kanty
door kanty Aug 22, 2014 om 18:18
Auto & vervoer

Fietsen v.d Aldi

De Aldi heeft fietsen te koop voor 399,00 euro. Zou graag willen weten of ze goed zijn en of ze bevallen.
Iemand ze al gekocht?

7335 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben toch garantie, hoelanmg is die?

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie geen fietsen in de folder van Aldi.

Eerst even nagaan hoe het met een probleem zit. Komen ze dan de fiets ophalen?

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de folder van 9 April 2014 stond er 1 voor die prijs.
3 Jaar garantie stond er bij.
Heb zelf geen ervaring met deze fiets, kan er dus niet over oordelen.
Klik-> Fiets Aldi

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kandy,

Bij een vorige aanbieding een fiets aangeschaft.
Geen problemen mee gehad.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 22 aug 2014, 20:00:
Bij een vorige aanbieding een fiets aangeschaft.
Geen problemen mee gehad.
Met vr.gr.

De Aldi biedt ook wel eens elektrische fietsen aan, óók met 3 jaar garantie.
Die adv heb ik wel vaker in folders langs zien komen.
Ik zou wel eens willen weten of er ervaringen zijn met deze e-fietsen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2

Daar zijn hier volgens mij topics over geweest.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede fiets is een stuk duurder dan dit. En dan is het nog maar de vraag of een fietsenmaker hier wat aan wil doen als er wat kapot is.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal eens rondneuzen tijger1.
Tnx

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op vrijdag 22 aug 2014, 21:06: Een goede fiets is een stuk duurder dan dit. En dan is het nog maar de vraag of een fietsenmaker hier wat aan wil doen als er wat kapot is.

Er zit drie jaar garantie op. En dan, waarom zou een fietsenmaker niets willen verdienen?

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel vrienden. Heb er veel aan.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem met garantie bij de Aldi is dat je er, bij een defect, steeds zelf achteraan moet. Je moet zelf zorgen dat de spullen bij een reparatiebedrijf komen terwijl zij dit, volgens de Nederlandse regels, horen te verzorgen. Maar hun houden zich aan Duitse regels. Nu is het niet zo dat Aldi "rommel" verkoopt, in tegendeel maar bij een defect aan iets geeft dat problemen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2014 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op vrijdag 22 aug 2014, 21:06: Een goede fiets is een stuk duurder dan dit. En dan is het nog maar de vraag of een fietsenmaker hier wat aan wil doen als er wat kapot is.

Betwijfel ik.
Heb een Batavus van 1400 euro met een waslijst aan reparaties. (gehad} Al voor honderden euro s aan verspijkerd.
Een kennis van mij heeft een fiets van de Hema, (200 euro) die heeft minder problemen dan ik.

Volgende fiets wordt de goedkoopste van de hema of gamma, want die doen aan garanties.
Die ik misschien niet eens nodig heb, als die kapot gaat gooi ik hem weg en koop weer een nieuwe, veel goedkoper als een Batavus met zijn reparaties.

De tijd dat een fiets een kwaliteitsprodukt was, dat je hele leven meeging als je er zuinig op was, ligt al ver achter ons.
Nieuwe fietsen worden zo gemaakt dat ze maar een beperkt aantal jaren meegaan.
Leve de weggooimaatschappij...

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Goedkoop is duurkoop'! Koop bij de Aldi geen dergelijke fiets, ga wel naar de vakspecialist voor o.a. de deskundigheid, after-sales services en de uitvoering van een garantieaanspraak. En dat verwacht ik niet bij een Aldi, vermoed dat ik daar dan van het kastje naar muur wordt verwezen v.v.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op vrijdag 22 aug 2014, 23:27:
pieterwolters schreef op vrijdag 22 aug 2014, 21:06: Een goede fiets is een stuk duurder dan dit. En dan is het nog maar de vraag of een fietsenmaker hier wat aan wil doen als er wat kapot is.

Betwijfel ik.
Heb een Batavus van 1400 euro met een waslijst aan reparaties. (gehad} Al voor honderden euro s aan verspijkerd.
Een kennis van mij heeft een fiets van de Hema, (200 euro) die heeft minder problemen dan ik.

Volgende fiets wordt de goedkoopste van de hema of gamma, want die doen aan garanties.
Die ik misschien niet eens nodig heb, als die kapot gaat gooi ik hem weg en koop weer een nieuwe, veel goedkoper als een Batavus met zijn reparaties.

De tijd dat een fiets een kwaliteitsprodukt was, dat je hele leven meeging als je er zuinig op was, ligt al ver achter ons.
Nieuwe fietsen worden zo gemaakt dat ze maar een beperkt aantal jaren meegaan.
Leve de weggooimaatschappij...

Je kunt natuurlijk een fiets van 1400 euro niet vergelijken met eentje van 200, want die heeft een stuur en trappers en kan amper iets aan kapot gaan natuurlijk.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt ook de anderen.
Onze schoonzuster heeft een elektrische fiets van 2000 euro gekocht. Heeft al tig keer bij de handelaar gestaan. Nu gaan ze alle elektrische onderdelen vervangen. Zal me nieuw doen.
Ja idd wij leven in de weggooi-maatschappij.
Hoop wel als we bij de Aldi ze kopen dat we wel even een proefrondje mogen fietsen. Houd jullie op de hoogte,
Vr gr en een fijn weekend voor jullie allemaal. Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een proefrit zal er niet inzitten maar de fiets opzich zal niet bar slecht zijn. Zaak is wel dat u voordat u de fiets gaat gebruiken alle bouten en moeren naloopt, eventueel aandraait en ook de remmen stelt. Zeg maar een afleverbeurt die een fietsenmaker ook zou doen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Hoop wel als we bij de Aldi ze kopen dat we wel even een proefrondje mogen fietsen. Houd jullie op de hoogte,.....
Dat ligt denk ik aan de grootte van de winkel.
Meestal staan de fietsen in het karton met het stuur in de lengterichting van de fiets gedraaid.
Maar misschien staat er wel eentje kant en klaar voor de show.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een fiets van 200 euro niet vergelijken met eentje van 1400 euro.

Tuurlijk niet, daar kan veel meer aan kapot gaan, wat dus ook echt gebeurt.

Breedbeeld draait de boel om, juist van fietsen van 1400 euro zou je verwachten dat de kwaliteit beter is, wat dus niet zo is, de trieste waarheid is dat er juist meer stuk gaat omdat er meer onderdelen opzitten.

Zal je trouwens verrassen wat er bij mij allemaal stuk gegaan is, ben al bv met het derde setje tandwielen bezig. Het einde is nog niet in zicht, volgens mijn fietsenmaker is er niets beters op de markt, allemaal goedkoper rotzooi uit China. Kost klauwen met geld om dat onding op de weg te houden, maar ja , je doet het maar want zoals gezegd> het was een dure fiets.

Daarom zeg ik> koop de allergoedkoopste fiets en pleur hem weg als die voor onderhoud en reparaties naar de fietsenmaker moet.
Veeeeeeel goedkoper dan een Batavus kopen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof ook geen ene moer van die fietstesten.
Je wordt belazerd. elke fiets is de eerste tijd wel goed. maar kwa duurzaamheid zijn ze gewoon belabberd. na een jaar of wat begint dat gezeik. daar zijn ze ook op gemaakt, die zooi moet gewoon kapot gaan na een relatief korte tijd, zaken zijn zaken.
Veel shitzooi uit China zit er niets voor niks op, lekker goedkoop en lekker snel stuk, Batavus en andere zogenaamde Nederlandse fietsenfabrikanten teren voort op hun vermeende reputatie en vragen de hoofdprijs, alleen een gek trapt daar nog in.
Inmiddels al voor zeker 1000 euro aan dat wrak verspijkerd.

Er is maar 1 pluspunt, het frame is wel goed, maar die worden dan nog steeds in Nederland gemaakt.

Ik heb liever een 30 jaar oude Gazelle dan een nieuwe Batuvus, ellende fietsen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.

Nou we hebben vanmiddag een fiets gekocht. Alleen de trappers konden we er niet aan krijgen. Weer terug naar de Aldi en we mochten een set nieuwe halen bij een fietsenwinkel, en we kregen het geld terug. Fietst heerlijk. 7 versnellingen en een heerlijk zadel. Hier kunnen wij wel vele kilometers mee fietsen.
Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om even met ons mee te denken.
Vr gr anty.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders hebben dit jaar vouwfietsen van de Aldi gekocht, ze zagen er leuk uit. Maar met het fietsen ging het minder goed, om de paar meter moesten ze stoppen om het stuur en zadel weer op de goede hoogte te zetten. Tijdens het fietsen vielen er ook onderdelen eraf. Zag er vanaf ren afstand wel komisch uit. Trouwens veel plezier met jullie fietsen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tad'n schreef op zondag 24 aug 2014, 09:25: Mijn ouders hebben dit jaar vouwfietsen van de Aldi gekocht, ze zagen er leuk uit. Maar met het fietsen ging het minder goed, om de paar meter moesten ze stoppen om het stuur en zadel weer op de goede hoogte te zetten. Tijdens het fietsen vielen er ook onderdelen eraf. Zag er vanaf ren afstand wel komisch uit. Trouwens veel plezier met jullie fietsen.

Daarom is het nalopen van alle bouten en moeren ook een must. In de fabriek worden ze in no time gemonteerd (dat geldt voor elk merk) dus is de kans groot dat onderdelen maar half vast gedraaid zijn.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zondag 24 aug 2014, 09:36:
tad'n schreef op zondag 24 aug 2014, 09:25: Mijn ouders hebben dit jaar vouwfietsen van de Aldi gekocht, ze zagen er leuk uit. Maar met het fietsen ging het minder goed, om de paar meter moesten ze stoppen om het stuur en zadel weer op de goede hoogte te zetten. Tijdens het fietsen vielen er ook onderdelen eraf. Zag er vanaf ren afstand wel komisch uit. Trouwens veel plezier met jullie fietsen.

Daarom is het nalopen van alle bouten en moeren ook een must. In de fabriek worden ze in no time gemonteerd (dat geldt voor elk merk) dus is de kans groot dat onderdelen maar half vast gedraaid zijn.

Bedankt voor je info.

Maar bij mijn ouders glijdt de zadelen stuur iedere keer in het frame. Ik heb zelf deze ook al meerdere keren heel vastgedraaid, maar na een paar meter glijdt de zadel weer naar beneden.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het stuur en zadel middels een bout en een moer vastgezet worden dan kunnen nieuwe borgringen uitkomst bieden. Aan de boutzijde een meeverende borgring aan de moerzijde een plat plaatje met een gekartelde borgring, de moer goed vastdraaien dan is de kans op losgaan vrijwel nihil.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op vrijdag 22 aug 2014, 20:39:
De Aldi biedt ook wel eens elektrische fietsen aan, óók met 3 jaar garantie.
Die adv heb ik wel vaker in folders langs zien komen.
Ik zou wel eens willen weten of er ervaringen zijn met deze e-fietsen.

In Duitsland was men lyrisch over de vorige versie elektrische fietsen van de Aldi (voor 749 euro). Ze lagen er letterlijk voor in de rij en de fiets kwam goed uit de testen (beste koop voor die prijs).
De nieuwe Aldi e-bike van 949,- euro (met middenmotor) wordt behoorlijk met de grond gelijk gemaakt. Je zou voor dat geld een betere kunnen kopen.
Dat is tenminste wat ik zo allemaal op de Duitse websites heb gelezen.
Het huismerk Cyco wordt overigens gebouwd door Prophete.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel tad'n We zullen er zeker plezier aan beleven..
Fijne Zondag .
Vr gt Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@czar,
Tnx..

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal.
Wil jullie laten weten dat de fiets terug gaat. Volgens mijn man Cor is ie waarschijnlijk in de auto (transport) gevallen want we kunnen hem niet op slot zetten. Loopt helemaal scheef. Maar hij/zij fietst wel lekker. Moeten morgen maar even kijken wat te doen. Vr gr Kanty

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

kanty schreef op zondag 24 aug 2014, 22:29: Hoi allemaal.
Wil jullie laten weten dat de fiets terug gaat. Volgens mijn man Cor is ie waarschijnlijk in de auto (transport) gevallen want we kunnen hem niet op slot zetten. Loopt helemaal scheef. Maar hij/zij fietst wel lekker. Moeten morgen maar even kijken wat te doen. Vr gr Kanty

Fijn zo'n fiets van de Aldi! Een en al ellende te bespeuren. Goedkoop wordt op den duur duurkoop!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kanty,

Wist je dat goedkoop duurkoop is?
Ik ben daar ok bij de Aldi achter gekomen, toen ik een waterkraan vorig jaar voor de keuken wilde kopen, die met zo'n mooi hendeltje werd aangeprezen, zodat je er makkelijk gemengd water uit kon krijgen, ipv iedere keer moeilijk de warm en koud waterkraan apart te moeten gebruiken, maar deze ging kapot en namen ze mooi niet terug in de winkel.
Néé, die moest opgestuurd worden, wat duurder werd dan héél de waterkraan uiteindelijk was.

Ik wil je maar waarschuwen, voor ellende die mij niet meer voorkomt bij Aldi.

Akino

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

De service bij de Aldi is gewoon goed. Voor de fiets komen ze voor reparatie 3 jaar bij je thuis langs.
Voor overige reparaties doen ze niet moeilijk. 3 jaar lang naar de leverancier opsturen. Wordt het niet goed opgelost, brief naar het hoofdkantoor en je krijgt in de winkel je geld terug.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wist je dat goedkoop duur is"?

Joh! Helemaal zelf verzonnen?
Dat hoeft helemaal niet waar te zijn.
Je kan net zo goed stellen dat duur goedkope rotzooi is.
Is een uitgemolken clichee dus, een echte dooddoener..
Bovendien generaliseer je, je hebt het gewoon een keer slecht getroffen. Je bent ook nog zwaar off topic met je waterkraantje.
Je moet eens weten hoeveel zooi er verkocht, alleen om de vermeende reputatie.
Er zijn inderdaad consumenten genoeg die dat riedeltje constant herhalen, sommige fabrikanten spelen daar handig op in en zetten hun produkt duur in de markt.
Het gros trapt daar toch wel in, want ze hebben geleerd dat goedkoop duur is en daar houden zij zich aan.

Je hebt toch wel mijn schrijfsels gelezen?
Als je zo praat zou niemand naar de Ikea gaan, die zijn spotgoedkoop en leveren prima kwaliteit.
Ik vind dat dure fietsen vaak niet zijn prijs waard zijn en dat zijn mijn eigen ervaringen.
Die zijn betrouwbaar, ben geen trol van een fabrikant.

Volgende fiets wordt er eentje van de gamma of de hema, lekker goedkoop en goeie garantie.
Ook dat is eigen een eigen ervaring.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

n Kennis van me heeft ook zo n fiets ik heb er nu inmiddels negen keer aan gesleuteld nou weg met die rommel

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoveling schreef op maandag 25 aug 2014, 13:41: De service bij de Aldi is gewoon goed. Voor de fiets komen ze voor reparatie 3 jaar bij je thuis langs.
Voor overige reparaties doen ze niet moeilijk. 3 jaar lang naar de leverancier opsturen. Wordt het niet goed opgelost, brief naar het hoofdkantoor en je krijgt in de winkel je geld terug.
Hoveling, puur uit nieuwsgierigheid en niet om je te bekritiseren, maar heb je dat zelf ervaren met de Aldi?
Ik heb zelf totaal geen ervaring met de Aldi v.w.b garantie perikelen, vandaar, dus een serieuze vraag.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2

E
Één keer een probleem gehad met mijn computer. Één telefoontje naar Aldi, die stuurden per omgaande een monteur die het in orde maakte. Uiteraard zonder kosten voor mij. Dus dik tevreden over Aldi.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 25 aug 2014, 13:54: @gompy2
Één keer een probleem gehad met mijn computer. Één telefoontje naar Aldi, die stuurden per omgaande een monteur die het in orde maakte. Uiteraard zonder kosten voor mij. Dus dik tevreden over Aldi.

Tnx Tijger, en ik geloof je zonder meer dat je lovend bent over de Aldi.
Het probleem is echter dat de tevreden mensen nooit zo ongevraagd een reactie geven en iemand met een klacht wel, en die lezen we dan, terecht uiteraard.
Dat wil dan weer niet zeggen dat alles van een bedrijf slecht is, maar als men alleen maar af gaat op klachten kan men niets meer kopen.
Gewoon het simpele feit dat de Aldi op zijn extra artikelen 3 jaar garantie durft te geven zegt mij toch wel iets over de kwaliteit van een artikel, ook al is het om te stunten.
Als alles zo slecht zou zijn zouden ze zich zelf meer schaden dan promoten, toch?

Dit in tegenstelling toch een bedrijf waar ik op het moment mee in discussie ben, Informatique.
Ik wil daar een All in One printer kopen maar ze geven maar 12 maanden garantie en als er na 8 dagen iets gebeurd met het apparaat moet men zelf maar contact op gaan nemen met Canon, kijk dat is ook een manier van adverteren, maar niet voor mij dus...
Géén All in One bij de Informatique dus, ondanks dat ik daar geregeld koop.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2

Ik vroeg om een ervaring met Aldi inzake garantie. En die heb ik gegeven. Met andere spullen daar gekocht nog nooit problemen gehad, dus daar kan ik verder niet over oordelen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ebike van Aldi (die goeie die hiervoor werd genoemd) had na ca. een half jaar een mankementje aan de versnelling. Aldi gebeld voor de garantie en vervolgens werd de fiets aan huis gratis gerepareerd door een rijdende fietsenmaker. Ben dan ook zeer tevreden.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop je een pakje boter bij de fietsenmaker? Nee? Dan koop je ook geen fiets bij de Aldi.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een E-bike vorig jaar bij de Aldi gekocht in juni en fiets er meer dan een jaar op zonder problemen. De fiets was toen op zaterdag € 999,= i.p.v. € 1.299,=.

Het enge probleem dat ik heb gehad was dat de accu losrammelde, nou ze sturen iemand langs en die komt het maken aan huis! Nu heb ik mijn snelbinders er als extraatje omheen gedaan en nooit meer ergens last van, verder doe ik er veel boodschappen mee maar ook veel fietstochten van 50 km. Zadel is perfect, accu ook kan er zeker 110 tot 120 km mee fietsen voordat ik hem op moet laden.

Kortom ik ben er zeer tevreden over!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.
We hebben vanmorgen de fiets terug gebracht en kregen gelijk ons geld terug. Nou winkelen we daar ook iedere week en ze kennen ons daar. Ze deden ook helemaal niet moeilijk.
Fijn dat jullie hebben meegedacht.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

IKanty Gefeliciteerd met uw handelingen bij de Aldi.
U heeft méér geluk gehad bij 't filiaal blijkbaar, waar u bent geweest.
Ik had dit geluk niet, waardoor ik u mijn email zó moest doorgeven, wat sommige mensen niét begrijpen, dat dit óók kan, ja.
Maar goed,
Voor u in ieder geval:
Eind goed, al goed, tóch ?

Akino

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Akino,

Jammer dat het bij u anders is gelopen. Ze hadden nog een fiets er staan, maar met het zelfde euvel. Ik denk dat het op een dorp makkelijker gaat als in de grote stad.
Fijn voor uw reactie.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

kanty schreef op maandag 25 aug 2014, 22:36: Akino,

Jammer dat het bij u anders is gelopen. Ze hadden nog een fiets er staan, maar met het zelfde euvel. Ik denk dat het op een dorp makkelijker gaat als in de grote stad.
Fijn voor uw reactie.
Vr gr Kanty.

Dus al die Aldi-fietsen hebben een defect?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je zult het haast geloven Zoekster.

Gelijke fout, het slot wilde niet dicht. Was scheef.

Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op maandag 25 aug 2014, 22:43:
kanty schreef op maandag 25 aug 2014, 22:36: Akino,

Jammer dat het bij u anders is gelopen. Ze hadden nog een fiets er staan, maar met het zelfde euvel. Ik denk dat het op een dorp makkelijker gaat als in de grote stad.
Fijn voor uw reactie.
Vr gr Kanty.

Dus al die Aldi-fietsen hebben een defect?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

kanty schreef op vrijdag 22 aug 2014, 18:18: De Aldi heeft fietsen te koop voor 399,00 euro. Zou graag willen weten of ze goed zijn en of ze bevallen.
Iemand ze al gekocht?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Akino,
Of ze allemaal dat euvel hebben weet ik natuurlijk niet, maar wel de fiets die wij hadden gekocht en ook die er nog stond. Je zou het toch haast zeggen.
Vr gr Kanty.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut!!!
Ik heb diverse fietsen gekocht bij Aldi en ze zijn echt kwalitatief goed.
Ik heb inmiddels al 2 dames en 1 herenfiets daar gekocht ( helaas worden deze fietsen net als andere merken ook gestolen) en ze bevallen prima. Ik overweeg nu een elektrische fiets te kopen, ook bij Aldi

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op zaterdag 23 aug 2014, 09:44:
van leyden schreef op vrijdag 22 aug 2014, 23:27:
pieterwolters schreef op vrijdag 22 aug 2014, 21:06: Een goede fiets is een stuk duurder dan dit. En dan is het nog maar de vraag of een fietsenmaker hier wat aan wil doen als er wat kapot is.

Betwijfel ik.
Heb een Batavus van 1400 euro met een waslijst aan reparaties. (gehad} Al voor honderden euro s aan verspijkerd.
Een kennis van mij heeft een fiets van de Hema, (200 euro) die heeft minder problemen dan ik.

Volgende fiets wordt de goedkoopste van de hema of gamma, want die doen aan garanties.
Die ik misschien niet eens nodig heb, als die kapot gaat gooi ik hem weg en koop weer een nieuwe, veel goedkoper als een Batavus met zijn reparaties.

De tijd dat een fiets een kwaliteitsprodukt was, dat je hele leven meeging als je er zuinig op was, ligt al ver achter ons.
Nieuwe fietsen worden zo gemaakt dat ze maar een beperkt aantal jaren meegaan.
Leve de weggooimaatschappij...

Je kunt natuurlijk een fiets van 1400 euro niet vergelijken met eentje van 200, want die heeft een stuur en trappers en kan amper iets aan kapot gaan natuurlijk.

pieterwolders schreef dat een reparateur zo'n fiets zou weigeren

ik zou niet weten op welke grond een fietsenmaker een fiets die gekocht is bij iemand anders gekocht is zou kunnen weigeren. Je betaald toch immers voor de reparatie!!!

Ik zou niet weten op welke grond een fietsenmaker een fiets die gekocht is bij iemand anders gekocht is zou kunnen weigeren. Je betaald toch immers voor de reparatie!!!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2014 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mei 2009 bij ALDI een herenfiets gekocht E 389,- verende voorvork, verende zadel en acht versnellingen en een degelijk slot. Geen enkel mankement alleen nieuwe banden. De service schijnt ook goed te zijn heb daar geen ervaring mee. De volgende fiets waarschijnlijk ook weer bij ALDI afhankelijk of ze leverbaar zijn.