bv
door bvandenhazel Oct 20, 2012 om 16:35
Computers & telefonie

Foto van laptop naar iPad

Ik wil een foto van mijn laptop naar mijn iPad 2 zetten. Via internet zeggen ze dat het via iTunes kan, maar daar kom ik niet uit. wie kan mij hier een antwoord op geven?

48822 20 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 21, 2012 om 12:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Volgens mij kun je ook zonder iTunes, via de USB oplaadkabel van de iPad, de foto's in de map DCIM van de iPad wel zien en naar de PC kopiëren. Via het Startmenu van Windows de Computer openen. Zodra het stuurprogramma is geïnstalleerd (dat gaat automatisch), wordt hier de iPad zichtbaar.
Open de iPad, Internal Storage, DCIM, map het speciale naam. Helaas kun je geen foto's er naar toe slepen, of kopiëren. Je kunt via de PC wel foto's verwijderen.

Je kunt als alternatief een foto aansluitkit van Apple kopen (€30,-).
Daar zit een USB en SD-kaart stekker in.
Via de USB stekker zou je met behulp van een USB stick de foto's wel op de iPad moeten kunnen zetten. Vraag het in de winkel van Apple nog even goed na.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2012 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt simpel de foto per mail naar uw I-pad sturen en dan op Uw I-pad opslaan in foto's.

freya
door freya - Oct 21, 2012 om 12:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bvandenhazel,

En toch is iTunes niet zo heel erg ingewikkeld hoor. Hier wat stappen om mappen met foto's op je iPad te krijgen:

- Zorg dat je op je computer een map hebt (b.v. C:\Documenten\Foto) waarin je allemaal submappen hebt met foto's.
- Koppel je iPad aan de computer en start iTunes
- Selecteer links je iPad
- Selecteer rechts het tabblad Foto's
- Zet een vinkje voor: Foto's synchroniseren en selecteer daarachter de map met foto's (in dit voorbeeld de map C:\Documenten\Foto)

Je kunt met de opties die daar onder staan selecteren of je alle submappen wil laten synchroniseren of alleen bepaalde submappen met foto's. Daarna nog even rechtsonder op de knop (Synchroniseren) drukken en de foto's zouden op je iPad geplaatst moeten worden.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Oct 21, 2012 om 20:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 21 okt 2012, 12:56]
En toch is iTunes niet zo heel erg ingewikkeld hoor.

Klopt helemaal.

Helaas echter is het op PC's met Windows 7 (64-bit), zoals op de mijne, een hele puzzel om de iPad zichtbaar te maken in iTunes. Ik heb een iPad 2 en de nieuwe iPad geprobeerd, beiden met IOS 6. iTunes, of de iPad zelf, heeft duidelijk een hekel aan de 64-bits versie van Windows 7.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door steeds C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceHelper.exe eerst uit te voeren en dan de iPad aan te koppelen.
Ook scheelt het soms om eerst de iPad aan te sluiten en dan de PC pas te starten.

Het uitvinken van alle programma's, die in MSConfig staan aangevinkt onder Opstarten, kan ook helpen. Soms komt de iPad om onverklaarbare redenen wel meteen in beeld.

freya
door freya - Oct 21, 2012 om 21:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gsm:

Dit 'probleem' kende ik niet, maar ik gebruik dan ook nog Windows Vista.... Het zal ongetwijfeld een probleem zijn dat optreedt bij bepaalde hardwarecombinaties of wellicht bij bepaalde chipsets van het moederbord? Er zal te zijner tijd dan ook wel weer een oplossing voor komen.
Maar vooralsnog in ieder geval iets om te onthouden....

Freya

.

macwouter
door macwouter - Oct 21, 2012 om 23:40
825 Antwoorden / 9 Vragen

Doe het gewoon via iCloud zoals op een iMac. Ook voor windows 7 64 bit

bv
door bvandenhazel - Oct 22, 2012 om 04:30
11 Antwoorden / 5 Vragen

dank jullie voor de reacties. ik heb nu voldoende info om verder te gaan. mijn laptop draait op windows 7.

j.
door j.vanderweele - Oct 22, 2012 om 14:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

In de Apple store zijn verloopstekkers te koop ,waarmee het SD kaartje rechtstreeks op de IPad aan gesloten kan worden en de foto's geïmporteerd worden .(kind kan de was doen)kosten ± €25,-
dit is een setje voor SD kaart en USB stekker.

lo
door looisje - Oct 22, 2012 om 14:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is een hele handige gratis transfer app voor, werkt perfect

polleke1945
door polleke1945 - Oct 22, 2012 om 15:05
76 Antwoorden / 2 Vragen

Een heel simpele manier om foto's van en naar je Ipad te kopiëren is de app Photo Transfer app van ERCLab, kost nog geen 2 euro.

djfox741
door djfox741 - Oct 22, 2012 om 15:53
39 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 21 okt 2012, 12:56]Hallo bvandenhazel,

- Selecteer rechts het tabblad Foto's
- Zet een vinkje voor: Foto's synchroniseren en selecteer daarachter de map met foto's (in dit voorbeeld de map C:\Documenten\Foto)

Je kunt met de opties die daar onder staan selecteren of je alle submappen wil laten synchroniseren of alleen bepaalde submappen met foto's. Daarna nog even rechtsonder op de knop (Synchroniseren) drukken en de foto's zouden op je iPad geplaatst moeten worden.

m.vr.gr. Freya

Allemaal duidelijk en tot zo ver snapte ik het ook maar wanneer je tot de ontdekking kom dat je 1 Foto bent vergeten die ergens anders stond, dan wil ik die er nog even bijzetten, wat er dan bij mij gebeurd en echt! snap daar dus niks van.

Hoppa de 2000 foto's die er al op stonden pl.... hij ervan af en bingo daar staat dan die ene foto maar de rest is weer foetie.

Heb die Ipod aan de kant gegooid en die ligt nog steeds daar, doe het wel met mijn NOTE 2 en 64Gb. kaartje :-)

Tot zover maar weer ...

polleke1945
door polleke1945 - Oct 22, 2012 om 16:02
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=djfox741 schreef op maandag 22 okt 2012, 15:53][quote=freya schreef op zondag 21 okt 2012, 12:56]Hallo bvandenhazel,

- Selecteer rechts het tabblad Foto's
- Zet een vinkje voor: Foto's synchroniseren en selecteer daarachter de map met foto's (in dit voorbeeld de map C:\Documenten\Foto)

Je kunt met de opties die daar onder staan selecteren of je alle submappen wil laten synchroniseren of alleen bepaalde submappen met foto's. Daarna nog even rechtsonder op de knop (Synchroniseren) drukken en de foto's zouden op je iPad geplaatst moeten worden.

m.vr.gr. Freya

Allemaal duidelijk en tot zo ver snapte ik het ook maar wanneer je tot de ontdekking kom dat je 1 Foto bent vergeten die ergens anders stond, dan wil ik die er nog even bijzetten, wat er dan bij mij gebeurd en echt! snap daar dus niks van.

Hoppa de 2000 foto's die er al op stonden pl.... hij ervan af en bingo daar staat dan die ene foto maar de rest is weer foetie.

Heb die Ipod aan de kant gegooid en die ligt nog steeds daar, doe het wel met mijn NOTE 2 en 64Gb. kaartje :-)

Tot zover maar weer ...
Dat komt omdat er bij veel mensen een misverstand heerst aangaande mappen op de Ipad. Die zijn er niet....
Alle foto's komen op de "Filmrol", van daaruit kun je ze in albums zetten.
Die albums zijn geen mappen of zo, alleen maar een verwijzing naar de filmrol.
Dus foto weg uit een album = foto weg uit de filmrol.

freya
door freya - Oct 22, 2012 om 16:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@djfox741:

Als je, nadat je de mappen met foto's volgens mijn eerdere beschrijving op de iPad hebt gezet, de mappen met foto's op je computer verwijdert, dan zullen bij de eerstvolgende synchronisatie alle foto's inderdaad van je iPad worden verwijderd.....
Het is ook de bedoeling dat je die mappen met foto's op je computer laat staan. Als je dan later aan één van die mappen een foto toevoegt en opnieuw synchroniseert, dan wordt die ene foto er gewoon bijgeplaatst.

De filosofie van Apple is dan ook, dat je je bibliotheek met foto's (mappen met foto's) op je computer beheert en dat je b.v. middels iTunes die bibliotheek (of een deel daarvan) synchroniseert met je iPod/iPhone/iPad. Gooi je foto's weg uit je bibliotheek, dan verdwijnen ze, na synchronisatie, ook van je apparaten.

Freya

freya
door freya - Oct 22, 2012 om 16:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op maandag 22 okt 2012, 16:02]
...
Dat komt omdat er bij veel mensen een misverstand heerst aangaande mappen op de Ipad. Die zijn er niet....
Alle foto's komen op de "Filmrol", van daaruit kun je ze in albums zetten.
Die albums zijn geen mappen of zo, alleen maar een verwijzing naar de filmrol.
Dus foto weg uit een album = foto weg uit de filmrol.

Helaas, dit is niet juist.

Alle foto's die je met het betreffende apparaat maakt komen inderdaad op de filmrol. Foto's die je op je computer in mappen plaatst en daarna synchroniseert (zoals ik dat heb beschreven), komen in albums terecht en niet op de filmrol....
Ik heb toch echt verschillende albums met foto's op de iPad/iPhone staan en die staan toch echt niet op de filmrol.....

Freya

polleke1945
door polleke1945 - Oct 22, 2012 om 16:40
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 22 okt 2012, 16:19][quote=polleke1945 schreef op maandag 22 okt 2012, 16:02]
...
Dat komt omdat er bij veel mensen een misverstand heerst aangaande mappen op de Ipad. Die zijn er niet....
Alle foto's komen op de "Filmrol", van daaruit kun je ze in albums zetten.
Die albums zijn geen mappen of zo, alleen maar een verwijzing naar de filmrol.
Dus foto weg uit een album = foto weg uit de filmrol.

Helaas, dit is niet juist.

Alle foto's die je met het betreffende apparaat maakt komen inderdaad op de filmrol. Foto's die je op je computer in mappen plaatst en daarna synchroniseert (zoals ik dat heb beschreven), komen in albums terecht en niet op de filmrol....
Ik heb toch echt verschillende albums met foto's op de iPad/iPhone staan en die staan toch echt niet op de filmrol.....
Freya

Klopt wat je zegt.
Sorry voor deze miscommunicatie.
Alleen heb ik er een hekel aan als itunes mij gaat vertellen wat ik moet doen.
Dus gebruik ik het eerder door mij genoemde app om de foto's op de Ipad te zetten en er af te halen.
De foto's worden dan op de Ipad gezet zonder dat ik me dan zorgen hoef te maken dat ze na verwijdering uit de desbetreffende map op de pc ook verdwijnen op de Ipad.
Zelfs is het mogelijk met dit app om gelijk een album compleet en wel op de ipad te zetten. Ze komen dat in de filmrol terecht, maar het album staat er op.
Verwijder ik vervolgens de betreffende foto's van mijn pc, dan blijven ze gewoon op de Ipad staan.

amorlaura
door amorlaura - Oct 22, 2012 om 16:45
10 Antwoorden / 3 Vragen

Zet ze in dropbox en de foto's komen automatisch overal in te staan zowel smartphone als ipad als pc
Dropbox aanmaken

hereistom
door hereistom - Oct 22, 2012 om 20:45
732 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik ook gratis Dropbox om foto's van de computer op de iPad te zetten en andersom werkt ook prima!

Voor meer informatie kun je ook hier eens kijken; www.iPadforum.tk

macwouter
door macwouter - Oct 23, 2012 om 00:40
825 Antwoorden / 9 Vragen

En Photosync is een zeer snelle App die er ook is voor Windows. En jawel hij verplaatst echt zeer snel je foto,s en video,s naar je iPad en/of iPod vanuit welke bibliotheek dan ook. En zoals hereistom aan aanhaalde is Dropbox ook heel handig al was het alleen voor het feit dat je je foto,s en video,s nooit per ongeluk kunt wissen of als je computer crasht.

hereistom
door hereistom - Oct 23, 2012 om 11:33
732 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook Photostream gebruiken, werkt makkelijk om foto's van en naar je iPad te sturen via WiFi.

Hier kun je meer informatie vinden; www.iPadforum.tk

polleke1945
door polleke1945 - Oct 23, 2012 om 12:12
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=macwouter schreef op dinsdag 23 okt 2012, 00:40]En Photosync is een zeer snelle App die er ook is voor Windows. En jawel hij verplaatst echt zeer snel je foto,s en video,s naar je iPad en/of iPod vanuit welke bibliotheek dan ook. En zoals hereistom aan aanhaalde is Dropbox ook heel handig al was het alleen voor het feit dat je je foto,s en video,s nooit per ongeluk kunt wissen of als je computer crasht.
Inderdaad, werkt ook goed, ongeveer hetzelfde als de app waar ik het over had, deze is zelfs nog iets gebruikersvriendelijk.