je
door jeffryb Mar 25, 2014 om 20:52
Auto & vervoer

Fiets meenemen in de trein voor een kort stukje

Ik wou van Enkhuizen naar Bovenkarspel-Grootebroek en ik moest een dagkaartje kopen van 6 euro.
Waarom moet ik dan een dagkaart kopen als ik maar een klein stukje hoef en dan moet ik ook zo veel betalen?

3159 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2014 om 20:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat zei de NS daarover toen je het ze vroeg?

je
door jeffryb - Mar 25, 2014 om 20:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi diumenge

Ik had vanmiddag ns een mail geschreven en dit is wat er in de mail stond:

Voor elke fiets die niet opgevouwen kan worden, is een Dagkaart Fiets vereist. Het betreft hier een gewone fiets, tandem, ligfiets, (gedemonteerde) racefiets of een mountainbike. Een kinderfiets valt onder de categorie 'gewone fiets'. Evenals een grote, niet opvouwbare step.

Voor deze fietsen koopt de reiziger een Dagkaart fiets en er mag maximaal één fiets per persoon mee. Reizen in de spits mag niet met een fiets, behalve als men een aansluiting heeft met een internationale trein of in het bezit is van een internationaal vervoerbewijs.

De vaste prijs voor een Dagkaart Fiets is € 6,00. Het maakt daarbij niet uit of u een lang of een kort traject aflegt.

Het spijt mij te vernemen dat u het niet eens bent met deze procedure, maar dit zijn de voorwaarden voor het vervoeren van een fiets. Mijn excuses voor het ongemak.

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2014 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan is het toch duidelijk? Of mis ik iets?

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2014 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, dan lijkt het mij een duidelijk verhaal. Ik kan begrijpen dat je er niet blij mee bent, maar als dat de regels van de NS zijn dan kan je daar niets aan veranderen.

je
door jeffryb - Mar 25, 2014 om 21:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi aurora1

Het gaat erom dat het een klein stukje is en dan moet je een dagkaart kopen van 6 euro.
Ik wou helemaal geen dagkaart kopen.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2014 om 21:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, dan moet je je fiets niet meenemen.

je
door jeffryb - Mar 25, 2014 om 21:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 21:15]Tja, dan moet je je fiets niet meenemen.

Ik had een lekke band en ik moest hem wel meenemen

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2014 om 21:56
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Had je dan de fiets niet kunnen parkeren in Enkhuizen, trein nemen en bij terugkomst fiets ophalen en dan thuis plakken, of fietsenmaker of wat dan ook? Of vice versa.

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2014 om 00:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het is in ieder geval een optie geweest om je fiets mee te nemen. Maar als iedereen zijn/haar fiets gaat meenemen in de trein in de toegestane uren, dan wordt treinreizen nog onprettiger als het al is. Nu was je voor € 6 klaar.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2014 om 00:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de fiets met een busje of zo op had moeten halen, had het u meer gekost. De regels zijn toch duidelijk?

costnix
door costnix - Mar 26, 2014 om 11:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat wel een fout op zo'n dagkaartje Fiets. Het is in feite een dalkaartje Fiets. u mag die fiets niet in de spits vervoeren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2014 om 12:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit omdat de NS een klantonvriendelijk bedrijf is met tarieven die buitenproportioneel zijn. Dit komt weer doordat de overheid enige aandeelhouder is en de huidige regeringspartijen (VVD en PvdA) houden nogal van het kaalplukken van mensen. In plaats van dat ze gaan bezuinigen, verzwaren ze enkel de lasten.

Mogelijkerwijs zijn ook jouw ouders medeverantwoordelijk hiervoor.

costnix
door costnix - Mar 26, 2014 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat

Ik reis voor 29 Euro per maand in het weekend HEEL Nederland door. Een heel sympathieke prijs.