ja
door janneke_4 Apr 17, 2014 om 20:27
Computers & telefonie

Fiber komt beloftes niet na

Er is op 26-3-2014 iemand aan de deur geweest voor glasvezel bij internet.
Wij zaten bij ziggo en hij beweerde dat hun bij fiber goedkoper waren dan ziggo.
Ik liet deze meneer binnen en heb hem alles laten uitrekenen en zijn verhaal laten doen.
hij vertelde mij dat we alle zenders zouden houden die we nu ook bij ziggo hebben waarvan baby t.v. mijn zoontje kijkt daar heel graag naar.
Nou hebben wij een contract van 2 jaar en geen baby t.v.
Ik ben zwaar teleurgesteld dat hij wij dit contract heeft laten tekenen met de woorden u behoudt alle zenders wat u nu ook heeft.
Wij hebben vandaag de apparatuur gehad van fiber en gister hebben ze de glasvezel modem geplaatst.
Nou was er ook al geen monteur bij wat hij ook had beloofd.
Mijn broertje heeft alles aangesloten en ik kwam erachter dat ik geen baby t.v. heb.
ik heb hun opgebeld waarom ik die zender niet heb.
Die blijkt weer in een duurder pakket te zitten van 10 euro duurder.
Als ik dat doe ben ik dus niet goedkoper bij hun als bij ziggo wat hun mij beloofd hebben.

Kan ik nog van dit contract afkomen ?
Hun zeggen dat ze er niks aan kunnen doen wat die man mij heeft beloofd maar ik zit nu thuis met maar 37 zenders terwijl we bij ziggo veel meer hebben.
Kunnen jullie mij tips geven ?

3541 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar 37 zenders? Ja dat is behelpen natuurlijk. Maar u hebt een contract getekend blijkbaar zonder te lezen wat er in stond. Jammer, want dan had u geweten dat die ene zender er niet bij zat en ook dat er geen monteur zou komen.

Maar als uw contract gisteren pas ingegaan is, zit u wellicht nog in de periode van 8 dagen dat u kunt opzeggen. Ook moet het contract aan allerlei voorwaarden voldoen om rechtsgeldig te zijn.

Klik hier

sw
door swat1500 - Apr 18, 2014 om 10:04
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt er alleen wat mee als in het door u getekende contract deze toezeggingen inderdaad staan vermeld.

pk49
door pk49 - Apr 21, 2014 om 11:48
243 Antwoorden / 2 Vragen

het is inderdaad erg goed opletten bij het aangaan van een kontrakt,vooral nu overal glasvezel wordt aangelegd.In onze buurt wordt glasvezel nu aangelegd en er zijn 15 providers om uit te kiezen.Providers met minimale verschillen dat deze nauwelijks opvallen.Als technicus zijnde geef ik vaak advies aan onwetende buren en vrienden die door het bos de bomen niet meer zien.Heb je echt die telefoonaansluiitng nodig als het hele gezin met een eigen GSM rondloopt? Scheelt een hoop geld.En wil je naast digitaal ook analoog om die oude tv(s) op de slaapkamer(s) ook te laten werken? Vaak wordt dat vergeten.Digitaal kijken lukt alleen met de nieuwe TV's eventueel met een extra dure CI+ module.Of een decoder per toestel.Ook niet echt goedkoop.

pc
door pchelper - Apr 21, 2014 om 11:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Janneke,
Jouw probleem lijkt verdacht veel op de problemen die ik ook had bij UPC.
Ze bieden je iets aan en vervolgens ben je ineens een partij zenders kwijt!
Na heel veel moeite heb ik na bijna 3 weken eindelijk de zenders terug en moet ik nog maar afwachten of mijn telefoon weer gaat werken met mijn eigen nummer!
Meestal komen ze pas in actie als je al je belevenissen op internet plaatst zoals ik heb gedaan bij de UPC-community. Dus heel veel sterkte!

audb
door audb - Apr 21, 2014 om 12:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U is belooft dat er een zender in zou zitten en dat wordt niet geleverd?
Mits u daar een getuige van heeft kan u het contract laten ontbinden wegens wan prestatie.
U heeft immers niet gekregen wat er u belooft is.
Stuur een aangetekende brief met de verklaring van de getuigen er bij en vermeld daar in dat u evt naar de kanton rechter gaat stappen.
Overigens is Fiber niet de goedkoopste glasvezel aanbieder er zijn betere en goedkopere te vinden.

h19l49
door h19l49 - Apr 21, 2014 om 13:02
121 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn buren hebben glasvezel van KPN, 30 Mb, met draadloos modem.
Die snelheid van 30 Mb wordt nooit gehaald, het hoogste is 14 Mb terwijl de pc op nog geen 6 meter van het modem staat.
Op mijn vraag destijds van de installatie bij hun of het niet gewoon bedraad kan zei de monteur dat dit niet mogelijk was, waarom is mij een raadsel aangezien het altijd mogelijk is om het signaal bedraad door te sturen.
Zelf heb ik nog alles van UPC waar de beloofde snelheid van 50 Mb voor tenminste 90 procent hard gemaakt wordt en ook nog stukken goedkoper is.

door 1953 - Apr 21, 2014 om 14:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dwaling!

Koop op afstand zou van toepassing c.q. colportage van toepassing zijn geweest. Annuleren binnen de zeven werkdagen zou mogelijk kunnen zijn geweest.

Ondertussen had u al op internet verder kunnen rechercheren naar het aanbod, vertelde die vertegenwoordiger (student Lodewijken) het juiste aan u, en had u kunnen bemerken dat Baby TV in een ander pakket bevond dan dat het u was verteld.

Als de 2 jarige overeenkomst/contract nog niet is geregistreerd bij de KvK, binnen de 3 maanden kunt u de overeenkomst/contract alsnog ontbinden c.q. annuleren.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Colportage overeenkomsten worden niet meer bij de KvK geregistreerd.