johnalards
door johnalards Jan 29, 2015 om 17:04
Vrije tijd & tuin

Foto gebruikt door Esprit

mijn vriendin heeft een foto op Flickr geplaatst en nu heeft het modemerk Esprit die foto daar gekopieerd en gebruikt op een kledingstuk.
Dit zonder goed overleg met mijn vriendin.
mijn vriendin heeft die foto daar geplaatst om reacties/opmerkingen los te maken bij andere fotograven...
Mag esprit dit zo maar doen en wat kan ik hier tegen doen???
Nu verdienen hun geld aan de foto van mijn vriendin.

ik persoonlijk noem zoiets diefstal of zie ik het verkeerd?

961 6 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Jan 29, 2015 om 17:24
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het modemerk zal dit niet zomaar doen. Waarschijnlijk heeft uw vriendin (al dan niet per ongeluk) aangegeven dat de foto / haar foto's rechtenvrij gebruikt mag / mogen worden. Ik raad aan om dit eerst te controleren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

johnalards
door johnalards - Jan 29, 2015 om 18:21
19 Antwoorden / 6 Vragen

uwjurist,

Is gecontroleerd en en deze foto is All rights reserverd

komsja
door komsja - Jan 29, 2015 om 18:32
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Een goede les voor de volgende keer,niet zomaar foto,s plaatsen

uwjurist
door uwjurist - Jan 29, 2015 om 18:52
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw vriendin de foto niet rechtenvrij heeft gepubliceerd heeft het modemerk een groot probleem, omdat men onrechtmatig heeft gehandeld.
Dat kan een leuke vergoeding opleveren.
Ik raad haar aan een jurist in te schakelen. Ze mag mij ook altijd even vrijblijvend bellen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

johnalards
door johnalards - Jan 29, 2015 om 19:50
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=uwjurist schreef op donderdag 29 jan 2015, 18:52]Als uw vriendin de foto niet rechtenvrij heeft gepubliceerd heeft het modemerk een groot probleem, omdat men onrechtmatig heeft gehandeld.
Dat kan een leuke vergoeding opleveren.
Ik raad haar aan een jurist in te schakelen. Ze mag mij ook altijd even vrijblijvend bellen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Hoe kunt u ons van dienst zijn zonder dat er rechtsgang aan te pas komt?