Fiets
Ik heb 2 jaar geleden 2 giant twist Electr fietsen gekocht,maar tot nu toe alleen ellende.de fietsenmaker doet geweldig werk maar het lukt niet,zijn al terug geweest naar de giant,maar het blijft waardeloos.met 2 batterijen kan ik niet naar leiden vv.dan moet ik het laatste stuk heel zwaar trappen of mijn fiets laten staan. 75 tot 80 km is toch niet goed.ik wil mijn geld terug of goede fietsen want ik heb nu maar een paar maal lekker kunnen fietsen.er mankeert nog veel meer aan die rot fietsen hoor.
klik eens HIER
Over electrische fietsen en accu's is deze site zowat volgeschreven, wellicht staat er iets bruikbaars voor u bij.
Hallo meij4169,
......de fietsenmaker doet geweldig werk maar het lukt niet.....
Als dat de fietsenmaker is waar de fietsen gekocht zijn (naar ik aanneem) is dat toch de aangewezen persoon om een beroep op garantie te doen.
Die moet het dan maar verder regelen met zijn leverancier Giant.
Zijn er al nieuwe accu's geplaatst?
Om welk type fiets gaat het; er zijn zoveel modellen.
Je zou met het model 2012 tot zo'n 140 km moeten kunnen rijden.
Klik hier.
Met vr.gr.
Ja, dat is ook mijn punt.
Als de leverancier zulk goed werk levert, waarom bent u dan zo ontevreden en mankeert er van alles aan de fiets? Het is de plicht van de leverancier dat op te lossen en als hij dat niet doet, dan is het dus een leverancier die slecht werk levert.
De leverancier mag het probleem niet bij de fabrikant neerleggen, hij heeft er immers voor gekozen om die fietsen te leveren.
Kortom, u laat zich met een kluitje in het riet sturen door de leverancier.
Even kanttekening een elektrische fiets is geen elektrische snorfiets. Opstappen, motor op stand drie en gaan. Gaat wel lekker want je gaat iedereen voorbij maar daar is die fiets helemaal niet voor bedoeld!, het is een fiets met trapondersteuning als je heuvel opgaat dan zet je de motor even bij en heuvel af weer uit. Bij wind tegen motor weer bijzetten en bij wind mee motor weer uit.
Ik persoonlijk ben van mening dat vraagsteller de fiets op een manier gebruikt waar die niet voor bedoeld is.
Ben het volledig met ron530 eens. Trapondersteuning betekend dat de motor ondersteund tijdens het fietsen. Als de motor moet "trekken" verbruikt deze veel energie. Bepalend is de stand van de electrische schakeling, in combinatie met de stand van de versnelling, voor de af te leggen afstand voor wat de accu betreft. Hoe hoger de stand des te minder km met een (volle) accu gereden kan worden. 70 tot 80 km moet u makkelijk halen maar niet in de hoogste stand. Raadpleeg daarvoor de documentatie die bij de fiets is geleverd.
[quote=gerbera schreef op vrijdag 5 sep 2014, 22:39]Bepalend is de stand van de electrische schakeling, in combinatie met de stand van de versnelling, voor de af te leggen afstand voor wat de accu betreft.
De stand van de versnelling heeft er, zeker bij een motor in het voorwiel, helemaal niets mee te maken.
Zover ik weet heeft de Giant Twist model 2012 een voorwielmotor. Wat er alles mee te maken heeft is hoeveel energie je zelf toevoegt door te trappen.
@czar
In het handboek van mijn Giant Twist (voorwielmotor) staat bij
Factoren die het bereik beïnvloeden:
Buitentemperatuur
Tegenwind
Heuvelachtig of ruw oppervlak
Gewicht van fietser en de bagage
Versnelling
Onvoldoende onderhoud
Het aantal op- en ontladingen van de accu
@meij4169
Volgens het handboek is bij een vlak wegdek in de stand SPORT het bereik 70-85 km.
Kan het zijn dat u de ondersteuning constant op SPORT heeft staan?
Bij een rood stoplicht kunt u beter afstappen en niet de voet op de pedaal laten om snel te kunnen wegrijden.
Als u dan een beetje kracht zet voelt u de motor trekken.
Dat kost stroom en gaat ten koste van het bereik en bij aanhoudende kracht bij stilstand kan de motor doorbranden.
De door de fabrikant opgegeven te behalen afstand is, net als bij het opgegeven brandstofverbruik van auto's, een wassen neus.
De te behalen afstand is van veel gebruiksomstandigheden afhankelijk, deze zijn in eerdere topics al breeduit omschreven, @edrick3 verwijst hier naar.
Als de fiets met een geladen accu normaal functioneert, is er met de fiets blijkbaar niets aan de hand en ligt het probleem van Ts in de capaciteit van de accu's.
De accu moet altijd, als deze niet wordt gebruikt, aan de lader zijn aangesloten, alleen zo zal de accu bij aanvang van het gebruik de volle capaciteit leveren.
Zuinig rijden, dus de stand kiezen die bij de (weg)omstandigheden past, zal de actieradius vergroten, hoe hoger de stand hoe korter de afstand.
Maar een afstand van 140 km halen is en blijft een utopie.
[quote=philip36 schreef op zaterdag 6 sep 2014, 09:36]In het handboek van mijn Giant Twist (voorwielmotor) staat bij
Versnelling
De versnelling zit op je achterwiel, niet op je voorwiel. Hoe kan de versnelling dan invloed hebben op het voorwiel? Ik begrijp wel wat ze bedoelen.
Je hebt een bepaalde hoeveelheid energie nodig om een bepaalde snelheid te rijden. Hoe meer van die energie je zelf levert, des te minder de motor hoeft te leveren en des te minder energie de motor vanuit de accu zal opnemen. Heb je je versnelling niet optimaal afgesteld, dan is de kans groot dat je zelf minder energie toevoegt en daarom zal de motor het moeten leveren.
Dit is nu typisch een consumenten-uitleg die technisch feitelijk niet klopt, maar in de dagelijkse ervaring van een consument vaak wel een goede leidraad vormt.
Ik wil nog wel even toevoegen dat een accu beter is in gelijkmatig een gemiddelde hoeveelheid energie leveren, dan steeds (korte tijden) piekvermogen leveren. Misschien merkt u het ook wel eens dat als u de accu een tijdje rust gunt, deze op de e-bike opeens weer een streepje meer energie aangeeft. Dat heeft te maken met de chemische processen die in een accu plaatsvinden. Simpel gezegd: de tussen-stadia daarin reageren bij rust deels de andere kant weer op, dus laadt de accu weer een beetje op.
Een e-bike komt bij 50% ondersteuning meer dan 2 keer zo ver als bij 100% ondersteuning.
Een e-bike komt bij 25% ondersteuning meer dan 2 keer zo ver als bij 50% ondersteuning.
Daarom ervaart iedereen dat anders. Is de accu na korte afstand leeg, dan laat je vooral de motor het werk doen (aangenomen dat de accu goed is), dan lever je zelf te weinig energie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer