een boek gekocht, op de door mijn opleiding aanbevolen website van Jongbloed Juridische boekhandel.
Via mijn klasgenoten en docenten heb ik op 27 september vernomen dat Jongbloed failliet is verklaard op 24 september. Van Jongbloed heb ik niets vernomen, niet eens een mail o.i.d.
Ik heb echter 17 september het boek besteld ( en betaald), terwijl er 'leverbaar' bij het boek stond, waarbij ik verwacht dat ze het boek meteen opsturen.
Dit is in mijn optiek nagelaten, omdat er in bijna 7 dagen geen boek is verstuurd naar me. Ik heb al een mail gestuurd naar de curator over of ik nu mijn geld terug krijg, maar hier krijg ik geen antwoord op en aan de telefoon wordt ik niet doorgestuurd naar de persoon die ik wil spreken.

Het vervelendste aan deze hele situatie, vind ik dat de volledige site van Jongbloed ( https://www.jongbloed.nl) nog online staat. Je kan alles nog bestellen, zonder dat er ergens ook maar bij staat dat het bedrijf failliet is. Sterker nog, de hele site werkt nog, behalve de klantenservice. Je moet heel wat google-werk verrichten voor je erachter komt dat Jongbloed behoort aan Swets, wat dan failliet is verklaard.

Hoe groot is mijn kans op het terugkrijgen van mijn geld? Het boek heb ik niet meer nodig, de periode is praktisch voorbij en ik heb het boek in de bieb geleend. Ik wil gewoon de koop ontbinden.

Verder, is het geen oplichting wat er gebeurt nu met de site? Bij alle boeken staat nog benoemd dat ze leverbaar zijn en binnen ' enkele' dagen verstuurd worden.

456 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

emcede
door emcede - Oct 10, 2014 om 11:38
960 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dubbelpost. Reageren klik hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer