ti
door timmer77 Apr 13, 2014 om 14:33
Computers & telefonie

Firewall

windows firewall en avasr firewall zijn bijden ingeshakeld kan dat kwaat??

689 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 14:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zolang als ze samen niet overhoop liggen kan het weinig kwaad. Maal ik eens verder kijk dan zou 1 van de 2 programma's een melding moeten geven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Windows firewall zou ik uitschakelen (sowieso vrij zinloos). En als het kan zou ik de firewall van Avast op handmatig zetten, kun je zelf beslissen over het verkeer wat er in en uit gaat. Anno 2014 geen slecht idee.

Willekeurig voorbeeldje; Shockwave Flash van Adobe (ook jij hebt dat op jouw pc staan) maakt iedere keer wanneer jij 'n website bezoekt, waarbij flash nodig is, verbinding met de servers van Adobe. Waarom is dat nodig? Wat doet Adobe met al die data?
Toch handig om je firewall dit te laten blokkeren, gaat ze natuurlijk niets aan bij Adobe welke sites jij bezoekt.

gompy2
door gompy2 - Apr 13, 2014 om 16:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=timmer77 schreef op zondag 13 apr 2014, 14:33]windows firewall en avasr firewall zijn bijden ingeshakeld kan dat kwaat??
Als je Avast! Internet Security hebt geïnstalleerd , schakelt die zelf de Windows Firewall uit en hoef je verder niets te doen, en dat is de beste optie.
Maar vertel eerst eens wat je hebt geïnstalleerd van Avast!, anders heeft verhalen ophangen geen zin...

ti
door timmer77 - Apr 14, 2014 om 11:23
67 Antwoorden / 94 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 13 apr 2014, 16:09][quote=timmer77 schreef op zondag 13 apr 2014, 14:33]windows firewall en avasr firewall zijn bijden ingeshakeld kan dat kwaat??
Als je Avast! Internet Security hebt geïnstalleerd , schakelt die zelf de Windows Firewall uit en hoef je verder niets te doen, en dat is de beste optie.
Maar vertel eerst eens wat je hebt geïnstalleerd van Avast!, anders heeft verhalen ophangen geen zin...
avst premier

gompy2
door gompy2 - Apr 14, 2014 om 13:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=timmer77 schreef op maandag 14 apr 2014, 11:23] avst premier
Avast! Premier is de meest uitgebreide versie, klik -> Hier
Je hoeft verders niets te doen, Avast! en de Windows-Firewall samen geeft geen problemen.
Bij de standaard instellingen van de Windows-Firewall houdt die Firewall niets tegen wat naar buiten wil, het internet op, en de Avast! Firewall controleert dat wel.
Uitleg van het 1 en ander, klik -> Hier