doetinchem
door doetinchem Oct 26, 2014 om 18:28
Computers & telefonie

Filmpje van youtube downloaden

Hoe kun je een filmpje van YouTube op je PC downloaden om het later te gebruiken om een DVD te maken waarin je dat filmpje nodig hebt?

10360 22 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Oct 26, 2014 om 18:51
1525 Antwoorden / 51 Vragen

O.a. met de GemistDownloader. Klik hier
Hiermee kun je behalve YouTube ook programma's van uitzendinggemist downloaden.

h19l49
door h19l49 - Oct 27, 2014 om 13:09
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren de Freemake Video Downloader, makkelijk en snel.
Wel oppassen dat je geen rommel mee installeert, dus bij voorbaat van de org. site afhalen.

gompy2
door gompy2 - Oct 27, 2014 om 13:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 26 okt 2014, 18:51]O.a. met de GemistDownloader. Klik hier
Hiermee kun je behalve YouTube ook programma's van uitzendinggemist downloaden.
Inderdaad, de ultieme downloader die ik al jaren gebruik, het meest voor gemiste uitzendingen van de NPO zenders en RTL-XL.nl, maar ook geregeld voor Youtube video's.
Kind kan de was doen...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2014 om 13:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet niet dat het volgens de voorwaarden van YT niet is toegestaan. Mogelijkerwijs gebruik meerdere diensten van G. en kan dit nadelige gevolgen hebben.
Nog afgezien dat het auteursrecht ook gewoon geldt.

En nee ik ben verre van het braafste jongetje van de klas, integendeel zelfs *zwaait vriendelijke naar 'meneer' Kuik*.

karelstromph
door karelstromph - Oct 27, 2014 om 13:31
95 Antwoorden / 5 Vragen

lekkerisdat,

je stelling is niet juist. Je mag voor je eigen gebruik downloaden en copiëren. Je schendt niet de auteursrechten. Je mag het niet voor aderen doen. Overigens is geen partij voor YouTube. Het feit dat YouTube publiceert brengt niet met zich mee, dat doetinchem een overeenkomst met haar aangaat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2014 om 13:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=karelstromph schreef op maandag 27 okt 2014, 13:31]Je mag voor je eigen gebruik downloaden en kopiëren.
Klopt, dat is gewoon toegestaan, al denkt Fred T. dat hij 'gewoon', als einzelgänger, even mag bepalen dat downloaden niet meer zou mogen. En kopiëren mag zolang je van de beveiliging afblijft.

Daarnaast blijft het wel een feit dat je de voorwaarden van YouTube schendt. En mocht TS het opnieuw openbaar maken, dan heeft hij toch echt, mogelijkerwijs, een probleem.
In praktijk zal het allemaal meevallen, ik loop ook nog vrij rond ;-).

fl
door florisbro - Oct 27, 2014 om 14:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

>>Klopt, dat is gewoon toegestaan, al denkt Fred T. dat hij 'gewoon', als >>einzelgänger, even mag bepalen dat downloaden niet meer zou mogen

Hoi Lekkerisdat, jij kan als einzelgänger misschien in een hutje op de hei wonen of om andere redenen het nieuws niet volgen, maar downloaden uit illegale bron (zoals beschermd materiaal at Youtube) is helaas al eventjes niet meer legaal; http://www.nu.nl/binnenland/3748520/downloadverbod-per-direct-van-kracht-in-nederland.html

>>In praktijk zal het allemaal meevallen, ik loop ook nog vrij rond ;-).
het is een veelgemaakte fout om op basis van 1 eigen ervaring, te denken iets algemeens te kunnen stellen, maar het blijft simpelweg een (denk)fout dit.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2014 om 14:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@florisbro
Lees mijn reactie nog eens, maar dan rustig. Daaruit is toch echt overduidelijk op te merken dat ik het nieuws wel degelijk volg.
Echter met het verschil dat ik mij niet laat indoctrineren en verre van kortzichtig ben.

fl
door florisbro - Oct 27, 2014 om 16:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

@lekkerisdat je reageert op

>>Je mag voor je eigen gebruik downloaden en kopiëren.

met

>Klopt, dat is gewoon toegestaan

maar de wet van vandaag de dag vertelt echter
"Het was in Nederland altijd toegestaan om voor eigen gebruik audiovisueel materiaal te downloaden uit 'illegale bronnen'. Dat mag nu niet meer."

Aldus n.a.v. je
"Lees mijn reactie nog eens, maar dan rustig. Daaruit is toch echt overduidelijk op te merken dat ik het nieuws wel degelijk volg."

nee nee 2 keer nee want op basis van een paar wel of niet kloppende feitjes weet ik natuurlijk niet of jij nieuws volgt of misschien toevallig eens wat nieuws oppikte. Je gebruikt een soort logica waarmee roken gezond zou zijn omdat ik 1 persoon ken die rokend als een ketter 100 werd.

En of ik wel of niet rustig lees maak ik gelukkig zelf uit en jij bent denk de persoon die op een kast was gaan zitten.. ..vanwaar mijn balletje.. ..en je hap.

--> over je mate van indoctrinatie kan ik slecht oordelen. Denken hier volkomen vrij van te zijn als je suggereert

fl
door florisbro - Oct 27, 2014 om 16:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

is kortzichtig

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2014 om 17:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@florisbro
Even serieus, jij denkt echt dat Ivo O. en Fred T. gewoon eventjes het wetboek kunnen aanpassen naar wat hun dunkt?

Zoveel macht zouden ze maar al te graag willen hebben, maar dat zou echt wat worden, helemaal met deze twee koekenbakkers.

Nuff said.

endemion
door endemion - Oct 27, 2014 om 17:39
237 Antwoorden / 3 Vragen

In Firefox / Pale Moon en wellicht ook in andere browsers heb je ook handige add-ons daarvoor. Vooral op youtube gericht heb je Youtube MP3 Podcaster, deze bied extra's zoals knippen (om irritante intro's over te slaan bv) en muziekclips als mp3 opslaan.

En globaal om streaming video's te downloaden is de add-on NetVideoHunter goed want die ondersteund een groot aanbod aan verschillende video sites.

Deze opties vind ik persoonlijk een stuk fijner dan dat je er een los extern programma voor moet gaan gebruiken.

(vrijheid = dat een ander je niet zonder je expliciete instemming iets op kan leggen, regelgeving in een vrij land is enkel op basis van instemming, dus laat je geen onzinnige copy right regeltjes opleggen)

pi
door pieterwolters - Oct 27, 2014 om 18:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Door gewoon geen gebruik meer te maken van ouderwetse dingen als DVD's is de hele downloaddiscussie overbodig. Maak gewoon een multimedia presentatie met een link naar het Youtube filmpje. Dan hoef je niets te downloaden (want je streamt) en ben je per definitie veilig.

fl
door florisbro - Oct 28, 2014 om 00:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

http://tweakers.net/reviews/3499/wat-betekent-het-downloadverbod.html

va
door vanluinjan - Oct 28, 2014 om 12:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doetinchem schreef op zondag 26 okt 2014, 18:28]Hoe kun je een filmpje van YouTube op je PC downloaden om het later te gebruiken om een DVD te maken waarin je dat filmpje nodig hebt?

va
door vanluinjan - Oct 28, 2014 om 12:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 26 okt 2014, 18:51]O.a. met de GemistDownloader. Klik hier
Hiermee kun je behalve YouTube ook programma's van uitzendinggemist downloaden.

va
door vanluinjan - Oct 28, 2014 om 13:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doetinchem schreef op zondag 26 okt 2014, 18:28]Hoe kun je een filmpje van YouTube op je PC downloaden om het later te gebruiken om een DVD te maken waarin je dat filmpje nodig hebt?
Bedankt voor 'GemistDownloader'...Echter, van YouTube gedownload, maar blijkt niet echt scherpe weergave op PC,...daarna met Nero op dl-DVD gebrand, die ik wel kan afspelen op mijn PC, maar niet op mijn DVD-speler.....Gaarne suggesties.

gompy2
door gompy2 - Oct 28, 2014 om 15:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vanluinjan schreef op dinsdag 28 okt 2014, 13:06]Bedankt voor 'GemistDownloader'...Echter, van YouTube gedownload, maar blijkt niet echt scherpe weergave op PC,...daarna met Nero op dl-DVD gebrand, die ik wel kan afspelen op mijn PC, maar niet op mijn DVD-speler.....Gaarne suggesties.
Als je GemistDownloader hebt op gestart, zie je bijna in de rechterbovenhoek, een i staan (ie).
Daar klik je op.
Dan op het menu wat je dan krijgt op "Instellingen".
Dan zie je in dat scherm wat je dan krijgt staan " Voorkeur voor videokwaliteit".
Daar selecteer je "Probeer video's in HD-videokwaliteit (1080p) te downloaden".
Dan klik je onderaan op "Opslaan".
En als er nu video's op YouTube staandie jij wilt hebben en die een hoge beeldkwaliteit hebben, forceert het programma GemistDownloader die hoge kwaliteit om te downloaden.
Echter, waar niets is verliest de keizer zijn recht uiteraard, als er geen video van hogere kwaliteit beschikbaar is, kan GemistDownloader niet ook niet ophalen...

va
door vanluinjan - Oct 29, 2014 om 13:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 26 okt 2014, 18:51]O.a. met de GemistDownloader. Klik hier
Hiermee kun je behalve YouTube ook programma's van uitzendinggemist downloaden.
....'kHeb GemistDownloader gedownload, filmpje daarmee gedownload, maar komt niet echt scherp over....Daarna met Nero naar DVD gebrand, die ik - weer daarna - wel kan afspelen op mijn PC, maar niet op mijn DVD-speler/recorder....Gaarne suggesties.

va
door vanluinjan - Oct 29, 2014 om 17:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=florisbro schreef op dinsdag 28 okt 2014, 00:53]http://tweakers.net/reviews/3499/wat-betekent-het-downloadverbod.html

jo
door joentje1978 - Oct 29, 2014 om 17:27
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik altijd Youtube downloader van DVDvideosoft en deze kan je gratis downloaden.
Link

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2014 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op bovenstaande:
Prima progje, maar ..... let er bij het installeren op dat je geen ongewenste zaken méé downloadt, dus vinkjes weghalen en goed lezen wat er staat voordat je op 'doorgaan' klikt!