na
door naj Apr 16, 2015 om 21:10
Auto & vervoer

Fietsendrager voor e-bikes

Sinds kort hebben wij, mijn vrouw en ik, een e-bike. Deze e-bikes hebben een Bosch middenmoter en zijn dus breed van onderen.
We zijn van plan een fietsendrager voor op de trekhaak aan te schaffen.
Wie van jullie maakt gebruik van een fietsendrager waarop jullie e-bikes met een middenmoter bevestigd kunnen worden en wil haar/zijn ervaringen met die fietsendrager met mij delen?

4449 9 Rapporteer

koekeloer
door koekeloer - Apr 17, 2015 om 11:34
562 Antwoorden / 18 Vragen

Uebler X21S komt als beste uit veel _Duitse) tests. Ik heb deze nu ook in bestelling.

or
door orchidee44 - Apr 17, 2015 om 11:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

Jarenlang een Twinny Load gehad, ging helaas kapot. Vorig jaar de Uebler x21s gekocht, gewoon fantastisch voor de e-bikes. Niet goedkoop maar wel zijn geld waard denk ik.

me
door mein33 - Apr 17, 2015 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gebruik sedert 2 jaar de Thule Europower 916 tot volle tevredenheid.
Makkelijk op de trekhaak te plaatsen, stabiel in gebruik met twee e-bikes.
Als extra heb ik er een Thule oprijgoot europower bij gekocht zodat de fietsen op de drager gereden kunnen worden en er niet getild hoeft te worden.
De drager heeft een behoorlijke ruimte tussen de fietsen zodat er bij het oprijden van de tweede fiets geen probleem ontstaan.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 17, 2015 om 13:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat de beste drager is weet ik niet.
Wat ik wel adviseer : haal de accu's uit de fiets tijdens het vervoer, dat scheelt gewicht belasting van de drager op de trekhaak.

donkschr
door donkschr - Apr 17, 2015 om 13:41
78 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben een voorloper van MovaNext. Een prima compact opvouwbare fietsendrager voor twee e-bikes. Wij gebruiken de drager met e-bikes ook op de dissel van onze caravan. Wel opletten dat de kogeldruk van de trekhaak voldoende is voor een drager mét 2 e-bikes (bijv. 80 kg.)

Zie voor de MovaNext: http://www.movanext.nl/pg-24478-7-76884/pagina/welkom_op_de_website_van_de_movanext_fietsendrager.html

donkschr
door donkschr - Apr 17, 2015 om 13:41
78 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas is de link niet gelukt. Dus even kopiëren en plakken!

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2015 om 13:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=donkschr schreef op vrijdag 17 apr 2015, 13:41]

Zie voor de MovaNext: http://www.movanext.nl/pg-24478-7-76884/pagina/welkom_op_de_website_van_de_movanext_fietsendrager.html

lees hier
At your service.

na
door naj - Apr 20, 2015 om 09:16
93 Antwoorden / 43 Vragen

Allen bedankt voor haar/zijn reactie.
Jammer dat zo weinig forumleden hebben gereageerd.
naj

di
door digioma - Apr 20, 2015 om 09:52
646 Antwoorden / 29 Vragen

Niet iedereen heeft een e-bike van dat type of kan zich zo'n vervoersmiddel permitteren.