et
door etli27 Dec 19, 2014 om 18:53
Auto & vervoer

Fietsenrek zonder trekhaak voor vw up

Een trekhaak of steunsysteem voor onze vw up moet 900 euro kosten. Omdat we toch wel graag zo nu en dan onze fietsen mee willen nemen met de auto, vragen we ons af of er een fietsenrek bestaat waarbij je geen trekhaak nodig hebt en die geschikt is voor een vw up.

8981 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 19, 2014 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan moet u ze wel op het dak van de auto zetten.

ne
door neodutchio - Dec 19, 2014 om 20:09
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn ook systemen die je op de achterklep kan monteren. Deze komen met 2 beugeltjes aan de bovenkant, 2 aan de onderkant en 2 aan beide zijdes van de achterklep.

Als voorbeeld http://www.autot.nl/fietsendragers/fietsendragers-zonder-trekhaak/fietsdrager-cruiser-3-fietsen+90559

Laat je wel even goed informeren over welk typer er op de Up past, universeel klinkt leuk, maar past nooit altijd.

me
door mein33 - Dec 20, 2014 om 11:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zou op www.vwupforum.nl kunnen kijken.

br
door bravehenk - Dec 20, 2014 om 19:11
206 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 11:49]U zou op www.vwupforum.nl kunnen kijken.

Precies daar zitten de juiste experts en ervaringskundigen

gr Henk

Haagees1
door Haagees1 - Dec 22, 2014 om 13:46
25 Antwoorden / 0 Vragen

Goed contoleren of het wel kan met een spanbandenconstructie aan de drager. De drager steunt op de achterbumper en de spanbanden met haken aan de bovenkant en zijkant aan de achterklep. Echter de achterklep van een Up is van glas en dat lijkt me niet sterk genoeg om de schokken van de belaste drager aan te kunnen. De fabrieksoplossing is de veiligste ,helaas niet de goedkoopste, maaaaaaaar veiligheid boven alles.