ge
door generix666 Feb 5, 2014 om 20:04
Auto & vervoer

Fbto oplichting

ik ben verzekert bij de fbto voor twee soorten verzekeingen hierin worden flinke groffe fouten gemaakt.ik zou het geweldig vinden dat jullie hier een keer aandacht aan geven ik ben namelijk niet de enige als ik naar de klachte regen kijk via google.

het volgende gebeurd.

ik kreeg een boete dat ik niet verzekerd was, in de praktijk was dit wel zo zijn en de afschiften van betaalde premie's liegen er ook niet om.
zij wijgeren een wam 34 verklaring en het personeel bedreigd zelfs (hiervan word aangifte gedaan) vervolgens blijk ook mijn woon verzekering opgescort te zijn van af 2012 terwijl wij ook aantooonbaar elke premie op tijd betaald hebben, dit hebben ze dan wel terug getrokken maar een vergoeding zit er in, maar ik heb dus wel het hele jaar 2013 voor niks betaald stel er was iets gebeurd waren we verder van huis.
inmiddels omdat ik die boete nooit van mijn leven ga betalen is mijn rijbewijs geblokkeert en 3 maart word mijn auto in beslag genomen en vervolgens zou ik de cel in moeten voor een onterechte boeten.

ik heb van alles geprobeerd maar krijg geen voet van de grond los.

ik heb cjib politie kifid rdw juriedies lokket fbto zelf de klante sercive(die mijn ook gelijk geven) gebeld en gevraagd wat ik kan doen, behalve een onterechte boete van 1177 euro betalen. allemaal zeggen ze het zelfde FBTO moet dit oplossen zij kunne niks.

help help help me aub

4030 24 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2014 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En waar heeft die boete van € 1.177 dan betrekking op?

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2014 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Waarschijnlijk dus voor onverzekerd rijden met uw auto.

Waarom weigert FBTO die verklaring af te geven, als u kunt aantonen de premies betaald te hebben?

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2014 om 20:21
11539 Antwoorden / 51 Vragen
0

"is mijn rijbewijs geblokkeert"

Dit begrijp ik niet, FBTO heeft hier toch geen mogelijkheden voor?

fl
door flessebon - Feb 5, 2014 om 20:32
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Generix666, de mensen die antwoorden zijn niet van Kassa.

Voor contact met de redactie kunt U een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl.

Heb zelf ook geen goede ervaringen met FBTO. Dit los je niet zomaar op.

sw
door swat1500 - Feb 5, 2014 om 23:31
3776 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vermoed dat TS via het CJIB een beschikking (boete) heeft gekregen van de RDW vanwege het feit dat zijn (vermoedelijk) auto, op een bepaalde controle datum, niet verzekerd was.

Tegen een dergelijke boete moet je binnen 6 weken in beroep gaan. Doe je dat niet dan wordt de boete onherroepelijk en bij niet betaling volgt 2x een verhoging (waarvan de 2e behoorlijk hoog is) en is het bedrag kennelijk 1177 euro geworden.

Als na 2 verhogingen nog niet betaald is kan het CJIB betaling proberen af te dwingen door het rijbewijs 30 dagen in te vorderen en/of de betreffende auto 30 dagen buiten gebruik te stellen. Mocht dit ook geen effect hebben dan kan (na toestemming van de kantonrechter) een gijzeling (van maximaal 7 dagen) gaan plaats vinden.

Niet duidelijk is of TS in beroep is gegaan tegen de boete. Is hij niet in beroep gegaan dan is er NIETS meer aan die boete te doen of hij nu gelijk heeft of niet.

TS is kennelijk van mening dat zijn voertuig wel verzekerd was omdat hij stelt de premies te hebben betaald.

Om te kunnen aantonen dat het voertuig op de controle datum verzekerd was moet je een zogenaamde artikel 34 WAM verklaring kunnen overleggen. Middels deze verklaring geeft de verzekeraar aan dat op de betreffende controle datum wel een verzekering van kracht was.

Weigert de verzekeraar deze verklaring af te geven dan was er op die specifieke datum GEEN verzekering van kracht.

Het betalen van de premie zegt niets over het wel of niet verzekerd zijn geweest van het betreffende voertuig. Het is immers mogelijk dat een premie betaling (veel) te laat is gedaan. De tijd tussen het betaald moeten zijn van de premie en de feitelijke betaling is de verzekering niet meer van kracht en de verzekering wordt na betaling NIET met terugwerkende kracht weer van kracht.

Als TS kan aantonen dat hij de verzekeringspremie wel stipt op tijd heeft betaald, ook het juiste kenteken heeft verzekerd bij de FBTO en er dus onmiskenbaar (een) fout is begaan door FBTO dan kan hij FBTO voor de gevolgen aansprakelijk stellen en van FBTO een vergoeding voor de betaalde boete eisen.

Ten overvloede. Er is hier natuurlijk GEEN sprake van oplichting door of namens FBTO.

fl
door flessebon - Feb 6, 2014 om 09:06
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Laat je in elk geval niet verleiden om naar het forum van FBTO te gaan. Dat brengt je geen stap verder. Zou het via Kassa proberen of het Juridisch Loket als U denkt dat U sterk staat.

fbtowebcare
door fbtowebcare - Feb 6, 2014 om 15:46
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste generix666,

Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.

Hartelijke groet,

FBTO Webcare

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 16:10
11539 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Swat,

Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.


Wat je al schreef en kenneloijk verwachtte.

fl
door flessebon - Feb 6, 2014 om 18:33
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Beste generix666,

Zoek iemand die een goede brief kan opstellen mocht U gebruik willen maken van het aanbod van de webcare om Uw zaak nog eens te bekijken. Met zoveel taalfouten zullen veel mensen al snel Uw mail of brief niet serieus nemen. Een mail is snel gewist of in een ander mapje geplaatst.

Succes

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 14:47
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op woensdag 5 feb 2014, 20:13]En waar heeft die boete van € 1.177 dan betrekking op?

die boete is idd ontstaan door het niet verzekerd zijn van de auto.
aldus de rdw.

(lees even mijn andere antwoorden wand vandaag is dit probleem dus opgellost door fbto ik zal het melden hier

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 14:59
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op woensdag 5 feb 2014, 20:21]"is mijn rijbewijs geblokkeert"

Dit begrijp ik niet, FBTO heeft hier toch geen mogelijkheden voor?

hallo bedankt voor uw reactie ik zal uitleggen hoe dit in zijn proces gaat ondanks je in je recht staat in nederland.

stelling de verzekering maak een fout zoals bij mij ga je er van uit dat ze dit oplossen stel ze doen moeilijk zoals bij mij dan heb je een probleem lijk me.

dan gebeurd dit
de rdw (rijks dienst weg verkeer) stelt vast dmv een melding of systeematig dat uw auto niet verzekert staat in de wam (wetterlijke aansprakelijkheid motorvoertuigen)

vervolgens krijgd het cjib een melding van rdw.

Let op nu komt het door 1 fout van in mijn geval fbto hebben we al gelijk met drie instantie te maken de verzekering rdw en cjib.

nu stuurt het cjib een boete waarin je bezwaar kunt maken.

maar als de fbto jou langer dan die 6 weken laat wachten.
vervalt dat beswaarsrecht en kun je nog steeds een bezwaar maken dmv
je te beroepen op het meverschoonbare termijn overschrijding.

ook dit heb ik niet gedaan omdat ik koppig ben en gewoon weigerde te betalen voor iets wat mijn schuld niet is.

nja uiteindelijk is de derde factuur gearriveerd 1177 euro.

dan gaan we een keer bellen met cjib en vertel je verhaal dan hoor je u heeft gelijk maar ja maar we kunnen afschriften niet gebruiken als bewijs wij hebben wettelijk een wam 34 nodig (dit dus ook bij het rdw )

de afschriften zijn wel bewijs maar dit alleen bij het om en officier van justitie.

dan een maand later komt de brief van instantie 4 politie wegens het niet betalen van de boete word dan het rijbewijs geblokkeerd nog zonder er 1 rechter bij te pas is gekomen dus ze doen maar wat hier in nederland.

dit is dus de reden van blokkade rijbevoegdheid.

u vraag hoop ik hiermee tot voldoening te hebben beantwoord lees nog wel heel even meer wand dit probleem is opgelost heeft me dus ook geen cent gekost en dat leg ik verder uit in de volgend berichten

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 15:14
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=flessebon schreef op woensdag 5 feb 2014, 20:32]Generix666, de mensen die antwoorden zijn niet van Kassa.

Voor contact met de redactie kunt U een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl.

Heb zelf ook geen goede ervaringen met FBTO. Dit los je niet zomaar op.


hey bedankt.

ja ik had deze info al
ik heb aangeschreven onopgeloste zaken van sbs6, vara kassa vara radar, en opgelicht van vara.

de grap is dat alle 4 behoorlijk interesse hebben in deze zaak.

na een half jaar zeuren en vechten.
+ 7 instantie erbij gehaald te hebben
en flink in die nek van fbto blijven dwingen en hijgen.
en ongeveer 7 wetboeken doorgespit te hebben had ik het gisteren voor elkaar dmv van nadruk te leggen op artikelen in de wet heb ik de 23e medewerker van de totaal iets van 22 personen gesproken te hebben in de afgelopen 6 maanden ofzo of zelf nog meer. overtuigd van de wet die heeft me doorverbonden met persoon 24 en deze mevr. verdiend de warme douche echt waar.

wand zij heeft binnen 24 uur alles flex afgehandeld ik leg dit nog dieper uit.

hoe dit gegaan is.

mvg roy

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2014 om 15:20
11539 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ben benieuwd.

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 15:49
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=flessebon schreef op donderdag 6 feb 2014, 09:06]Laat je in elk geval niet verleiden om naar het forum van FBTO te gaan. Dat brengt je geen stap verder. Zou het via Kassa proberen of het Juridisch Loket als U denkt dat U sterk staat.

ja ook hier geef ik even een reponse

de website van fbto is 10 x niks zelf als je ingelogd ben nog niet
das zo waar en ja onder jou bericht en zo hieronder weer wand ook daar reageer ik op de fbto webcare lol laat het care maar weg hihihi want ze caren voor hun zelf he....

het Juridisch Loket heerlen
rdw
cjib
politie kerkade
politie landelijk
politie heerlen
politie brunsum
bewindvoering
sbs
de publieke omroep
kasa, radar en opgelicht
de nationale onbutsman
niet te vergeten het o.m in maastricht en cvom utrecht.
wetboekonlne

en nog wat mensen die ik misschien vergeten ben

hebben me fantastisch geholpen

en uiteindelijk heeft de fbto alles rechtgezet.



tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat was er nu dan fout bij FBTO?

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 16:31
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=fbtowebcare schreef op donderdag 6 feb 2014, 15:46]Beste generix666,

Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.





Hartelijke groet,

FBTO Webcare


hallo

eigenlijk best geinig om dit lezen.
omdat ik dit bericht namelijk al 100de keren gezien heb.
op diverse andere site op diverse andere melding nu moet ik toe geven er zaten gevallen tussen dat ik zei van nee fbto heb hier gelijk in maar ook zeker gevallen waarbij dit niet was.

wat mij opval is dat de texten in de mail van webcare gewoon standaard zijn een bestandje op een pc-tje en re-senden maar jongens.

maar lezen jullie ook wat er staat en een gedeelte uit uw text wat u schreef (of nou ja dat bestandje wat stuur)

"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"

en:

"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"

o ja en:

"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."

dit zijn al 3 fouten regels in uw text, omdat dit niet het geval is ik leg uit

we hebben menselijke factoren
deze factoren kunnen zijn:
horen en luisteren of beide.
lezen of begrijpend lezen.

de laatste "lezen of begrijpend lezen."
gaat hier dus mis u lees wel iets maar u snap er niks van dus stuurt u mij dat bestandje met standaard text.
en klaar is de medewerker die deze text plaatsten.
ik lees wel:

en geef antwoord:


U zegt:

"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"

Ik zeg:

Dit helemaal niet waar is ik dit kan aantonen dmv afschriften dat alle maanden de premie bedragen netjes betaald zijn.
En jullie de assurantie belasting verrekent hebben met een premie van de nog komende maand .
Uw fout!
Wij hebben het goede kenmerk bij de betaling vermeld.

volgende:

U zegt:

"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"

Ik zeg:

Dit is ook niet waar ik heb 3 klachten ingediend 2x 1e graads en 1 x 2e graads de andere afdeling zoals u zelf ook weet hebben jullie twee afdelingen voor klachten de 1e en de 2e.

volgende:

U Zegt:

"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."

Dit klopt ook al weer niet.
Ik vind het knap dat u op 6 feb 2014 al weet dat de klacht afdeling van fbto besloten heb om mijn geen verklaring wam 34 af te geven.
Terwijl ik tot op de dag van van daag geen ENKEL bericht hiervan ontvangen heb vanaf mijn melddatum. (ik heb het over een mail of brief terug)

dan de laatste fout in uw mail

"Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl."

Dit is dus die 2e afdeling en heb daar inmiddels 3 meldingen gemaakt waarvan de 3e de oplossende was.

nu zet ik neer wat u verkeerd gezonden heeft naar mij.
Dit is:

e generix666,

Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.


Alles dus na beste generix666 en tussen fbto webcare.

omdat mijn zaak is opgelost ga ik hier niet te veel over uitweiden!

maar wil u dan wel nog wat vragen stellen en ben benieuwd naar het antwoord?

1 heeft u alles gelezen in mijn texte na :
Gebruikersnaam:
generix666
Level:
Datum:
woensdag 5 feb 2014, 20:04
Categorie:
Auto & Vervoer - Overig
Antwoorden:
14
Trefwoorden:
oplichting, fbto, wam 34 ?

2 maandag ligd er een wam 34 door mijn brievenbus, hoe verklaard u dat ik mijn premie niet betaald heeft.?

3 ik heb u nu gewezen op een grote fout in uw standaard mail gaan jullie hier iets mee doen.?

4 Waarom vind de fbto het zo moelijk fouten te erkennnen?

ik hoop oprect op een ander antwoord dan een standaard mail!






ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 16:34
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op woensdag 5 feb 2014, 23:31]Ik vermoed dat TS via het CJIB een beschikking (boete) heeft gekregen van de RDW vanwege het feit dat zijn (vermoedelijk) auto, op een bepaalde controle datum, niet verzekerd was.

Tegen een dergelijke boete moet je binnen 6 weken in beroep gaan. Doe je dat niet dan wordt de boete onherroepelijk en bij niet betaling volgt 2x een verhoging (waarvan de 2e behoorlijk hoog is) en is het bedrag kennelijk 1177 euro geworden.

Als na 2 verhogingen nog niet betaald is kan het CJIB betaling proberen af te dwingen door het rijbewijs 30 dagen in te vorderen en/of de betreffende auto 30 dagen buiten gebruik te stellen. Mocht dit ook geen effect hebben dan kan (na toestemming van de kantonrechter) een gijzeling (van maximaal 7 dagen) gaan plaats vinden.

Niet duidelijk is of TS in beroep is gegaan tegen de boete. Is hij niet in beroep gegaan dan is er NIETS meer aan die boete te doen of hij nu gelijk heeft of niet.

TS is kennelijk van mening dat zijn voertuig wel verzekerd was omdat hij stelt de premies te hebben betaald.

Om te kunnen aantonen dat het voertuig op de controle datum verzekerd was moet je een zogenaamde artikel 34 WAM verklaring kunnen overleggen. Middels deze verklaring geeft de verzekeraar aan dat op de betreffende controle datum wel een verzekering van kracht was.

Weigert de verzekeraar deze verklaring af te geven dan was er op die specifieke datum GEEN verzekering van kracht.

Het betalen van de premie zegt niets over het wel of niet verzekerd zijn geweest van het betreffende voertuig. Het is immers mogelijk dat een premie betaling (veel) te laat is gedaan. De tijd tussen het betaald moeten zijn van de premie en de feitelijke betaling is de verzekering niet meer van kracht en de verzekering wordt na betaling NIET met terugwerkende kracht weer van kracht.

Als TS kan aantonen dat hij de verzekeringspremie wel stipt op tijd heeft betaald, ook het juiste kenteken heeft verzekerd bij de FBTO en er dus onmiskenbaar (een) fout is begaan door FBTO dan kan hij FBTO voor de gevolgen aansprakelijk stellen en van FBTO een vergoeding voor de betaalde boete eisen.

Ten overvloede. Er is hier natuurlijk GEEN sprake van oplichting door of namens FBTO.

ja ik ben het hier een beetje mee eens mar ik leg dat uit als laatste.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik begrijp hieruit dat u dus wel op tijd betaald hebt?

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar we weten nog steeds niet hoe het dan fout ging bij FBTO. Maar doet verder niet ter zake.

fbtowebcare
door fbtowebcare - Feb 21, 2014 om 16:47
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=generix666 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:31][quote=fbtowebcare schreef op donderdag 6 feb 2014, 15:46]Beste generix666,

Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.





Hartelijke groet,

FBTO Webcare


hallo

eigenlijk best geinig om dit lezen.
omdat ik dit bericht namelijk al 100de keren gezien heb.
op diverse andere site op diverse andere melding nu moet ik toe geven er zaten gevallen tussen dat ik zei van nee fbto heb hier gelijk in maar ook zeker gevallen waarbij dit niet was.

wat mij opval is dat de texten in de mail van webcare gewoon standaard zijn een bestandje op een pc-tje en re-senden maar jongens.

maar lezen jullie ook wat er staat en een gedeelte uit uw text wat u schreef (of nou ja dat bestandje wat stuur)

"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"

en:

"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"

o ja en:

"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."

dit zijn al 3 fouten regels in uw text, omdat dit niet het geval is ik leg uit

we hebben menselijke factoren
deze factoren kunnen zijn:
horen en luisteren of beide.
lezen of begrijpend lezen.

de laatste "lezen of begrijpend lezen."
gaat hier dus mis u lees wel iets maar u snap er niks van dus stuurt u mij dat bestandje met standaard text.
en klaar is de medewerker die deze text plaatsten.
ik lees wel:

en geef antwoord:


U zegt:

"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"

Ik zeg:

Dit helemaal niet waar is ik dit kan aantonen dmv afschriften dat alle maanden de premie bedragen netjes betaald zijn.
En jullie de assurantie belasting verrekent hebben met een premie van de nog komende maand .
Uw fout!
Wij hebben het goede kenmerk bij de betaling vermeld.

volgende:

U zegt:

"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"

Ik zeg:

Dit is ook niet waar ik heb 3 klachten ingediend 2x 1e graads en 1 x 2e graads de andere afdeling zoals u zelf ook weet hebben jullie twee afdelingen voor klachten de 1e en de 2e.

volgende:

U Zegt:

"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."

Dit klopt ook al weer niet.
Ik vind het knap dat u op 6 feb 2014 al weet dat de klacht afdeling van fbto besloten heb om mijn geen verklaring wam 34 af te geven.
Terwijl ik tot op de dag van van daag geen ENKEL bericht hiervan ontvangen heb vanaf mijn melddatum. (ik heb het over een mail of brief terug)

dan de laatste fout in uw mail

"Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl."

Dit is dus die 2e afdeling en heb daar inmiddels 3 meldingen gemaakt waarvan de 3e de oplossende was.

nu zet ik neer wat u verkeerd gezonden heeft naar mij.
Dit is:

e generix666,

Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.


Alles dus na beste generix666 en tussen fbto webcare.

omdat mijn zaak is opgelost ga ik hier niet te veel over uitweiden!

maar wil u dan wel nog wat vragen stellen en ben benieuwd naar het antwoord?

1 heeft u alles gelezen in mijn texte na :
Gebruikersnaam:
generix666
Level:
Datum:
woensdag 5 feb 2014, 20:04
Categorie:
Auto & Vervoer - Overig
Antwoorden:
14
Trefwoorden:
oplichting, fbto, wam 34 ?

2 maandag ligd er een wam 34 door mijn brievenbus, hoe verklaard u dat ik mijn premie niet betaald heeft.?

3 ik heb u nu gewezen op een grote fout in uw standaard mail gaan jullie hier iets mee doen.?

4 Waarom vind de fbto het zo moelijk fouten te erkennnen?

ik hoop oprect op een ander antwoord dan een standaard mail!




Hi Generix666,

Ik ga hier graag even op in. Wij schrijven alle reacties helemaal zelf. Wij hebben hier geen tekstblokken voor. Nou kan het natuurlijk wel erg zakelijk over komen. Wij kiezen hier wel eens voor als het gaat om een klacht.

Nu is er in jouw geval voor gekozen om te kijken naar de menselijke factor. Daardoor zijn we afgestapt van ons eerste standpunt. Het klopt dus dat dit elkaar tegen spreekt!

Wij hebben geen moeite om fouten te erkennen. Het is wel zo, dat wij ons moeten houden aan erg strenge regels. Die ons opgelegd worden door de RDW. Alleen bij hoge uitzondering stappen we hier vanaf, zoals in jouw geval.

Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vragen.

Hartelijke groet,
FBTO Webcare

ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 17:11
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

De eind conclusie:

voor ik begin de auto stond op 13 mei 2013 als onverzekerd!
wat betekent dat het dan 3 maanden geleden is dat er een premie niet betaald zou zijn eerder mogen ze niet opschorten.

het eerste gedeelte hier onderaan lig ik tot op de minuut van nu nog steeds helemaal plat om elke keer als ik het onderstaande gesprek terug haal lig ik dubbel.

gisteren besloot ik maar weer eens te bellen met fbto om te kijken hoe het stond met mijn klachten.
ik kreeg een mevr aan de telefoon die vertelde me dit:
Letterlijk!!!!!

" meneer er is op 2 april een bedrag van 38 zoveel binne gekomen en een appart bedrag van 8,zoveel op 5 april"
we kwamen in ieder geval op de premie uit.
en nog een bedrag op (die assurantie belasting dus later in april de 22e of iets)

ik "huh maar dan mag mijn auto toch niet opgeschort zijn in mei al als in april de assurantie niet op tijd was?"

Zei:
"ja maar dat gaat om de premie van 48 euro"

ik een potje door elkaar altijd gedacht gedacht o is van jan of feb bleek dus keihard april te zijn waar hun het over hadden maar ook die premies en o ja die 38 euro en die apparaten 8 euro staan dus niet op onze afschriften vermeld ook dat nog he!!!

wel de aparte 4.35 assurantie belasting.

Ik zeg:
"wacht effe als ik het dus nu goed begrijp heeft u FBTO mij dus in februari 2013 een brief gestuurd met daarin de vermelding dat de premie van april 2013 nog niet voldaan was?"

zegt zei"
"ja!"

Ik wist niet wat ik hoorde:
Ik stond zo perplex dat ik gewoon stil werd!!!!

vervolgens zeg ik:
"Hoe kan dat dat ik in februari de premie van april dat zelfde jaar 2013 moet betalen."

Zegt Ze:
LETTERLIJK:
"ja das uw DING"
Ik:
"huh mijn DING????"

Dus zo leuk als ik ben vraag ik:

"mag ik een tolk spreken?"

Zei:
"hoezo?"

Ik
"omdat ik het niet meer volg, wat is mijn ding"

Zei:
""hakkelde wat""moest er zelf ook wel wat om grinniken.
"ja uh uh uh ja"

Ik me helemaal plat van t lachen compleet kon ik niks meer dan hard lachen.
ik vraag:

"mag ik even een andere collega spreken zei nee dat gaat niet.
ik oke:

ik zeg :
mevr even heel goed opletten nu op de volgende info die ik u geef.
ik zeg ik heb zelf in diversen callcenters gewerkt ik wet pricies wat mijn recht is moet ik de artikelen erbij zoeken en voorleggen of krijg ik nu iemand met volledige beheersing over de Nederlandstalige taal.

ze zegt ik ga even overleggen ik wachten.....wachten.......
20 min verder nog steeds wachten

toen enkele minuten later.
kreeg ik de topper van de fbto in mijn ogen natuurlijk.

en zij was zo serieus met mijn zaak dat zij ging onderzoeken wat er mis was gegaan of hoe ze dit kon oplossen.

en echt lezers
Ze heeft haar woord gehouden.
ze belde me terug ze zeg meneer u bent hier al zo lang mee bezig we gaan het beëindigen ik heb voor me een wam 34 liggen die richting u kant op komt.

ze ging nog even naar de woonverzekering kijken hier was ook iets mee.
maar is wel gewoon netjes erkend door fbto hoor.

dus echt binnen de 24 uur had ik zo goed nieuws en er viel zoveel van mn schouders af omdat ik heel veel verzet heb en heel veel uren gewerkt heb aan dit gebeuren.

dat ik moe van ben.

dat is dus de eind conclusie.

ik krijg de wam 34 de brieven gaan naar om en cvom
ook rdw .
en met een beetje geluk ook na info te hebben ingewonnen bij cjib.

zijn we volgende wek weer aan t rijden.

ik wil sowieso iedereen die hier aan mee gedaan heeft en aan meegewerkt heeft meegedacht heeft heel erg bedanken voor de moeite dit te lezen en vooral te bena drukken.

om goed op te letten
een kleine fout kan voor veel problemen zorgen of het door jezelf is of door een ander een fout kan gebeuren.
maar kom er dan gewoon voor uit!!!!

heb je recht of denk je recht te hebben zoek dit eerst goed uit!!!!

in mijn geval is het dat mijn premies dus gewoon betaald waren maar een miscommunicatie ivm assurantie belasting.

en dit mag niet gezien worden wettelijk als premie aldus het juridische loket.

en ik zeg altijd niet alleen horen wat ene zeg maar luister ook wand horen en luisteren liggen ver van elkaar!!



als jullie vragen hebben knal maar neer ik geef er altijd weer een repons op












ge
door generix666 - Feb 21, 2014 om 17:14
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:06]En wat was er nu dan fout bij FBTO?

staat er op


heb m net gepost

bij de woonverzekering zit een systeem fout is bekkend en bij de auto
die assurantie en premie door elkaar gegaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als u aan de telefoon net zo onsamenhangend praat, als dat u schrijft, kan ik mij voorstellen dat er iets fout gaat.

ro
door ron530 - Feb 21, 2014 om 18:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ik heb niet alles doorgespit maar in grote lijnen komt het er op neer dat vraagsteller een premie veel te laat heeft betaald en FBTO de auto verplicht heeft moeten afmelden bij de RDW uw verzekering was door die achterstand immers opgeschort. Tijdens die schorsing bent u gecontroleerd en bleek ook dat niet verzekerd was, dat klopt ook want u had niet betaald. FBTO kan om die reden ook geen WAM34 verklaring afgeven. Nu is FBTO die eigenlijk geen fouten heeft gemaakt (u wel) u tegemoet gekomen om humane factoren. Waarom zet u deze hetze dan voort?.
Voor u kan ik geen begrip op brengen maar voor FBTO dan weer wel en ik zou persoonlijk FBTO willen adviseren om u bij contract einde geen nieuw contract aan te bieden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

xc
xce - Apr 22, 2024 om 16:23
Auto & vervoer

Distributie riem

wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer

ch
chantal@ - Apr 23, 2024 om 13:10
Geldzaken & recht

Telegraaf abonnement

DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer