boomke500
door boomke500 Dec 4, 2013 om 14:42
Geldzaken & recht

Familierecht

Mijn zoon is enkele jaren geleden getrouwd maar heeft de naam aangenomen van zijn vrouw.
Nu is er een tweeling geboren die ook de naam van zijn vrouw dragen. Ik was nog niet zolang in zijn leven want dat heeft mijn ex 12,5 jaar tegengehouden. Na overleg met mij heeft hij nu weer mijn achternaam aangenomen en zijn vrouw ook. alleen de kinderen is een probleem geworden, die kinderen zijn geboren d.m.v. een ivf behandeling omdat mijn zoon een nierpatiënt is.
We hebben al tweemaal een aanvraag gedaan via justitie maar dit wordt steeds afgewezen.
Nu is er een derde kind op komst wat via de natuurlijke weg gegaan is en wat niet in de verwachting lag. Dit wordt de derde zoon.
Nu krijgen ze weer dat probleem want waarschijnlijk krijgt dit derde kind ook de achternaam van de moeder.
Mijn zoon is ten einde raad en zit er helemaal door heen. lichamelijk en psychisch is hij een wrak aan het worden.
Ik heb een broer gehad die ook nierpatiënt is geweest en die is na 11 jaar spoelen en drie operaties overleden, ik was al donor geweest voor mijn broer dus ik kan mijn zoon niet meer helpen. In de brieven van Justitie schrijven ze dat hij moet wachten tot ze twaalf jaar zijn maar maakt hij het dan nog wel mee want hij spoelt al 7 jaar en de kinderen zijn pas 2,5.
Ik hoop dat er bij Justitie nog mensen zijn met een hart en dat dit probleem opgelost kan worden voor mijn zoon en voor mij want je we zijn ten einde raad.

Bij voorbaat dank,
Groetjes Peter

680 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 14:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vervelende situatie, maar dit is een opbaar forum, wat vragen probeert te beantwoorden.

Voor contact met vara kassa, klik bij het woord contact links onderaan.

jantje7
door jantje7 - Dec 4, 2013 om 15:14
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 4 dec 2013, 14:59]Vervelende situatie, maar dit is een opbaar forum, wat vragen probeert te beantwoorden.

Voor contact met vara kassa, klik bij het woord contact links onderaan.

Ik kan nergens lezen dat TS contact zoekt met Vara kassa, m.i. stelt TS gewoon een vraag.
Het is natuurlijk een zielig verhaal. maar zodra de zoon 12 jaar oud is kan hij zelf bepalen of hij contact opneemt met zijn vader. Waarom dat niet is gebeurd vertelt het verhaal niet.
Evenmin als de rede waarom justitie het verzoek 2 keer heeft afgewezen.

jantje7

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2013 om 15:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat mij niet helemaal duidelijk is waarom die zoon er helemaal psychisch en lichamelijk doorheen zit, ten einde raad, omdat de kinderen de achternaam van zijn vrouw dragen. Ik snap wel dat het niet de bedoeling is, maar is dit nu zo'n ramp?
Hij heeft toch een goed huwelijk met zijn vrouw? Is er iets mis met haar achternaam?

(vind het ook nog een vreselijk ouderwetse gedachte dat iemand perse de achternaam van de man wil hebben, maar goed, zal wel aan mij liggen)

Ikzelf had net zo lief de achternaam van mijn vader als van mijn moeder gehad, maakt het uit...

mi
door miepje58 - Dec 4, 2013 om 16:09
208 Antwoorden / 6 Vragen

Zoekster, ik ben het helemaal met je laatste 2 alinea's eens ;-)

Verder citeer ik hier mijn antwoord dat ik TS op een ander forum gaf (klein beetje aangepast wegens een fout die er in zat):

Geachte topicstarter, ik vind het erg voor u en uw zoon want u zit er blijkbaar mee. Maar! Die naam is totaal niet belangrijk. Het gaat er om dat uw zoon en zijn vrouw straks drie fijne kindjes hebben. Natuurlijk mag ik het niet vragen, maar die IVF-kindjes, die zijn toch ook niet van uw zoon? Biologisch niet, bedoel ik? Anders had u het misschien niet gemeld?

En daar gaat het om. Uw zoon houdt van zijn vrouw en zijn kindjes. U houdt van uw zoon, schoondochter en kleinzoontjes.

Die naam is maar een etiketje. Veel mensen die trouwen nemen toch ook een andere achternaam aan? Welke achternaam had uw zoon? Ziet u hoe ingewikkeld het is?

Misschien moet u even wat afstand nemen en met uw zoon, schoondochter en kleinkinderen genieten van elkaar.
Veel sterkte gewenst.

emcede
door emcede - Dec 4, 2013 om 18:43
960 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je hier en hier al gekeken? Bij de eerste link staat opgesomd in welke situaties de naam van minderjarige kinderen kan worden gewijzigd. De door jou aangehaalde reden staat er niet bij. In de tweede link vind je informatie over klacht over afwijzing van het verzoek.

Het lijkt erop dat dit niet gaat lukken. Maak het niet belangrijker dan dat het is. Neem het eerder gegeven advies ter harte.

fl
door flessebon - Dec 5, 2013 om 09:12
418 Antwoorden / 7 Vragen

Neem contact op met Kassa, misschien komt U verder m.b.v. de Belbus.

Als ik een vraag of item heb voor 'KASSA' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?

U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl.

Succes en sterkte gewenst.