ha
door hancuypers Nov 5, 2015 om 19:28
Voeding & gezondheid

Fitness abonnement

Goedenavond,

Ondanks dat ik mij geen grote kans acht wil ik jullie graag de volgende situatie voorleggen:

Op 18 september j.l. heb ik een fitness abonnement afgesloten voor de duur van 1 jaar. Als extra upgrade kreeg ik een gratis maand sporten, een maand gratis groepslessen en sportdrank cadeau. In alle haast zijn mij de algemene voorwaarden ontschoten, toch heb ik deze geaccepteerd
Gisteren kwam ik er via mijn bankafschriften achter dat er abonnementskosten waren afgeschreven terwijl ik de gehele contributie in een keer heb voldaan.
Na enig onderzoek kwam ik erachter dat de 'gratis' groepslessen en sportdrank zijn omgezet in een jaarabonnement.
Ik had deze immers moeten opzeggen tijdens mijn 'actiemaand'.
Ik heb mijn groepslessen en sportdrank abonnement per 4-11 opgezegd terwijl zij officieel per 1-11 zijn ingegaan, toch moet ik volgens de sportschool toch het gehele jaar betalen. Hier werd mij gewezen op de algemene voorwaarden.

Wat is rechtens?
Ik ben overigens niet de enige die met dit probleem kampt..

1525 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 20:15
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Je krijgt eerder een betere conditie van het afkomen van hun contracten als van het sporten daar.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2015 om 20:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gisteren kwam ik er via mijn bankafschriften achter dat er abonnementskosten waren afgeschreven terwijl ik de gehele contributie in een keer heb voldaan.

Deze zin begrijp ik niet, welke gehele contributie heeft u in een keer voldaan?

ha
door hancuypers - Nov 5, 2015 om 20:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 5 nov 2015, 20:16]Gisteren kwam ik er via mijn bankafschriften achter dat er abonnementskosten waren afgeschreven terwijl ik de gehele contributie in een keer heb voldaan.

Deze zin begrijp ik niet, welke gehele contributie heeft u in een keer voldaan?

Ik had mijn abonnementskosten, zonder groepslessen en sportdrank, in een keer betaald. Nu hebben zij echter een automatische incasso gedaan omdat ik nu een ook jaarcontract heb voor mijn groepslessen en sportdrank.
Ik heb dus eenmalig mijn sportabonnement betaald en nu via de automatische incasso gaan de groepslessen en de sportdrank

ha
door hancuypers - Nov 5, 2015 om 20:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht goed om te vermelden is dat ik een verschil heb ontdekt in de algemene voorwaarden van de website en mijn contract.
In de algemene voorwaarden van de website komt de desbetreffende bepaling waar ik nu het conflict over heb niet aanbod. Deze staat alleen in het contract. Ik heb voor het aangaan van de overeenkomst echter alleen de algemene voorwaarden van de website kunnen bekijken dus kon ik niet op de hoogte zijn van de bepaling waardoor de groepslessen en sportdrank nu zijn omgezet in een jaarabonnement.

Mag dit uberhaupt wel dat de algemene voorwaarden verschillen?

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 20:43
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ik had mijn abonnementskosten, zonder groepslessen en sportdrank, in een keer betaald.
Staat er in de voorwaarden dat u een machtiging over uw bankrekening heeft gegeven? Ja of Nee.

Nu hebben zij echter een automatische incasso gedaan omdat ik nu een ook jaarcontract heb voor mijn groepslessen en sportdrank.
Laat ze voor deze dingen eerst maar eens een machtiging van u zien .......

ha
door hancuypers - Nov 5, 2015 om 20:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 5 nov 2015, 20:43]Ik had mijn abonnementskosten, zonder groepslessen en sportdrank, in een keer betaald.
Staat er in de voorwaarden dat u een machtiging over uw bankrekening heeft gegeven? Ja of Nee.

Nu hebben zij echter een automatische incasso gedaan omdat ik nu een ook jaarcontract heb voor mijn groepslessen en sportdrank.
Laat ze voor deze dingen eerst maar eens een machtiging van u zien .......

Op mijn overeenkomst staat ''Door ondertekening van dit formulier geeft u toestemming aan de incassant om doorlopende incasso- opdrachten te sturen naar uw bank om een bedrag van uw rekening af te schrijven wegens ''betaling lidmaatschap'' en aan uw bank om doorlopend een bedrag van uw rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van de incassant''

Ik heb dus een machtiging gegeven voor de incasso.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2015 om 20:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb voor het aangaan van de overeenkomst echter alleen de algemene voorwaarden van de website kunnen bekijken dus kon ik niet op de hoogte zijn van de bepaling waardoor de groepslessen en sportdrank nu zijn omgezet in een jaarabonnement.

Maar u heeft toch een contract getekend. Voordat u het contract tekende kon u dus de algemene voorwaarden op het contract lezen. Of niet? Hoe zit dat precies?

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 21:00
11539 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag wordt dus of er terecht of onterecht een tweetal extra (niet bestelde) abo's afgenomen zijn.

Maar als het zulke types zijn, dan zou ik toch meteen opzeggen en de schriftelijke bevestiging daarvan heel goed bewaren, OF alles in één keer betalen en de machtiging intrekken en het rekeningnummer blokkeren. Duidelijk is deze sportschool op één ding uit: Geld, hoe dan ook .......

ha
door hancuypers - Nov 5, 2015 om 22:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 5 nov 2015, 20:58]Ik heb voor het aangaan van de overeenkomst echter alleen de algemene voorwaarden van de website kunnen bekijken dus kon ik niet op de hoogte zijn van de bepaling waardoor de groepslessen en sportdrank nu zijn omgezet in een jaarabonnement.

Maar u heeft toch een contract getekend. Voordat u het contract tekende kon u dus de algemene voorwaarden op het contract lezen. Of niet? Hoe zit dat precies?

Voor het aangaan van de overeenkomst heb ik inderdaad de algemene voorwaarden kunnen lezen.

De onderstaande bepaling stond niet bij de algemene voorwaarden toen ik het contract ben aangegaan via de website. Deze stond bij de algemene voorwaarden bijgevoegd aan het contract.
''Viii: bij inschrijving van een actieperiode ontvang je 1 maand gratis groepslessen. Indien je geen gebruik wilt maken van deze extra voorziening, dan dien je deze tijdens de gratis maand op te zeggen. Zeg je deze niet op, dan gaan wij er vanuit dat deze extra bevalt en blijft deze automatisch gekoppeld aan jouw sportlidmaatschap tot de einddatum van je eerste contractperiode. Daarna is deze extra voorziening maandelijks opzegbaar''

Ik heb ze dus kunnen lezen alleen komen deze niet overeen met de av's van mijn uiteindelijke contract (de av's nadat ik heb getekend)

Excuses dat ik niet geheel duidelijk ben.

ha
door hancuypers - Nov 5, 2015 om 22:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Met de actiemaand bedoelt de sportschool de maand oktober. Ik heb echter opgezegd per 4-11 waardoor zij mij houden aan het contract. Ik had optijd moeten zeggen.
Ik ben echter van mening dat ik dit niet had kunnen weten omdat de 2 av's verschillen en in de av waar ik voor getekend heb (die wat mij digitaal ter hand gesteld) stond deze bepaling niet.