da
door dannybr Apr 11, 2015 om 09:49
Computers & telefonie

Filmspeler te vertrouwen?

Beste,

Vorige week heb ik een bestelling gedaan bij filmspeler.nl d bestelling meteen betaald via Ideal, kreeg netjes een mail dag de bestelling geplaatst pas en ook betaald. Vervolgens kreeg ik geen mail over verzending een paar dagen gewacht nog steeds niks, afgelopen woensdag (na al een paar mailtjes want telefoon word niet opgepakt) stuurde ik een mail waarin ik aangaf de zaak hier aan te melden kreeg ik direct reactie dat de zending is aangemeld. Nu is het zaterdag en de bezorging werd almaar uitgesteld, na contact met postnl te hebben gehad blijkt dat de zending is aangemeld maar niet is afgegeven voor verzending.
Dit is zeer onprofessioneel vind ik en een normale reactie krijgen lukt al helemaal niet.

Wat kan ik in dit geval het beste doen?

gr

dannybr

3031 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2015 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dannybr,

Ter info: klik hier.

Met vr.gr.

mi
door mike95 - Jul 5, 2015 om 14:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo mijn problemen met Filmspeler nl
Hieronder mijn reactie

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste [edit-red.],

Met enige verbazing las ik uw reactie.
U geeft aan dat het een vingerafdruk zou zijn op het apparaat. Ik ben echter van mening dat het meer dan dat was.
Het ging echter niet alleen om het apparaat zelf, maar ook!, en dan met name de afstandsbediening en de voeding.
Deze was zichtbaar voor meer dan een installatie gebruikt. Van de gekleurde knoppen was de tekst zo goed als verdwenen dan wel versleten.
Ook zat er vuil in de naden van de afstandsbediening. Daar ik, zoals ik al eerder aangaf, een aanzienlijk bedrag neerleg voor dit apparaat, moet het gewoon in onberispelijke staat zijn.
Het is immers geen vervangend maar een NIEUW apparaat wat ik verwacht. Daarnaast word dit ondersteund door het feit dat de batterijen al in de afstandsbediening zaten.
Ook de HDMI kabel was gebruikt, de beschermdopjes lagen los in de doos. Al het opengetrokken verpakkingsmateriaal lag ook los in de doos.
De doos had geen verzegeling, daarmee kunt u dus niet suggereren en zich verschuilen dat het recht op retour er niet inzit. De wet koop op afstand zegt expliciet, dat u een deugdelijke verzegeling moet aanbrengen. Elke bedrijf, zelf Bart Smit, verzegeld zijn software of andere media.
Werkelijk waar, het leek wel of alles in die doos gegooid was. De doos stond letterlijk bol en het zag er allemaal zeer onprofessioneel uit.

Verder hebben we het apparaat niet gebruikt en weer netjes in de doos gedaan. Werkelijk zeer netjes. Netter dan hoe het bezorgd was.

U suggereert dat ik geld terug eis, maar ik heb gekozen voor achteraf betalen! Ik wens dus helemaal geen geld retour.
Expliciet heb ik in een begeleidend briefje aangegeven, dat ik gezien de teleurstelling, die ik op meerdere manieren geuit heb, geen vervangend apparaat wens. Ik zie daarmee van de koop af.

We hebben dit apparaat MET kennisgeving, binnen 14 dagen retour verzonden en IK heb hierbij de verzendkosten zelf moeten betalen. En dat is ook zo’n puntje.
Op 13-06-2014 is het nieuwe “herroepingsrecht” in werking getreden. Deze zegt dat retourzendingen binnen 14 dagen zonder opgave van reden, aankondiging en zonder bijkomend kosten moet kunnen geschieden. Ik heb dus eigenlijk nog € 6,95 van u tegoed.

Voor de goede orde geef ik aan, dat ik me helaas vergist heb in de professionaliteit die ik in eerste instantie van u mocht verwachte. E.e.a. word ondersteund met artikelen die ik gevonden heb op internet bij de website van VARA-Kassa: http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/filmspelernl-beter-vermijden/ en hier http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=filmspeler&search=vraagenbeantwoord&id=153

Ik ga ervanuit dat we vanaf nu deze discussie beëindigen. U heeft uw 2e hands apparaat retour, ik ben geen geld kwijt op de retourverzendkosten na en onnodig veel tijd.
Als laatste wens ik ook van Afterpay geen betalingsverzoeken meer te ontvangen. Deze dient u te annuleren. Zeker omdat ik geen apparaat in mijn bezit heb, en ik dus werkelijk NOOIT iets zal betalen voor een artikel dat ik niet fysiek in mijn bezit heb. Als u nog iets gaat afzenden, zal ik deze weigeren en retour afzender laten sturen als niet besteld.

Het gaat u goed.

bo
door bokkeriejer - Aug 10, 2015 om 12:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Na een halfjaartje X9 toch maar eens kijken op Internet klachtenfora en ik ben blijkbaar niet alleen met problemen met Filmspeler.nl. Ik kocht een X9 mediacenter bij Filmspeler.nl op 12 december 2014. Het apparaat werkt, maar met behoorlijk wat instellingsperikelen. Dit is duidelijk geen apparaat voor de digibeet; een dosis IT ervaring is aan te bevelen. Wat blijft na de installatie zijn o.a. ondertiteling erbij friemelen iedere keer via een separaat account en upgraden iedere keer als je het ding aanzet, hetgeen een hoop tijd kost.

Dan valt er begin mei een aanlokkelijk aanbod in de mail van Filmspeler (die krijg je zodra [edit] weer een nieuwe versie bedacht heeft wel drie keer per dag) waarin wordt aangeprezen dat je voor een extra bedrag (ongeveer de helft van het apparaat 79,95 - nu voor 59,95) van alle problemen af bent; een supersnel mediacenter hebt en wat dies meer zij. Als de superactie z'n laatste 24 uur ingaat doe je dat uiteindelijk, want aan zo'n langzaam apparaat heb je ook niks.

De upgrade komt (een 4Gb stikkie met een installatie-link op een website). Installatie volgens de regeltjes gedaan; geluid weg en Netflix (mijn legale filmservice) werkt niet meer. Youtube werkt niet meer. Alleen nog maar traag XMBC.

Op 14 mei begonnen te melden; mailtjes met oplossingen en beloften (Netflix komt binnen enkele dagen). Mailtje worden toen vaak pas na 6 dagen of zo beantwoordt. Op 4 juni heb ik de X9 maar opgestuurd naar [edit] (op mijn kosten ook nog). De voorwaarden zijn duidelijk en onverbiddelijk. Lukt het niet (ben benieuwd of het anderen wel is gelukt...), dan stuur het apparaat maar op en wij lossen het voor 12,95. 10 juni een mailtje (na mijn herinnering) of ik nog even de track-en-trace code voor hem had (volgens PTT was het pakje op 5 juni bij hem bezorgd). Aha, op 14 juni hebben ze de reparatie klaar en de X9 verzonden. Oops, de 15e mailen ze dat de 12,95 nog niet had betaald. Die melden ze de 16e als 'binnen' en eindelijk krijg ik hem de 20ste binnen.

Vol verwachting... Nee, Netflix werkt nog niet, Youtube ??? Updates, Updates Updates...
Reclamemailtjes zat, unieke kans voor nieuwe software eind juni en begin augustus; tientallen mailtjes. Laat ik dat nu maar niet meer doen.

Rest me hen te blijven herinneren aan de Netflix en Youtube updates, maar helaas geen reactie meer (met uitzondering van allerlei reclame). Ik rappelleer op 10 augustus aan mijn herinnering van 2 augustus en waarachtig krijg ik binnen een uurtje reactie! Of ik nog maar een poosje wil wachten op een reactie, want na de uitzending op de NOS hebben ze het zooo druk..

Wellicht mijn ervaringen ook maar eens delen op Kassa!

Ik denk dat het bedrijf slachtoffer is van zijn eigen succes. Jammer dat het product niet zo is uitgerijpt als de marketingcapaciteit van [edit]. Ik ben bang dat een product als dit zoveel tijd opslurpt aan aftersales, klachtenafhandeling en energie om slechte publiciteit recht te zetten dat het geen lang leven beschoren is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 13:03
16838 Antwoorden / 202 Vragen

dannaybr@ en bookeriere@ dit is een kwestie die al geruime tijd speelt en op dit forum wordt gedeeld.

Mijn advies; aangifte doen, hoe meer aangiften hoe beter.

bo
door bokkeriejer - Aug 10, 2015 om 23:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Filmspeler reageerde vanavond op mijn verhaal van vanmiddag en mijn problemen zijn in overleg met hen direct opgelost. Ik heb nu een snelle X9 mediaspeler die doet waarvoor ik hem kocht met Netflix en Youtube.

Mij heeft ie in ieder geval gewoon tevreden met mijn product; de kritiekpuntjes uit mijn vorige bericht lossen zich hopelijk voor hen ook weer op. Beetje sneller reageren, een professionele follow-up cq support en de dingen 'idiot proof' maken zou al een hoop schelen.

ba
door barrie b - Oct 4, 2015 om 22:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

In augustus heb ik een mediaplayer X9 gekocht. Een grote fout, blijkt achteraf. Ik google altijd wel even voordat ik een bestelling plaats en zo heb ik ook hier op deze site de ervaringen gelezen. Deze ervaringen zijn vooral negatief als het op retourneren aan komt, maar ik dacht ach, hoe groot is de kans dat ik het ding wil retourneren. Ik heb de gok gewaagd en dus toch zo'n ding besteld. De meeste reviews op het internet zijn immers allemaal positief. Intussen kan ik concluderen dat die reviews (o.a. op filmspeler.nl en op het forum van filmspeler) zwaar door [edit-red.] gecensureerd worden. Al mijn negatieve opmerkingen worden binnen no time van het forum verwijderd. Ook klachten van andere gedupeerden waar ik mee in contact ben gekomen, worden verwijderd van het forum. Ja, als je alle negatieve verhalen tegen houdt, dan kun je jezelf wel lekker verkopen. Geloof dus niets van de reviews op de site en het forum van filmspeler, het is één en al censuur!

Toen ik mijn X9 bestelde, stond op de website nog een levertijd van 1 dag. In verband met grote drukte heeft het uiteindelijk 20 dagen geduurd voor ik de speler geleverd kreeg. Ik lees elders dat meneer met vakantie was, wat de echte reden is van de late levering weet ik nog steeds niet. Een dag na levering gingen wij met vakantie. Ik heb de speler dus pas na mijn vakantie echt kunnen gebruiken en testen. Al snel kwam ik er achter dat het een apparaat van niks was. Loopt om de haverklap vast, ondertiteling werkt niet goed, de meeste oudere films, docu's en series zijn niet te vinden en ondanks dat ik een ‘snelle’ V2 had, is het een abnormaal traag ding. Ik was niet tevreden, dus ik vroeg of ik hem terug kon sturen. Natuurlijk ging [edit] daar niet mee akkoord. Intussen weet ik dat meneer er alles aan doet om niets terug te hoeven nemen.

Tijdens de koop moest ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden en in die voorwaarden staat iets over het vervallen van recht op retour bij het verbreken van de verzegeling van muziek, films en computersoftware (punt 10.11). De X9 is een speler, dus hardware. Dit valt niet onder dit punt van de algemene voorwaarden. Ergens in de kleine lettertjes op de website zelf staat dat filmspeler.nl vindt dat ook de X9 onder punt 10.11 van de algemene voorwaarden valt. Maar met de tekst op de website ben ik tijdens de koop niet akkoord gegaan, enkel met de tekst in de algemene voorwaarden. Dit wordt dus door [edit] onterecht gebruikt om een retourvraag te kunnen weigeren. Daar komt bij dat de mediaspeler niet verzegeld was toen ik hem ontving. Er zat een plastic folie om de doos, maar geen verzegeling. Dus heb ik ook geen verzegeling verbroken. Nogmaals een reden waarom 10.11 uit de algemene voorwaarden niet geldig is. Dit is door juristen van consuwijzer ook bevestigd (lees verderop).

Na enkele keren mailen kreeg ik te horen dat ik 'dan maar juridische bijstand in moest schakelen'. Alles om maar geen verkocht prul terug te hoeven nemen. Geld is binnen, dat is het doel. Klanttevredenheid staat absoluut niet in het vocabulaire van [edit]. Ik heb contact opgenomen met ‘het keurmerk’ van de website, Qshops. Het enige wat qshops doet, is de letterlijke mail die ik hen heb gestuurd, doorsturen naar filmspeler.nl. Verder niets. Het keurmerk Qshops stelt werkelijk helemaal niets voor. Ze zijn er puur voor de verkoper. Een logo van een keurmerk op de site is het enige doel van Qshops en de aangesloten winkels. Ze doen helemaal niets voor gedupeerde klanten, alleen het door sturen van je e-mail.

Na het contact met het flutkeurmerk Qshops, heb ik contact gezocht met consuwijzer. Ik werd terug gebeld door één van hun juristen. Het blijkt dat filmspeler inderdaad onterecht schermt met het punt 10.11 uit de algemene voorwaarden. De speler is niet verzegeld, dus dit punt gaat in dit geval niet op. Helaas heb ik zelf niet binnen de wettelijke 14 dagen aangegeven dat ik de speler wilde retourneren. Dit kwam omdat het 20 dagen heeft geduurd voordat ik het ding geleverd kreeg, en dus in mijn vakantie niet heb kunnen testen. Maar helaas is de wet hierin strikt. 14 dagen zichttermijn is 14 dagen zichttermijn, ook als de levertijd 20 keer langer is dan beloofd. Ik heb dus zelf geen poot om op te staan, daarom wil ik via deze post andere mogelijke gedupeerden waarschuwen.

Voor de mensen die dit lezen en toch nog van plan zijn een X9 aan te schaffen: Denk drie keer na voor je het doet. De X9 is een speler die op de website aliexpress.com te koop is voor €31. Dit is echt exact het zelfde apparaat, maar dan met andere software. Betere software. Filmspeler koopt de apparaatjes via aliexpress (of een vergelijkbare aanbieder), en zet er nieuwe software op. Deze nieuwe software is vele malen slechter dan de originele software. Je koopt dus een speler van 31 voor 180 euro en dan zit er op die speler ook nog eens slechtere software dan op de originele speler van 31 euro. En als je op aliexpress iets koopt waarover je niet tevreden bent, dan krijg je je geld altijd terug. Dus je kunt kiezen tussen 31 euro met goede software en zekerheid, of 180 euro met brakke software en zeker nooit je geld terug. Zoek op aliexpress naar een ‘vensmile mxq android tv box’ en je hebt exact hetzelfde apparaat voor drie tientjes! Ik heb deze intussen en ik ben er vele malen meer tevreden over dan over die brakke X9! Voor diegenen die al een X9 besteld hebben, maar nog niet ontvangen: pak het ding niet uit en stuur het terug. Dit is de enige manier waarop filmspeler.nl je je geld terug zal geven. En voor diegenen die het ding al hebben uitgepakt maar toch terug willen sturen: punt 10.11 uit de algemene voorwaarden is niet van toepassing (aldus de juristen van consuwijzer), aangezien het apparaat niet verzegeld geleverd wordt! Maar aangezien filmspeler zich hier achter blijft verschuilen, zul je toch je rechtsbijstand in moeten schakelen om je geld, waar je recht op hebt, terug te krijgen.

Verder wil ik iedereen die problemen heeft met filmspeler.nl vragen om contact te zoeken met consuwijzer (www.consuwijzer.nl). Ze zijn bezig om klachten over filmspeler te verzamelen. Op het moment dat ik contact zocht met consuwijzer, hadden ze nog niet genoeg klachten om actie te ondernemen. Maar als iedereen zijn klacht bij consuwijzer meldt, dan kan consuwijzer uiteindelijk gerechtelijke stappen ondernemen tegen deze oplichter! Als je mijn ervaringen nodig hebt om verdere stappen te ondernemen, sta ik daar voor open. Alleen heb ik geen poot om op te staan, maar samen staan we sterk.

Ik weet het: het is veel tekst. Daarom de samenvatting: koop geen X9, maar bestel exact hetzelfde apparaat op aliexpress voor een zesde van de prijs!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2015 om 09:21
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Een uitgebreide waarschuwing! Maar in alle ernst en eerlijkheid? U wa toch ook gewaarschuwd?

Slechts 1 advies; aangifte doen bij politie. Naast eventueel civiel procederen via rechtsbijstand (als het bedrag hoog genoeg is)