ro
door ronbep Jul 31, 2015 om 12:07
Computers & telefonie

Filmspeler

heb een x9 box bij filmspeler gekocht eigenlijk is het zelfde verhaal wat ik gelezen heb was stuk naar een week heb gemaild kreeg geen antwoord naar drie weken kreeg ik pas antwoord hij wou hem wel omruilen met bij betaling van 109 euro heb mijn x9 box naar filmspeler gebracht ben nu alle kwijt hoe kan ok dit oplossen hij heeft nu ook een andere website gaat gewoon weer verder dit persoon moet gestopt worden

3064 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2015 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ronbep,

Dat is allemaal heel vervelend voor je.
Daar is al genoeg over gereageerd.
Kijk maar eens hier.

Met vr.gr.

ba
door barrie b - Oct 4, 2015 om 22:10
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

In augustus heb ik een mediaplayer X9 gekocht. Een grote fout, blijkt achteraf. Ik google altijd wel even voordat ik een bestelling plaats en zo heb ik ook hier op deze site de ervaringen gelezen. Deze ervaringen zijn vooral negatief als het op retourneren aan komt, maar ik dacht ach, hoe groot is de kans dat ik het ding wil retourneren. Ik heb de gok gewaagd en dus toch zo'n ding besteld. De meeste reviews op het internet zijn immers allemaal positief. Intussen kan ik concluderen dat die reviews (o.a. op filmspeler.nl en op het forum van filmspeler) zwaar door [edit-redactie] gecensureerd worden. Al mijn negatieve opmerkingen worden binnen no time van het forum verwijderd. Ook klachten van andere gedupeerden waar ik mee in contact ben gekomen, worden verwijderd van het forum. Ja, als je alle negatieve verhalen tegen houdt, dan kun je jezelf wel lekker verkopen. Geloof dus niets van de reviews op de site en het forum van filmspeler, het is één en al censuur!

Toen ik mijn X9 bestelde, stond op de website nog een levertijd van 1 dag. In verband met grote drukte heeft het uiteindelijk 20 dagen geduurd voor ik de speler geleverd kreeg. Ik lees elders dat meneer met vakantie was, wat de echte reden is van de late levering weet ik nog steeds niet. Een dag na levering gingen wij met vakantie. Ik heb de speler dus pas na mijn vakantie echt kunnen gebruiken en testen. Al snel kwam ik er achter dat het een apparaat van niks was. Loopt om de haverklap vast, ondertiteling werkt niet goed, de meeste oudere films, docu's en series zijn niet te vinden en ondanks dat ik een ‘snelle’ V2 had, is het een abnormaal traag ding. Ik was niet tevreden, dus ik vroeg of ik hem terug kon sturen. Natuurlijk ging [edit-red.]daar niet mee akkoord. Intussen weet ik dat meneer er alles aan doet om niets terug te hoeven nemen.

Tijdens de koop moest ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden en in die voorwaarden staat iets over het vervallen van recht op retour bij het verbreken van de verzegeling van muziek, films en computersoftware (punt 10.11). De X9 is een speler, dus hardware. Dit valt niet onder dit punt van de algemene voorwaarden. Ergens in de kleine lettertjes op de website zelf staat dat filmspeler.nl vindt dat ook de X9 onder punt 10.11 van de algemene voorwaarden valt. Maar met de tekst op de website ben ik tijdens de koop niet akkoord gegaan, enkel met de tekst in de algemene voorwaarden. Dit wordt dus door [edit] onterecht gebruikt om een retourvraag te kunnen weigeren. Daar komt bij dat de mediaspeler niet verzegeld was toen ik hem ontving. Er zat een plastic folie om de doos, maar geen verzegeling. Dus heb ik ook geen verzegeling verbroken. Nogmaals een reden waarom 10.11 uit de algemene voorwaarden niet geldig is. Dit is door juristen van consuwijzer ook bevestigd (lees verderop).

Na enkele keren mailen kreeg ik te horen dat ik 'dan maar juridische bijstand in moest schakelen'. Alles om maar geen verkocht prul terug te hoeven nemen. Geld is binnen, dat is het doel. Klanttevredenheid staat absoluut niet in het vocabulaire van [edit]. Ik heb contact opgenomen met ‘het keurmerk’ van de website, Qshops. Het enige wat qshops doet, is de letterlijke mail die ik hen heb gestuurd, doorsturen naar filmspeler.nl. Verder niets. Het keurmerk Qshops stelt werkelijk helemaal niets voor. Ze zijn er puur voor de verkoper. Een logo van een keurmerk op de site is het enige doel van Qshops en de aangesloten winkels. Ze doen helemaal niets voor gedupeerde klanten, alleen het door sturen van je e-mail.

Na het contact met het flutkeurmerk Qshops, heb ik contact gezocht met consuwijzer. Ik werd terug gebeld door één van hun juristen. Het blijkt dat filmspeler inderdaad onterecht schermt met het punt 10.11 uit de algemene voorwaarden. De speler is niet verzegeld, dus dit punt gaat in dit geval niet op. Helaas heb ik zelf niet binnen de wettelijke 14 dagen aangegeven dat ik de speler wilde retourneren. Dit kwam omdat het 20 dagen heeft geduurd voordat ik het ding geleverd kreeg, en dus in mijn vakantie niet heb kunnen testen. Maar helaas is de wet hierin strikt. 14 dagen zichttermijn is 14 dagen zichttermijn, ook als de levertijd 20 keer langer is dan beloofd. Ik heb dus zelf geen poot om op te staan, daarom wil ik via deze post andere mogelijke gedupeerden waarschuwen.

Voor de mensen die dit lezen en toch nog van plan zijn een X9 aan te schaffen: Denk drie keer na voor je het doet. De X9 is een speler die op de website aliexpress.com te koop is voor €31. Dit is echt exact het zelfde apparaat, maar dan met andere software. Betere software. Filmspeler koopt de apparaatjes via aliexpress (of een vergelijkbare aanbieder), en zet er nieuwe software op. Deze nieuwe software is vele malen slechter dan de originele software. Je koopt dus een speler van 31 voor 180 euro en dan zit er op die speler ook nog eens slechtere software dan op de originele speler van 31 euro. En als je op aliexpress iets koopt waarover je niet tevreden bent, dan krijg je je geld altijd terug. Dus je kunt kiezen tussen 31 euro met goede software en zekerheid, of 180 euro met brakke software en zeker nooit je geld terug. Zoek op aliexpress naar een ‘vensmile mxq android tv box’ en je hebt exact hetzelfde apparaat voor drie tientjes! Ik heb deze intussen en ik ben er vele malen meer tevreden over dan over die brakke X9! Voor diegenen die al een X9 besteld hebben, maar nog niet ontvangen: pak het ding niet uit en stuur het terug. Dit is de enige manier waarop filmspeler.nl je je geld terug zal geven. En voor diegenen die het ding al hebben uitgepakt maar toch terug willen sturen: punt 10.11 uit de algemene voorwaarden is niet van toepassing (aldus de juristen van consuwijzer), aangezien het apparaat niet verzegeld geleverd wordt! Maar aangezien filmspeler zich hier achter blijft verschuilen, zul je toch je rechtsbijstand in moeten schakelen om je geld, waar je recht op hebt, terug te krijgen.

Verder wil ik iedereen die problemen heeft met filmspeler.nl vragen om contact te zoeken met consuwijzer (www.consuwijzer.nl). Ze zijn bezig om klachten over filmspeler te verzamelen. Op het moment dat ik contact zocht met consuwijzer, hadden ze nog niet genoeg klachten om actie te ondernemen. Maar als iedereen zijn klacht bij consuwijzer meldt, dan kan consuwijzer uiteindelijk gerechtelijke stappen ondernemen tegen deze oplichter! Als je mijn ervaringen nodig hebt om verdere stappen te ondernemen, sta ik daar voor open. Alleen heb ik geen poot om op te staan, maar samen staan we sterk.

Ik weet het: het is veel tekst. Daarom de samenvatting: koop geen X9, maar bestel exact hetzelfde apparaat op aliexpress voor een zesde van de prijs!

vi
door vincentbb - Jan 3, 2016 om 22:48
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Allemaal,

Ook ik ben gedupeerd door [edit-redactie]. Ik kreeg een overzegelde Filmspeler geleverd en na het lezen van de handleiding besloten om hem retour te sturen. Betaald middels Afterpay. [edit] weigert nu de betalingsverplichting te laten vervallen. Iemand tips, ik ga in ieder geval Consuwijzer inlichten en heb al contact met Afterpay. Lijkt mij niet dat zij met een malafide bedrijf als dit zaken willen doen.

Met vriendelijke groet,
Vincent Bouwens

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer