mp
door mplegt May 27, 2015 om 17:36
Computers & telefonie

Fiber

Betreft: Inhoud installatiepakket Fiber niet als verwacht, TV aansluiting niet mogelijk en verzoek tot ongedaan maken contract.
Op 9 maart 2015 verstuurd naar Fiber:
Geachte hr, mw,
wij waren in de veronderstelling dat in het installatiepakket alles zat voor draadloze aansluiting, te meer wij dit ook hadden. Dit blijkt helaas niet het geval, aangezien het pakket vele kabels bevat die door het huis gelegd moeten worden om TV's aangesloten te krijgen. Wij hebben vandaag onze installateur erbij gehad en het is niet mogelijk op een andere manier.

Het lukt niet omdat wij niet onder de vloer/ kruipruimte kunnen komen i.v.m. vastliggende houten vloer door het gehele huis en aangezien net onze gehele woning opnieuw is behangen en geverfd wensen wij geen bedrading langs de muren,zolder of over de vloer.

Wij hebben dan ook niets aan het installatiepakket en contract. Terwijl we hier graag gebruik van hadden willen maken.

Zelf zijn wij absoluut niet technisch en konden dit vooraf niet opmaken aan beschrijving van contract/ inhoud. Dit betreuren wij zeer.

Na overleg met u klantenservice stuur ik u hierbij het gehele pakket retour en verzoek u vriendelijk om het contract ongedaan te maken.
ik reken op uw begrip en coulance hiervoor.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet, etc.

Pas 8 mei 2015 krijg ik hier antwoord van Fiber op:
Beste klant,
Omdat wij de diensten inkopen/reserveren is het voor ons niet meer mogelijk om het contract kosteloos te annuleren. Uiteraard hebben wij wel begrip voor uw situatie. Wat wij u wel kunnen bieden is om het pakket terug te schroeven naar een Internet+Bellen abonnement, zodoende kunt u gebruik maken van de TV diensten die u nu gewend bent.
Graag verneem ik van u of dit u schikt.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Fiber Nederland.

Vandaag 27 mei 2015 verstuurd:
Op geen enkele wijze kunnen wij op dit moment gebruik maken van uw diensten omdat na telefonisch overleg, alles reeds op 9 maart 2015 aangetekend naar u retour is gezonden, inclusief de brief met motivatie.
Wij wensen dus ook niet voor internet en bellen te betalen.

Wij verzoeken u nogmaals dringend het contract kosteloos te annuleren en het teveel geïncasseerde geld per direct terug te storten.

Ik beroep mij tevens aan het consumentenrecht:
indien een dienst èn product gekocht wordt, zoals in ons geval, begint de bedenktijd zodra men het product ontvangt.
Aangegeven in de brief dat inmiddels informatie is ingewonnen inzake deze kwestie bij derden en is dit geschil/ klacht ondermeer voorgelegd bij de consumentenbond en KASSA.

Aangegeven dat ik binnen 1 week uw antwoord verwacht en zo niet helaas genoodzaakt ben de klacht door te zetten.

Hopend op een vredige oplossing, hoop ik u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht.
Met vriendelijke groet, etc.
(Deze brief is tevens aangetekend verstuurd)

Hopelijk is het probleem voor lezers duidelijk.
Wie heeft goede adviezen voor mij? Wat moeten we doen?Het kan toch niet waar zijn dat ik gedurende 24 maand ca. € 54,- moet betalen voor iets wat ik niet heb/ gebruik?
Tevens maken wij inmiddels gebruik van een andere (wel draadloze) provider, dus dan moet nu dubbel betalen....
BVD Marga




503 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 19:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt gewoon 100% recht op je 14 dagen bedenktijd.

Zie ook hier:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/kan-ik-nog-af-van-abonnement-afgesloten-bij-straatverkoper

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

Mag ik wel vragen waarom je in hemelsnaam dacht dat er draadloze tv/internet ontvangers bij zouden zitten?

mp
door mplegt - May 27, 2015 om 22:04
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Allereerst moesten we gedwongen overstappen omdat Ziggo stopte in Twente.
Van Ziggo is alles draadloos.
Was in de veronderstelling dat het installatiepakket van Fiber alleen een kwestie was van 'kastje' wisselen en ging er niet vanuit dat we met Fiber weer terug naar af moesten door allerlei bedrading onder de vloer en door het hele huis te moeten leggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer