hendrik1944
door hendrik1944 Sep 26, 2015 om 17:18
Computers & telefonie

Fix Mi Pc

Hallo forum.
Ik heb een laptop met Windows 7 nu raden ze mij aan om hem eens Schoon te maken met Fix Mi PC omdat mijn laptop niet meer zo snel is. Maar mijn vraag is natuurlijk hoe veilig is deze Fix Mi PC of kan ik beter wat anders gebruiken ?

Wie geeft mij raad. Groeten van hennie1944

950 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2015 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hendrik1944,

Zou ik niet doen.
Je kunt eventueel CCleaner - klik hier - downloaden en laten 'schoonmaken'.
Na opstarten niets aan de vinkjes veranderen en alleen maar op schoonmaken (onderin) klikken.
En daarna nog even scannen met MBAM (klik hier op groene balk).

Suc6

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2015 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In Windows zit al een opruimprogramma: Schijfopruiming en ook Defragmenteren.

Hebt u dat al eens gedaan?

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2015 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie zijn 'ze', oftewel wie raden dat aan?

In het algemeen zijn zulke programma's geen goed idee.

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2015 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

En zeker niet downloaden via softonic.com!

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hendrik1944,

Voor wat Tips om 'Onderhoud' onder W7 te plegen lees en kijk eens hier

Suc6

hendrik1944
door hendrik1944 - Sep 26, 2015 om 19:04
27 Antwoorden / 29 Vragen

Edrick3.
Bedankt voor de goede raad. Ik had de cc cleaner er al op staan en ook die voor MBAM dus ik ben hier mee geholpen.
Groetjes hennie1944.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 26, 2015 om 19:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Na een aantal jaar is het raadzaam -meestal is het overigens 'n moetje- om hem/haar te formatteren en Windows geheel opnieuw te installeren.

Dat is niet moeilijk; a. back-up alles (dat je doe standaard al) b. DVD'tje met Windows in de PC steken c. reboot d. volg de stappen en bijna klaar.

el
door elrosso - Sep 28, 2015 om 14:59
21 Antwoorden / 16 Vragen

Opschonen en progjes om de laptop op wat voor manier dan ook te versnellen werken helaas niet. Wat wel werkt is, zoals Akkerdistel aangeeft, alles opnieuw installeren. Overweeg dan ook een SSD schijf (redelijk duur) of SSHD schijf (zelf ervaring mee) in je laptop te zetten in plaats van je huidige HDD (harddisk). Dan heb je ook direct van alles een backup op je oude harddisk staan (scheelt weer heel wat kopieer en uitzoek tijd ;-)). Kijk ook naar je werkgeheugen, zorg dat deze minimaal 4GB is.

Met een investering van circa 100 euro is je laptop weer redelijk up to date wanneer je geen grote spellen er mee wilt spelen. Je zal versteld staan wat een snelheidswinst je maakt.

Wanneer je een legale windowscode hebt, die met meerdere keren 5 karakters, dan kan je een windows versie ergens (illegaal) downloaden. Let wel op dat je dezelfde versie pakt; dus bijvoorbeeld Windows 7 Home of premium etc.

Met www.drivethelife.com kan je heel eenvoudig al je drivers up to date krijgen. Veel succes!