Hallo, Ik heb een aankoop gedaan bij Stella fietsen. Nu blijkt dat deze niet te leveren is en ook niet meer in de voorraad komt,. zij stellen voor een andere uit te zoeken of een andere kleur. Dat wil ik niet en wel om het volgende feit. Ik belde om te weten te komen, wanneer mijn fiets zou worden geleverd. De afspraak was ( gerekend vanaf 17 juli 2015) dezelfde week of de week daarop. Toen ik belde werd ik in de wacht gezet, dit tot 3 keer toe en 3 keer werd ook de verbinding verbroken, zonder dat ik iemand had gesproken. De vierde keer kreeg ik dan eindelijk te horen dat de fiets die ik had besteld en waarvoor ik een aanbetaling van € 100,- heb gedaan niet meer voorradig was en uit de collectie was genomen, dus ook niet meer te leveren. Ik kon een andere kleur , wit, of een andere fiets uitzoeken. Ik heb te kennen gegeven dat ik dit niet wil. Ik ben 63 en wil niet op een witte fiets fietsen en ik was ook het vertrouwen in Stella kwijt, na 3 keer te zijn verbroken wat betreft telefonie. Nu moest ik het canselen schriftelijk doen, via mail of brief. Ik heb nu 2 keer een mail gestuurd waarop ik geen antwoord krijg. Vorige week woensdag en gisteren opnieuw, waarin ik vraag of ze mij een antwoord willen sturen op mijn mail. Kan ik toch maar beter een aangetekende brief sturen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik heb overigens de redactie gevraagd uw naam en plaatsnaam te verwijderen van dit openbare forum. U kunt zo iets beter niet meer vermelden. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:55] Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop. Volgens mij is sprake van alleen directe verkoop vanuit de fabrikant. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58][quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:55] Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop. Volgens mij is sprake van alleen directe verkoop vanuit de fabrikant. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Je hebt gelijk. Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:20][quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58] Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.
Valt wel mee hoor: Een onderhoudsbeurt aan uw Stella fiets, of onverhoopt een mankement? Ons team van vakkundige monteurs komt met spoed naar u toe bij u thuis, op het werk of op uw vakantieadres in Nederland. En de voorrijkosten? Die nemen wij voor onze eigen rekening. (Bron)
Overleg of u niet het voorstel zou doen "ik neem die witte fiets wanneer ik 25% korting krijg of ik storneer en wil mijn geld binnen 10 dagen terug"? U wilde een Stella-fiets, maar Nunspeet kan niet leveren.......maak er iets moois van!
[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:24][quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:20][quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58] Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.
Valt wel mee hoor: Een onderhoudsbeurt aan uw Stella fiets, of onverhoopt een mankement? Ons team van vakkundige monteurs komt met spoed naar u toe bij u thuis, op het werk of op uw vakantieadres in Nederland. En de voorrijkosten? Die nemen wij voor onze eigen rekening. (Bron)
Ja, staat leuk op de site. Vandaar over dat punt de vele klachten;-)
U suggereert in de titel van uw vraag, dat de Stellafiets NIET is geleverd. Ze konden de fiets niet in de gewenste kleur keveren en dat is heel iets anders. Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van een Stella fiets en de service is prima!
[quote=costnix schreef op donderdag 9 jul 2015, 18:53]U suggereert in de titel van uw vraag, dat de Stellafiets NIET is geleverd. Ze konden de fiets niet in de gewenste kleur keveren en dat is heel iets anders. Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van een Stella fiets en de service is prima! Dus is die bestelde fiets niet geleverd. Niets suggestiefs aan.
als men de fiets die u wilde niet meer kan leveren en u ook geen andere fiets van ze wil dan kunt u de koop ontbinden. Omdat u geen reactie op uw mail krijgt kunt u (ook geen reactie van de ontvangst van uw mail neem ik aan), zoals ook al door anderen aangegeven, het beste een aangetekende brief versturen waarin u aangeeft dat u de koop ontbind omdat Stella uw fiets niet kan leveren. Geef daarbij aan dat u binnen 14 uw aanbetaling terug verwacht van ze.
Intussen heb ik vele reacties van veel personen, zie ik. Costnix, jij hebt geluk gehad vermoed ik. Want heus, na weer privé en ook een bericht op hun Facebook, waarop wél werd gereageerd! nog steeds geen verdere reactie op mails. Ik ga de raad van uwjurist maar opvolgen en een aangetekende brief sturen met de eis dat ze binnen 7 dagen na dagtekening het bedrag terug moeten storten op mijn rekening. uwjurist, bedankt dat u de persoonsgegevens heeft verwijderd, niet aan gedacht. Wordt dus vervolgt.
Weer een bedrijf dat iets aan bied niet kan leveren, en daar door andere zaken wil verkopen omdat ze nu weten dat u interesse heeft. En u willen verplichten om hun keuze te kopen.
U kunt inderdaad het beste een aangetekende brief sturen naar Stella met uitleg, annulering en eis tot onmiddellijke teruggave van uw aanbetaling. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
[quote=costnix schreef op vrijdag 10 jul 2015, 19:33]Nee hoor! Een tiental mensen in mijn omgeving hebben een Stella fiets en die hebben geen problemen met de fiets, de aflevering en de service. Laat Stelle dat dan maar bewijzen en per omgaande dat geld terugstorten. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
[quote=costnix schreef op vrijdag 10 jul 2015, 19:33]Nee hoor! Een tiental mensen in mijn omgeving hebben een Stella fiets en die hebben geen problemen met de fiets, de aflevering en de service. Het gaat niet om de fiets en de kwaliteit e.d. daarvan. De fiets kan immers niet geleverd worden.
[quote=gerkje schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:07]Hallo allemaal,
Intussen heb ik vele reacties van veel personen, zie ik. Costnix, jij hebt geluk gehad vermoed ik. Want heus, na weer privé en ook een bericht op hun Facebook, waarop wél werd gereageerd! nog steeds geen verdere reactie op mails. Ik ga de raad van uwjurist maar opvolgen en een aangetekende brief sturen met de eis dat ze binnen 7 dagen na dagtekening het bedrag terug moeten storten op mijn rekening. uwjurist, bedankt dat u de persoonsgegevens heeft verwijderd, niet aan gedacht. Wordt dus vervolgt.
gerkje U kunt het ook met een mail proberen waarin u vermeldt dat u op het forum van Kassa staat met uw klacht, desnoods met een link. Misschien schudt dat Stella wakker.
Hallo allen die reageerden op mijn klacht van Stella fietsen. Ja zoekster, ik kan een mail sturen dat ik mijn probleem bij kassa heb aangekaart, maar ze reageren niet op mails, nog op telefoon. Het is onderhand echt heel vervelend aan het worden. De aangetekende brief is de deur uit, nu maar afwachten of Stella daar wél op reageert.
Intussen nog niets gehoord van Stella! De aangetekende brief die ik verstuurde is totaal niet op gereageerd. Iemand een idee hoe ik nu verder moet handelen om de € 100, - terug te krijgen? gerkje
In een geval als dit van Stella Fietsen is een procedure niet de moeite waard gezien de verhouding tussen kosten en baten. Maar dit nalaten van Stella kan natuurlijk niet door de beugel! Meld uw klacht met de naam en website van het bedrijf (http://www.stellafietsen.nl) op klachtenkompas.nl en/of klacht.nl. En bel de krant, plaats het bericht over Stella Fietsen ook op andere fora zoals die van Radar. Vaak komt men dan wel in beweging. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Bij Stella in Nunspeet werken klaarblijkelijk de webcare, de klantenservice en de verkoopafdeling die de tv-reclamespotjes organiseert niet in hetzelfde dorp, tenminste weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn.
Marketingregels zeggen bij alle meningsverschillen, 'dat de klanten uiteindelijk altijd gelijk hebben'. Alleen zij kunnen in grote getalen met de voeten gaan kiezen.
In dit geval beginnen zelfs vaste klanten aan hùn eigen leverancier te twijfelen!!
Maakt hier onmiddelijk een voor deze niet-meer-klant, een positief einde aan, want dit gaat voor het volgende seizoen nu al nieuwe klanten kosten....... en ikzelf wilde eigenlijk een op de lange termijn tevreden vaste Stella-klant blijven!!
Inmiddels, nadat ik de klacht bij klachtenkompas had neergelegd, ben ik vanmorgen gebeld door Stella fietsen. Het geld word teruggestort, wanneer ik de klacht verwijder bij Klachtekompas. Dat heb ik beloofd met de woorden, "Is het vandaag niet op mijn rekening gestort, dan staat de klacht er morgen weer op."
Dank jullie allen voor de goede ideeën en de oplossing.
.....Het geld word teruggestort, wanneer ik de klacht verwijder bij Klachtekompas..... Wat een raar gedoe. Ze kunnen toch ook de klacht als 'opgelost' laten staan. Dat werkt toch ook positief zou ik zeggen. Maar goed, je probleem is daarmee opgelost en daar ging het om.
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas
...
Lees meer
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie)
Lees meer
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden. Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin. Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet! Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer