m.
door m.vangerven Mar 13, 2014 om 13:08
Huishouden & energie

Flexxfloor

Winkel failliet, 10 jaar garantie op vloer weg.....
Vloer ligt nog geen jaar en laat los aan randen.
De vloer kostte bijna 1000,= euro, dit is een maand AOW voor mij. Ik val over de vloer, en heb nu geen geld meer om weer iets anders neer te leggen, krijg overal nul reactie.
Importeur is wezen kijken en wijst mij ook af....
Wat kan ik nu nog doen?
Ben wanhopig.

23261 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 13:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat heeft de importeur gezegd, hoe verklaart hij het loslaten aan de randen?

Bedoelt u daarmee dat de vloer omhoog komt aan de randen? Door welk bedrijf is de vloer gelegd, was dat door de verkoper of een andere partij?

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O ik zie het al, het is een plaksysteem. Heeft de lijm losgelaten?

m.
door m.vangerven - Mar 13, 2014 om 14:15
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo zoekster,
Heb deze Flexxfloor expres niet bij karwei of gamma gekocht, maar in een speciale "vloer" winkel.
Daar heb ik gevraagd of dat deze flexxfloor ook geplakt kon worden over vinyl.In de winkel zeiden ze dat dat wel kon als ik maar goed de vloer zou schuren en vet vrij zou maken, Er zat zelfs een man in die winkel die zei letterlijk: "Ja hoor, dat heb ik ook gedaan ".
Nu wordt dit door de importeur genoemd als zijnde, dat dit de oorzaak is van het loslaten, dat dit nooit zou mogen. Dat ik "verkeerd" advies heb gekregen in de winkel die nu failliet is, noemt de importeur "Hoogst onwaarschijnlijk".
Maar als dat niet zou kunnen zou de lijm toch ook in het midden van de tegels los moeten laten en niet alleen de randen???
De katten haren staan soms recht overeind in de naden.
Ik weet het niet meer.
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 14:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar zelfs al had u verkeerd advies in de winkel gekregen, dan nog had de importeur daar dan buiten gestaan. De importeur is alleen maar verantwoordelijk voor een goed product, als hij degene is die de garantie heeft gegeven. Het lastige is dat u zelf de vloer heeft gelegd (geplakt) dat maakt uw positie uitermate zwak.

Ik vrees dat u een miskoop heeft met deze plakvloer. Of het nu komt door het vinyl eronder of niet, de lijm houdt niet bij de naden.

Ik snap wel dat u er wanhopig van bent. Als uw vinyl daaronder los ligt, kunt u misschien alles eruit halen en er dan weer vinyl voor in de plaats leggen. Bij Leenbakker hebben ze redelijk dik vinyl voor een aardige prijs, ik zou het dan wel laten leggen.
Wel zonde van het geld en ik snap dat u het niet breed heeft, maar een betere oplossing weet ik ook niet.

Het is me niet duidelijk waar die vloer ligt. Mocht het in de woonkamer liggen (hopelijk niet) dan kunt u er misschien nog een groot kleed overheen leggen, zodat de ergste 'schande' is bedekt.

Sterkte ermee!

ho
door hout van hout - Mar 19, 2014 om 23:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Flexxfloor is een product van Fetim.
De vloeren zijn voorzien van een plaklaag.
Uw klacht komt geregeld voor bij deze en vergelijkbare producten.
Ze worden te mooi verkocht, dit heeft te maken dat men vaak kiest voor de prijs en dan terecht komt bij een prijsstunter die louter commerciële verkopers in dienst heeft.
Had u de vloer gekocht bij een vakspecialist die nog met passie een vloer legt, dan was u waarschijnlijk iets meer kwijt geweest maar had u nu geen probleem gehad.

Wanneer men de prijs allang is vergeten, word men geconfronteerd men de kwaliteit!

U kunt de delen verwijderen en vervangen door nieuwe delen of de delen door middel van een plastic lijm opnieuw verlijmen.

m.
door m.vangerven - Mar 20, 2014 om 12:16
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hout van Hout,

Zoals u kunt lezen heb ik deze vloer gekocht bij een vakspecialist.
Wist alleen toen niet dat deze winkel al failliet was verklaard.
Met 25,50 per m2 vind ik dit niet echt een prijsstunterskoopje.
Helaas hebben we niet allemaal een dikke portemonnee.
In de reclame op de tv etc. worden al deze produkten van Flexxfloor als zijn voor de doehetzelver aangeprezen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.