ge
door geeta21 Mar 26, 2015 om 13:03
Computers & telefonie

Flashplayer wel of niet instaleren

zal ik adobe flashplayer wel of niet op mijn laptop downloaden?
Je krijgt allemaal tegenstrijdige berichten over virussen enz.

13036 20 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Mar 26, 2015 om 13:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Gewoon installeren. Diverse sites / filmpjes hebben dat nodig. Zorg wel voor een up-to-date virusscanner. Maar als de angst voor virussen en gebruik van de PC overheerst, kun je de PC beter uitzetten en weggooien.

ge
door gerboe - Mar 26, 2015 om 14:27
806 Antwoorden / 0 Vragen

En de updates voor Adobe Flashpayer vooral altijd installeren.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2015 om 14:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo geeta21,

Heb er nog geen problemen mee gehad.
Zorg wel dat je het van de goede site downloadt: klik hier.
Vinkje voor McAfee weghalen.

Met vr.gr.

ge
door geeta21 - Mar 26, 2015 om 14:42
69 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt voor de adviezen. Vriendelijk groet: geeta 21

valerius-2
door valerius-2 - Mar 26, 2015 om 19:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is een van de betere programma's die al jaren gebruikt wordt en wel in het begin de enige was. Nu heeft windows ook zo iets n'.l. silverlicht

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2015 om 19:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

NU heeft Windows.......?
Silverlight is er jaren.

costnix
door costnix - Mar 26, 2015 om 19:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij groot deel van de webstekken wordt fewerkt met HTML5 en daarbij is Flash En Silverlight niet meer nodig. Beide zullen dan ook verdwijnen.

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2015 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u als browser Firefox gebruikt dan wordt de Flashplayer geblokkeerd zodra er veiligheidsproblemen ontdekt worden. Ik weet niet of dat met andere browsers ook het geval is.

co
door cobie-45 - Mar 27, 2015 om 13:31
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ik krijg Adobe Flash Player niet geinstalleerd

er
door erky - Mar 27, 2015 om 13:38
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Geeta21,

Flash Payer van Adobe wordt gebruikt voor bewegend beeld op internet. Als je het niet hebt geïnstalleerd is een webpagina rustiger en daar waar reclame is, zeker.

De verhalen rond Flash Player zijn kort samengevat als volgt: Als je een oude(re) versie hebt geïnstalleerd dan ben je meer kwetsbaar voor virussen dan als je de laatste versie hebt. Op dit moment is dat versie 17.0.0.134. Flash is een aantrekkelijk soort software voor virusschrijvers, vandaar de aandacht en de vele waarschuwingen.

Flash wordt geïnstalleerd in je browser, dus als je meerdere browsers hebt zul je voor elke browser apart een download moeten starten.

Nog een pikant detail: naast gewone cookies bestaan er ook Flash cookies. Deze laatste geven veel meer van jouw privacy prijs dan de gewone cookies.
Wil je dit regelen, zie dan hier.

Groet!
Erky

paula e
door paula e - Mar 27, 2015 om 14:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de nieuwste samsung tablet s.
ik speel vaker spelletjes waarbij ik een flashplayer nodig heb.
helaas is het niet te installeren op mijn tablet.

is er een oplossing voor dit probleem?
via dolphin wordt gezegd dat het problemen kan opleveren dus durf ik het niet te doen.

alvast hartelijk dank voor de evt. reacties.

po
door polleke1949 - Mar 27, 2015 om 14:34
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op donderdag 26 mrt 2015, 13:55]Gewoon installeren. Diverse sites / filmpjes hebben dat nodig. Zorg wel voor een up-to-date virusscanner. Maar als de angst voor virussen en gebruik van de PC overheerst, kun je de PC beter uitzetten en weggooien.

En vooral niet vergeten om van tevoren de harde schijf helemaal naar de gallemiezen te helpen, want anders kan een of andere malloot nog steeds zien wat er op staat.
('t is maar een tipje hoor)

tr
door traantje - Mar 27, 2015 om 14:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

traantje

Onderwerp: Al of niet downloaden van Flash Player

Beste vraagstelster downloaden is geen probleem echter en dat vergeet iedereen er bij te zeggen
pas goed op de twee kleine niet opvallende vinkjes die bij het downloaden verschijnen!
Vink ze eerst weg (beide) indien je geen Google Chrome wenst te hebben. Waarom zou je?
Anders krijgt je computer allerlei verschijnselen waarop je ook niet zit te wachten.
En dat zogenaamde sneller werken moet je ook maar met een korreltje zout nemen!

P.S
In sommige virusscanners zoals b.v. AVAST is het zelfs gewenst.

anita555
door anita555 - Mar 27, 2015 om 17:10
47 Antwoorden / 44 Vragen

Als ik het probeer te downloaden dan mislukt het steeds.Waarschijnlijk komt het omdat de anti virus software van Avast het niet toestaat om software te installeren. Dus hopelijk weet iemand dan ook wat ik dan in het programma van Avast aan of uit moet vinken om toch de installatie van van de flash player voor elkaar te krijgen. Hopelijk kan iemand mij dat uitleggen hoe dat moet?

Met vriendelijke groet,

sepke2008
door sepke2008 - Mar 27, 2015 om 19:08
191 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ook gewoon Google Chrome gebruiken, hier zit al een flashplayer ingebouwd.

Mvg,

Sepke

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2015 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anita555,

Je kunt beter je vraag zelf stellen.

Heb je het downloaden via de link 26/3 14.39 geprobeerd?
Wat voor foutmelding krijg je?

pi
door pieterwolters - Mar 28, 2015 om 10:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de security zaken is Flash ook nog eens een energieslurpen van jewelste. Zelfs MS Silverlight is efficiënter. Zeker op mobiele apparaten als laptops zou ik niet installeren als je het niet nodig hebt. Gelukkig zijn er steeds meer websites die afstappen van Flash. Tot voor kort was het nog nodig voor video, maar dat gaat net zo goed en veel efficiëntie via HTML5 (wat door alle moderne browsers wordt ondersteund).

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 29, 2015 om 22:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Adobe Flash is feitelijk spyware, echter wanneer je in jouw firewall blokt dat Flash verbinding kan maken met het internet is het gewoon veilig te gebruiken. Mits je zorgt dat deze altijd up-to-date is, dit kun je het best zelf met de hand doen.

Blokkeer je Flash niet in de firewall, kunnen ze bij Adobe zien welke sites jij bezoekt. En laat je hem automatisch updaten, ook wanneer jij jouw PC opstart.

paula e
door paula e - Apr 2, 2015 om 20:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

sepke, ik gebruik google chrome. desondanks geen flashplayer op mijn samsung tablet s.

ik vind het echt heel jammer. verder een supertablet.

gr. paula e

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2015 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@paula e,

Tja, maar de vraagsteller had het over een laptop en daarop is het antwoord gebaseerd. ;-)

Met vr.gr.