roefroef
door roefroef Jan 15, 2011 om 19:53
Elektronica & tv

Foto's per ongeluk gewist

hallo,
door een misverstand heb ik per ongeluk de foto's van mijn digitale fototoestel gewist en ik heb de camera ook
geformateerd daarna.

Ben ik nu alle foto's kwijt?

11151 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2011 om 20:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je rechtsbovenaan bij zoeken : "gewiste foto" intoetst, krijg je veel info.

poltol
door poltol - Jan 15, 2011 om 20:47
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Helaas.
Door het formateren heeft u alles wat door elkaar gegooid was, weer in lijn gebracht, en zijn uw foto's niet meer benaderbaar.

Als je eigenlijk alle gegevens van je harde schijf, of ander soort opslag medium, wil wissen dan kan je hem best formatteren.
Formatteren is het proces waarbij een patroon voor de sporen en sectoren op de magnetische schijf worden aangebracht.
Voordat een schijf wordt geformatteerd, is het magnetische oppervlak een wirwar van magnetische deeltjes. En daar waren uw foto's een onderdeel van.
Bij de formattering wordt er orde in die chaos gebracht, en is de opslag weer helemaal gereed om nieuwe data op te nemen. [=nieuwe chaos].

Vr.gr. poltol

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 16, 2011 om 06:53
226 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een onzin wordt hier weer verteld zeg.

Het formatteren van een geheugenkaartje betekend niets anders dan het wissen van de index. De bestanden blijven gewoon staan.

Het programmaatje "PC INSPECTOR™ smart recovery" van Convar haalt ze gewoon weer terug!

Let er wel op dat je niets nieuws op het kaartje opslaat, dan loop je kans om bestanden te overschrijven.

roefroef
door roefroef - Jan 16, 2011 om 10:31
19 Antwoorden / 38 Vragen

er zijn daarna wel weer 8 foto's genomen, is dat ook erg?

ro
door ron530 - Jan 16, 2011 om 10:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Roefroef verteld niet of het om de geheugenkaart gaat, kan maar zo zijn dat het interne geheugen is gewist dan is het toch anders.

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2011 om 11:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou kunnen proberen de foto's terug te halen met Recover My Files, of andere software die daarvoor bestaat. Het verhaal dat het door het formateren niet meer te redden is, klopt in ieder geval niet geheel, dat je al nieuwe foto's hebt genomen kan wel een probleem zijn, sommige bestanden zullen niet meer te redden zijn.

ro
door ron530 - Jan 16, 2011 om 11:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Blijft de vraag of al die handige progjes ook het interne geheugen van de camera kunnen lezen en herstellen. Met formatteren zijn de bestanden niet foets maar terug halen is wel even wat moeilijker dan dat ze gewoon gewist zijn, clusters en sectoren zijn opnieuw gegroepeerd. De foto's zijn geen aaneengesloten bestand meer zwerven overal.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 16, 2011 om 12:14
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=roefroef schreef op zondag 16 jan 2011, 10:31]er zijn daarna wel weer 8 foto's genomen, is dat ook erg?Dat ligt aan de gebruikte techniek. De Cellen van flashgeheugen kunnen namelijk maar een beperkt aantal keren overschreven worden. Moderne Flashgeheugens gebruiken daarom technieken, om het gebruik over de gehele kaart te verdelen, zodat ze langer mee gaan. Een gewiste foto wordt dan dus niet direkt overschreven met een nieuw bestand.

poltol
door poltol - Jan 16, 2011 om 13:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste roefroef,

Is er een resultaat geboekt?
Volgens "gratis" heb ik je fout voorgelicht.
Dus, als hij gelijk heeft, moeten ze weer aan u verschenen zijn.
Hetgeen ik nog altijd betwijfel.

Ben dus erg nieuwsgierig naar het resultaat van uw reddings aktie.

Vr.gr. poltol

roefroef
door roefroef - Jan 16, 2011 om 19:22
19 Antwoorden / 38 Vragen

gaat om sd kaartje van 4gb

roefroef
door roefroef - Jan 16, 2011 om 19:55
19 Antwoorden / 38 Vragen

ik kan het programma van pc inspector smart recovery niet downloaden,
als ik op die site op downloaden klik komt er een venster met taal en mirror selecteren, maar half op die ik niet naar boven kan halen.
weet jij hier wat op gratis rijden?

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 16, 2011 om 21:04
226 Antwoorden / 8 Vragen

Dan staat de schermresolutie laag ingesteld en waarschijnlijk heb je dan ook 5 van die Toolbars boven in de browser staan, die het halve scherm in beslag nemen.

Het makkelijkst is het om even op de F11-toets te drukken als het niet past.

Een andere manier is CTRL ingedrukt houden en het scrollwiel van de muis te draaien of CTRL en de - toets.

Bij de volgende gelegenheid wanneer iemand met verstand van computers in de buurt is even de Toolbars weg laten halen en de schermresolutie goed in laten stellen.

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2011 om 22:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer deze link maar (directe link naar de het te downloaden bestand).

bo
door bobvlokven - Jan 17, 2011 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte roefroef
Probeer dit prog Don't Panic 2

valkie
door valkie - Jan 17, 2011 om 15:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi roefroef, het is mij gelukt met het gratis programma recuva ( even ingeven bij google zoeken). De sd-kaart in de geheugenlezer van de pc en dan aanwijzingen volgen. Meeste foto's weer terug. Succes

vr1944
door vr1944 - Jan 17, 2011 om 15:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb "PC INSPECTOR™ smart recovery even voor je getest.Na verwijderen en daarna formateren van de card kun de foto's nog steeds terughalen.Omdat heb je 8 nieuwe foto's genomen hebt is de kans groot dat je een gedeelte over schreven hebt

g.
door g.muijzert - Jan 17, 2011 om 16:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Download het prgramma "RECUVA" .

Ik heb er zelf al veel plezier van gehad.

Succes !

pa
door paooltje - Jan 18, 2011 om 07:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gehad, mijn sd crashte, maar bij een goede fotograaf hebben ze de foto's weer terug gehaald.
Misschien een ideetje?

Veel succes

ja
door janny48 - Jan 18, 2011 om 13:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zelfde heb ik ook gedaan.
Ik heb mijn foto's terug kunnen halen via een programma bij
fotograaf Vorm en Licht, op de huizerweg te Bussum.
Succes.

roefroef
door roefroef - Jan 25, 2011 om 20:55
19 Antwoorden / 38 Vragen

ik heb het sd kaartje naar een fotograaf gebracht en die had een programma'tje
van internet waardoor ik de meeste foto's weer terug heb, bedankt voor de tip paooltje! koste niets, dus sommige dingen kun je beter aan de 'geleerden' overlaten.