ge
door gerkje Jul 9, 2015 om 11:18
Vrije tijd & tuin

Fiets Stella niet geleverd

Hallo,
Ik heb een aankoop gedaan bij Stella fietsen. Nu blijkt dat deze niet te leveren is en ook niet meer in de voorraad komt,. zij stellen voor een andere uit te zoeken of een andere kleur. Dat wil ik niet en wel om het volgende feit.
Ik belde om te weten te komen, wanneer mijn fiets zou worden geleverd. De afspraak was ( gerekend vanaf 17 juli 2015) dezelfde week of de week daarop.
Toen ik belde werd ik in de wacht gezet, dit tot 3 keer toe en 3 keer werd ook de verbinding verbroken, zonder dat ik iemand had gesproken.
De vierde keer kreeg ik dan eindelijk te horen dat de fiets die ik had besteld en waarvoor ik een aanbetaling van € 100,- heb gedaan niet meer voorradig was en uit de collectie was genomen, dus ook niet meer te leveren. Ik kon een andere kleur , wit, of een andere fiets uitzoeken.
Ik heb te kennen gegeven dat ik dit niet wil. Ik ben 63 en wil niet op een witte fiets fietsen en ik was ook het vertrouwen in Stella kwijt, na 3 keer te zijn verbroken wat betreft telefonie.
Nu moest ik het canselen schriftelijk doen, via mail of brief.
Ik heb nu 2 keer een mail gestuurd waarop ik geen antwoord krijg. Vorige week woensdag en gisteren opnieuw, waarin ik vraag of ze mij een antwoord willen sturen op mijn mail.
Kan ik toch maar beter een aangetekende brief sturen?

Graag zie ik uw antwoord tegemoet.

Vriendelijke groet,

Gerkje [edit redactie: persoonsgegevens]

2911 34 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2015 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij moeten uw aanbetaling per omgaande teruggeven. Bij welk bedrijf was dat?

uwjurist
door uwjurist - Jul 9, 2015 om 11:48
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb overigens de redactie gevraagd uw naam en plaatsnaam te verwijderen van dit openbare forum. U kunt zo iets beter niet meer vermelden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2015 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik ben 63 en wil niet op een witte fiets.......

De samenhang tussen leeftijd en kleur fiets, ontgaat mij.

Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop.

uwjurist
door uwjurist - Jul 9, 2015 om 11:58
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:55]
Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop.
Volgens mij is sprake van alleen directe verkoop vanuit de fabrikant. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2015 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58][quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:55]
Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop.
Volgens mij is sprake van alleen directe verkoop vanuit de fabrikant. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Je hebt gelijk. Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:27Bij welk bedrijf was dat?

Bij Stella fietsen. Klik hier.
(zoals TS al schrijft).

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:20][quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58] Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.

Valt wel mee hoor:
Een onderhoudsbeurt aan uw Stella fiets, of onverhoopt een mankement? Ons team van vakkundige monteurs komt met spoed naar u toe bij u thuis, op het werk of op uw vakantieadres in Nederland. En de voorrijkosten? Die nemen wij voor onze eigen rekening.
(Bron)

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerkje,

Stuur ze een brief waarin je aangeeft dat je je geld binnen 7 dagen teruggestort wilt zien.
Klik hier.

Met vr.gr.

hansje klein
door hansje klein - Jul 9, 2015 om 12:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overleg of u niet het voorstel zou doen "ik neem die witte fiets wanneer ik 25% korting krijg of ik storneer en wil mijn geld binnen 10 dagen terug"? U wilde een Stella-fiets, maar Nunspeet kan niet leveren.......maak er iets moois van!

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2015 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:24][quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 12:20][quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:58] Wel, vreemd en ook niet echt handig i.v.m. reparatie/garantie.

Valt wel mee hoor:
Een onderhoudsbeurt aan uw Stella fiets, of onverhoopt een mankement? Ons team van vakkundige monteurs komt met spoed naar u toe bij u thuis, op het werk of op uw vakantieadres in Nederland. En de voorrijkosten? Die nemen wij voor onze eigen rekening.
(Bron)

Ja, staat leuk op de site. Vandaar over dat punt de vele klachten;-)

costnix
door costnix - Jul 9, 2015 om 18:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U suggereert in de titel van uw vraag, dat de Stellafiets NIET is geleverd. Ze konden de fiets niet in de gewenste kleur keveren en dat is heel iets anders.
Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van een Stella fiets en de service is prima!

uwjurist
door uwjurist - Jul 9, 2015 om 19:03
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 9 jul 2015, 18:53]U suggereert in de titel van uw vraag, dat de Stellafiets NIET is geleverd. Ze konden de fiets niet in de gewenste kleur keveren en dat is heel iets anders.
Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van een Stella fiets en de service is prima!
Dus is die bestelde fiets niet geleverd. Niets suggestiefs aan.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 9, 2015 om 19:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 jul 2015, 11:55]......Ik ben 63 en wil niet op een witte fiets.......

De samenhang tussen leeftijd en kleur fiets, ontgaat mij.

Bij Stella zijn ze uitverkocht, bij de fietsenwinkel waarschijnlijk nog wel te koop.

Ik wel iedereen mag zelf zijn keuze bepalen en zich niet laten verplichten omdat te veranderen. Niet iedereen is het zelfde, gelukkig niet/

ho
door hopetobehelping - Jul 9, 2015 om 19:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gerkje,

als men de fiets die u wilde niet meer kan leveren en u ook geen andere fiets van ze wil dan kunt u de koop ontbinden.
Omdat u geen reactie op uw mail krijgt kunt u (ook geen reactie van de ontvangst van uw mail neem ik aan), zoals ook al door anderen aangegeven, het beste een aangetekende brief versturen waarin u aangeeft dat u de koop ontbind omdat Stella uw fiets niet kan leveren.
Geef daarbij aan dat u binnen 14 uw aanbetaling terug verwacht van ze.

Meer informatie vind u hier en hier.

ge
door gerkje - Jul 10, 2015 om 14:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Intussen heb ik vele reacties van veel personen, zie ik.
Costnix, jij hebt geluk gehad vermoed ik.
Want heus, na weer privé en ook een bericht op hun Facebook, waarop wél werd gereageerd! nog steeds geen verdere reactie op mails.
Ik ga de raad van uwjurist maar opvolgen en een aangetekende brief sturen met de eis dat ze binnen 7 dagen na dagtekening het bedrag terug moeten storten op mijn rekening.
uwjurist, bedankt dat u de persoonsgegevens heeft verwijderd, niet aan gedacht.
Wordt dus vervolgt.

gerkje

valerius-2
door valerius-2 - Jul 10, 2015 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weer een bedrijf dat iets aan bied niet kan leveren, en daar door andere zaken wil verkopen omdat ze nu weten dat u interesse heeft. En u willen verplichten om hun keuze te kopen.

uwjurist
door uwjurist - Jul 10, 2015 om 14:16
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt inderdaad het beste een aangetekende brief sturen naar Stella met uitleg, annulering en eis tot onmiddellijke teruggave van uw aanbetaling.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

costnix
door costnix - Jul 10, 2015 om 19:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor! Een tiental mensen in mijn omgeving hebben een Stella fiets en die hebben geen problemen met de fiets, de aflevering en de service.

zoekster
door zoekster - Jul 10, 2015 om 20:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 10 jul 2015, 19:33]Nee hoor! Een tiental mensen in mijn omgeving hebben een Stella fiets en die hebben geen problemen met de fiets, de aflevering en de service.
Laat Stelle dat dan maar bewijzen en per omgaande dat geld terugstorten. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

uwjurist
door uwjurist - Jul 10, 2015 om 20:35
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 10 jul 2015, 19:33]Nee hoor! Een tiental mensen in mijn omgeving hebben een Stella fiets en die hebben geen problemen met de fiets, de aflevering en de service. Het gaat niet om de fiets en de kwaliteit e.d. daarvan. De fiets kan immers niet geleverd worden.

zoekster
door zoekster - Jul 10, 2015 om 21:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gerkje schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:07]Hallo allemaal,

Intussen heb ik vele reacties van veel personen, zie ik.
Costnix, jij hebt geluk gehad vermoed ik.
Want heus, na weer privé en ook een bericht op hun Facebook, waarop wél werd gereageerd! nog steeds geen verdere reactie op mails.
Ik ga de raad van uwjurist maar opvolgen en een aangetekende brief sturen met de eis dat ze binnen 7 dagen na dagtekening het bedrag terug moeten storten op mijn rekening.
uwjurist, bedankt dat u de persoonsgegevens heeft verwijderd, niet aan gedacht.
Wordt dus vervolgt.

gerkje
U kunt het ook met een mail proberen waarin u vermeldt dat u op het forum van Kassa staat met uw klacht, desnoods met een link. Misschien schudt dat Stella wakker.

ge
door gerkje - Jul 14, 2015 om 21:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen die reageerden op mijn klacht van Stella fietsen.
Ja zoekster, ik kan een mail sturen dat ik mijn probleem bij kassa heb aangekaart, maar ze reageren niet op mails, nog op telefoon. Het is onderhand echt heel vervelend aan het worden.
De aangetekende brief is de deur uit, nu maar afwachten of Stella daar wél op reageert.

ge
door gerkje - Jul 24, 2015 om 19:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen,

Intussen nog niets gehoord van Stella!
De aangetekende brief die ik verstuurde is totaal niet op gereageerd.
Iemand een idee hoe ik nu verder moet handelen om de € 100, - terug te krijgen?
gerkje

uwjurist
door uwjurist - Jul 24, 2015 om 19:29
1043 Antwoorden / 0 Vragen

In een geval als dit van Stella Fietsen is een procedure niet de moeite waard gezien de verhouding tussen kosten en baten. Maar dit nalaten van Stella kan natuurlijk niet door de beugel!
Meld uw klacht met de naam en website van het bedrijf (http://www.stellafietsen.nl) op klachtenkompas.nl en/of klacht.nl. En bel de krant, plaats het bericht over Stella Fietsen ook op andere fora zoals die van Radar. Vaak komt men dan wel in beweging.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2015 om 21:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb Stella een mail gestuurd met een link naar dit topic.

Verder raad ik u aan Stella op facebook te blijven bestoken. Iedere dag. 's Ochtends en 's avonds, net zolang totdat u uw geld terug heeft.

Ook kunt u contact opnemen met de redactie van Kassa (deze pagina linksonder) en vragen of u in aanmerking komt voor de belbus.

De aanhouder wint.

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2015 om 22:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij Stella in Nunspeet werken klaarblijkelijk de webcare, de klantenservice en de verkoopafdeling die de tv-reclamespotjes organiseert niet in hetzelfde dorp, tenminste weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn.

Marketingregels zeggen bij alle meningsverschillen, 'dat de klanten uiteindelijk altijd gelijk hebben'. Alleen zij kunnen in grote getalen met de voeten gaan kiezen.

In dit geval beginnen zelfs vaste klanten aan hùn eigen leverancier te twijfelen!!

Maakt hier onmiddelijk een voor deze niet-meer-klant, een positief einde aan, want dit gaat voor het volgende seizoen nu al nieuwe klanten kosten.......
en ikzelf wilde eigenlijk een op de lange termijn tevreden vaste Stella-klant blijven!!

ge
door gerkje - Jul 25, 2015 om 17:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 19:21]@gerkje,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl

Suc6

ge
door gerkje - Jul 25, 2015 om 17:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 19:21]@gerkje,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl

Suc6

Inmiddels heb ik de klacht op Klachtekompas geplaats.
Nu maar weer afwachten wat er gebeurd.

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerkje,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerkje,

Geduld is een schone zaak. ;-)
Moed houden.

Met vr.gr.

ge
door gerkje - Jul 29, 2015 om 13:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 19:21]@gerkje,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl

Suc6

Inmiddels, nadat ik de klacht bij klachtenkompas had neergelegd, ben ik vanmorgen gebeld door Stella fietsen.
Het geld word teruggestort, wanneer ik de klacht verwijder bij Klachtekompas.
Dat heb ik beloofd met de woorden, "Is het vandaag niet op mijn rekening gestort, dan staat de klacht er morgen weer op."

Dank jullie allen voor de goede ideeën en de oplossing.

Groet van Gerkje

hansje klein
door hansje klein - Jul 29, 2015 om 13:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Stella bedankt voor het (erg late) inzicht!

Dit fietst nu toch weer prettiger met de verder prima Stella-fiets.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2015 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus schandelijke voirwaarden van Stella fietsen om uw geld terug te krijgen.Diep treurig voor zo'n zaak.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 13:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerkje,

.....Het geld word teruggestort, wanneer ik de klacht verwijder bij Klachtekompas.....
Wat een raar gedoe.
Ze kunnen toch ook de klacht als 'opgelost' laten staan.
Dat werkt toch ook positief zou ik zeggen.
Maar goed, je probleem is daarmee opgelost en daar ging het om.

Met vr.gr.