donquichotte
door donquichotte Dec 30, 2012 om 17:33
Computers & telefonie

Foto's op Ipad

Hoe komt het dat sommige foto's op mijn Ipad dubbel worden weergegeven , en als ik er op klik zie je de juiste foto ! wat kan ik daar aan doen ? Het apparaat is 2 mnd oud maar het is hinderlijk om dat te zien .

2934 10 Rapporteer

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 17:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo donquichotte,

Gaat het om foto's die je op je iPad hebt gezet of om foto's die je met de camera hebt genomen? En staan die foto's dan in een map (album) of op de filmrol?

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2012 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donquichotte,

.....Het apparaat is 2 mnd oud maar het is hinderlijk om dat te zien ......

Wellicht gevalletje garantie?

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 18:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 30 dec 2012, 18:29]Hallo donquichotte,

.....Het apparaat is 2 mnd oud maar het is hinderlijk om dat te zien ......

Wellicht gevalletje garantie?
Een dergelijk 'verschijnsel' heeft niets met een defect te maken, dus een beroep doen op 'garantie' is een nutteloos advies......

Als je geen oplossing hebt omdat je niet zoveel van iPads af weet, laat 'de vraag' dan lopen. Het is niet verplicht om op elke vraag een antwoord te posten.....

Freya

donquichotte
door donquichotte - Dec 30, 2012 om 20:17
44 Antwoorden / 38 Vragen

Hoi Freya

Nee het gaat om foto's die ik op mijn laptop had staan en ze via ITunes erop gezet hebt

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 20:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donquichotte schreef op zondag 30 dec 2012, 20:17]Hoi Freya

Nee het gaat om foto's die ik op mijn laptop had staan en ze via ITunes erop gezet hebt
Dan staan de foto's dus in een map/album op je iPad? En er staan dan twee dezelfde foto's in hetzelfde album?

Controleer eerst eens wat er precies op je laptop staat. Daarna de foto's (map/album) van de iPad verwijderen (controleer ook of de foto's daadwerkelijk van je iPad zijn verdwenen) en tenslotte de map met foto's van je laptop, opnieuw synchroniseren met je iPad.

Freya

donquichotte
door donquichotte - Dec 30, 2012 om 20:54
44 Antwoorden / 38 Vragen

Hoi Freya
Op mijn laptop staan ze in een mapje eenmalig , dus dat kan het niet zijn !

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 21:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donquichotte schreef op zondag 30 dec 2012, 20:54]Hoi Freya
Op mijn laptop staan ze in een mapje eenmalig , dus dat kan het niet zijn !
Er kan bij het synchroniseren iets misgegaan zijn, vandaar mijn oplossing om de foto's te verwijderen en opnieuw te synchroniseren.

Je kunt gewoon iTunes starten, je iPad aankoppelen, op het tabblad 'Foto' het vinkje bij de betreffende fotomap weghalen en onderaan op synchroniseren klikken. Als het goed is wordt die betreffende map met foto's dan van je iPad verwijderd. Controleer daarna op je iPad of dat album dan inderdaad weg is.
Vervolgens zet je in iTunes dat vinkje weer terug en klik je wederom op synchroniseren. Het lijkt me dat het probleem daarmee dan opgelost is.

Freya

donquichotte
door donquichotte - Dec 30, 2012 om 21:21
44 Antwoorden / 38 Vragen

Hoi Freya

Dat heb ik al een keer geprobeerd , en hetzelfde mapje sta ook ( goed) op mijn IPhone ! Dus ?

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 21:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donquichotte schreef op zondag 30 dec 2012, 21:21]Hoi Freya

Dat heb ik al een keer geprobeerd , en hetzelfde mapje sta ook ( goed) op mijn IPhone ! Dus ?
Dat is dan inderdaad wel vreemd, maar het moet toch een softwareprobleem zijn.
De iPad en iPhone gebruiken dezelfde versie van het iOS? Gebruik je soms 'vreemde' karakters in de namen van de foto's? Kopieer de foto's op je laptop anders eens naar een andere map(naam) en pas desnoods eens de fotonamen aan.

Heb zelf al vaak fotomappen naar verschillende iDevicex (iPods, iPhone's en iPads) gesynchroniseerd en dit 'probleem' heb ik nog niet eerder gehad.

Freya

donquichotte
door donquichotte - Dec 30, 2012 om 21:43
44 Antwoorden / 38 Vragen

Hoi Freya

Dat zal ik eens proberen
thanks

Gr. Peter