Ferratum.nl klantenservice is nep, wie denkt er ook zo over?
Goedemorgen,
Ik heb een paar keer bij ferratum geld geleend. Tot nog toe altijd tevreden geweest, ondanks de hoge prijs heeft het mij uit de brand geholpen. Echter, wanneer ik de klanten service probeer te bereiken via telefoon krijg ik nooit gehoor.
Op mailtjes wordt niet of laat gereageerd. Al uw medewerkers zijn 24 uur per dag 7 dagen per week telefonisch in gesprek. Ik voel mij voor de gek gehouden. Dit slaat nergens op.
"Wij proberen u zo spoedig mogelijk te helpen, maar houd rekening met een lange wachttijd(al 4 keer bijna 30 minuten aan de telefoon gehangen, nooit opgenomen)" Beetje dubbel, niet?
Ik hoop dat mijn betaling snel verwerkt wordt, anders is dit de laatste keer geweest dat ik een lening bij jullie heb lopen. Eventuele extra kosten door te laat betalen (wat niet het geval is), zal ik tegen in beroep gaan. Als jullie een fatsoenlijke klanten service zouden hebben dan hadden ik en "de klantenservice" al lang duidelijkheid gehad en was het misschien allemaal al geregeld.
Het gaat om een niet goed verwerkte terugbetaling waar ik informatie over wil. Ik heb het terugbetaald, maar onder het referentienummer ipv. het o.v.v. nummer. Nu krijg ik constant sms dat ik het binnen zoveel tijd moet betalen.
Ik hang op dit moment ook aan de telefoon en ik ben in staat om dat ding zo tegen de muur te pleuren. In de eerste instantie hoor je de wachtijd is ongeveer 2 minuten, maar dat bericht hoor je maar 1 keer. Daarna is het constant "Al onze medewerkers zijn in gesprek". Lulkoek. Jullie hebben volgens mij niet eens medewerkers, wat een grap. Ik ga hier werk van maken.
Joey F.
_________________ Dit is hoe ik erover denk en dit heb ik ook aan klantenservice@Ferratum.nl Ook heb ik het al CC naar stichtingminilening@hotmail.com gestuurd. Dit is een stichting die vorig jaar is opgezet. Zij houden een dosier bij met dit soort gevallen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
By the way, ik weet dat het stom is om met deze bedrijven in zee te gaan, maar ja... ik ben toch zo stom geweest...
Een foutje in de tekst: "Op mail word niet of laat gereageerd". Dit moet zijn: "Op mail wordt gewoonweg nooit gereageerd".
Oh oh oh, wat wordt ik hier chagrijnig van. Ongelooflijk hoe ze mensen voor de gek houden met hun "klantenservice". Als er iets niet goed gaat met bijvoorbeeld terugbetalen zijn ze gewoonweg onbereikbaar. Dramatisch.
Ik zie dat Ferratum geen duur 0900 nummer gebruikt. Ze zijn ook per fax of e-mail bereikbaar. Dus contact mogelijkheden genoeg lijkt mij.
Desnoods contact leggen via een aangetekende brief als het water u tot de lippen stijgt.
=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 09:58: By the way, ik weet dat het stom is om met deze bedrijven in zee te gaan, maar ja... ik ben toch zo stom geweest...
Een foutje in de tekst: "Op mail word niet of laat gereageerd". Dit moet zijn: "Op mail wordt gewoonweg nooit gereageerd".
Oh oh oh, wat wordt ik hier chagrijnig van. Ongelooflijk hoe ze mensen voor de gek houden met hun "klantenservice". Als er iets niet goed gaat met bijvoorbeeld terugbetalen zijn ze gewoonweg onbereikbaar. Dramatisch.
Tja, contactmogelijkheden genoeg. Contact krijgen, ho maar... dat is dus het hele probleem. Tja en via de post is idd een optie, maar voor zoiets stoms. Ik wil alleen weten of de betaling is aangekomen. ik weet zeker dat hij naar het goede rek. nr. is gegaan.
[quote=tdehond schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:03]Ik zie dat Ferratum geen duur 0900 nummer gebruikt. Ze zijn ook per fax of e-mail bereikbaar. Dus contact mogelijkheden genoeg lijkt mij.
Heb je de tekst van TS gelezen, hij hangt constant aan de telefoon en stuurt emails. Nergens wordt op gereageerd.
Ik denk gewoon dat ze ons voor de gek houden met die zogenaamde "klantenservice".
Ik ben bang dat er pas gereageerd wordt als er een aangetekende brief naartoe gaat inderdaad. Denk dat ze amper werknemers hebben en om het politiek correct af te handelen gooien ze maar een bandje aan op dat telefoon nummer met: "al onze medewerkers zijn in gesprek, u kunt uw vraag ook via e-mail stellen" "we proberen u zo spoedig mogelijk te helpen, MAAR houd rekening met een lange wachtijd" (en dat heb ik gemerkt) En in het begin hoor je nog hoeveel wachtende er voor je zijn en hoe lang het nog gaat duren. Vaak is dat tussen de 2 en 4 minuten. Maar na een half uur (4x) heb je nog steeds dat zelfde bandje met die vreselijke vrouw om de 20 seconden.
Als ik die stem in het echt achter me hoor dan sta ik niet meer voor mezelf in. :P
Vandaar mijn suggestie: stuur een aangetekende brief! :)
Zullen we proberen niet overal een discussie van te maken? Hier hoeft niet op geantwoord te worden. Het is maar een suggestie.
( Aan t.s.
t.s. betekent: degene die dit topic geopend heeft, in gewoon Nederlands: vraagsteller. )
=zoekster schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:14:
=tdehond schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:03: Ik zie dat Ferratum geen duur 0900 nummer gebruikt. Ze zijn ook per fax of e-mail bereikbaar. Dus contact mogelijkheden genoeg lijkt mij.
Heb je de tekst van TS gelezen, hij hangt constant aan de telefoon en stuurt emails. Nergens wordt op gereageerd.
M.i. kunt u controleren of u naar het juiste bankrekening nummer heeft overgemaakt. Desnoods even naar de bank als u zich zorgen maakt over het op de juiste plek aankomen van het bedrag wat u heeft over gemaakt.
Een fax is overigens een goedkoper alternatief als een aangetekende brief, die er - als het tegen zit - 4 dagen over doet om aan te komen op de plaats van bestemming tegen een bedrag van 7,50 euro.
=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:13: Tja, contactmogelijkheden genoeg. Contact krijgen, ho maar... dat is dus het hele probleem. Tja en via de post is idd een optie, maar voor zoiets stoms. Ik wil alleen weten of de betaling is aangekomen. ik weet zeker dat hij naar het goede rek. nr. is gegaan.
[quote=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:13] Tja en via de post is idd een optie, maar voor zoiets stoms. Ik wil alleen weten of de betaling is aangekomen. ik weet zeker dat hij naar het goede rek. nr. is gegaan.
Als ze niet op mailtjes en telefoontjes reageren, is het versturen van een aangetekende brief ook zinloos (en duur)! Die wordt dan gewoon niet opgehaald / aangenomen, komt je dure brief na enkele weken ongeopend retour.
TS = topicstarter.
Ik ken Ferratum niet, maar lijkt mij een amateuristische toko.
Ik wil ook niet discussiëren, ik licht je antwoord toe met mijn ervaring daarmee. En wat Carola zeg, dat denk ik ook, maar kan het altijd proberen. Fax heb ik net geprobeerd, nu even afwachten.
Mij opmerking t.a.v. onnodig discussiëren was bedoeld t.a.v. zoekster zoals u in de quote kunt zien. Ik reageer op de quote.
Om niet een nieuw bericht te hoeven maken, lichtte ik ook toe dat t.s. vraagsteller betekent. Wat overigens nog een paar maal door andere deelnemers bevestigd is. :)
T.a.v. vraagsteller: Ik denk dat u zich onnodig druk maakt. Als u het juiste banknummer heeft ingevuld, komt uw betaling op de juiste plaats aan. (IMHO)
=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 10:38: @tdehond
Ik wil ook niet discussiëren, ik licht je antwoord toe met mijn ervaring daarmee. En wat Carola zeg, dat denk ik ook, maar kan het altijd proberen. Fax heb ik net geprobeerd, nu even afwachten.
Daar ga ik ook vanuit, maar ik blijf sms ontvangen dat ik nog moet betalen. En de aanvraag is gedaan op mijn ouders adres.. Ik wil niet dat hier straks een of andere mafketel van het incassobureau zijn geld op komt halen aan de deur. Weet niet hoe dat in werking gaat verder.
Mocht dit zo zijn, iemand een idee hoe ik dit dan kan aanpakken? Ik heb namelijk nog 1 dag volgens hun, dat is vandaag. Grote kans dat ze binnenkort voor de deur staan.
NOG even een update! Uw nummer in de wachtrij is : Éen!!! de wachtijd bedraagt ongeveer "vieur minuton" en dat al een half uur lang. Best knap he.
Ik maak me ook niet zozeer druk over die betaling, maar ik irriteer me kapot aan die service van ze.. En dat laat ik graag aan iedereen weten.
GA NIET IN ZEE MET FERRATUM!!!! o.a. Saldodipje.nl ferratum.nl
Indien u een sms je krijgt kunt u ook een smsje terugsturen dat u betaald heeft.
Ik raad aan om het bewijs van betaling ( bankafschrift) zorgvuldig te bewaren. Mocht er een onterechte aanmaning komen dan stuurt u aangetekend een copie van dit bankafschrift waaruit blijkt dat u aan uw betalingsverplichting heeft voldaan.
Copie brief, + copie bijlage ( bankafschrift) bewaren in map, wat u b.v. dossier Ferratum zou kunnen noemen.
=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 11:09: @ tdehond
Daar ga ik ook vanuit, maar ik blijf sms ontvangen dat ik nog moet betalen. En de aanvraag is gedaan op mijn ouders adres.. Ik wil niet dat hier straks een of andere mafketel van het incassobureau zijn geld op komt halen aan de deur. Weet niet hoe dat in werking gaat verder.
Mocht dit zo zijn, iemand een idee hoe ik dit dan kan aanpakken?
Even een update, Nog steeds nr 1 in de wachtrij met een wachtijd van ongeveer 4 minuten. Na 42 minuten. Maar gelukkig doen ze hun uiterste best om me zo snel mogelijk te helpen! (maar niet heus.)
Ik raad u aan om de wachttijd te declareren bij dit bedrijf. :) Succes!
=joey0486 schreef op donderdag 3 mei 2012, 11:25: Dame en heer,
houden jullie het een beetje rustig?
Lol.
Even een update, Nog steeds nr 1 in de wachtrij met een wachtijd van ongeveer 4 minuten. Na 42 minuten. Maar gelukkig doen ze hun uiterste best om me zo snel mogelijk te helpen! (maar niet heus.)
Ferratum heeft problemen: klik hier Tip: Type even in het zoek scherm bovenaan de pagina Ferratum Dan krijgt u een lijst met problemen misschien dat er daar wat tussen staat wat u zou kunnen helpen. Veel succes
Ik denk eerder niet dat het nep is maar dat ze weer problemen hebben. heb ze namelijk weleens aan de telefoon gehad. Maar ik heb nu ook hetzelfde dat ik ze niet te pakken krijg. Maar de site is wel in de lucht en meestal is die er dan ook niet. Vind wel dat ze dit moeten aangeven dan weet je wat er aan de hand is en niet mensen aan de lijn houden. Aangetekend heeft geen succes. Heb ik geprobeerd. niks helpt alleen maar afwachten.
Wat je hier laat zien is geweest en zou verholpen zijn althans dat zeiden ze eind augustus tegen mij heb ik ze aan de tel gehad. Ga nu wel twijfelen natuurlijk.
Heeft iemand al wat meer informatie, Ik heb 10 september een minicrediet gekregen, alleen ik zit nog steeds te wachten op de factuur. Ik weet dus niet waar ik het geld naar moet over maken, en weet ook het precieze bedrag niet meer. Wat kan ik het beste doen
[quote=namanix schreef op dinsdag 2 okt 2012, 00:17]Heeft iemand al wat meer informatie, Ik heb 10 september een minicrediet gekregen, alleen ik zit nog steeds te wachten op de factuur. Ik weet dus niet waar ik het geld naar moet over maken, en weet ook het precieze bedrag niet meer. Wat kan ik het beste doen
Bij een normaal bedrijf geld lenen. Daarnaast weet je toch wel het bedrag wat je hebt geleend. Ik zou in ider geval maandelijks de rente en aflossing die je moet betalen opzij zetten.
ik heb zelf ook al een topic hierover geopend. vorige maand netjes mijn geld gekregen, en toen ik belde nam er iemand op en heb ik gevraagd naar het goede nummer voor de pincode te smsen. helaas daarna kreeg ik bij een nieuwe aanvraag steeds een sms dat het was afgewezen, terwijl het bedrag lager was dan de vorige keer en ik de vorige keer netjes had terugbetaald. nu krijg ik al meer als een week een melding op de site dat er een lopende lening/aanvraag is. dus ik voor de zekerheid maar het woord akkoord gestuurd naar het goede nummer. maar nee hoor geen geld. en nog steeds geen sms of mogelijkheden. ook al 5 x de klantenservice gebeld, vaak wel een uur eraan gehangen en nooit iemand aan de telefoon gehad helaas. gelukkig heb ik geen lening lopen, maar nu op het moment dat ik het nodig heb kom ik nergens tussen. want bij de anderen moet je 21 zijn en een loonstrookje sturen.
dus je hebt gelijk een hoop gedoe en waarschijnlijk neppe klantenservice
De moeilijkheden zijn legio als u geld proberen zij het u moeilijk te maken om het aftelossen, zodat zij de rente op kunnen schroefen als u niet op tijd betaalt.
[quote=valerius-2 schreef op zondag 28 okt 2012, 21:52]De moeilijkheden zijn legio als u geld proberen zij het u moeilijk te maken om het aftelossen, zodat zij de rente op kunnen schroefen als u niet op tijd betaalt.
ja maar ik vind het dom, er zijn genoeg mensen die netjes terugbetalen en gewoon soms wat extra´s nodig hebben omdat ze niet ergens anders van kunnen krijgen en die worden afgewezen. en met die klantenservice ja vind gewoon dat ze snel moetn opnemen en niet na een uur nog niemand aan de lijn krijgen
Heel raar, vorige week belde ik met de klantenservice en werd er na 3 seconden opgenomen. Ben vriendelijk en snel geholpen naar volledige tevredenheid. Snap er niets van dat soms niets werkt, maar nu juist weer wel.
ok dat is apart ja. belt u ook hetzelfde nummer toevallig? 0207163673? want dat heb ik dus ook 1 x gehad, maja als dat 1 op de 20 mensen zijn dan is de klantenservice alsnog niet als hoog aan te prijzen.
ik kan mij heel goed voorstellen dat de heer Joey 0486 zich ergert het is ook vervelend als je niet kunt communiceren met een bedrijf, wat betreft de heer t dehond' we zijn niet allemaal in de Nederlandse afkortingen thuis, u hoeft niet zo denigrerend te doen, en u weet vast wel wat dat betekend!en ja dat woord heb ik opgezocht voor de juiste spelling!!en Joey volhouden jongen en als lenen niet nodig is gewoon niet doen want deze bedrijven is soms moeilijk mee te onderhandelen en communiceren.Succes allemaal!
[quote=mahadma schreef op zondag 26 jan 2014, 22:06]@Barbara62,
je reageert op een item van donderdag 3 mei 2012, 09:49, dus 1 1/2 jaar na dato...........
Mahadma maakt niet uit het is toch geen 100 jaar geleden , dit onderwerp is nog steeds iets wat speelt bij klanten van Ferratum.ik geef gewoon mijn mening ok? Fijne avond.
[quote=mahadma schreef op zondag 26 jan 2014, 22:35]@Barbara, "ik geef gewoon mijn mening ok", je zit hier bij Vraag en Beantwoord en niet bij "Ik geef mijn mening".
Verder ben ik het met Tijger eens dat oude topics gesloten zouden moeten kunnen worden. !ik geef ook mijn menig ja??of je het nu wel of niet leuk vind bemoei je met jezelf en reageer niet op mij je stoort me!
sommige mensen kunnen echt zeuren, en bemoeien zich uit verveling met dingen waarover ze beter hun mond kunnen houden!!als ik wil reageren doe ik dat ook al is het item uit 1904!!Pfff.....
[quote=digioma schreef op maandag 27 jan 2014, 09:49]Denk dat Barbara het alter ego van Marijke is... naar wanneer je je dusdanig verveelt dat je naar oeroude topics gaat vissen.
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer