w.
door w.haarsma Jun 15, 2015 om 16:52
Auto & vervoer

'formele klacht' indienen

Onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) heeft aangegeven dat de enige weg die wij kunnen bewandelen om in contact te treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) is om een 'formele klacht' in te dienen. Deze zal dan via onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) bij de juridische afdeling van Skoda terecht komen. Wij zouden graag in contact willen treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) over een defect aan de koppelingsplaat van onze auto, wat volgens ons te wijten is aan een fabricage fout. Skoda weigert om de kosten die gemoeid waren met de reparatie van dit defect voor haar rekening te nemen.
Welke stappen kunnen wij als consument nemen?

1577 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Klik HIER voor extra informatie.

ge
door gerboe - Jun 15, 2015 om 17:04
806 Antwoorden / 0 Vragen
0
w.
door w.haarsma - Jun 15, 2015 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor de snelle reactie,
we hebben de auto gekocht in januari 2012 (nieuw). de garantie (2 jaar) is inmiddels verlopen
de verkoper was het met ons eens dat het heel vreemd is dat dit mankement zich voordoet, maar wil zich niet uitlaten over de schuldvraag


=zoekster schreef op maandag 15 jun 2015, 17:01: Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

ho
door hopetobehelping - Jun 15, 2015 om 19:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste w.haarsma,

als het een fabricage fout is dan moet de verkoper ervoor zorgen dat het kosteloos gerepareerd wordt.
Het probleem zal waarschijnlijk zijn om aan te tonen dat het een fabricage fout is.
Iedereen zal het met u eens zijn dat een auto van ruim 3 jaar dit mankement niet behoort te hebben, maar aantonen dat het een fabricage fout zal niet eenvoudig zijn. En de vraag is ook maar of dit snel voor elkaar te krijgen is.

Waarschijnlijk zult u dit toch zo snel mogelijk opgelost willen hebben.
Als ik u was zou ik toch nog een keer naar uw dealer gaan en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Aangezien uw dealer het ook vreemd vind dat dit zich voordoet is uw dealer wellicht bereid om water bij de wijn te doen (als u dat ook acceptabel vind uiteraard).

Wat u natuurlijk ook kunt doen (maar wellicht al gedaan heeft) is contact opnemen met de landelijke organisatie, klik hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

KeesWeer
KeesWeer - Mar 10, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht
Scoupy cashback

Scoupy cashback

Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.

 

[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]

Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer