hertje_1
door hertje_1 Jun 10, 2010 om 22:09
Computers & telefonie

Film

Ik heb filmpjes gemaakt met mijn foto toestel en wil ze samen voegen tot een film. Weet iemand welk programma ik daarvoor kan gebruiken.
Als vast bedankt.
MVG Karin

3340 20 Rapporteer

duif2
door duif2 - Jun 10, 2010 om 22:14
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik sluit mijn fotocamera altijd aan op de dvd-recorder.
De filmpjes speel ik dan achter elkaar af.
Dan wordt het direct 1 film, of ik kan later plakken.
En als het klaar is staat het zo op een schijfje.
Ik vind dat makkelijker dan met de computer, dus....misschien een ideetje?

hertje_1
door hertje_1 - Jun 10, 2010 om 22:18
4 Antwoorden / 14 Vragen

op zich wel een goed idee maar ik kan denk ik mijn foto toestel niet aansluiten op mijn dvd,
En dan kan ik geen mooie overgangen maken.
Maar toch bedankt voor je antwoord
Je was lekker snel:):)

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 22:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Karin,

Het hangt een beetje van het type filmpje af, maar je zou het eens kunnen proberen met Windows Moviemaker. Als je Windows gebruikt staat het hoogstwaarschijnlijk al op je computer geïnstalleerd.

m.vr.gr. Freya

hertje_1
door hertje_1 - Jun 10, 2010 om 22:21
4 Antwoorden / 14 Vragen

Dat programma heb ik geprobeerd maar ik krijg er geen geluid bij

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 22:42
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hertje schreef op donderdag 10 jun 2010, 22:09]Ik heb filmpjes gemaakt met mijn foto toestel en wil ze samen voegen tot een film. Weet iemand welk programma ik daarvoor kan gebruiken.
Als vast bedankt.
MVG Karin

Kdenlive kun je daar voor gebruiken, maar ook Kino kun je gebruiken.

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 22:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Windows Moviemaker ondersteunt maar een beperkt aantal filmformaten, dus dat zal dan wel het probleem zijn met het geluid. Een uitgebreider programma (maar niet gratis) is Film op DVD 8 van Magix. Via onderstaande 'link' kun je een testversie downloaden zodat je het 30 dagen kunt proberen.

[u]Film op DVD 8[/u]

Mocht je het uiteindelijk willen aanschaffen, dan is het voor een paar tientjes in vrijwel elke computerzaak te vinden.

Freya

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 22:46
181 Antwoorden / 13 Vragen

Kdenlive en Kino zijn Opensource en gratis.

jscholtes
door jscholtes - Jun 10, 2010 om 22:50
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik wil het gratis programma PhotoStory 3.0 onder je aandacht willen brengen.
Je kunt effecten aan je foto's toevoegen, teksten en muziek toevoegen en uiteindelijk in diverse formaten waaronder pal-dvd opslaan. Het geeft het idee van een video-presentatie. Er zullen best nog andere goede programma's zijn, maar of die ook gratis zijn?

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 22:56
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=jscholtes schreef op donderdag 10 jun 2010, 22:50]Ik wil het gratis programma PhotoStory 3.0 onder je aandacht willen brengen.
Je kunt effecten aan je foto's toevoegen, teksten en muziek toevoegen en uiteindelijk in diverse formaten waaronder pal-dvd opslaan. Het geeft het idee van een video-presentatie. Er zullen best nog andere goede programma's zijn, maar of die ook gratis zijn?

[edit - off-topic- de redactie] Dit programma wat u noemt is voor foto's en niet video's.

@hertje

Hier een hele lijst met alternatieven voor Windows Movie Maker, dus ik wens je veel plezier, ik zou als ik jou was gewoon kijken of er een gratis alternatief tussen zit en anders leen je de software toch van internet.

http://alternativeto.net/desktop/windows-movie-maker/

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 22:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jscholtes:

Photostory is ook een aardig programma, maar de vragensteller zocht iets om de filmpjes van de camera samen te voegen.....

Freya

jscholtes
door jscholtes - Jun 10, 2010 om 23:04
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=seeker schreef op donderdag 10 jun 2010, 22:56][quote=jscholtes schreef op donderdag 10 jun 2010, 22:50]Ik wil het gratis programma PhotoStory 3.0 onder je aandacht willen brengen.
Je kunt effecten aan je foto's toevoegen, teksten en muziek toevoegen en uiteindelijk in diverse formaten waaronder pal-dvd opslaan. Het geeft het idee van een video-presentatie. Er zullen best nog andere goede programma's zijn, maar of die ook gratis zijn?

[edit - off-topic - de redactie]] Dit programma wat u noemt is voor foto's en niet video's.

@hertje

Hier een hele lijst met alternatieven voor Windows Movie Maker, dus ik wens je veel plezier, ik zou als ik jou was gewoon kijken of er een gratis alternatief tussen zit en anders leen je de software toch van internet.

http://alternativeto.net/desktop/windows-movie-maker/

@hertje; seeker heeft gelijk t.a.v. PhotoStory. Die doet iets met foto's en niet met filmpjes. Wellicht dat anderen nog iets hebben aan mijn opmerking.

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 23:10
181 Antwoorden / 13 Vragen

Overigens ik heb vroeger Anime Music Video's gemaakt en ik werkte ook met Windows Movie Maker, en daarna met Kdenlive, maar van andere werd de volgende veel genoemd maar die is niet gratis, maar je kunt hem wel lenen van internet.

Ja das een nieuw begrip, sinds een uitspraak van een Spaanse rechtbank.

Deze 2 programma moeten echt heel goed zijn: Adobe Premiere Pro, Sony Vegas Pro, maar volgens mij behoorlijk prijzig, maar gelukkig zijn er mensen op internet die hun software uitlenen.

[quote]
Spaanse rechtbank: filesharing is vergelijkbaar met uitlenen

moeckeraner
door moeckeraner - Jun 11, 2010 om 14:44
31 Antwoorden / 11 Vragen

Ook van MAGIX: Video deluxe 15 of hoger.

viejo
door viejo - Jun 11, 2010 om 15:21
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik voor het (ver)knippen en plakken van videos het programma van mijn Hercules TV kaart. De software is gratis te downloaden van hun site.

perenboom
door perenboom - Jun 11, 2010 om 15:28
26 Antwoorden / 16 Vragen

iMovie is een heel goed programma voor dit soort dingen, maar je bent dan wel verplicht om een Mac te gebruiken.

Verder zou het met moviemaker ook wel mogelijk zijn lijkt me

ka
door karel56 - Jun 11, 2010 om 21:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik pinnacle.
Werkt goed.
Wel wat bewerkelijk

rembrantd
door rembrantd - Jun 12, 2010 om 07:05
116 Antwoorden / 36 Vragen

Voor simpel aan elkaar plakken en eventueel nog wat knipwerk van filmpjes kun je video edit master gebruiken. Is gratis en werkt supersnel want je behoudt je originele formaat.

koppok
door koppok - Jun 13, 2010 om 06:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Google zoeken naar HJSPLIT.EXE.
OS: Dos en hoger.
Win 7: onbekend
Mogelijkheden:
1. splitsen (voor verzending via mail)
2. samemvoegen.
Succes

hertje_1
door hertje_1 - Jun 14, 2010 om 18:28
4 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=karel56 schreef op vrijdag 11 jun 2010, 21:16]Zelf gebruik ik pinnacle.
Werkt goed.
Wel wat bewerkelijk

Ik ben hem nu aan het downloaden
Hoop dat het lukt :):)

hertje_1
door hertje_1 - Jul 5, 2010 om 21:40
4 Antwoorden / 14 Vragen

Het ois gelukt hoor allemaal bedank voor jullie antwoorden